Τοπικό SEO: Επικεντρωθείτε στο Traffic & τα Conversions και Όχι στα Rankings

Τοπικό SEO: Επικεντρωθείτε στο Traffic & τα Conversions και Όχι στα Rankings

Τοπικό SEO (Local)

Πριν δούμε τί ακριβώς είναι το local ή τοπικό SEO και πώς μπορούμε να το εκμεταλευτούμε, ας διευκρινήσουμε αρχικά το παρακάτω…

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό υποψηφίων πελατών ρωτούν: “Πώς θα βγάλω λεφτά στο (ή από το) internet“; Ορθά-κοφτά απαντώ: αν τα πράγματα ήταν τόσο απλά, όλοι θα είχαμε γίνει πλούσιοι ή για να το θέσω και διαφορετικά αν υπήρχε μια λύση τύπου “one size fits all” θα την τυποποιούσα και θα την πουλούσα με το κομμάτι για να θησαυρίσω!

Όταν λοιπόν ξεπεράσει το αρχικό σοκ ακολουθούν περισσότερο… φυσιολογικές ερωτήσεις όπως:

  • Θέλω να είμαι πρώτος για τα τάδε keywords (λέξεις κλειδιά) ή ακόμα
  • Πόσο καιρό θα μας πάρει να είμαι πρώτος στη Google;

Στο δεύτερο αυτό στάδιο των ερωτήσεων, αυτές επικεντρώνονται αποκλειστικά στις λέξεις/φράσεις κλειδιά (keywords) και πώς θα επιτύχουμε υψηλές κατατάξεις στα SERPs (Search Engine Result Pages) για αυτές.

Και εδώ που τα λέμε δεν έχουν και άδικο γιατί επί σειρά ετών η όλη κουβέντα περί SEO ξεκινούσε και τελείωνε στην κατάλληλη εύρεση keywords και στην τοποθέτηση τους μέσα στο site μας.

Και αυτή η τεχνική λειτουργούσε και απέδιδε καλά, πολύ καλά μάλιστα!

Αυτό όμως (σε πολύ μεγάλο βαθμό) δεν ισχύει πλέον.

Κάτι οι συνεχείς βελτιώσεις/τροποποιήσεις των αλγορίθμων της Google (και των υπολοίπων φυσικά μηχανών αναζήτησης), κάτι ο απίστευτα μεγάλος ανταγωνισμός, προσθέτουμε και την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας και την αλλαγή πολλών ανθρωπίνων συνηθειών και συμπεριφορών, έχουν δημιουργήσει μία τελείως διαφορετική πραγματικότητα στο σύγχρονο internet.

Όπως έχουμε πει και παλαιότερα, η προσέγγιση του θέματος της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων οφείλει να είναι πιο ολιστική.

Το internet όπως αυτό διαμορφώνεται σήμερα και το SEO δεν μπορεί φυσικά να αναλυθεί στα πλαίσια του συγκεκριμένου άρθρου.

Ούτε φυσικά είναι αυτός ο σκοπός μου. Σήμερα όμως θα ήθελα να επικεντρωθούμε στο τοπικό SEO (local SEO) και στο που θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας προκειμένου να μας φέρει έσοδα (revenue).

Τί Είναι το Τοπικό SEO (Τοπικό Search Engine Optimisation)

Τοπικό SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας μας με τρόπο τέτοιο ώστε να κερδίζουμε υψηλότερες θέσεις κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (και κυρίως της Google) σε τοπικό επίπεδο.

Μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το έτος 2017:

  • 72% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν μια αναζήτηση τοπικού περιεχομένου, επισκέφτηκαν ένα τοπικό κατάστημα σε ακτίνα 5mi ως αποτέλεσμα της αναζήτησης αυτής.
  • 86% των καταναλωτών αναζητούν την τοποθεσία μιας τοπικής επιχείρησης στο Google map.
  • 78% των online αναζητήσεων τοπικού περιεχομένου, οδηγούν σε offline αγορές.
  • 18% των online αναζητήσεων τοπικού περιεχομένου, μετατρέπονται σε αγορές την ίδια κιόλας ημέρα.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, ας δούμε δύο παραδείγματα τα οποία θα μας δώσουν το κατάλληλο input για την ανάλυση που θα ακολουθήσει.

Φανταστείτε λοιπόν ότι βρισκόμαστε στην 1η θέση στη Google για ένα συγκεκριμένο keyword με τις συνολικές αναζητήσεις για αυτό να ανέρχονται στις 150/μήνα (περίπου οι 50 χρήστες από τους 150 θα δρομολογηθούν σε εμάς ελέω της πρώτης θέσης).

Παράλληλα βρισκόμαστε στην 5η θέση για ένα δεύτερο keyword το οποίο δρομολογεί από αυτή τη θέση 200 χρήστες στη σελίδα μας (συνολικές αναζητήσεις για αυτό το keyword περίπου 4000/μήνα).

Τί θα προτιμούσατε από τα δύο; Σωστή επιλογή! Η κίνηση (traffic) είναι μεγαλύτερης αξίας (και φυσικά πιο εκμεταλλεύσιμη) από την σειρά κατάταξης. 

Ας δούμε λοιπόν κάποια SEO metrics στα οποία μπορούμε να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας αντί να ασχολούμαστε όλη την ώρα με τα fancy reports των keyword rankings!

Metrics τα οποία θα μας φέρουν χρήμα και όχι μόνο δόξα από την κατάκτηση κορυφών για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά.

Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google

Σε ποια SEO Metrics Πρέπει να Επικεντρωθούμε

Organic Search Traffic

Αρχικά θέλουμε να παρακολουθούμε το traffic που έρχεται στην ιστοσελίδα μας προερχόμενο αποκλειστικά από οργανικές αναζητήσεις στη Google.

Φυσικά εννοείται ότι πρέπει να γνωρίζουμε πόσοι επισκέπτες έρχονται και από τα υπόλοιπα κανάλια (social media, referrals κτλ) αλλά εδώ τώρα μας ενδιαφέρει να εστιάσουμε στο οργανικό traffic.

Έχοντας καταλήξει λοιπόν στο μέγεθος της κίνησης ας περάσουμε στο δεύτερο στη σειρά metric που θα μας δώσει περισότερες πληροφορίες για το αν το traffic αυτό γίνεται convert (δηλαδή μετατρέπεται σε χρήμα, άμεσα ή έμμεσα).

Organic Search Conversions

Εδώ λοιπόν παίζεται όλο το παιχνίδι. Traffic έχω, αυτοί που επισκέπτονται την ιστοσελίδα μου όμως κάνουν αυτό που θέλω εγώ να κάνουν;

Για να απαντήσω σε αυτό το ερώτημα, θέτω στόχους (goals) στο Google Analytics και παρακολουθώ την πορεία επίτευξής τους.

Ερωτήσεις όπως:

  • Το traffic μου μετατρέπεται σε κάτι πιο χειροπιαστό;
  • Οι επισκέπτες μου εγγράφονται στη λίστα newsletter;
  • Συμπληρώνουν τη φόρμα επικοινωνίας;
  • Συμμετέχουν στο διαγωνισμό ή στο survey που πραγματοποιώ;
  • Κατεβάζουν το ebook μου ή τυπώνουν τα κουπόνια της προσφοράς μου;
  • Αγοράζουν online από το eshop μου;

έχουν πλέον συγκεκριμένες απαντήσεις και δεν είναι απλά ένα report με σειρά κατάταξης keywords.

Αν πχ βλέπω ότι πολλοί πελάτες μου ξεκινούν την αγορά στο eshop μου και δεν την ολοκληρώνουν, μπορώ να εντοπίσω σε ποιο σημείο εγκαταλείπουν τη διαδικασία και να επέμβω χειρουργικά βελτιώνοντας το συγκεκριμένο μέρος της παραγγελιοληψίας.

Google My Business

Μεταβαίνοντας στον πίνακα διαχείρισης του Google My Business (Insights) μπορείτε να δείτε προσεγγιστικά τον αριθμό των θεάσεων (impressions) που λαμβάνει η καταχώρηση της επιχείρησής.

Ο αριθμός των impressions δεν σημαίνει και ισάριθμα clicks στην ιστοσελίδα μας. Επειδή όπως είπαμε μιλάμε για τοπικό SEO πολλά από αυτά τα impressions μετατρέπονται σε τηλεφωνήματα στην επιχείρηση ή επίσκεψη απευθείας στο κατάστημα.

Π.χ. ψάχνοντας για έναν κλειδαρά στην Κόρινθο ενδεχομένως ψάχνω που θα βγάλω αντικλείδια ή ποιος θα με ξεκλειδώσει επειδή έχασα τα κλειδιά μου. Το αποτέλεσμα είναι “converted traffic” έστω και αν δεν μπήκε ποτέ στην ιστοσελίδα.

Τέλος, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι σε βάθος χρόνου τα impressions αυτά να έχουν ανοδική πορεία σε αριθμό.

Driving Direction Requests

Τα δεδομένα αυτά βρίσκονται στο ίδιο σημείο (insights) όπως αναφέρθηκε παραπάνω.

Εδώ μπορούμε να δούμε πόσες φορές κάποιος έκανε click για να μάθει το τρόπο που θα έρθει (driving directions) στο φυσικό σας κατάστημα.

Μία αύξηση των clicks σε βάθος χρόνου σημαίνει απλά ότι οι προσπάθειές σας σε επίπεδο τοπικού SEO έχουν αποτέλεσμα και ολοένα και περισσότεροι πελάτες οδηγούνται στην επιχείρησή σας.

Τοποικό SEO – Αντί Συμπεράσματος

Από τα παραπάνω γίνεται νομίζω σαφές ότι σημασία δεν έχει (μόνο) η σειρά κατάταξης των keywords που αφορούν στην αγορά-στόχο που μας ενδιαφέρει.

Σε επίπεδο (κυρίως) τοπικού SEO θα πρέπει να κοιτάμε πίσω από τις… λέξεις, εκεί που κρύβεται η πραγματική ουσία. Και αυτό δεν είναι άλλο από το πραγματικό οργανικό traffic και το κατά πόσο και πώς αυτό οδηγεί άμεσα ή έμμεσα σε… έσοδο!

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων