Blog

Γιώργος Παπαθεοδώρου( Digital Marketing Consultant )Με έδρα στην Αγγλία, βοηθώ επιχειρήσεις να αναπτύξουν τo online αποτύπωμα τους μέσω υπηρεσιών performance marketing – Search Engine Optimisation (SEO), Google & Bing Ads, Content / Inbound Marketing & […]

Οικονομικό SEO: 5 Λόγοι για να ΜΗΝ Πέσετε στην Παγίδα του

Οικονομικό SEO

Στην καθημερινή μας αναζήτηση για υπηρεσίες / προϊόντα που θα δώσουν λύσεις στα προβλήματα και τις ανησυχίες μας αναπόφευκτα πέφτουμε σε πολλές παγίδες.

Με αυτό το σύντομο άρθρο θα προσπαθήσω να σας βοηθήσω να αποφύγετε μία από αυτές – το οικονομικό SEO.

Ο οδηγός αυτός θα σας εξηγήσει γιατί πρέπει να αποφεύγετε αυτού του είδους τις SEO υπηρεσίες και ποιες ακριβώς να προτιμάτε.

Ας ξεκινήσουμε…

Τί Ακριβώς Σημαίνει Οικονομικό SEO;

Ο καθένας μας έχει διαφορετική αντίληψη του τι ακριβώς σημαίνει “οικονομικό”.

Για μια μεγάλη εταιρία με κύκλο εργασιών μερικών εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο μια μηνιαία επένδυση σε SEO της τάξης των 10000€ είναι οικονομική, άρα και αποδεκτή.

Την ίδια στιγμή, το ίδιο marketing budget φαντάζει απλά ως γελοίο για τις περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Άρα λοιπόν το οικονομικό είναι υποκειμενικό. Σε κάθε όμως περίπτωση αυτό που ισχύει είναι ότι το αποτελεσματικό SEO δεν είναι ποτέ φθηνό!

Ας δούμε λοιπόν 5 λόγους γιατί το να προσλάβετε ένα οικονομικό SEO agency ή SEO expert / consultant δεν είναι καθόλου καλή ιδέα.

Μικρό Budget >> Ελάχιστες Πιθανότητες Επιτυχίας

Διαθέτοντας μικρό budget στα πλαίσια ενός οικονομικού πακέτου SEO οι εργασίες που μπορούν να πραγματοποιηθούν είναι στην πραγματικότητα ελάχιστες και αφορούν κυρίως σε ενέργειες σχετικές με την on-page βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας (keyword research, meta titles/descriptions, URLs, page speed optimisation κοκ).

Καλή προσπάθεια μεν αλλά μόνο με αυτές η αλήθεια είναι ότι σύντομα θα απογοητευτείτε καθώς οι high impact activities, αυτές δηλαδή που θα αποφέρουν κερδοφόρα οργανική ανάπτυξη απαιτούν κεφάλαιο (και χρόνο φυσικά).

Σίγουρα είναι ένα ξεκίνημα αλλά δεν αρκεί.

Ως high impact activities είναι (και επίσημα δια στόματος Google) η παραγωγή περιεχομένου και η δημιουργία backlinks.

Η ίδια η Google μέσα στο 2017 είχε αναφερθεί στους 3 σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης (ranking factors).

Και ναι σωστά μαντέψατε. Περιεχόμενο και links είναι οι δύο από αυτούς με το βαρύγδουπο rankbrain να συμπληρώνει τη τριάδα.

Με βάση τα παραπάνω καθώς οι εταιρίες που προσφέρουν οικονομικά πακέτα SEO δεν έχουν κεφάλαιο:

  • Δεν μπορούν να δημιουργήσουν και να διανείμουν ποιοτικό περιεχόμενο
  • Δεν έχουν χρόνο να πραγματοποιήσουν το λεγόμενο blogger outreach για τη δημιουργία links
  • Δεν μπορούν να πληρώσουν τρίτους για να τοποθετήσουν τα links προς την ιστοσελίδα τους πελάτη τους

Ως συνέπεια, καταφεύγουν στη δημιουργία μη ποιοτικού (ή και καθόλου) περιεχομένου και στη χρήση grey ή black hat τεχνικών οι οποίες αργά ή γρήγορα θα σας βάλουν σε μεγάλους… μπελάδες!

Σε Βάθος Χρόνου θα Βγείτε Χαμένοι

Είναι απόλυτα κατανοητό να θέλετε να συμπιέσετε τα κόστη σας και το SEO είναι σίγουρα ένα από αυτά.

Επιλέγοντας όμως να κάνετε SEO οικονομικά θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες ή στην καλύτερη των περιπτώσεων αποτελέσματα για τα οποία δεν θα είστε χαρούμενοι και δυστυχώς αυτό θα πάρει κάποιο καιρό (συνήθως κάποιους μήνες) μέχρι να το συνειδητοποιήσετε.

Οι συνέπειες αυτές επίσης έχουν και διάφορες μορφές με τις οποίες κάνουν την εμφάνιση τους με πρώτη και καλύτερη τον κίνδυνο να βρεθείτε με κάποιο πέναλτυ.

Οικονομικό SEO + Χαμηλής Ποιότητας SEO Τεχνικές = Google Penalty

Αν λοιπόν δεχθείτε κάποιο πέναλτυ θα πρέπει να προσλάβετε άλλο agency για να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση ενώ εσείς θα εξακολουθείτε να χάνετε χρήματα.

Και μη νομίζετε ότι το να δεχθείτε μια ποινή είναι κάτι σπάνιο. Για την ακρίβεια, αλγοριθμικές ποινές έχει το… προνόμιο να “βιώνει” τεράστιος αριθμός websites χωρίς φυσικά να το γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες τους.

Σημείωση: Με το όρο ποινή πλέον εννοούμε όχι μόνο όταν μία ιστοσελίδα χάνει τα rankings της στη Google αλλά και όταν δεν μπορεί να κατακτήσει αυτά που θα της άξιζαν αν ακολουθούσε τα λεγόμενα best practices.

Για να καταλάβετε τη διαφορά, μετά τις αλλαγές στον Penguin αλγόριθμο αν έχετε επενδύσει σε οικονομικό SEO και κατ’ επέκταση σε φθηνά & μη ποιοτικά links, η Google υποτιμά, μειώνει την αξία των εν λόγω backlinks αποδυναμώνοντας έμμεσα το site σας.

Δεν Δημιουργείτε… Περιουσιακά Στοιχεία (Assets)

Ποιοτικό περιεχόμενο και ποιοτικά backlinks είναι η online περιουσία σας και πιστώνεται στο domain σας σε βάθος χρόνου.

Αν ρίξετε μια γρήγορη ματιά στη λίστα με κάποια από τα domains που “έπιασαν” καλή τιμή κατά την πώληση τους θα καταλάβετε τι εννοώ.

Τα άσχημα νέα είναι ότι κάνοντας οικονομικό SEO δεν πρόκειται να δημιουργήσετε ποτέ αυτή την περιουσία στην οποία μόλις αναφερθήκαμε.

Και αυτό απλά επειδή οι εταιρίες αυτές δεν διαθέτουν τα χρήματα να δημιουργήσουν μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο και να “χτίσουν” αυτά τα ποιοτικά links.

Ανάπτυξη (Scalability) Μέσω… Φασόν SEO

Οι περισσότερες εταιρίες που προσφέρουν οικονομικό SEO μέσω πακέτων είναι για να μπορεί το τμήμα πωλήσεων να κάνει εύκολα τη δουλειά του αυτοματοποιώντας τη διαδικασία πώλησης.

Μια δύσκολη τεχνικά διαδικασία όπως είναι το SEO με αναρίθμητες αλλαγές σχεδόν καθημερινά είναι απλά αδύνατο να “πακεταριστεί” και να “πουληθεί” μαζικά.

Με πολλούς κατόχους ιστοσελίδων να έχουν ήδη καεί από… οικονομικές υπηρεσίες SEO στο παρελθόν, απαιτείται προσωποποιημένη προσέγγιση καθώς κάθε project είναι μοναδικό και οι ανάγκες κάθε επιχείρησης διαφέρουν κατά πολύ.

Αλλά και σε βάθος χρόνου, η συχνή και ουσιαστική επικοινωνία με τον πελάτη είναι καταλυτικής σημασίας για μια μακροχρόνια, υγιή και αποτελεσματική συνεργασία.

Αγοράζοντας SEO οικονομικά, η επικοινωνία είναι μέρος του… φθηνού πακέτου. Τελείως απλά λοιπόν αν “καταναλώνετε” 2 ώρες κάθε μήνα μιλώντας με το SEO agency, αυτές οι ώρες απλά αφαιρούνται από το πακέτο σας.

Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι λίγο, σας προτείνω να ρίξετε μια ματιά σε αυτό που ακολουθεί…

Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google

Mέσο Κόστος Ανά Ώρα >> £86

Σε αυτή την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανική αγορά το 2016 και αφορά στα independently-owned marketing agencies του νησιού, το μέσο κόστος ανά ώρα ανέρχεται στα £86.

Ναι σωστά διαβάσατε, £86 την ώρα.

Δηλαδή αν εσείς χρησιμοποιείτε resources του agency για επικοινωνία 2 ωρών το μήνα (£86×2=£172) και έχετε αγοράσει ένα φθηνό πακέτο αξίας £150/μήνα τους… χρωστάτε και από πάνω!

Οπότε ούτε λόγος για αποτελέσματα…

Οικονομικό SEO = Έλλειψη Επικοινωνίας + Ανεπαρκές Client Fulfillment

Ότι Πληρώνεις… Παίρνεις – Ισχύει και στο SEO!

Εταιρίες που προσφέρουν οικονομικό SEO πρέπει να προσλάβουν φθηνό εργατικό δυναμικό (περιορισμένη εμπειρία, ανεπαρκή εκπαίδευση κοκ).

Της μόδας (εδώ στην Αγγλία τουλάχιστον) είναι και το outsourcing (έναντι πινακίου φακής) σε χώρες όπως η Ινδία και το Πακιστάν, αλλά γι αυτό περισσότερα σε επόμενο άρθρο!

Τα καλά agencies δεν μπορούν να προσφέρουν SEO οικονομικά, καθώς επενδύουν στη στελέχωση και στη διαρκή εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού τους. Η ΕΜΠΕΡΙΑ, η ΓΝΩΣΗ και οι ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ SEO ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ είναι τα συστατικά μια σίγουρης επιτυχίας.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το κόστος του SEO θα σας πρότεινα να διαβάσετε αυτό το άρθρο στο οποίο έχω απλά προσπαθήσει να κάνω break down τα επιμέρους συστατικά του και να εξηγήσω γιατί το SEO είναι επένδυση στρατηγικής σημασίας και όχι μια one-off φθηνή διαδικασία.

Οικονομικό SEO – Αντί Επιλόγου

Το SEO είναι επένδυση και μόνο ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Και όταν επιθυμούμε να επενδύσουμε σε κάτι στη ζωή μας επιλέγουμε να το κάνουμε μετά από ώριμη σκέψη και μόνο εφόσον υπάρχει προοπτική για μακροχρόνια οφέλη.

Επιλέγοντας οικονομικό SEO δεν είναι επένδυση – είναι απλά μια απόφαση με υψηλό ρίσκο!

Αν σας άρεσε το άρθρο και θέλετε να βοηθήσετε κάποιο φίλο σας να πάρει σωστές αποφάσεις, παρακαλώ μοιραστείτε το μαζί του.

Αν πάλι θέλετε να μας αναφέρετε τις εμπειρίες σας ή απλά να σχολιάσετε, μπορείτε να το κάνετε ακριβώς από κάτω (απαντάμε φυσικά σε όλα τα σχόλια).

Subscribe
Notify of
guest

7 Comments
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων
Στέφανος

Πολύ καλό άρθρο. Το αποτελεσματικό SEO είναι πράγματι μια ακριβή ιστορία γιατί η ίδια η Google αντιμετωπίζει το θέμα της κατάταξης των ιστοσελίδων πολύ πιο ολιστικά. Πέρα από την δημιουργία περιεχομένου και natural backlinks θέματα όπως το branding όπως αυτό καταγράφεται μέσω των brand mentions αλλά και των branded queries είναι επίσης σημαντικά. Ακόμα εξαιρετικά σημαντικό είναι και το CTR που επιτυγχάνει μια ιστοσελίδα σε σχέση με τις ανταγωνιστικές της καθώς και το bounce rate. Επίσης η ανάπτυξη περιεχομένου που απαντά σε ερωτήματα που θέτουν οι χρήστες στις αναζητήσεις τους μπορεί να κάνει τη διαφορά. Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά κοστίζουν αλλά η επίτευξη υψηλού SERP θα αποζημιώσει και με το παραπάνω τις εταιρίες που επενδύουν σοβαρά στο SEO.

Digital Bang

Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου Στέφανε. Το SEO (και συνολικά η online διαφήμιση) είναι ακριβό σπορ. Αλλά όπως λέμε όσοι είμαστε στο χώρο, το SEO πρόκειται για επένδυση (και όχι κόστος) και ως τέτοια πρέπει πάντα να αξιολογείται σε σχέση με τα αποτελέσματα που δημιουργεί. Η αλήθεια πάντως είναι ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης από τη μεριά των ιδιοκτητών ιστοσελίδων, κάτι που το κατανοώ απολύτως. Κάτι η άγνοια (που δεν δικαιολογείται), κάτι η οικονομική κρίση (απόλυτα κατανοητό), κάτι οι αλεξιπτωτιστές του χώρου που φρόντισαν να συνδέσουν το SEO με grey/black hat τεχνικές και λανθασμένη νοοτροπία, έχουν δημιουργήσει μεγάλη δυσπιστία ακόμα και σε πολλούς που κάποτε πίστευαν σε αυτό. Ένα πάντως είναι σίγουρο. Όποιος το αποφασίζει, σε βάθος χρόνου δεν πρόκειται να βγει χαμένος!

Digital Bang

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Σίμο. Με δεδομένη και την έννοια της επένδυσης (…κάθε υλικό, διαρκές, παραγωγικό αγαθό που δεν καταναλώνεται με τη χρησιμοποίηση του, αλλά συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικής υποδομής μιας επιχείρησης) το SEO είναι και οφείλει να αντιμετωπίζεται ως μια συνιστώσα του μίγματος marketing με χρονικό ορίζοντα ετών και όχι εβδομάδων (ή και ημερών) όπως θέλουν να ελπίζουν ορισμένοι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων.

Kwstas

Έχετε 100% δίκιο… Οι εταιρίες που προσφέρουν φθηνό SEO δεν έχουν την πολυτέλεια να φτιάχνουν ποιοτικούς συνδέσμους ούτε να γράφουν ποιοτικό περιεχόμενο που θα τραβήξει την προσοχή του κόσμου! Γενικά δεν μπορούν να προσφέρουν την τεχνογνωσία και το μάρκετινγκ που χρειάζεται μια επιχείρηση για να πετύχει τον σκοπό της στον τομέα της αγοράς που βρίσκεται! Αυτοί που βλέπουν σοβαρά την διαδικτυακή παρουσία τους θα πρέπει να απευθύνονται σε επαγγελματίες που προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες και όχι φθηνά πακέτα των 120€!

Digital Bang

Έτσι είναι Κώστα ακριβώς! Έχω αναφερθεί πολλάκις στις αρνητικές συνέπειες του “φθηνού” γενικότερα είτε πρόκειται για SEO είτε για οποιαδήποτε άλλη online υπηρεσία. Δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος δεν μπορεί να το αντιληφθεί αυτό – και δεν είναι γνώρισμα μόνο των Ελλήνων ιδιοκτητών ιστοσελίδων. Οι λίγοι που το καταλαβαλινουν επενδύουν και φυσικά μονοπωλούν την αγορά!

Dimitris

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.Το SEO είναι η Crem De La Creme για οποιαδήποτε σοβαρή επιχείρηση. Θα πρέπει να ξέρεις ποια είναι η δύναμη του και πως να το πουλάς. H αξία του είναι ανεκτίμητη. Προσωπικά για μένα δεν υπάρχει οικονομικό SEO, υπάρχει η επιστροφή της επένδυσης(ROI) για τον εκάστοτε πελάτη-συνεργάτη και πάνω ΚΑΙ σε αυτό το χαρακτηριστικό αξιολογώ το κόστος και τις ενέργειες μιας καμπάνιας SEO. Από την άλλη δεν μπορεί κάποιον που θα τον βοηθήσεις να βγάζει ένα μεγάλο ποσό το μήνα να δεχτείς να σε πληρώνει 300 το μήνα, είναι παράλογο και άδικο. Εννοείτε ότι και τα αποτελέσματα δυσκολεύουν με ένα τέτοιο budget. Ευτυχώς υπάρχουν στην Ελλάδα επιχειρηματίες αξιόλογοι που κατανοούν το συμφέρον τους και επενδύουν στο SEO και φυσικά είναι και θα είναι πολλά βήματα μπροστά από τους ανταγωνιστές τους.

Digital Bang

Έχεις δίκιο Δημήτρη! Προσωπικά με πήρε περισσότερο από 3 χρόνια να αρχίσω να λέω “Όχι” σε πελάτες που έψαχναν για φθηνό SEO. Τίποτα δεν είναι φθηνό, ειδικά κάτι που – αν φυσικά γίνει σωστά – θα αποφέρει σημαντικά χρήματα σε αυτόν που θα το εμπιστευτεί.

Πλέον δουλεύω μόνο με πελάτες με υψηλό monthly retainer που μπορούν να καταλάβουν το value που τους δίνεται και με ποσοστό επί των συμφωνηθέντων στόχων μετά τους 6 πρώτους μήνες.

Με το τρόπο αυτό και ο SEO consultant δεν νοιώθει αδικημένος και αποτελεί επιπλέον κίνητρο για την επίτευξη ακόμα υψηλότερων στόχων. Win – Win situation 🙂