hi@digitalbang.gr | 2741 200 250
Expand search form

Ελληνικο SEO Roundup 2020

11 SEO Experts Μοιράζονται Μαζί μας τις SEO Προβλέψεις τους

Greek Experts SEO RoundUp 2020

Και ναι λοιπόν… Το 1ο SEO Roundup αποκλειστικά από Έλληνες SEO experts είναι γεγονός!

Αλλά πριν περάσουμε στις SEO προβλέψεις των συναδέλφων για τη νέα χρονιά ας δούμε τί είναι ένα SEO roundup για όσους έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με τον όρο.

Τί Είναι Ένα SEO Roundup

Με πολύ απλά λόγια, ένα SEO roundup είναι η αποτύπωση χρόνων εμπειρίας πάνω στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων (SEO) από επαγγελματίες του χώρου πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα – στη δική μας περίπτωση, πρόκειται για τις προβλέψεις σχετικά με το πώς θα κινηθεί η βιομηχανία του SEO τη νέα χρονιά.

Ας μην χάνουμε άλλο χρόνο…

Καθίστε αναπαυτικά, γεμίστε μία κούπα καφέ (ή ότι άλλο θέλετε) και ξεκινάμε – 11 Έλληνες SEO experts ρισκάρουν να προβλέψουν. Σε 12 μήνες από σήμερα θα είμαστε εδώ να δούμε πόσο κοντά πέσανε!

Θεοδόσης Λαπατάς - Digital Marketing Manager at ZuluTrade

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΛΑΠΑΤΑΣ

Digital Marketing Manager at ZuluTrade

Είναι πολύ καλή ιδέα να πούμε τι θα γίνει στην SEO σκηνή του Digital Marketing για το 2020 και να δούμε ποιος έπεσε μέσα σε λίγους μήνες 🙂

Συγχαρητήρια στον Γιώργο Παπαθεοδώρου για την πολύ καλή ιδέα!

Θα μιλήσω για το google.gr και το International SEO στο google.com και σε άλλες μηχανές χωριστά.

Νομίζω ότι για το 2020 στο .gr μερικά θέματα θα έχουν ενδιαφέρον στην ατζέντα, όπως:

1. Η τεχνολογία του AMP θα μεταφερθεί και στις διαφημίσεις της Google, οπότε δεν αναμένω για το 2020 να ανεβάσουν το βάρος αυτής της παραμέτρου για τα οργανικά. Ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα που το adoption έχει γίνει μόνο από μεγάλους Publishers (protothema.gr κτλ) δεν περιμένω μεγάλες αλλαγές σε αυτό το θέμα.

2. Τώρα σε επίπεδο Schema and Snippets, αυτό βλέπω να ανεβαίνει σαν “Signal value” αλλά το περίεργο είναι πως ακόμα δεν έχουν μεταφέρει το εργαλείο του structure data στο καινούριο Search Console, οπότε θα ήθελα να δω πώς θα πάει αυτό, αν και προβλέπω να πρέπει να ασχοληθούμε ακόμα περισσότερο με αυτό. Ήδη φαίνεται τα Snippets να έχουν κυρίαρχη θέση σε high volume keywords.

3. Είναι προφανές ότι το “User Intent” θα παραμείνει πολύ δυνατό signal και το 2020 και δεν αναμένω κάποια αλλαγή εκεί – ήδη θεωρώ ότι έχουν φτάσει σε πολύ καλό επίπεδο να δοκιμάζουν φρέσκο περιεχόμενο και εάν δεν καλύπτει το user intent βάση KPIs το θάβουν. Μιλώντας για “φρέσκο” περιεχόμενο, βλέπω ότι ήδη έχει ανεβεί, αλλά επειδή αυτό γίνεται ευκολά manipulate, θα βρουν άλλο τρόπο να το εντοπίζουν, από το post and last update date.

4. Τέλος ελπίζω να τελειώνουμε με τον παραλογισμό να βγάζει πρώτα τα directories που ναι μεν έχουν πολλές επιλογές για τον χρήστη, αλλά τα περισσότερα είναι από UI/UX για βάψιμο και πέταμα… στην ανακύκλωση, όχι στην θάλασσα!

5. Θέματα όπως, voice search, https, AI, content quality, mobile friendliness, UX, social signals πιστεύω ότι θα μείνουν ως έχουν σε αξία για τα organic rankings.

Αυτά για το .gr, τώρα για International SEO και όσους ασχολούνται, έχω να πω πω τα εξής από τη δική μου εμπειρία για το 2020.

H Google είναι μακράν η πιο καλή μηχανή στο να απαντά τα ερωτήματα του χρήστη, δυστυχώς όμως σε ορισμένα μέρη του πλανήτη, για διάφορους λόγους που δεν θα αναλύσω εδώ, δεν είναι η 1η επιλογή, αρά εάν θέλει κάποιος να πάει σε αγορές όπως, Ρωσία, Κίνα, Ιαπωνία, Κορέα και να παίξει και με Bing τότε θα πρέπει να δει τα εξής εντός 2020 ως τα πιο σημαντικά:

Αρχιτεκτονική πληροφορίας και περιεχομένου, social signals, localization από επίπεδο content, country domain μέχρι hosting data center και τέλος ποσότητα backlinks.

Αναφέρω αυτά και ελπίζω να δούμε κάποια στιγμή και άλλες μηχανές να πιάνουν την Google στην ποιότητα των αποτελεσμάτων, καθώς επειδή λόγω των τωρινών μου υποχρεώσεων στην εταιρεία που εργάζομαι βλέπω ότι δεν είναι τυχαίο που η Google έχει κάνει dominate την αγορά.

Κλείνοντας να πω ότι για την περίπτωση του International SEO, η ελάχιστη scram δομή του διαφημιζόμενου πρέπει να είναι ένας εσωτερικός Digital Marketer (Manager ή Director level) με βαθιά γνώση SEO & Procurement, Project Manager και Front End Developer σε συνεργασία με Local Market SEO specialized agency, και όχι με ένα μεγάλο διεθνές agency που κάνει “απ’ όλα” (one-stop Shops ή Holistic ή 360), καθώς μάλλον θα πάρετε σουβλάκια αντί για traffic από οργανικά αποτελέσματα…

Οπότε ξεχάστε την αναζήτηση “International SEO Agency” και βρείτε local ανθρώπους εδώ και στην αγορά στόχευσης που το έχουν κάνει και ξέρουν μερικές κακοτοπιές.

Παναγιώτης Κοντογιάννης

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ

SEO Professional - Owner of Problogger.gr

Τι περιμένω το 2020 να αλλάξει;

1. Mobile Optimization
2. Voice Search
3. Social Media Marketing (Facebook, Twitter, YouTube, VK, Pinterest)

Όσοι ασχολούμαστε επαγγελματικά με το SEO δίνουμε μεγάλη σημασία στις λέξεις-κλειδιά αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το συνολικό ποιοτικό περιεχόμενο ενός site.

Η νέα γενιά όμως δεν διαβάζει πλέον. Σκανάρει γρήγορα τις πληροφορίες στο ίντερνετ και δίνει περισσότερη σημασία σε βίντεο, GIF και εικόνες. Το 2020 και τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να αυξάνει ο αριθμός των χρηστών ίντερνετ οι οποίοι θα το χρησιμοποιούν από τα κινητά τους τηλέφωνα με φωνητικές οδηγίες.

Είναι εύκολο, γρήγορο και δεν απαιτεί κόπο – ιδανικά χαρακτηριστικά της γενιάς που μεγαλώνει. Αν τώρα το 70% των Ελλήνων ξοδεύει μια-δυο ώρες στα κοινωνικά δίκτυα κάθε μέρα αυτός ο αριθμός θα μεγαλώνει.

Άλλωστε μετά το παράδειγμα των Κινέζων της WeChat το ίδιο θα ακολουθήσει και εδώ. Για να κρατάνε τον κόσμο εντός τα social networks θα επενδύσουν εκατομμύρια στην επέκταση νέων δυνατοτήτων και υπηρεσιών.

Όσοι δουλεύουν τα sites τους προς αυτήν την κατεύθυνση θα δρέψουν τους καρπούς της επιτυχίας πολύ σύντομα.

Αντώνης Κωνσταντινίδης

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Digital Marketing & SEO Professional

Για να βγάλουμε την κρυστάλινη μπάλα μας…

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν τρελές αλλαγές για το SEO το 2020 και ούτε θα δούμε πράγματα τα οποία θα εντυπωσιάσουν κάποιον που είναι αρκετά χρόνια στον χώρο.

Η Google (και γενικά όλες οι μηχανές αναζήτησης) έχουν σαν κύριο σκοπό να ικανοποιήσουν τον χρήστη και να του προσφέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα στην πρώτη θέση. Αυτό θα γίνεται όλο και ποιο φανερό με την πρώτη σελίδα να κυριαρχείται από περισσότερες διαφημίσεις και λιγότερα οργανικά αποτελέσματα.

Οπότε το να έχεις σωστό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου που θα απαντάει στις πιθανές ερωτήσεις του χρήστη είναι κάτι απαραίτητο και χρήσιμο.

Βέβαια αυτό είναι κάτι που οι περισσότεροι ξέραμε μέχρι τώρα και είναι το πρώτο πράγμα που σε συμβουλεύει κάποιος όταν φτιάχνεις μια ιστοσελίδα.

Το θέμα είναι πως βοηθάμε την Google να καταλάβει καλύτερα για τι ακριβώς μιλάει το άρθρο μας ή γενικότερα η ιστοσελίδα μας;

Νομίζω τα structured data και η υλοποίηση τους στην σελίδα μας θα είναι ακόμα ποιο σημαντική τα επόμενα χρόνια και θα είναι αυτά που θα βοηθήσουν την ιστοσελίδα μας να ξεχωρίσει από τις άλλες και να κερδίσουμε περισσότερα κλικ από τις μηχανές αναζήτησης.

Δεν είναι κάτι καινούριο και αν δεν έχετε μαρκάρει την ιστοσελίδα σσς με αυτά είστε ήδη 5 χρόνια πίσω. Αλλά πλέον είναι ακόμα πιο σημαντικά. Με αυτά μπορείτε να εμφανίσετε τα βίντεο σας στις μηχανές αναζήτησης, τα άρθρα σας στα rich snippets αλλά και πιθανότατα… κάποια στιγμή στις φωνητικές αναζητήσεις που θα κάνουνε οι χρήστες στην Google.

Αν δεν ξέρετε τι είναι θα συμβούλευα να ξεκινήσετε το διάβασμα άμεσα!

Αλέξανδρος Γαληνός - Hubspot-Certified Content Strategist, SEO Specialist

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΑΛΗΝΟΣ

Hubspot-Certified Content Strategist - SEO Specialist

Δεν θα πω τα κλασσικά για Links, Content με αξία, Site Speed, User Experience κτλ. Αυτά είναι απλά δεδομένα πλέον, οπότε ας μην αναλωθούμε σε προβλέψεις για περσινά ξινά σταφύλια.

Κάτι που αυξάνεται ολοένα και περισσότερο είναι τα Zero-position snippets που προηγούνται του πρώτου οργανικού αποτελέσματος, το οποίο σπρώχνεται ολοένα και παρακάτω. Οπότε σίγουρα ένα σημαντικό μέρος της προσοχής των Ελληνικών sites θα πέσει σε featured snippets φαντάζομαι.

Επίσης, η χρήση Schema είναι σχετικά απάτητο έδαφος για Ελλάδα από όσο έχω δει, οπότε πιθανολογώ ότι αρκετά Ελληνικά sites θα πέσουν πάνω σε αυτό το 2020.

Πριν από λίγες ώρες από όταν έγραψα αυτό το κείμενο η Google ανακοίνωσε ένα σημαντικό Core Update ονόματι BERT που προσπαθεί να πάει το Intent στο επόμενο επίπεδο ακόμη και για εξαιρετικά long-tail αναζητήσεις.

Οπότε θεωρώ ξεκάθαρο πλέον ότι το Intent το 2020 θα παίξει ακόμη πιο έντονο ρόλο. Είναι στην αρμοδιότητα όλων των SEOs που ασχολούνται με Ελλάδα να “διαβάσουν” το Intent σωστά και να σερβίρουν το ανάλογο περιεχόμενο.

Επίσης, το γενικότερο Online Reputation σας ως Ελληνική επιχείρηση, ειδικά αν δραστηριοποιείστε σε “ευαίσθητα” Niches όπως ο κλάδος της υγείας, παίζει τεράστιο ρόλο πλέον. Στο εξωτερικό υπάρχουν πάρα πολλά sites που “χτυπήθηκαν” δυνατά από penalties, επειδή δεν συμμορφώθηκαν με τους κανόνες της Google για το E-A-T.

Θα μπορούσα κάλλιστα να αναφέρω και πολυσυζητημένα trends στυλ Voice Search, αλλά νομίζω η Ελλάδα απέχει αρκετά ακόμα από αυτά, οπότε δεν τα βλέπω να συμβαίνουν μέσα στο 2020 για εμάς εδώ.

Θα αναφέρω τέλος και την εμπειρία σε mobile (παρόλο που δεν είναι τίποτα καινούριο), για ένα και μοναδικό λόγο. Συνέχεια πέφτω πάνω σε ελληνικά sites (ακόμη και εν έτει 2019) τα οποία είναι απαράδεκτα και “σπάνε” σε διάφορα σημεία στο κινητό. Οπότε απλά ευελπιστώ ότι το 2020 θα δοθεί η δέουσα σημασία σε αυτό επιτέλους.

Κάτι τελευταίο αφορά το Local SEO, καθώς είναι η φύση της Ελληνικής αγοράς τέτοια νομίζω όπου πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στοχεύουν σε πιο τοπικό επίπεδο. Πιθανολογώ λοιπόν ότι και σε αυτό το κομμάτι οι επιχειρήσεις θα κινηθούν με τα σωστά βήματα (σωστή συμπλήρωση GMB κτλ) για να βγουν στο local pack.

Γεώργιος Χασιώτης - Marketing Hustler

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΣΙΩΤΗΣ

Managing Director @ MINUTTIA

Αυτό που σταδιακά αλλάζει σε ότι αφορά το Search Engine Optimization είναι ότι πλέον δεν είναι τόσο σημαντικό να βρούμε και να ικανοποιήσουμε το keyword intent, όσο είναι να βρούμε και να ικανοποιήσουμε το search intent.

Αυτό σημαίνει πως το τι πρέπει να δημιουργήσουμε – για να έχουμε πιθανότητες να πάρουμε visibility online – εξαρτάται πλέον σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την ερμηνεία που δίνει η Google (και άλλες μηχανές αναζήτησης) γύρω από ένα topic ή sub-topic και την ερμηνεία που δίνουμε εμείς για το ίδιο topic ή sub-topic.

Πολύ απλά, το search intent classification είναι πλέον απαραίτητο κομμάτι της διαδικασίας content creation, για να μπορέσουμε να δούμε το content μας να κάνει rank στις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό περιορίζει την δημιουργικότητα των content creators και αποτελεί έναν biased τρόπο δημιουργίας περιεχομένου;

Σίγουρα.

Όλα καταλήγουν σε θέμα προτεραιοτήτων λοιπόν – προτεραιοτήτων που πρέπει να θέσουμε πριν αφιερώσουμε χρόνο και χρήματα σε μια στρατηγική γύρω από το Content και το SEO.

ΧΡΥΣΟΠΗΓΗ ΒΑΡΔΙΚΟΥ

Digital Marketing Manager

1. Το 2020 το branding θα είναι ακόμα πιο σημαντικό για την κατάταξη. Με αυτό στο μυαλό, εκτιμώ ότι θα ενισχυθεί ο ρόλος του online PR και ο ρόλος ενός SEO specialist θα εμπλέκει περισσότερο συνεργασίες με PR agencies.

2. Δεύτερον, το USER EXPERIENCE θα αφορά τους SEO specialists όλο και περισσότερο. Υπό αυτό το πρίσμα, βλέπω μαζική μετάβαση απλών site & eshop σε AMP.

3. Local first – όχι πως είναι κάτι νέο, αλλά η σημασία του local θα παραμείνει και για νέες επιχειρήσεις θα είναι ο μόνος τρόπος να μπουν σε ανταγωνιστικές αγορές.

4. (Πιο πολύ ελπίδα πάρα πρόβλεψη) Ενώ τα product reviews θα είναι ακόμα καθοριστικός παράγοντας, ελπίζω πως θα βρεθεί τρόπος να καταπολεμηθούν – φιλτραριστούν τα fake reviews και σε προϊόντα αλλά και στα local listings.

Στέφανος Χατζηστεφάνου - SEO & SEM Manager @ Welcome Pickups

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ

SEO & SEM Manager @ Welcome Pickups

Η ποιότητα του περιεχομένου, η σωστή χρήση λέξεων-κλειδιών, τα meta-tags, η αρχιτεκτονική του site, το link building, το UX, η ευελιξία στην πλοήγηση μέσω κινητού και άλλα βασικά στοιχεία του SEO θα διαδραματίσουν ακόμη σημαντικό ρόλο το 2020.

Ωστόσο, θέλω να αναφέρω τέσσερις πρακτικές που πιστεύω ότι θα παίξουν τον σημαντικότερο ρόλο στο SEO το 2020.

1. Ταχύτητα: Ήταν πάντα ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης αλλά η Google έχει δείξει ενεργά ότι δίνει όλο και περισσότερο βάρος σε αυτό το ποιοτικό χαρακτηριστικό, σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Βεβαιωθείτε ότι στον ιστότοπό σας έχει βελτιστοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η ταχύτητα φόρτωσης του περιεχομένου και θα έχετε σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Θυμηθείτε ότι ακόμη και μια καθυστέρηση της τάξεως των 0,5 δευτερολέπτων θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια επισκεπτών.

2. Structured Data: Σίγουρα μια από τις βέλτιστες πρακτικές που θα δείξει στους ανιχνευτές της Google τι είναι η σελίδα σας. Βοηθήστε τη μηχανή αναζήτησης και θα εμφανιστείτε στη θέση 0. Στην πραγματικότητα, η Google είναι αρκετά έξυπνη για να κατανοήσει τη σελίδα και το περιεχόμενό σας, αλλά μπορείτε να διευκολύνετε την προσπάθειά της ακολουθώντας μια απλή πρακτική. Το review, table, recipe, FAQ, τα How-To και πολλά άλλα σήματα σχήματος είναι διαθέσιμα για την κάλυψη των αναγκών κάθε σελίδας.

3. Speakable Markup: Οι κινητές συσκευές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, συνεπώς, η φωνητική αναζήτηση θα είναι το επόμενο μεγάλο trend. Η Google έχει ήδη ξεκινήσει μια ΒΕΤΑ εφαρμογή για το νέο Speakable Markup feature, επομένως, πρέπει να σιγουρευτείτε ότι τη χρησιμοποιείτε και τη τεστάρετε συνεχώς, για να προσφέρετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους χρήστες που αναζητούν.

4. Internal Linking και αρχιτεκτονική: Πότε ήταν η τελευταία φορά που παρακολουθήσατε τα αρχεία καταγραφής (log files); Το Google ξοδεύει έναν προϋπολογισμό κάθε φορά που ανιχνεύει-κάνει crawl τον ιστότοπό σας. Όσο περισσότερο budget και χρόνο καταναλώνει, τόσο χαμηλότερη είναι η κατάταξή σας στα αποτελέσματα. Έτσι, βεβαιωθείτε ότι η αρχιτεκτονική του ιστότοπού σας και η εσωτερική σύνδεσή σας είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη, επειδή όλα γυρίζουν γύρω από το budget στο τέλος της ημέρας, ακόμη και για την Google.

5. Bonus Tip για το 2020: Όπως ίσως γνωρίζετε, η στόχευση περιεχομένου συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών (keyword targeting) καθίσταται όλο και λιγότερο δημοφιλής. Η στόχευση θεμάτων ή ομάδων λέξεων-κλειδιών γίνεται το επόμενο big thing “περιεχομένου” και σίγουρα θα παίξει ένα ρόλο στο SEO το επόμενο έτος.

Γιώργος Φακορέλλης - Growth Marketing Specialist at Moosend

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΚΟΡΕΛΛΗΣ

Growth Marketing Specialist at Moosend

Ακούμε για το Voice Search εδώ και αρκετό καιρό αλλά πιστεύω ότι η σημασία του στη ταξινόμηση των αποτελεσμάτων θα είναι καταλυτική το 2020.

Παρ’ όλο που το Voice Search δεν έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία των χρηστών η Google θέλει να πιέσει την αναζήτηση προς εκείνη την κατεύθυνση όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αυτό με έχει πείσει πως το 2020 θα δούμε αρκετά algorithm updates τα οποία θα ωθήσουν τους SEO’s σε όλο και περισσότερο voice search optimization.

Ανεξάρτητα από το είδος της αναζήτησης (γραπτή ή φωνητική) θεωρώ πως η Google θα αρχίσει να δίνει όλο και περισσότερη προτεραιότητα στα αποτελέσματα τα οποία είναι optimized για Voice Search.

Τα Rich Snippets είναι άλλη μία περιοχή στην οποία η Google θα εστιάσει την προσοχή της το 2020 κατά την γνώμη μου. Είναι γνωστό εξάλλου ότι η Google θέλει να δρα σαν μία βιβλιοθήκη για τους χρήστες της και όχι απλά σαν μία μηχανή αναζήτησης. Ήδη παρατηρούμε την εμφάνιση των Rich Snippets σε όλο και περισσότερα queries.

Μάλιστα σιγά σιγά αυξάνεται και η ποικιλομορφία τους ανάλογα με το είδος της αναζήτησης ενώ πληθαίνουν και τα tests που πραγματοποιεί ο αλγόριθμος ώστε να επιλέξει το πιο κατάλληλο αποτέλεσμα για την θέση του Rich Snippet.

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ

Google Ads Partner & SEO Expert

Όπως κάθε χρόνο η Google μας έχει συνηθίσει στις αλλαγές τόσο στο SEO όσο και στο PPC!

Ειδικά τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο προωθεί στο PPC μειώνοντας περισσότερο την απόδοση του SEO όσο αφορά στο traffic.

Ευτυχώς όμως η απόδοση του SEO ως προς την προτίμηση των χρηστών και μετατροπών παραμένει σταθερή γι’αυτό υπάρχουν ακόμα τα SEO agencies και SEO experts.

Το θέμα είναι πλέον ποιον συμφέρει να επενδύσει στο SEO και ποιον όχι.

Συμφέρει μόνο τους μεγάλους παίκτες που θέλουν μεγάλο μερίδιο από τη πίτα της αγοράς στην αναζήτηση.

Η πρόβλεψη μου για το SEO του 2020 είναι ότι θα μειωθεί ακόμα περισσότερο η εμφάνιση του από τη συνεχόμενη κάλυψη των Google Ads.

Μη ξεχνάμε ότι άρχισε και το Google Shopping στην Ελλάδα και αυτό είναι ένα σοβαρό πλήγμα για το SEO.

Για τα κριτήρια κατάταξης SEO θα παραμείνουν χοντρικά τα ίδια έχοντας ως πάντα πρώτο κριτήριο το off page.

SEO Specialist Joanna Vaiou

ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΪΟΥ

SEO Specialist

Οι προβλέψεις μου για το SEO 2020, είναι οι παρακάτω:

Το personal branding γίνεται πολύ σημαντικός παράγοντας στο SEO, είτε μιλάμε για εξ’ ορισμού Personal Brands όπως π.χ JoannaVaiou.com, είτε μιλάμε για μεγάλα εταιρικά Brands.

Κάθε εταιρεία πρέπει να εκπροσωπείται από κάποια πρόσωπα τα οποία θα μοιράζονται μέσω των πολλαπλών Social Media καναλιών επικοινωνίας, χρήσιμο περιεχόμενο για το κοινό τους και σε διάφορες μορφές (βίντεο, άρθρα κτλ).

Τα πρόσωπα αυτά μπορεί να είναι οι εκάστοτε ιδιοκτήτες, C Level Executives η κάποιος από την εταιρεία ο οποίος θα είναι σε θέση να εκφράσει με ωραίο τρόπο το σύστημα αξιών της κάθε εταιρείας, την νοοτροπία της, γιατί κάνουν ότι κάνουν, τι τους εμπνέει κ.α, έτσι ώστε να μπορέσει ο κόσμος να αισθανθεί την αλήθεια του κάθε brand και να συνδεθεί πραγματικά (ή όχι).

Το να έχει μια εταιρεία μία σωστά δομημένη ιστοσελίδα όσον αφορά την σωστή “αρχιτεκτονική” και την “εύκολη περιήγηση” στις πλέον σημαντικές σελίδες, το on-page SEO, τις τεχνικές λεπτομέρειες, τα κείμενα της κτλ σε συνδυασμό με την συνεχή προώθηση της σε άλλες ιστοσελίδες, είναι απλά η βάση πάνω στην οποία θα χτίζεται ασταμάτητα και αδιάκοπα, το E-A-T SEO Factor, δηλαδή πιο αναλυτικά τα παρακάτω:

• Expertise
• Authoritativeness
• Trustworthiness

Τα παραπάνω δεν είναι παράγοντες οργανικής κατάταξης ιστοσελίδων που μπορεί κάποιος να επηρεάσει χωρίς να κάνει πραγματική προσπάθεια μέσω της προσωπικής έκθεσης των ανθρώπων που αποτελούν τους εκπρόσωπους μιας εταιρείας.

Το SEO το 2020 για τους παραπάνω λόγους, γίνεται ακόμα πιο δύσκολο και για λιγότερους παίχτες.

Ποιοι θα είναι αυτοί οι παίχτες όμως;

• Οι εταιρείες που θα κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι το Personal & Εταιρκό Branding για την διεκδίκηση μακροχρόνιων υψηλών κατατάξεων στα οργανικά κανάλια της Google.

• Οι εταιρείες που θα έχουν τους κατάλληλους οικονομικούς πόρους να επενδύσουν στο χτίσιμο της online αναγνωρισιμότητας και εμπιστοσύνης στο brand name τους, μέσω της προσωπικής έκθεσης στο κοινό τους.

• Οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρουν τα εκάστοτε Social / Professional Networks. Π.χ δεν νοείται εταιρεία που δεν έχει ενεργή παρουσία όπου υπάρχει το κοινό της. Π.χ μία B2B εταιρεία η οποία δεν εκμεταλλεύεται τον τωρινό αλγόριθμο του Linkedin όσον αφορά την οργανική προβολή μίας ενημέρωσης (ενός post update) που μπορεί πραγματικά να φέρει 10αδες και 100άδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια νέα views (ορατότητα), ανεξάρτητα από τον αριθμό των επαφών 1ου βαθμού που έχει κάποιος, μέσω της ποιότητας της ενημέρωσης και την χρήση σχετικών hashtags.

Αυτό βέβαια χρειάζεται πειραματισμό, χρόνο, συνεχείς προσπάθειες για να βλέπει μία εταιρεία ποια είναι τα βίντεο στα οποία ο κόσμος ανταποκρίνεται περισσότερο ή λιγότερο, έκθεση σε δημόσια κριτική (θετική ή αρνητική) παρακολούθηση του ανταγωνισμού κτλ.

• Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν όλα τα Social Networks ως μηχανές αναζήτησης όπως η Google, δηλαδή εκείνες που φροντίζουν να είναι η παρουσία τους και εκεί ενεργή με τις κατάλληλες πληροφορίες που το κάθε κοινό ψάχνει κατά καιρούς και θέλει να βρει.

• Οι εταιρείες που κατανοούν ότι μία ολοκληρωμένη στρατηγική SEO δεν είναι 1 Man’s Job αλλά ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ μίας ομάδας από ανθρώπους που ασχολούνται με το Branding, το Reputation Management, τα Social Media, το Online PR, το Content Creation, το Web Development, το Wed Design κ.α.

Χρόνης Παυλίδης - Digital Marketing Manager @ Digital Web

ΧΡΟΝΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ

Head Of Digital Marketing @ Quality Web

Οι εξελίξεις στον κόσμο του SEO είναι ραγδαίες, ειδικά μετά το πρόσφατο BERT update της Google, το οποίο θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα core updates των τελευταίων ετών.

Το 2020 θα είναι μία ακόμα χρονιά με πολλές προσαρμογές και αλλαγές οι οποίες πιστεύουμε πως θα διαμορφωθούν ως εξής:

1) Περισσότερη έμφαση στο CTR και στα featured snippets παρά στην κατάκτηση της πρώτης θέσης.

2) Quality over quantity στα πλαίσια του link building. To focus στο link building θα γίνεται στην απόκτηση σχετικών και ποιοτικών backlinks και όχι σε πλήθος τυχαίων backlinks που δεν προσφέρουν ποιοτικό authority αλλά και traffic προς το site.

3) Τα long tail keywords θα έχουν ακόμη μεγαλύτερη αξία και το voice search θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη.

4) SEO δεν υφίσταται μόνο στην Google. Πιστεύουμε πως θα πρέπει και οι δευτερεύουσες μηχανές αναζήτησης να λαμβάνονται υπόψη στα πλαίσια του SEO, καθώς μπορεί να γίνουν ένα σημαντικό κομμάτι του “puzzle” στο conversion path των χρηστών.

5) YouTube SEO. Το YouTube είναι μία από τις πλατφόρμες με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και dedicated users, όπου με την κατάλληλη στρατηγική marketing μπορείς να αυξήσεις σημαντικά τα conversions και το website traffic. Ωστόσο πλέον λόγω της ραγδαίας αύξησης των uploads, το να βρεθείς “μπροστά” στα αποτελέσματα αναζήτησης του YouTube ή στα προτεινόμενα videos, αποτελεί ένα σημαντικό και δύσκολο challenge, στο οποίο πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη βαρύτητα.

6) Τα reviews θα έχουν ακόμα μεγαλύτερο impact. Το αγοραστικό κοινό εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με την διαδικασία των online αγορών ή της εύρεσης υπηρεσιών που τους ενδιαφέρουν, με αποτέλεσμα η αναζήτηση για σχετικά reviews, πριν την ολοκλήρωση μιας αγοράς, να είναι αναπόσπαστο κομμάτι στο customer journey.

Αυτές είναι κάποιες από της προβλέψεις της qualityweb για το SEO ενόψει του 2020. Ευχόμαστε υπομονή και επιμονή σε όλους όσους ασχολούνται με το κομμάτι του SEO στην ελληνική αγορά.

1ο Ελληνικό SEO Roundup

Αυτές λοιπόν ήταν οι SEO προβλέψεις για το 2020 από τους 11 εκλεκτούς συναδέλφους που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση μου μέσα από το LinkedIn αλλά και το manual outreach σε περισσότερες από 100 εταιρίες που προσφέρουν SEO υπηρεσίες στην Ελλάδα.

Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω θερμά για την αποδοχή της πρόσκλησης και την προσπάθεια που κατέβαλαν για να υλοποιηθεί αυτή η πρωτοβουλία.

Ελπίζω, του χρόνου πλέον, οι συμμετέχοντες να είναι ακόμα περισσότεροι και το εν λόγω SEO roundup να καθιερωθεί ως θεσμός.

Καλή και δημιουργική χρονιά να έχουμε όλοι γεμάτη υγεία!

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

ΔΩΡΕΑΝ eBook

Εγγραφείτε στο newsletter και λάβετε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το eBook με τα 36 SEO λάθη που πρέπει να αποφεύγετε για να κυριαρχήσετε στη Google!