Πέθανε το SEO!
Πέθανε το SEO στην Ελλάδα!

Πολλά έχουν γραφτεί τα τελευταία 3-4 χρόνια για τον θάνατο του SEO.

Πέθανε τελικά το SEO, ή μήπως την γλύτωσε και συνεχίζει ακάθεκτο;

Στο σύντομο άρθρο που ακολουθεί δεν πρόκειται να ασχοληθώ με όλη αυτή την μπαρουφολογία περί θανάτου της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων καθώς απλά δεν υφίσταται ως φαινόμενο.

Το SEO ούτε πέθανε, ούτε πρόκειται ποτέ να πεθάνει.

Εξελίσσεται, εμπλουτίζεται, διαφοροποιείται, ενισχύεται, λειτουργεί συνεργατικά με όλα τα υπόλοιπα marketing channels.

Το SEO δεν Πέθανε… εκτός Ελλάδος

Εργαζόμενος στην Αγγλία εδώ και σχεδόν 5 χρόνια, μπορώ με απόλυτη βεβαιότητα να πω ότι το SEO εδώ όχι μόνο δεν απεβίωσε αλλά γνωρίζει εξαιρετική άνθιση.

Πολλά είναι τα creative agencies που ακόμα δεν παρέχουν search marketing services και πασχίζουν να βρουν ικανούς SEO consultants / digital marketers να στελεχώσουν τις επιχειρήσεις τους ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν SEO ως cross-selling υπηρεσία στους υφιστάμενους πελάτες τους.

Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι πλέον το SEO δεν πωλείται, ούτε εφαρμόζεται ως μεμονωμένη υπηρεσία. Το SEO είναι ένα μόνο από τα πολλαπλά κανάλια διαφήμισης που οφείλει να έχει μια επιχείρηση στη διαφημιστική της φαρέτρα.

Και ναι, για όσους θέλουν να το ακούσουν το SEO δεν αποδίδει όπως παλαιότερα. Όχι όμως για τους λόγους που θέλουν να πιστεύουν οι περισσότεροι. Όχι γιατί απλά το SEO… πέθανε!

Στο ακόλουθο γράφημα από το Google Trends εξάλλου φαίνεται καθαρά πόσο “νεκρό” είναι το ενδιαφέρον για SEO από το 2004 έως και σήμερα.

Γιατί το SEO δεν Αποδίδει Πλέον;

Για όσους ισχυρίζονται ότι το SEO δεν αποδίδει πλέον δεν έχουν παρά να ρίξουν μια ματιά σε αυτά τα SEO case studies στην προσωπική μου ιστοσελίδα.

Το SEO αποτυγχάνει σε μία και μοναδική περίπτωση. Όταν οι προσδοκίες του πελάτη δεν συνάδουν με το μηνιαίο του budget και την επαγγελματική κατάρτιση του SEO consultant.

Η έως τώρα εμπειρία μου με εκατοντάδες ενδιαφερόμενους για SEO υπηρεσίες και πελάτες σε Ελλάδα & Αγγλία μου έχουν αποδείξει πλέον ότι το όλο “παιχνίδι” χάνεται (ή κερδίζεται αντίστοιχα) στην ισορροπία των 2 παραπάνω. Πριν δηλαδή καν ξεκινήσει μια συνεργασία.

Το SEO Πέθανε Όμως Εντός… Ελλάδας

Σε συνέχεια της προηγούμενης παραγράφου λοιπόν, στην Ελλάδα όπου το κόστος και μόνο το κόστος καθορίζει τα πάντα, η ισορροπία αυτή δεν μπορεί να επιτευχθεί (εξαιρέσεις υπάρχουν σε όλους τους κανόνες φυσικά).

Σε παλαιότερο μου άρθρο έχω αναφερθεί αναλυτικά στο κόστος του SEO. Αξίζει να του ρίξετε μια ματιά… περιμένω! Έτσι θα κατανοήσετε καλύτερα την επόμενη παράγραφο.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι ένας ιδιοκτήτης ιστοσελίδας θελήσει να επενδύσει στη στρατηγική που ακούει στο όνομα SEO.

Η λέξη στρατηγική από μόνη της υποδηλώνει το σχέδιο δράσης μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού (κυρίως σε μέσο – μακροπρόθεσμο πλαίσιο).

Και αυτό ακριβώς είναι το SEO – χρειάζεται χρόνος για να φέρει αποτελέσματα τα οποία πολλές φορές δεν αρκούν από μόνα τους.

Σε όλο αυτό το διάστημα (στην καλύτερη των περιπτώσεων τουλάχιστον 6-12 μηνών) ο επιχειρηματίας επενδύει ας υποθέσουμε €1000/μήνα (ελάχιστοι βεβαίως είναι αυτοί που έχουν αυτή τη δυνατότητα).

Ύστερα από 12 μήνες λοιπόν θα έχει επενδύσει €12.000!

Ας δούμε λίγο τί γίνεται από τη μεριά του SEO επαγγελματία.

Με τους άμεσους & έμμεσους φόρους να εξαφανίζουν περισσότερο από το 60% του μηνιαίου budget και με όλα τα υπόλοιπα κόστη (αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο που θα έπρεπε να έχετε διαβάσει παραπάνω) να ψαλιδίζουν ένα επιπλέον 20-30%, μένουμε στην καλύτερη των περιπτώσεων με €100-200/μήνα. Δηλαδή €1200-2400/χρόνο.

Αλήθεια πιστεύετε ότι μπορώ με €100-200/μήνα να φέρω αποτελέσματα σε εύλογο χρονικό διάστημα;

Και αν έτσι είναι τα πράγματα στα €1000 μηνιαίου budget, φανταστείται τί γίνεται σε πιο… γήινα budget!

Ναι, Αλλά Τί Μέλλει Γενέσθαι;

Προσωπικά βλέπω 2 μόνο λύσεις.

Η πρώτη λύση είναι αυτή που προτείνω και στους περισσότερους υποψήφιους προς συνεργασία επιχειρηματίες. Καταλήξτε σε ένα μηνιαίο budget το οποίο θα μπορείτε να υποστηρίζετε σε βάθος χρόνου χωρίς να βαρυγκομάτε και συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία digital marketer (κατά προτίμηση growth hacker)Θέστε ρεαλιστικούς στόχους με ξεκάθαρα χρονοδιαγράμματα και δουλέψτε σε στενή συνεργασία για την υλοποίηση τους.

Η δεύτερη λύση είναι να πάρετε τα πράγματα λίγο επάνω σας. Κάντε την αρχή διαβάζοντας το 5000+ λέξεων οδηγό SEO για αρχαρίους. Στη συνέχεια, ζητήστε τη συμβολή κάποιου ειδικού ο οποίος θα σας καθοδηγήσει να κάνετε τα πρώτα βήματα μόνος σας θέτοντας τη βάση για μια σωστή ανάπτυξη της online παρουσίας σας (πχ seo training). ‘Οταν η ιστοσελίδα σας ωριμάσει και αρχίσετε να βλέπετε τα πρώτα αποτελέσματα, μπορείτε πλέον με περισσότερη εμπιστοσύνη και μεγαλύτερη αισιοδοξία να προχωρήσετε στην ανάθεση του έργου σε κάποιον ειδικό.

Ο λόγος τώρα σε εσάς. Τί πραγματικά πιστεύετε; Έχει το SEO πεθάνει ή είναι απλά θέμα έλλειψης επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και ρεαλιστικής στοχοθέτησης;

Results-driven SEO strategies and PPC advertising by a Google Certified Professional. Specialties >> Search Engine Optimisation (SEO), Paid Advertising (Google AdWords & Bing Ads), Internet Marketing, Conversion Optimisation, Growth Hacking.

Leave a Reply

2 Comments on "Πέθανε το SEO στην Ελλάδα!"

Leave Comment
Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Παναγιώτης Κοντογιάννης

Γιώργο, συμφωνώ απόλυτα, αν όσοι ασχολούμαστε με SEO επιλέγουμε τους πελάτες μας και αποφεύγουμε συνεργασίες με παπατζήδες η αγορά θα αντιδράσει. Όταν κάποιος ενημερωμένος επιχειρηματίας θέλει να βρει τον κατάλληλο συνεργάτη θα τον βρει και η συνεργασία τους θα είναι μακροχρόνια μέχρι να τους χωρίσει ή κούραση ή η αθέτηση υποσχέσεων της μιας πλευράς. Η αγορά λειτουργεί ανάλογα με την ζήτηση και την προσφορά και αν είσαι πολύ καλός στην δουλειά σου ποτέ δεν θα ξεμείνεις από πελάτες.

Digital Bang

Συμφωνώ Παναγιώτη, παπατζήδες (εντός ή εκτός εισαγωγικών) υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα για πολλούς και διαφόρους λόγους σε όλα τα επαγγέλματα. Δυστυχώς το “όποιος καεί στο χυλό, φυσάει και το γιαούρτι” ισχύει και εδώ και κάνει τους ελάχιστους Έλληνες υποψήφιους πελάτες να είναι ακόμα πιο διστακτικοί.

wpDiscuz