Τί Είναι το LinkedIn;
Τί Είναι το LinkedIn – Συμβουλές για τη Δημιουργία All-Star Account

Μήπως πάντοτε στις ενδότερες σκέψεις σου είχες ως όνειρο να απογειώσεις την επαγγελματική σου καριέρα στο έπακρο, μα δεν γνωρίζεις ακόμη τον τρόπο για να επιτευχθεί ο στόχος σου;

Διαθέτεις ένα εκλεπτυσμένο βιογραφικό και την αντίστοιχη εμπειρία, ωστόσο δεν ξέρεις πώς να προμοτάρεις την καλύτερη version του εαυτού σου επαγγελματικά;

Δεν περιβάλλεσαι από αρκετές διασυνδέσεις, που θα σε καθοδηγήσουν σε μια ιδανική θέση στην αγορά εργασίας εντός ή εκτός Ελλάδας;

Τότε μάλλον δεν έχεις δημιουργήσει ακόμη λογαριασμό στο LinkedIn

Τί Είναι το LinkedIn;

To LinkedIn είναι πλέον η μεγαλύτερη και η πιο επιτυχημένη πλατφόρμα επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης.

Μετρά στο δυναμικό της περίπου 500 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και αυξάνεται συνεχώς με ραγδαίους ρυθμούς. Η ίδρυση του χρονολογείται περί τον Δεκέμβριο του 2002, αλλά η επίσημη έναρξη του τοποθετείται λίγο αργότερα, τον Μάιο του 2003.

Ο ιστότοπος είναι διαθέσιμος σε 24 γλώσσες μέχρι στιγμής. Παρεμπιπτόντως, μέσα στο πλήθος αυτών δεν συμπεριλαμβάνονται τα Ελληνικά, δυστυχώς, αν και ο αριθμός των Ελλήνων ξεπερνά τους 1,2 εκατομμύρια Έλληνες χρήστες.

Ειδικά τα τελευταία έτη, με την προσέλευση της οικονομικής κρίσης, το LinkedIn έχει γίνει must για τους περισσότερους Έλληνες, που καταβάλλουν υπέρογκες προσπάθειες εύρεσης κάποιας επαγγελματικής διεξόδου.

Στο LinkedIn, ο χρήστης, αφού δημιουργεί λογαριασμό με τα αληθινά του προσωπικά στοιχεία, μπορεί να κάνει download και στην αντίστοιχη εφαρμογή για Android ή iOS συσκευή για αμεσότερη διαχείριση του προφίλ του οπουδήποτε κι αν βρίσκεται και σε ανύποπτο χρόνο.

Πώς Μπορώ να Δημιουργήσω All-Star Account;

Η θεμελιώδης προϋπόθεση για ένα all-star account στην συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι η δημιουργία ενός μεθοδευμένου και με απήχηση προφίλ, που να αναδεικνύει με ακρίβεια και διεξοδικά κάθε θετική έκφανση και συγκεκριμένα τις δεξιότητες, τα επιτεύγματά του ατόμου στον εργασιακό τομέα, αλλά και τις όποιες σπουδές έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής.

Με αυτόν τον τρόπο, το προφίλ σου θα είναι πλήρες, προσεγμένο και σαφώς με περισσότερα ενδεχόμενα επισκεψιμότητας, άρα θα έχεις σίγουρα πολύ περισσότερες πιθανότητες να πέσεις πάνω σε κάποιον μελλοντικό εργοδότη ή συνεργάτη, που θα του κινήσεις το ενδιαφέρον και θα σε προσλάβει για να εκτελέσεις κάποιο project του ή θα εκφράσει το ενδιαφέρον του για οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας.

Γιατί στο LinkedIn έχεις πρόσβαση σε πολυάριθμες αγγελίες καθημερινά και μάλιστα μπορεί κάποιος να προσδώσει φίλτρα στις αγγελίες που θα εμφανίζονται στην αναζήτησή του, για να υπάρχει πρόσβαση σε δουλειές που είναι πιο ευάρμοστες για τον κάθε χρήστη και ανάλογες του κλάδου της επιστήμης του.

Ασφαλώς, όπως προαναφέρθηκε, σε αυτήν την ιστοσελίδα οι χρήστες είναι υπεράριθμοι και καθένας έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί με πολλά άτομα, να αποκτήσει πρόσβαση στο βιογραφικό τους και να ενημερωθεί για τις σπουδές τους, την επαγγελματική τους εμπειρία, το portfolio τους και καθετί άλλο.

Συνεπώς, δίνεται η ευκαιρία για άμεση και εύκολη διεύρυνση του πελατιακού κύκλου, ακόμη και μέσα από γνωστούς γνωστών, αλλά και η επικοινωνία με πρώην και νυν συναδέλφους και τους κύκλους όλων αυτών.

Θα χρειαστεί απαραίτητα να προσέξεις μερικά έξυπνα tips για να έχεις έναν all-star λογαριασμό και να θριαμβεύσεις. Ας μην παραλείπουμε ότι τα πάντα είναι ζήτημα οργάνωσης και μεθοδικότητας για να οδηγήσουν βεβαιωμένα στην επίτευξη του στόχου.

George Papatheodorou - LinkedIn Profile

Κάποιες υποδειγματικές συμβουλές για τη δημιουργία all-star λογαριασμού είναι, λοιπόν, οι εξής:

• Η φωτογραφία προφίλ σου πρέπει να είναι το κατά δύναμιν επαγγελματική (προς θεού, όχι σαν αυτή του Facebook), να περιλαμβάνει μόνο εσένα και να ταιριάζει όσο περισσότερο δύναται σε ένα σοβαρό περιβάλλον. Όποιος δεν έχει προσθέσει φωτογραφία στο LinkedIn, εμφανίζεται τελευταίος στην λίστα των αποτελεσμάτων και το προφίλ του είναι λιγότερο πιθανό να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα από εργοδότες.

• Η επικεφαλίδα (headline), που βρίσκεται κάτω από το ονοματεπώνυμο είναι από τα πιο αξιοπρόσεχτα πράγματα σε ένα προφίλ και περιγράφει πολύ συνοπτικά τον ίδιο τον χρήστη και την ιδιότητά του, ώστε να τραβήξει την προσοχή κάποιου. Πρέπει να είναι αρκετά catchy!

Πρόσθεσε στοιχεία επικοινωνίας πχ το e-mail σου, τον αριθμό του τηλεφώνου ή οποιονδήποτε άλλο λογαριασμό σε άλλα social media (Skype, Facebook, Messenger), για να μπορούν να επικοινωνήσουν οι ενδιαφερόμενοι συνεργάτες μαζί σου, ή ακόμη και την πόλη και χώρα διαμονής. Επιπλέον, κάτι τέτοιο προσδίδει περισσότερη αληθοφάνεια και αξιοπιστία στο προφίλ σου.

Κάνοντας συγχρονισμό του λογαριασμού σου στο Twitter, στο Google, Yahoo, Tumblr ή σε άλλα social media. Το LinkedIn είναι το ιδανικό μέσο για να αυξήσει κανείς το traffic ενός website για την επιχείρησή του.

• Μια λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά είναι ότι για ευνόητους λόγους το e-mail σου είναι αναγκαίο να είναι σοβαροφανές και επιχειρηματικό για προφανείς λόγους και σε καμία περίπτωση να μην εμπεριέχει αστεϊσμούς, ψευδώνυμα ή κάτι που παραπέμπει σε μη επαγγελματικό πνεύμα που θα επηρεάζει το κύρος και την αξιοπιστία σου.

• Στην περίληψη (summary), που χρειάζεται να ξεπερνά τις 40 λέξεις, φρόντισε να κάνεις μια σφαιρική παρουσίαση όσων θεωρείς σημαντικά για να αναφερθούν σχετικά με εσένα. Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά (keywords), σχετικές του τομέα που εξειδικεύεσαι για να εμφανίζεσαι όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

• Είναι αξιοσημείωτο ότι πρέπει να προσθέσεις τυχόν προϋπηρεσία, πρακτική άσκηση, εθελοντισμό, παρούσα εργασία, σπουδές, πιστοποιήσεις, επιτεύγματα, συνέδρια, ή ό,τι άλλο, με όση περισσότερη ακριβή παρουσίαση του εκπαιδευτικού υπόβαθρου γίνεται.

• Θα μπορούσες να ανεβάσεις αρχεία από project ή PowerPoint που έχεις εκτελέσει, ή να παραπέμψεις με link σε δημοσιεύσεις σου, σε κάποιο blog ή site που έχεις φτιάξει ο ίδιος, γενικά ό,τι υλικό προέρχεται από εσένα για να διασταυρωθούν έμπρακτα, τα όσα προσόντα έχεις αποδώσει ότι κατέχεις με την περιγραφή σου. Εξάλλου, η θεωρία που δεν μετουσιώνεται σε πράξη είναι αναμφισβήτητα ανυπόστατη.

• Αναφορικά, για όποιον είναι καλός γνώστης του SEO, μπορεί να εφαρμόσει τις γνώσεις του και στον λογαριασμό του στο LinkedIn, ώστε το Google να εμφανίζει το προφίλ του στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Έτσι, βρίσκεις νέους πελάτες και οι πωλήσεις των υπηρεσιών σου αυξάνονται κατακόρυφα!

• Ακόμη, μπορείς να προσθέσεις διάφορα skills (δεξιότητες), που δεν πρέπει να ξεπερνάνε τις 50. Αν τα άτομα με τα οποία έχεις συνεργαστεί είναι ικανοποιημένα από την εργασία που τους παρείχες και την ευρύτερη συνεργασία σας, μπορείς να τους ζητήσεις να σου παρέχουν skill endorsements (συστάσεις των δεξιοτήτων). Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται η εγκυρότητα των skills που έχεις αναφέρει ότι διαθέτεις.

• Όμως, τα recommendations δίνουν περισσότερο κύρος, γιατί και αυτά προέρχονται από κάποιον αντικειμενικό παραλήπτη της δικής σου δουλειάς. Είναι ένα είδος μικρής συστατικής επιστολής στο προφίλ σου, κάτι σαν review, από άτομα που έχεις συνεργαστεί και τα οποία αφήνουν κριτική για εσένα και τις παροχές υπηρεσιών σου.

• Καλό είναι να δημοσιεύεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα posts, να μοιράζεσαι αναρτήσεις με τον κύκλο σου, για να δηλώνεις το παρόν και να γίνεσαι αντιληπτό από τους άλλους χρήστες με τους οποίους είσαι συνδεδεμένος. Αρκεί, βέβαια, να μην ξεφεύγουν από το περιβάλλον και το concept του LinkedIn!

• Αν τυχόν είσαι πολυάσχολο άτομο και δεν μπορείς να δαπανήσεις αμέτρητες ώρες με το να είσαι πάνω από τον υπολογιστή ή το κινητό σου και να κοινοποιείς δημοσιεύσεις, το Buffer σου λύνει τα χέρια μια για πάντα. Είναι ο ευκολότερος τρόπος να προγραμματίζεις και να διαχειρίζεσαι στοχευμένα τις κοινοποιήσεις σου στο LinkedIn και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

• Όπως είπαμε, σε καμία περίπτωση, μη ξεχνάς να προσθέτεις τις εθελοντικές εμπειρίες που έχεις. Είναι εξαιρετικά σημαντική η συμβολή τους, όσο και η εργασιακή εμπειρία και σίγουρα εκτιμώνται!

Κάνε εγγραφή σε groups, σχετιζόμενα με τα ενδιαφέροντά σου. Αυτά θα είναι ορατά στο προφίλ σου. Εννοείται ότι θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την ορατότητα του προφίλ σου, να επεκτείνεις το δίκτυό σου και να αποκομίσεις κι άλλες αλληλεπιδράσεις και μάλιστα με άτομα που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα με εσένα!

• Μην ξεχνάς, να ανανεώνεις και να εμπλουτίζεις το προφίλ σου ανά διαστήματα με διάφορα αποκτήματά σου που ολοένα εξελίσσεις ή με τις δουλειές που αναλαμβάνεις. Ίσως αυτός είναι και ένας πιο ελκυστικός τρόπος για να αναβαθμίσεις τον εαυτό σου και να ασχοληθείς περαιτέρω με την καριέρα σου!

• Το LinkedIn επίσης διαθέτει και Premium έκδοση, για τους πιο απαιτητικούς, που σου παρέχει περισσότερες επιλογές για να εφαρμόσεις τις πλήρεις δυνατότητές του. Οι Premium επιλογές που προσφέρονται μέχρι στιγμής είναι τρεις και η τιμή τους ποικίλλει ανάλογα με τις αναβαθμίσεις που θέλει να “απελευθερώσει” ο κάθε χρήστης.

Αντί Επιλόγου

Όπως εξάγεται και από τα παραπάνω, το LinkedIn είναι ένας κατάλληλος τρόπος με ένα άριστο περιβάλλον και ευκαιρίες, που αν το αξιοποιήσεις με στρατηγική ορθότητα, θα σου επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και θα αποκομίσεις κάθε πολύτιμο όφελος, που έχει να σου δώσει. Κι όλα αυτά σχεδόν δωρεάν. Αρκεί, μόνο, να μάθεις τον τρόπο και να έχεις όρεξη για δουλειά!

Είναι το δικό σου προφίλ all-star; Έχεις χρησιμοποιήσει / χρησιμοποιείς το LinkedIn και με ποια αποτελέσματα;

Περιμένουμε τις εντυπώσεις, παρατηρήσεις, εμπειρίες σου στα σχόλια που ακολουθούν!

Results-driven SEO strategies and PPC advertising by a Google Certified Professional. Specialties >> Search Engine Optimisation (SEO), Paid Advertising (Google AdWords & Bing Ads), Internet Marketing, Conversion Optimisation, Growth Hacking.

Leave a Reply

2 Comments on "Τί Είναι το LinkedIn – Συμβουλές για τη Δημιουργία All-Star Account"

Leave Comment
Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Διονυσης
Διονυσης

Πολύ καλό και κατατοπιστικό άρθρο. Μπράβο στο συντάκτη!

Digital Bang

Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Διονύση. Χαίρομαι που το βρήκες χρήσιμο!

wpDiscuz