Πρώτη Θέση στη Google σε Μία Ώρα
SEO Πρώτη Θέση Google

Δεν συνηθίζω να χρησιμοποιώ τίτλους στα blog posts που γράφω για λόγους link baiting ή απλά εντυπωσιασμού.

Ο λόγος που το έκανα σήμερα είναι γιατί “έπεσα” νωρίτερα σε ένα άρθρο με τίτλο “Πρώτη θέση στη Google σε 2 ώρες” και είπα να ρίξω λίγο περισσότερο φως στο μυστήριο της περιβόητης αυτής πρώτης θέσης ώστε να μπουν κάποια πράγματα λίγο καλύτερα στη θέση τους.

Και για να είμαι ακόμα πιο “ανταγωνιστικός” εγώ θα φτάσω πρώτη θέση στη Google σε… μία (1) ώρα!

Στη συνέχεια, σύντομα και περιεκτικά θα καταρρίψουμε 2 βασικούς μύθους που κρύβονται πίσω από τους παραπάνω πηχιαίους τίτλους.

Μύθος 1ος: Ευρετηρίαση Περιεχομένου σε Λίγο Χρόνο

Διαβάζω λοιπόν στο εν λόγω άρθρο ότι η κατάταξη στη Google ΔΕΝ είναι πυρηνική επιστήμη, άλυτο μυστήριο ή το κυνήγι για το άγιο δισκοπότηρο. Σαφώς και δεν είναι… Εγώ τουλάχιστον δεν νοιώθω ούτε πυρηνικός επιστήμονας, ούτε Sherlock Holmes πολύ περισσότερο δε, κυνηγός.

Η κατάταξη στην πρώτη θέση των οργανικών αποτελεσμάτων της Google (προσοχή όχι στην πρώτη θέση των πληρωμένων Google AdWords διαφημίσεων) είναι εφικτή σε ελάχιστες ώρες ακόμα και σε ελάχιστα δευτερόλεπτα αν το website μας είναι authoritative, ανανεώνεται συχνά με περιεχόμενοακολουθεί τα Google Guidelines και φυσικά το… επιτρέπει ο ανταγωνισμός!.

Άρα λοιπόν ο πρώτος μύθος που καταρρίπτεται είναι του πόσο γρήγορα θα βγεις στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Αν ασχολείσαι επισταμένως με την ιστοσελίδα σου, τότε ΝΑΙ το περιεχόμενο σου θα είναι διαθέσιμο μέσα σε ελάχιστα δευτερόλετα/λεπτά.

Μπορείς άλλωστε να ζητήσεις μέσω της λειτουργίας “Fetch as Google” στο Google Search Console να “έρθει” το ρομποτάκι της Google και να κάνει index άμεσα το εν λόγω URL.

Αν από την άλλη έχεις ένα website που ασχολείσαι μαζί του όποτε το θυμηθείς, τότε η ευρετηρίαση του δικού σου περιεχομένου θα πάρει από αρκετές ώρες έως και πολλές ημέρες!

Αν μάλιστα δεν κάνεις χρήση της παραπάνω λειτουργίας στο Google Search Console ή/και δεν έχεις υποβάλλει το xml sitemap τότε μπορεί να πάρει εβδομάδες ή ακόμα και μήνες (γιατί όχι να μην ευρετηριαστεί και ποτέ!).

Πρώτος μύθος λοιπόν… BUSTED!

Μύθος 2ος: Πρώτη Θέση στη Google που να Έχει… Νόημα

Το ζητούμενο με τη βελτιστοποίηση websites δεν είναι απλά να βγεις πρώτος στα οργανικά αποτελέσματα της Google ΑΛΛΑ για ποιες λέξεις/φράσεις θα βγαίνεις πρώτος ή τέλος πάντων σε υψηλές θέσεις.

Άρα λοιπόν το να φτιάξεις ένα άρθρο με τίτλο “Οι Συναισθηματικές Διακυμάνσεις του Μάικ του Φασολάκη στη διάρκεια του Ταξιδιού του στο Γαλαξία Ixus” το οποίο θα βγαίνει πρώτο όταν ψάχνεις στη Google με ολόκληρη αυτή τη φράση (long-tail keyword) ως search term είναι απλά ηλίθιο.

Ο λόγος αυτονόητος. Δεν πρόκειται να ψάξει κανείς για το ταξίδι του Φασολάκη στον Ixus (!), οπότε θα μείνεις με… τη χαρά της πρώτης θέσης (για να μην πω κάτι χειρότερο).

Δεύτερος μύθος λοιπόν… BUSTED!

Ο Δρόμος προς την Πρωτιά της Google

Άρα λοιπόν πώς μπορώ να αναρριχηθώ στις πρώτες θέσεις της Google για λέξεις/φράσεις κλειδιά που να έχουν πραγματικό νόημα, να φέρνουν traffic στο website μου και ακόμα πιο σημαντικό, το traffic αυτό να είναι στοχευμένο και να ενδιαφέρεται για τα προϊόντα/υπηρεσίες μου ώστε να κάνει τελικά το περίφημο conversion;

Η απάντηση έχει δοθεί δεκάδες φορές μέσα από το blog αυτό. Όσοι το επιθυμούν μπορούν να μάθουν περισσότερα σε αυτό και αυτό το άρθρο ή ακόμα και να επιχειρήσουν να το κάνουν μόνοι τους διαβάζοντας τον οδηγό SEO για Αρχάριους 6200+ λέξεων.

Και για να δείτε και χειροπιαστά ένα αληθινό παράδειγμα, το δεύτερο άρθρο (ακριβώς από πάνω) δημοσιεύθηκε στις 30 Ιουλίου 2014 και χρειάστηκε κάτι λιγότερο από 4 μήνες για να φτάσει στην πρώτη θέση της Google για τη φράση-κλειδί “κόστος SEO“, η οποία φράση να σημειωθεί ότι δεν είναι και ιδιαίτερα ανταγωνιστική

Οπότε φανταστείτε πόσο μεγαλύτερη προσπάθεια, επιμονή και υπομονή απαιτείται όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός…

 

Κόστος SEO Keywork Ranking

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο που διαβάζετε πήγε μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα από τη στιγμή που δημοσιεύθηκε στην πρώτη θέση της Google για το long tail keyword “Πρώτη Θέση στη Google σε Μία Ώρα“. Λίγους μήνες αργότερα, βρέθηκε στη πρώτη θέση και για τη λίγο πιο ανταγωνιστική φράση “Πρώτη Θέση Google”.

FREE Website Audit

Πρώτη Θέση στη Google – Πόσο “Εγγυημένη” Μπορεί να Είναι;

Η επιλογή κατάλληλης SEO εταιρείας η οποία θα κληθεί να καταρτίσει και εφαρμόσει την στρατηγική βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας μας δεν είναι εύκολη υπόθεση και σίγουρα μπορεί (και πρέπει) να μας προβληματίσει.

Με τις τιμές να διαμορφώνονται από μερικές δεκάδες ευρώ το μήνα (???) μέχρι αρκετές χιλιάδες ανάλογα με το μέγεθος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του website αλλά και των αναγκών μας, αυτό που σίγουρα επιθυμούμε είναι… αποτελέσματα.

Από την μέχρι τώρα ενασχόληση μου με τις υπηρεσίες βελτιστοποίησης ιστοσελίδων μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι το SEO μπορεί να δημιουργήσει εξαιρετικό traffic (τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά).

Αυτό όμως που ΔΕΝ μπορώ να πω είναι το πόσος χρόνος (επακριβώς) θα χρειαστεί για να κατακτήσει μια ιστοσελίδα την πρώτη θέση στη Google (ή οποιαδήποτε άλλη θέση) για keyword συγκεκριμένου ανταγωνισμού. Και δεν είμαι ο μόνος…

Σύμφωνα με επίσημη δήλωση της Google:

No one can guarantee a #1 ranking on Google: Beware of SEOs that claim to guarantee rankings, allege a “special relationship” with Google, or advertise a “priority submit” to Google.

Κανείς δεν Μπορεί να Εγγυηθεί #1 Κατάταξη στη Google

Αυτή είναι απλά η αλήθεια και πρέπει να τη δεχτούμε. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί #1 κατάταξη μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια και για συγκεκριμένα keywords. Μερικοί λόγοι για αυτό είναι:

Ο αλγόριθμος της Google δεν είναι γνωστός: Κανένας SEO επαγγελματίας δεν γνωρίζει πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος και ποιοι είναι οι πραγματικοί ranking factors που καθορίζουν τη κατάταξη των URLs στα SERPs μετά από κάθε μας αναζήτηση.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2016, η Google ανακοίνωσε έσοδα $90.3δις εκ των οποίων το σημαντικότερο μέρος προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από τη μηχανή αναζήτησης. Δεν είναι λογικό λοιπόν να φυλάσσει τον αλγόριθμο της ως επτασφράγιστο μυστικό;

Και αν κάποιος είχε πραγματικά πρόσβαση σε αυτόν δε νομίζετε ότι θα είχε λύσει με διαφορετικό τρόπο το οικονομικό του πρόβλημα από το να προσφέρει SEO υπηρεσίες σε ιδιοκτήτες/διαχειριστές ιστοσελίδων;

Δεν γνωρίζουμε πότε και πώς επικαιροποιεί τον αλγόριθμο της: Σύμφωνα με την ίδια τη Google ο αλγόριθμος της επικαιροποιείται περισσότερες από 600 φορές το χρόνο (σχεδόν 2 updates κάθε ημέρα).

Ούτε οι ίδιοι οι υπάλληλοι της Google δεν γνωρίζουν πότε ακριβώς και ποιο σημείο του κώδικα αλλάζει εάν δεν εμπλέκονται άμεσα στην εφαρμογή του.

Εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε αλλά να προβλέψουμε πώς και πόσο θα επηρεαστούν τα rankings από τις αλλαγές αυτές είναι πραγματικά απίθανο.

Τα Google penalties καραδοκούν: 2 ειδών πέναλτυ, έτσι για να μην πλήττουμε. Αλγοριθμικά (Panda, Penguin κοκ) και χειροκίνητα (manual penalties). Εάν δεν ακολουθούμε τα Google guidelines αργά ή γρήγορα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα από αυτά.

Η κατάταξη δεν είναι το σημαντικότερο metric απόδοσης: Πολλοί ακόμα πιστεύουν ότι το να κατακτήσουν πρωτιά για κάποιο keyword θα σημάνει αυτόματα και… χρήματα στην τσέπη τους. Στην πραγματικότητα αυτό είναι από καθόλου έως μερικώς αληθές.

Ένα καλό πλασάρισμα στην πρώτη σελίδα της Google δεν σημαίνει και πολλά αν δεν συνοδεύεται και από άλλα metrics με μεγαλύτερο value πχ το συνολικό traffic που κάνει trigger αυτό το keyword, το bounce rate, το conversion rate και στη τελική το profit που δημιουργεί.

Η κατάταξη στα SERPs αλλάζει διαρκώς: Η κατάταξη για συγκεκριμένο keyword ενδέχεται να αλλάζει από τη μια στιγμή στην επόμενη, από υπολογιστή σε υπολογιστή, από περιοχή σε περιοχή κοκ.

Δεν είναι ηθικό: Το να εγγυάσαι για κάτι, εν προκειμένω υψηλές θέσεις στη Google, δεν είναι φρόνιμο καθώς είσαι μόνο ο ένας από τους 3 κρίκους αυτής της αλυσίδας (οι άλλοι 2 είναι η ίδια η Google και φυσικά ο ανταγωνισμός που δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια).

Και μπορεί για τις δικές σου ικανότητες να είσαι πολύ σίγουρος δεν μπορείς να ελέγχεις όμως τους άλλους 2.

Πόσος Πραγματικά Χρόνος Χρειάζεται για να Μπω στην Πρώτη Σελίδα της Google;

Αν έχεις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ποτέ ασχοληθεί με τις υπηρεσίες SEO είτε από τη μεριά του agency / freelancer είτε ως πελάτης μία είναι η ερώτηση που κυριαρχεί από το πρώτο κόλας λεπτό:

“Σε πόσο χρόνο θα είμαι στην πρώτη σελίδα της Google”

Με την απάντηση φυσικά να μην μπορεί να δοθεί ευθέως / άμεσα καθώς εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων όπως την κατάσταση της ιστοσελίδας, προηγούμενες προσπάθειες βελτιστοποίησης της, το επίπεδο του ανταγωνισμού, το διαθέσιμο budget, τις δεξιότητες και αποτελεσματικότητα του ατόμου που θα διαχειριστεί την καμπάνια κοκ.

Για να προσεγγίσει μια πιο τεχνικά τεκμηριωμένη απάντηση η πασίγνωστη στο χώρο εταιρία Ahrefs μελέτησε μερικά… petabytes ιστορικών δεδομένων κατάταξης σε μια προσπάθεια να ποσοτικοποιήσει μια απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Ας δούμε λοιπόν ποια ήταν τα αποτελέσματα…

Παλαιότητα Domain των Σελίδων που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google

Μελετώντας 2 εκ. τυχαία keywords από ιστοσελίδες που βρίσκονται στις 10 πρώτες σελίδες της Google, διαπίστωσαν ότι η μέση παλαιότητα ενός domain που πλασάρεται στην πρώτη σελίδα είναι 2 χρόνια ενώ για την πρώτη θέση ο αριθμός αυτός αυξάνεται κατά έναν ολόκληρο χρόνο (φτάνοντας τα 3 χρόνια) για τα websites που καταλαμβάνουν την πρώτη θέση της Google.

Μέση Παλαιότητα (σε ημέρες) των URLs που Καταλαμβάνουν την Πρώτη Σελίδα της Google
Μέση Παλαιότητα (σε ημέρες) των URLs που Καταλαμβάνουν την Πρώτη Σελίδα της Google

Και σαν να μην έφτανε αυτό, μόλις το 22% των σελίδων που καταφέρνουν να μπουν στην πρώτη σελίδα έχουν δημιουργηθεί τους τελευταίους 12 μήνες (1 χρόνο).

Ποσοστό Ιστοσελίδων που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση την Παλαιότητα τους
Ποσοστό Ιστοσελίδων που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση την Παλαιότητα τους

Και το κερασάκι στη τούρτα είναι το παρακάτω γράφημα στο οποίο απεικονίζεται το ποσοστό των σελίδων “ηλικίας” μiκρότερης τους ενός έτους που κατάφερε να κάνει rank στην πρώτη σελίδα της Google. Καθόλου ενθαρρυντικά τα πράγματα καθώς μόνο το 1% περίπου των σελίδων αγγίζει την κορυφή στο διάστημα των πρώτων 12 μηνών.

Ποσοστό URLs που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Παλαιότητα Μικρότερη του 1 Έτους
Ποσοστό URLs που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Παλαιότητα Μικρότερη του 1 Έτους

Πόσος Χρόνος Χρειάζεται για να Καταλάβεις Καλές Θέσεις στη Google

Για να δοθεί απάντηση σε αυτό το ερώτημα η Ahrefs επέλεξε τυχαία 2 εκ. σελίδες τις οποίες τα δικά της crawlers είχαν εντοπίσει και ευρετηριάσει στο διάστημα των τελευταίων 12 μηνών. Στη συνέχεια μελέτησαν την ιστορικότητα κατατάξης για όλα τα keywords που κάθε μία από αυτές τις σελίδες έκανε rank. Τα αποτελέσματα στο διάγραμμα που ακολουθεί:

Απόδοση URLs τον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους με Βάση το DR
Απόδοση URLs τον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους με Βάση το DR

Με βάση τα παραπάνω, μόλις το 5.7% έκανε rank στην πρώτη σελίδα της Google μέσα στον πρώτο χρόνο για ένα (1) τουλάχιστον keyword. Όπως αναμενόταν βεβαίως, οι σελίδες με υψηλότερο Domain Rating (DR) είχαν πολύ καλύτερη επίδοση σε σχέση με σελίδες χαμηλότερου DR.

Από αυτό το 5.7% των σελίδων που κατάφεραν να μπουν στο Top10, η πλειοψηφία χρειάστηκε να περιμένει κατά μέσο όρο 61 έως 182 ημέρες.

Μέσος Χρόνος για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Domain Rating (DR)
Μέσος Χρόνος για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Domain Rating (DR)

Με πολύ απλά λόγια και κοιτώντας το παραπάνω διάγραμμα, μπορούμε απλά να πούμε ότι απαιτείται χρόνος 2 έως 6 μηνών για να πλασαριστείς στην πρώτη σελίδα της Google. Προσοχή, αυτό το συμπέρασμα αφορά μόνο στο 5.7% των “τυχερών / ικανών” σελίδων που κατάφεραν να μπουν στην πρώτη δεκάδα καθώς το υπόλοιπο 94.3% δεν τα κατάφερε καν μέσα στο προαναφερθέν διάστημα.

Οι παραπάνω παρατηρήσεις αφορούν σε keywords όλων των βαθμίδων δυσκολίας και συνόλου αναζητήσεων, από πολύ εύκολα με μικρό / ανύπαρκτο ανταγωνισμό έως και πολύ ανταγωνιστικά (high-volume keywords). Πώς διαμορφώνονται όμως τα αποτελέσματα αν λάβουμε υπόψιν μας το μηνιαίο search volume των keywords.

Η απάντηση ακολουθεί…

Απόδοση URLs Μέσα στον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους
Απόδοση URLs Μέσα στον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους

Μόλις το 0.3% των σελίδων κατάφερε να κάνει rank στην πρώτη σελίδα της Google στο διάστημα των 12 πρώτων μηνών για keywords υψηλού ανταγωνισμού, 1.3% για keywords μέτριας δυσκολίας και 4.8% για αυτά με το μικρότερο βαθμό δυσκολίας.

Και φυσικά όσο πιο ανταγωνιστικό ήταν το keyword τόσες περισσότερες ημέρες χρειάστηκαν για να τα καταφέρει.

Χρόνος που Απαιτείται Για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Search Volume των Keywords
Χρόνος που Απαιτείται Για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Search Volume των Keywords

Όπως φαίνεται και παραπάνω, για keywords χαμηλού ανταγωνισμού μπορείς να τα καταφέρεις σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όσο όμως ο ανταγωνισμός γίνεται ισχυρότερος, ανάλογα αυξάνεται και η δυσκολία / χρόνος για την επίτευξη της πρώτης σελίδας.

Και επαναλαμβάνουμε ότι αυτά τα αποτελέσματα αφορούν μόλις στο 5.7% των ικανών σελίδων που τα κατάφεραν! Και όταν λέμε “ικανές” εννοούμε φυσικά ιστοσελίδες που επένδυσαν χρόνο και χρήμα, δούλεψαν σκληρά και απολαμβάνουν τώρα το δωρεάν traffic που δημιουργούν οι κατατάξεις στην πρώτη σελίδα της Google.

FREE Website Audit

Τί Σημαίνουν στην Πράξη τα Παραπάνω;

Είναι τελικά εφικτή η πρώτη σελίδα στη Google; Η απάντηση είναι φυσικά καταφατική αλλά υπό προϋποθέσεις. Όπως έδειξε και η έρευνα μόλις το 5.7% των σελίδων τα καταφέρνει τον πρώτο χρόνο.

Και αυτές οι ιστοσελίδες δεν είναι τυχερές. Είναι απλά αυτές που πίστεψαν στο SEO και εργάστηκαν σκληρά για να τα καταφέρουν.

Με απλά λόγια. Ένας SEO επαγγελματίας είναι σε θέση να αυξήσει σταδιακά το traffic στην ιστοσελίδα μας και αυτός πρέπει να είναι ο στόχος μας. Η αναζήτηση ενός συνεργάτη ο οποίος θα είναι σε θέση να φέρνει χειροπιαστά αποτελέσματα αυξάνοντας το traffic αργά και σταθερά σε βάθος χρόνου και όχι υποσχέσεις – πυροτεχνήματα για πρώτες θέσεις. Οι πρωτιές θα έρθουν (και είναι σημαντικές και για ψυχολογικούς λόγους) αλλά δεν είναι το σημαντικότερο κομμάτι του παζλ.

Αν λοιπόν και εσείς έχετε όρεξη για δουλειά και αποτελέσματα δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας. Μέχρι τότε δείτε τί μπορούμε να κάνουμε για εσάς μέσα από αληθινά SEO παραδείγματα πελατών μας και φυσικά μην ξεχνάτε να μας πείτε τη γνώμη σας στα σχόλια που ακολουθούν.

I’m a UK based experienced SEO consultant and digital marketer, and I provide fast and affordable online consulting and digital marketing services to startups, micro, small and medium-sized businesses.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of