Η χάραξη επιτυχημένης στρατηγικής ανέκαθεν ήταν αυτή που ξεχώριζε τους ηγέτες και οραματιστές από τους υπόλοιπους. Τί γίνεται όμως στη σημερινή εποχή με τη χάραξη της στρατηγικής στο internet marketing;
Σήμερα, είτε ως στελέχη σε ένα digital agency για λογαριασμό κάποιου πελάτη είτε ως επιχειρηματίες (με σχετικές φυσικά γνώσεις) καλούμαστε να ορίσουμε το πλάνο ψηφιακής ανάπτυξης μιας εταιρείας βασιζόμενοι σε συγκεκριμένους στόχους, προϋπολογισμό και χρονοδιαγράμματα.
Στρατηγική Internet Marketing: Από το Χθες στο Σήμερα
Η διαδικασία αυτή πρίν λίγα (ελάχιστα για την ακρίβεια) χρόνια φάνταζε (αλλά και ήταν σε κάποιο βαθμό) ευκολότερη υπόθεση. Ο ανταγωνισμός μικρότερος και τα ψηφιακά κανάλια προώθησης (SEO, PPC, Social Media, Content, Email κοκ) λίγα και με περιορισμένες δυνατότητες. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας άλλαξε το τοπίο όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο και σε αυτό το τομέα.
Όσον αφορά στη βελτιστοποίηση websites (SEO), η Google (κυρίως για την Ελληνική αγορά) φροντίζει να κάνει τη ζωή δύσκολη στους απανταχού digital marketing consultants αλλάζοντες τους όρους του παιχνιδιού συχνά πυκνά μέσα από την πληθώρα επικαιροποιήσεων των σχετικών αλγορίθμων της (Panda, Penguin, Hummingbird κοκ). Σύμφωνα με την ίδια τη Google περισσότερες από 600 φορές το χρόνο μικρές η μεγαλύτερες αλλαγές ενσωματώνονται στον κώδικα, οδηγώντας σε άλλοτε μικρότερες και άλλοτε μεγαλύτερες ανακατατάξεις στα οργανικά αποτελέσματα (SERPs).
Οι πληρωμένες διαφημίσεις κυρίως μέσω του Google Ads αποτελούν μονόδρομο σε πολλές περιπτώσεις (ειδικά στο ξεκίνημα) και η δημιουργία τους απαιτεί υψηλά επίπεδα τεχνικής κατάρτισης.
Νέες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (social media marketing) ξεπηδούν συνεχώς, στοχεύοντας σε συγκεκριμένες ανάγκες ή ιδιαίτερες προτιμήσεις των χρηστών προσπαθώντας να ξεκλέψουν μερίδιο από τη πίτα των μεγάλων (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat κτλ).
Το περιεχόμενο (διαβάστε περισσότερα για αυτό στο άρθρο μας για το inbound marketing) φαίνεται να είναι αυτό που η μοναδικότητά του, η ποιότητα και η άρτια (τεχνικά) δομή του, κάνουν πλέον τη διαφορά και προσδίδουν το πολυπόθητο “κύρος” ή “εμπιστοσύνη” στα μάτια των μηχανών αναζήτησης και φυσικά των χρηστών.
Το email marketing τέλος, αν και παραμελημένο από πολλούς αποτελεί μία από τις πιο αποτελεσματικές, άμεσες και στοχευμένες τεχνικές marketing.
Από τα παραπάνω γίνεται εύκολα κατανοητό ότι η επιλογή των κατάλληλων ψηφιακών καναλιών προώθησης δεν είναι πλέον μία απλή διαδικασία. Απαιτεί ακριβή καθορισμό των στόχων, σωστή επεξεργασία των δεδομένων και συνεργασία με άριστα καταρτισμένους επαγγελματίες.
Στο κομμάτι του καθορισμού της στρατηγικής, η Helene Hall δημιούργησε το ακόλουθο infographic το οποίο μπορεί να μας βοηθήσει να επιλέξουμε τα ψηφιακά εκείνα κανάλια που θα μας βοηθήσουν καλύτερα στον καθορισμό της στρατηγικής internet marketing. Όπως είναι φυσικό ένα απλό infographic δεν μπορεί να περιέχει όση πληροφορία απαιτείται για την ανάπτυξη ολόκληρης επιχειρηματικής στρατηγικής και ούτε έχει και αυτό το σκοπό. Περιέχει όμως βασικές πληροφορίες που μπορούν να μας βοηθήσουν να διευρύνουμε τους marketing ορίζοντες μας.