SEO ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

Results-driven Βελτιστοποίηση Websites για τις Μηχανές Αναζήτησης

ΔΕΙΤΕ ΤΑ SEO ΠΑΚΕΤΑ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ & ΔΟΜΗ ΦΙΛΙΚΑ ΣΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

περιεχομενο & δομη φιλικα στις μηχανες αναζητησης

Στο κομμάτι της φιλικότητας ως προς τις μηχανές αναζήτησης συναντάμε τον όρο SEO προώθηση ιστοσελίδων / βελτιστοποίηση websites για τις μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς SEO – Search Engine Optimisation. Και όταν μιλάμε για μηχανές αναζήτησης στην Ελλάδα, αναφερόμαστε επί το πλείστον στη Google η οποία κατέχει περίπου το 98.5% του συνόλου των αναζητήσεων στο διαδίκτυο.

seo υπηρεσιες προσαρμοσμενες στις αναγκες σας

Η προώθηση μιας ιστοσελίδας μέσω της υπηρεσίας SEO στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μέσω της βελτιστοποίησής της είναι μία εξαιρετικά επίπονη διαδικασία, πολυδιάστατη, με πληθώρα τεχνικών παραμέτρων και απαιτεί αφοσίωση, επιμονή, υπομονή και συνεχή ενασχόληση.

SEO ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΑΣ

βασικοι πυλωνες seo στρατηγικης

Η διαδικασία SEO προώθησης ιστοσελίδων με στόχο την παρουσία στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, αποτελεί ίσως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στα πλαίσια του σύγχρονου internet marketing και απαιτεί μία ολιστική προσέγγιση των πραγμάτων. Αναλυτικότερα:

Κατανόηση Αγοράς Στόχευσης

Κατανόηση Αγοράς Στόχευσης

Ανάλυση επιχειρηματικής δραστηριότητας και στρατηγικής - κατανόηση της αγοράς στόχευσης, έρευνα για τα προσφερόμενα προϊόντα/υπηρεσίες, στόχευση πελατειακής βάσης κτλ

Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος

Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος

Ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος (ομάδες πελατών, μελέτη ανταγωνιστών κτλ) και ρεαλιστική στοχοθέτηση σε σχέση με μια συγκεκριμένη αγορά, υφιστάμενη ή υπό στόχευση.

Κατανόηση Guidelines

Κατανόηση Guidelines

Για την κατάκτηση της κορυφής απατείται κατανόηση των κανόνων του παιχνιδιού (Google guidelines κοκ) και σεβασμός τους. Τακτικές χειραγώγησης των αλγορίθμων κατάταξης είναι πλέον παρελθόν.

On-Page SEO

On-Page SEO

Υλοποίηση σωστής δομής / αρχιτεκτονικής και on-page SEO παραμέτρων - SEO friendly URLs, title & meta tags, ταχύτητα, ασφάλεια, internal & outbound links, βελτιστοποίηση εικόνων κοκ

Content Marketing

Content Marketing

Ποιοτικό, μακροσκελές (long-form) & μοναδικό περιεχόμενο που δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα του κοινού στόχευσης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας σωστά δομημένης SEO καμπάνιας.

Off-Page SEO

Off-Page SEO

Το off-page κομμάτι της SEO στρατηγικής (links, brand mentions, citations κοκ) είναι αυτό που ενώνει τους κρίκους του on-page SEO και του marketing περιεχομένου και απογειώνει την κατάταξη στα SERPs.

επιλεξτε το seo πλανο της αρεσκειασ σασ

Ξεκινάτε την επιχείρησή σας τώρα ή επιθυμείτε την online εδραίωση της υπάρχουσας στα οργανικά αποτελέσματα της Google; 

Τώρα είναι η πιο κατάλληλη στιγμή – Stop thinking >> Start executing!

SEO Intro

Για μικρά sites που δεν έχουν δοκιμάσει SEO στο παρελθόν
399 / ΜΗΝΑ
  •  

SEO Basic

Ιδανικό για sites τοπικής στόχευσης και μικρά e-shops
799 / ΜΗΝΑ
  •  

SEO Premium

Όλα όσα χρειάζεστε για να κυριαρχήσετε του ανταγωνισμού
1499 / ΜΗΝΑ
  •  

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΜΕ SEO

Ο όρος SEO προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Search Engine Optimisation – SEO (ή optimization αν προτιμάτε τα Αμερικάνικα), το οποίο και μεταφράζεται σε Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης.

Πρόκειται δηλαδή για το σύνολο των ενεργειών που πραγματοποιούνται είτε πάνω στο ίδιο το site (on-page SEO) είτε έξω από αυτό (off-page SEO) προκειμένου να καταφέρουμε να “πλασάρουμε” την ιστοσελίδα μας όσο πιο ψηλά γίνεται στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και να επωφεληθούμε του δωρεάν traffic που αυτό συνεπάγεται.

On-Page SEO: In search engine optimization, on-page optimization refers to factors that have an effect on your Web site or Web page listing in natural search results. These factors are controlled by you or by coding on your page. Examples of on-page optimization include actual HTML code, keyword usage, title & description tags, internal linking, image optimisation etc.

Off-Page SEO: In search engine optimization, off-page optimization refers to factors that have an effect on your Web site or Web page listing in natural search results. These factors are off-site in that they are not controlled by you or the coding on your page. Examples of off-page optimization include things such as link popularity and page rank.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διαβάστε το άρθρο “Τι Είναι το SEO“.

Επί της αρχής, ένα φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης website, είναι αυτό που επιτρέπει στη Google και στις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψει και να ευρετηριάσει (άρα να κάνει διαθέσιμο προς αναζήτηση στο ευρύ κοινό) το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας.

Για την εκτέλεση της ανωτέρω διαδικασίας χρησιμοποιούνται οι web crawlers με τους οποίους και οφείλουμε να έχουμε καλή σχέση και να μην τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη κάθε φορά που προσπαθούν να προσπελάσουν / ανακαλύψουν τη δομή και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας.

Η σχεδίαση μια SEO-friendly ιστοσελίδας απαιτεί πολύ προσεχτικό σχεδιασμό και μια δομημένη προσέγγιση στην παρουσίαση των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρονται.

Η διαδικασία αυτή δεν είναι πάντοτε μια εύκολη υπόθεση και η πολυπλοκότητα της αυξάνεται ανάλογα με το πλήθος των προϊόντων / υπηρεσιών προς διάθεση.

Η υλοποίηση μιας ιστοσελίδας πρέπει να λαμβάνει χώρα στα πλαίσια ενός καλοσχεδιασμένου digital marketing πλάνου ως συνέχεια ενός στοχευμένου business plan.

Αν για κάποιο λόγο αυτά δεν υπάρχουν, τότε καλό είναι να κάνεις ένα βήμα πίσω και να ξεκινήσεις από την αρχή!

Μάθετε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αποφύγετε τα λάθη που πραγματοποιούν οι περισσότεροι σε αυτό εδώ το άρθρο.

Στην Ελλάδα της μόνιμης κρίσης, με μαύρο σκοτάδι στην άκρη του τούνελ και απαγορευτικό για τους περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις να επενδύσουν σε υπηρεσίες SEO καθώς το κόστος του υπερβαίνει κατά πολύ το διαθέσιμο budget, εύλογες είναι οι ερωτήσεις:

Πώς μπορώ να κάνω SEO μόνος μου;”, “Ποιος είναι ο καλύτερος οδηγός SEO για αρχάριους;” ή “Ποιες είναι οι αποτελεσματικότερες SEO τεχνικές για το 2020;“.

Αν λοιπόν και εσείς ανήκετε σε αυτούς που θέλουν να προσπαθήσουν μόνοι τους να κάνουν SEO στην ιστοσελίδα τους μη γνωρίζοντας πολλά πράγματα γι’ αυτό και όχι να εμπιστευτούν έναν SEO expert, τότε αυτός ο SEO οδηγός 6200+ λέξεων είναι για εσάς.

Το E-A-T είναι το ακρωνύμιο των λέξεων:

Expertise – αφορά στο κατά πόσο ειδικός είναι ο συγγραφέας του κειμένου στο θέμα που αναπτύσσει

Authority – αφορά στο πόσο αρμόδιος/αυθεντία/κύρος είναι/έχει ο συγγραφέας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και

Trustworthiness – αφορά στο κατά πόσο ακριβές είναι το κείμενο.

Σύμφωνα δε με τη Google:

Our ranking system does not identify the intent or factual accuracy of any given piece of content. However, it is specifically designed to identify sites with high indicia of expertise, authority and trustworthiness.

YMYL & E-A-T

Οι σχετικές οδηγίες της Google (Quality Raters Guidelines), δίνουν πλέον ΤΕΡΑΣΤΙΟ βάρος στη σχέση μεταξύ αυτών των δύο.

Έχοντας ως αφετηρία το γνωστό πλέον Medic Update που έλαβε χώρα την 1η Αυγούστου 2018 (με πολλαπλές επικαιροποιήσεις έκτοτε), YMYL sites των οποίων το E-A-T δεν είναι υψηλό, αντιμετωπίζουν πλέον μεγάλο πρόβλημα κατάταξης στη Google καθώς αντιμετωπίζονται ως λιγότερο αξιόπιστα λαμβάνοντας χαμηλής ποιότητας αξιολόγηση (low quality rating) από τους αξιολογητές (raters) της Google.

Πώς να βελτιώσω το E-A-T μου;

Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς η απάντηση δεν είναι απλή – άλλωστε πόσο γρήγορα ή εύκολα μπορεί κάποιος να γίνει αυθεντία σε κάποιο αντικείμενο;

Επιγραμματικά όμως μπορούμε να αναφέρουμε:

  • Δημιουργείστε κορυφαίο περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο της ειδίκευσής σας και γνωστοποιείστε το όσο περισσότερο μπορείτε. Συμπεριλάβετε σε όλα τα online properties που διαθέτετε (ιστοσελίδα, social media accounts κοκ) όλες τις σχετικές πιστοποιήσεις που επιβεβαιώνουν τη γνώση σας στο αντικείμενο. Με τον καιρό, θα δημιουργήσετε το προσωπικό σας online αποτύπωμα ως expert/ειδικού πάνω στον τομέα σας.
  • Έχοντας κατακτήσει πλέον την ιδιότητα του ειδικού, ήρθε η ώρα να δουλέψετε στο κομμάτι του authority – πολύ απλά δηλαδή να μάθουν και οι άλλοι ποιος είστε και τί κάνετε. Μήπως ήρθε η ώρα να οργανώσετε την πρώτη σας ομιλία/workshop/seminar;
  • Τέλος, να είστε ακριβείς και αξιόπιστοι. Χρησιμοποιήστε case studies και δεδομένα για να αποδείξετε του λόγου το αληθές. Όλοι μας απεχθανόμαστε το οτιδήποτε fake, το ίδιο και η Google.

Ένας από τους πλέον διαδεδομένους και ταυτόχρονα από τους αποτελεσματικότερους τρόπους  προβολής/προώθησης της ιστοσελίδας μας είναι μέσω της πληρωμένης διαφήμισης στο Google Ads.

Η αποτελεσματικότητα της έγκειται στο γεγονός ότι προβάλλουμε διαφημίσεις στοχευμένα στο κοινό εκείνο που αναζητά τα προϊόντα/υπηρεσίες μας, στο χρόνο που τα χρειάζεται.

Επίσης, με την ενεργοποίηση της καμπάνιας, η ανταπόκριση είναι άμεση (λίγα μόλις λεπτά). Αλλά έχει και ένα σημαντικό μειονέκτημα κυρίως όταν αποτελεί (τελείως λανθασμένα) το μοναδικό τρόπο προώθησης της ιστοσελίδας μας.

Μόλις σταματούμε να επενδύουμε σε διαφήμιση, σταματά ακαριαία και το traffic που προέκυπτε από αυτή την ενέργεια.

You turn it on… you turn it off.

Το SEO από την άλλη έχει πιο μόνιμα αποτελέσματα και η αξία του πιστώνεται στο domain μας.

Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι το 70-75% του traffic προέρχεται από τα οργανικά αποτελέσματα και όχι από τις διαφημίσεις και ότι το 85% των χρηστών φαίνεται να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα οργανικά αποτελέσματα, τότε μάλλον έχουμε… νικητή!

Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι, στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής, θα πρέπει να αγνοήσουμε το κομμάτι των πληρωμένων διαφημίσεων.

Το αντίθετο μάλιστα.

Το κάθε κανάλι marketing, στοχεύει τον εν δυνάμει μελλοντικό πελάτη, σε διαφορετικά στάδια του customer journey. Έτσι το SEO μπορεί να λειτουργεί θαυμάσια στα αρχικά του στάδια (top of the sales funnel – ToFu) ενώ οι πληρωμένες διαφημίσεις βαθύτερα μέσα σε αυτό, πιο κοντά στη, ολοκλήρωση του / μετατροπή (conversion) (bottom of the sales funnel – B0Fu).

Θα το θέσω όσο πιο απλά γίνεται. Όταν εγώ έχω κάποιο πρόβλημα υγείας δεν σπουδάζω Ιατρική για να αυτοϊαθώ αλλά πάω στο γιατρό και ακολουθώ τις συμβουλές του.

Βέβαια, θα μου πεις, εδώ πολλοί αναιρούν ακόμα και τους γιατρούς και ακολουθούν δικές τους θεραπείες, τον digital marketer θα ακούσουν για θέματα SEO;

Για να μιλήσουμε λίγο πιο τεχνικά, με περισσότερες από 600 επικαιροποιήσεις των αλγορίθμων της Google (και πόσες άλλες των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης) ανά έτος και περισσότερους από 200 ranking factors να προσμετρούνται στη συνολική αξιολόγηση της ποιότητας (page rank) μιας ιστοσελίδας, αν νομίζεις ότι μπορείς να έχεις “full time” επαγγελματική ενασχόληση με το SEO της ιστοσελίδας σου, τότε μάλλον είναι καιρός να ψάξω για άλλη δουλειά…

Όπως και σε κάθε τι στη ζωή, έτσι και στο SEO υπάρχει ο σωστός και ο λάθος τρόπος.

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα πιο συνηθισμένα SEO λάθη που καταστρέφουν την οργανική απόδοση της ιστοσελίδας σου αλλά και στο τί πρέπει να κάνεις προκειμένου να επαναφέρεις το site σου back on track στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

SEO Λάθη προς Αποφυγή

Λέξεις / Φράσεις Κλειδιά – Keywords

Η σωστή επιλογή των keywords είναι ίσως η σημαντικότερη εκ των SEO εργασιών καθώς η μη βέλτιστη επιλογή αυτών μπορεί να καταδικάσει την οργανική πορεία μιας ιστοσελίδας για πολλούς μήνες, ακόμα και χρόνια.

Για πολλούς, σωστή επιλογή είναι να βρουν τις λέξεις εκείνες με τις περισσότερες αναζητήσεις (traffic volume).

Στην πραγματικότητα αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα SEO λάθη που μπορείς να κάνεις.

Ο υψηλός αριθμός αναζητήσεων συνδέεται και με τον υψηλό ανταγωνισμό. Άρα όσο πιο πολύ αναζητείται μία λέξη τόσο και πιο δύσκολο είναι να κάνεις rank την ιστοσελίδα σου για το συγκεκριμένο keyword.

Επιπλέον όσο νεότερη είναι η ιστοσελίδα σου τόσο δυσκολότερη είναι η προσπάθεια σου να αναρριχηθείς στην κορυφή της Google και να κονταροχτυπηθείς με τα… big boys!

Η λύση ακούει στο όνομα, long tail keywords. Στο σύνδεσμο αυτό θα μάθεις τί είναι αυτά, πώς να τα εντοπίζεις και γιατί πρέπει να τα χρησιμοποιείς.

Επιπλέον, απόφυγε να «μπουκώνεις» το περιεχόμενο σου με λέξεις κλειδιά. Το keyword stuffing λειτουργούσε στο παρελθόν αλλά αποτελεί πλέον κάκιστη πρακτική.

Στην καλύτερη των περιπτώσεων η Google απλά θα αγνοήσει το περιεχόμενο σου και ταυτόχρονα θα διώξεις τους όποιους επισκέπτες σου αφού η εμπειρία χρήστη που προσφέρεις είναι κακή.

Δες για παράδειγμα τι εννοώ ως keyword stuffing μέσα από το αληθινό παράδειγμα που ακολουθεί (το οποίο δεν είναι καν ακραίο καθώς καθημερινά συναντάς πολύ, μα πολύ χειρότερα):

What started out as a small company providing Search Engine Optimisation (SEO) services to a handful of small local companies has now become an award-winning SEO Essex firm, providing a huge range of digital services to clients across the world. XXX has fully established itself as a digital marketing agency offering SEO Essex and London, which meets the ever-changing needs of an online business in the digital age.

Over the years we’ve gone from success to success as an SEO Essex agency, collecting a number of industry awards, Essex SEO accreditations and nominations along the way. We reached the Top 10 in The Drum’s Independent Agencies Census, and were recognised by the same organisation’s Digital Census a few months later as a result of our London SEO services; we were featured in the Wirehive 100 leaderboard for our Essex SEO services and we won an RAR Digital award in the Search category – something which is based primarily on client satisfaction.

This is something we take great pride in as our customer service and client satisfaction is at the core of everything we do when delivering our Essex SEO services.

Και αυτό που μόλις διάβασες είναι το περιεχόμενο της κεντρικής σελίδας ενός από τα μεγαλύτερα marketing agencies (σωστά μάντεψες στο Essex – UK) το οποίο (σωστά και πάλι μάντεψες) στοχεύει στις λέξεις «SEO Essex» και «Essex SEO».

Θέλεις να εμβαθύνεις τις γνώσεις σου στο keywοrd research; Τότε αυτό το άρθρο είναι το μόνο που θα χρειαστείς: Keyword Research for SEO: The Definitive Guide

Google Search Console & Analytics

Όσο περίεργο και αν σου φαίνεται ένα ποσοστό 30-40% ιδιοκτητών ιστοσελίδων δεν έχουν δημιουργήσει λογαριασμό στο Google Analytics με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται ακόμα και παραπάνω από το 80% για το Google Search Console.

Τα στοιχεία αυτά αφορούν σε προσωπικά στατιστικά από ιστοσελίδες που είχα/έχω πρόσβαση από το 2012 σε Ελλάδα & Αγγλία (Ελληνικά & Αγγλικά).

Τα δύο αυτά εργαλεία παρέχουν πληθώρα πληροφοριών σχετικά με το πώς “βλέπει” η Google την ιστοσελίδα σου αλλά και το πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες σου με αυτή.

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η διαδικασία εγγραφής απαιτεί λίγα μόλις λεπτά (και είναι και δωρεάν) δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τη μη εκμετάλλευση των insights που παρέχουν.

Η Εμπειρία Χρήστη Είναι Τραγική

Το να εξηγηθεί τί ακριβώς είναι το User Experience (UX) στα πλαίσια του συγκεκριμένου άρθρου και τί ενέργειες απαιτούνται για τη βελτίωση του είναι ουτοπικό.

Αντί αυτού θα σε προσκαλέσω να επισκεφτείς την ιστοσελίδα σου (κυρίως από κινητό) και αμέσως μετά να ελέγξεις αυτή του κύριου ανταγωνιστή σου αλλά και αυτού που κυριαρχεί στην αγορά που δραστηριοποιείσαι.

Μην παραλείψεις δε, να πάρεις μια καλή ιδέα και από αντίστοιχα sites του εξωτερικού στο ίδιο niche.

Αξιολόγησε σημεία όπως:

– Ταχύτητα φόρτωσης & layout / design
– Φιλικότητα χρήστη σε όλες τις συσκευές και μεγέθη οθονών
– Πλοήγηση – πόσο εύκολα / γρήγορα / αποτελεσματικά βρίσκεις αυτό που αναζητάς
– Επικοινωνία – πόσοι και ποιοι τρόποι υπάρχουν διαθέσιμοι (τηλέφωνο, email, φόρμα επικοινωνίας, live chat κοκ). Μπορείς να καλέσεις απευθείας από το κινητό σου απλά πατώντας πάνω στον αριθμό του τηλεφώνου;
– Σου εμπνέει εμπιστοσύνη το site; Θα αγοράζες ποτέ από αυτό αν παρείχε τις υπηρεσίες / προϊόντα που αναζητάς και αν όχι γιατί; Από social proof πώς πάει (reviews κοκ). Είναι GDPR compliant;
– Τρόποι πληρωμής, κόστος μεταφορικών, χρόνοι αποστολής / παράδοσης, πολιτική επιστροφών κοκ

και σύγκρινέ τα με τη δική σου ιστοσελίδα.

Είμαι σίγουρος ότι τα πεδία που θα χρήζουν βελτίωσης θα είναι πάρα πολλά.

Ανύπαρκτο ή Ελλιπές On-Page SEO

Με μία φράση το on-page SEO είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που πραγματοποιούνται πάνω στην ίδια την ιστοσελίδα με σκοπό οι μηχανές αναζήτησης να αντιλαμβάνονται καλύτερα το αντικείμενο του website και να το ευρετηριάζουν καταλλήλως.

Εδώ ανήκουν έννοιες όπως τα meta titles, meta descriptions, structured data, page load speed optimisation, URL structure, site architecture & navigation, crawlability & indexability και πολλά άλλα.

Δεν τα Πας Καλά με τα Social Media

Πολλοί θα βιαστούν να πουν ότι τα links από τα social networks είναι no-follow (NF) ή ότι ο αριθμός των likes, shares, comments κοκ δεν αποτελούν ranking signals για τους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης καθώς ακόμα και η ίδια η Google το έχει υποστηρίξει.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, έμμεσα ή άμεσα τα social signals έχουν και αυτά τη βαρύτητα τους.

Επίλεξε τα δίκτυα που χρησιμοποιεί το κοινό που απευθύνεσαι και χτίσε διαύλους επικοινωνίας με στόχο την αύξηση του engagement.

Δεν Επενδύεις στην Παραγωγή Περιεχομένου

Θα το πω όσο πιο απλά μπορώ. Online παρουσία χωρίς στρατηγική content marketing δεν υφίσταται.

Η δημιουργία μοναδικού, ποιοτικού και μακροσκελούς περιεχομένου το οποίο δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα του δικού σου target audience είναι απλά μονόδρομος.

Και ναι, είναι δύσκολοχρονοβόρο και κοστοβόρο αλλά πίστεψε με, λειτουργεί!

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι B2B επιχειρήσεις που επενδύουν στη δημιουργία περιεχομένου (blog), δημιουργούν 67% περισσότερα leads (επισκέπτες δηλαδή με αυξημένη πιθανότητα να αγοράσουν προϊόντα / υπηρεσίες) σε σχέση με τις επιχειρήσεις που δεν το κάνουν (πηγή Hubspot).

Στο σημείο αυτό να σταθώ λίγο στη λέξη «μοναδικό» που χρησιμοποιήθηκε λίγο παραπάνω.

ΜΗΝ αντιγράφεις περιεχόμενο από άλλα sites και ΜΗΝ μεταφράζεις με Google translator (ή παρόμοια εργαλεία) περιεχόμενο από ξενόγλωσσες ιστοσελίδες.

Η Google, αλλά πολύ περισσότερο οι αναγνώστες και υποψήφιοι συνεργάτες / πελάτες σου, είναι πολύ πιο έξυπνοι απ’ ότι νομίζεις!

Δεν Προωθείς το Περιεχόμενο σου

Ή αλλιώς η προσέγγιση “Βοήθα Παναγιά“. Η τακτική αυτή έχει να κάνει με αυτούς που γράφουν ένα άρθρο και μετά κάνουν το σταυρό τους περιμένοντας το άρθρο να γίνει viral από μόνο του!

Δυστυχώς, δεν λειτουργεί έτσι. Η συγγραφή ενός άρθρου και η on-page βελτιστοποίηση του (URL, meta title, meta description, internal linking κοκ) αποτελεί το 20-30% της προσπάθειας με τη μερίδα του λέοντος να αφορά στην προώθηση του.

Social sharing, πληρωμένη διαφήμιση, επικοινωνία με άλλα blogs / webmasters / influencers κοκ είναι λίγες μόνο από τις τακτικές προώθησης – πολύ περισσότερες ιδέες θα βρείς σε αυτό εδώ το άρθρο.

Έχεις Μαλώσει με την Εσωτερική Διασύνδεση (Internal Linking)

Μία από τις άμεσες ενέργειες που συνιστάται να κάνεις με τη δημοσίευση νέου περιεχομένου είναι να διασυνδέσεις αυτό από παλαιότερα και με authority URLs της ιστοσελίδας σου.

Με το τρόπο αυτό (πολύ απλοϊκά ειπωμένο) μεταφέρεται δύναμη (link equity) από παλαιότερες σελίδες του site στις νεότερες δίνοντας ένα μικρό αλλά απαραίτητο αρχικό boost στα SERPs.

Η κατάλληλη επιλογή των σελίδων βέβαια δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση ούτε φυσικά και τα anchor texts που θα χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό.

Εδώ κάποια βοήθεια από επαγγελματία του χώρου κρίνεται μάλλον απαραίτητη.

Αγνοείς την Ύπαρξη του Off-Page SEO

Σύμφωνα με τη Google οι 3 σημαντικότεροι παράγοντες κατάταξης είναι το περιεχόμενο, το rankbrain και τα backlinks.

Τα backlinks (οι εισερχόμενοι δηλαδή σύνδεσμοι από τρίτες ιστοσελίδες προς τη δική σου) λειτουργούν ως ψήφοι εμπιστοσύνης αυξάνοντας το authority του website σου.

Ως off-page SEO δεν θεωρούνται μόνο τα εισερχόμενα links αλλά για την ώρα θα αρκεστώ σε αυτά καθώς αποτελούν το συντριπτικό ποσοστό μιας off-page SEO στρατηγικής.

Όσο μεγαλύτερο είναι το authority της ιστοσελίδας σου, δηλαδή όσο ποιοτικότερο είναι το συνδεσμικό σου προφίλ, τόσο ευκολότερο είναι να κάνεις rank για τα keywords που σε ενδιαφέρουν.

Αυτό μπορείς εύκολα να το διαπιστώσεις από το γεγονός ότι παλαιότερες και περισσότερο authoritative ιστοσελίδες, κάνουν rank για τα ίδια keywords πολύ πιο εύκολα και γρήγορα σε σχέση με τη δική σου.

Δωρεάν ή Φθηνό Hosting

Έχω αναφερθεί στο παρελθόν στο γιατί δεν υφίσταται δωρεάν ή φθηνό hosting. Ή μάλλον ορθότερα διατυπωμένο, υπάρχει, αλλά πρέπει να μένεις μακριά του.

Επένδυσε σε performance web hosting και SSL πιστοποιητικό ασφαλείας καθώς η ασφάλειααπόδοση & ταχύτητα που αυτά προσφέρουν αποτελούν πλέον μέρος του αλγορίθμου της Google και παράγοντες κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Μη Βελτιστοποιημένες Εικόνες & Video

Σε πολλές περιπτώσεις η βελτιστοποίηση των εικόνων / video δεν παρέχει και τρομερά SEO πλεονεκτήματα αν η ιστοσελίδα σου δεν στηρίζεται σε πολυμέσα (πχ το site ενός υδραυλικού).

Πολύ περισσότερες όμως είναι οι περιπτώσεις όπου στηρίζεται όπως για παράδειγμα eshops, sites φωτογράφων, portals, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία κοκ

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που δημιουργούν οι μη βελτιστοποιημένες εικόνες είναι ότι καθυστερούν απογοητευτικά τη φόρτωση και πλοήγηση σε μια ιστοσελίδα. Και αυτό γιατί απλά το μέγεθος τους είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Η μη βελτιστοποίηση τους ακόμα σου στερεί το επιπλέον traffic που αυτές οι εικόνες μπορούν να δημιουργήσουν μέσα από τις αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Δεν Έχεις Υπομονή

Μία από τις πλέον συχνές ερωτήσεις που δέχομαι και από τις πρώτες στη λίστα των υποψηφίων συνεργατών, είναι σε πόσο χρόνο θα είσαι πρώτος στη Google ή τέλος πάντων κοντά στην κορυφή.

Patience is a virtue όπως λένε και στο χωριό μου. Το SEO είναι οργανικό και ως τέτοιο απαιτεί χρόνο για να αποδώσει.

Αν επιθυμείς αποτελέσματα… χθες, τότε το SEO δεν είναι για εσένα – μάλλον θα πρέπει να ρίξεις μια ματιά σε άλλα marketing channels όπως τα Google Ads.

Ο χρόνος που απαιτείται για να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα ποικίλλει και εξαρτάται κυρίως από τρεις παράγοντες: τη τρέχουσα κατάσταση της ιστοσελίδας, τον ανταγωνισμό και το διαθέσιμο budget.

Ένας μέσος χρόνος είναι της τάξεως των 6 μηνών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ικανοποιητικά αποτελέσματα δεν μπορούν να επιτευχθούν εντός ολίγων εβδομάδων (πολλές φορές ακόμα και ημερών!).

Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google

Δεν Εμπιστεύεσαι τους Σωστούς Ανθρώπους

Ή ακόμα χειρότερα δεν εμπιστεύεσαι κανέναν! Θα το θέσω πολύ απλά. Η δική σου δουλειά είναι να ασχοληθείς με την επιχείρησή σου και τις καθημερινές της ανάγκες.

Στο κομμάτι που αφορά στην online προώθηση της επιχείρησης σου αυτό που οφείλεις να κάνεις είναι να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες, να τους εμπιστευτείς και μαζί να καταστρώσετε το πλάνο ανάπτυξής της το οποίο και θα επωμιστούν να υλοποιήσουν.

Δεν είσαι κάποιος superhero ούτε φυσικά έχεις περισσότερες των 24 ωρών καθημερινά.

Επικεντρώσου σε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλύτερα και άφησε το SEO στα χέρια των ειδικών.

1. Τιμολόγηση SEO με Σταθερή Αμοιβή (Fixed Fee)

Όπως γίνεται αντιληπτό και από το τίτλο πρόκειται για ένα μοντέλο τιμολόγησης στο οποίο ο πελάτης καλείται να επενδύσει ένα εφάπαξ ποσό ανά έργο / project χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν επιμέρους παράγοντες όπως προηγούμενες προσπάθειες βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας, το authority του site, το μέγεθος της ιστοσελίδας ή τυχόν πέναλτυ που μπορεί να έχει δεχθεί.

Το μοντέλο αυτό τιμολόγησης SEO μπορεί να κάνει τη ζωή των πωλητών ευκολότερη καθώς είναι εύκολο να το “πακετάρεις” ως λύση και να το πουλήσεις μαζικά αλλά μπορεί και συνήθως είναι ο απόλυτος εφιάλτης των SEO consultants που θα κληθούν να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά όταν έρθει η ώρα να εργαστούν πάνω στο project.

TIP: Η τιμολόγηση με βάση μια σταθερή, προσυμφωνημένη αμοιβή συνολικά για το έργο μπορεί να λειτουργεί για μεγάλα agencies και πελάτες με μεγάλα budgets αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων εμπεριέχει πολύ μεγάλο ρίσκο και μεγάλη πιθανότητα αποτυχίας τόσο σε επίπεδο μη επίτευξης στόχων (δυσαρεστημένοι πελάτες) όσο και οικονομικής (μπαίνεις μέσα!).

2. Τιμολόγηση SEO με Βάση την Απόδοση (Traffic ή Πωλήσεις)

Με βάση το Performance-based SEO μοντέλο ο πελάτης πληρώνει μόνο όταν επιτευχθούν οι προσυμφωνημένοι στόχοι. Τυπικοί SEO στόχοι είναι η κατάκτηση υψηλών θέσεων για συγκεκριμένα keywords, η αύξηση του traffic σε συγκεκριμένα επίπεδα ή η επίτευξη συγκεκριμένων πωλήσεων / κέρδους (ειδικότερα σε eshops).

Το μοντέλο αυτό είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνο εκτός και αν οι στόχοι είναι εύκολα επιτεύξιμοι ή απλά ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις και έχεις πλήρη επιμέλεια του project και έλεγχο όλων των εμπλεκομένων μερών. Διαφορετικά η πιθανότητα να μην πληρωθείς ποτέ είναι ιδαίτερα αυξημένη.

TIP: Εξετάστε αυτή τη μέθοδο τιμολόγησης SEO μόνον εάν ο πελάτης είναι γνώστης του αντικειμένου και μπορεί να θέσει ρεαλιστικούς στόχους σε εύλογο χρονικό διάστημα. Το πιο σύνηθες βέβαια είναι να μην είναι οπότε και οι απαιτήσεις θα είναι εξωφρενικές και οι στόχοι φυσικά μη επιτεύξιμοι.

3. Τιμολόγηση SEO με Ωριαία Χρέωση (Hourly Price Consulting)

Πρόκειται για μια δημοφιλή μέθοδο τιμολόγησης σύμφωνα με την οποία χρεώνεις τον πελάτη με βάση τις πραγματικές ώρες εργασίες στο project. Από τη μεριά του agency ή consultant / freelancer είναι ένα από τα αποδοτικότερα μοντέλα χρέωσης καθώς αντανακλά στο 100% το χρόνο που εργάζεται / επενδύει σε συγκεκριμένο πελάτη.

Στην πράξη το μοντέλο αυτό είναι πραγματικά δύσκολο στην εφαρμογή του αν και στη βάση του είναι απόλυτα αξιοκρατικό και ακριβές. Και εξηγώ…

Με βάση αυτή την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανική αγορά το 2016 και αφορά στα independently-owned marketing agencies του νησιού, το μέσο κόστος ανά ώρα ανέρχεται στα £86. Με δεδομένη την αγωνία των πελατών ειδικά στην αρχή του έργου κατά την οποία η επικοινωνία με την εταιρεία SEO είναι κάτι παραπάνω από συχνή (για να το θέσω κομψά), εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι οι περισσότερες (αν όχι όλες οι) ώρες θα καταναλώνονται σε… επεξηγήσεις και PR.

TIP: Αν επιλέξτε αυτό το μοντέλο τιμολόγησης φροντίστε να ξεκαθαρίσετε με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους ότι η επικοινωνία μαζί σας είναι μέρος της χρέωσης. Αν δε ο πελάτης έχει περιορισμένο budget τότε απλά προσπεράστε το…

4. Τιμολόγηση SEO ανά Project (Project Based Price)

Παρόμοιο με το πρώτο μοντέλο τιμολόγησης SEO παραπάνω με τη διαφορά ότι εδώ ορίζεις ένα flat fee συνολικά για το έργο με βάση εκτιμήσεις για τον όγκο της δουλειάς που απαιτείται και το χρόνο ολοκλήρωσης του. Το project management δηλαδή σε πλήρη εφαρμογή.

Ξεκάθαροι στόχοι, συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα / χρόνοι υλοποίησης tasks κοκ. Οτιδήποτε εκτός των προσυμφωνημένων οφείλει να λαμβάνεται ως επιπρόσθετο υποέργο και να χρεώνεται επιπλέον.

TIP: Το μοντέλο αυτό απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία προκειμένου να είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς καλύπτει και πώς θα υλοποιηθεί καθώς (σε αντίθεση με το μοντέλο ωριαίας χρέωσης) δεν μπορεί να παρεκκλίνει της αρχικής συμφωνίας.

5. Τιμολόγηση SEO με Επιμερισμό Κερδών (Profit Sharing)

Με μια πρόταση: “Βγάζει ο πελάτης λεφτά, βγάζεις και εσύ. Δεν έχει κέρδη ο πελάτης, μπαίνεις μέσα“. Συμμετοχή στα κέρδη λοιπόν αλλά και στη χασούρα κατά μία έννοια (δεν πρόκειται βέβαια να κληθείς να πληρώσεις και από πάνω φυσικά). Σε αντίθεση με το τρίτο μοντέλο παραπάνω, πληρώνεσαι με ποσοστό επί των κερδών και όχι με fixed fee με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.

Το μοντέλο αυτό “σηκώνει” και τις περισσότερες διαπραγματεύσεις. Πότε θα αρχίσεις να συμμετέχεις στα κέρδη, με τι ποσοστό, για πόσο καιρό, αν θα είναι κλιμακωτό το ποσοστό κοκ. Επίσης μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με άλλα μοντέλα τιμολόγησης πχ μπορείς να εργαστείς έναντι κάποιου μηνιαίου τιμήματος στην αρχή και με την πάροδο συγκεκριμένων μηνών να μετατραπεί σε συμμετοχή στα κέρδη.

TIP: Μεγάλη προσοχή στην επιλογή αυτής της μεθόδου καθώς εμπεριέχει ένα σημαντικό αρνητικό. Δεν μπορείς να ξέρεις πόσο ακριβώς οι ενέργειες SEO έχουν συμβάλλει στη κερδοφορία της επιχείρησης. Κλασικό παράδειγμα τα eshops με ταυτόχρονη φυσική παρουσία καθώς δεν μπορείς να γνωρίζεις ποιες από τις online ενέργειες οδήγησαν σε offline πωλήσεις.

6. Τιμολόγηση SEO με Μηνιαία Αμοιβή (Monthly Retainer)

Για το τέλος αφήσαμε τη γνωστότερη και πιο δημοφιλή μέθοδο τιμολόγησης, πληρωμή με προσυμφωνημένο μηνιαίο τίμημα. Απλή στην εφαρμογή, ξεκάθαρη, ορίζεις απλά το ύψος της αμοιβής. Συνήθως δημιουργείς 2-3 πακέτα SEO ώστε ο πελάτης να έχει τη δυνατότητα επιλογής με βάση το διαθέσιμο budget και τις απαιτήσεις / προσδοκίες.

Το κάθε πακέτο περιέχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά / παραδοτέα και με βάση αυτά κρίνεται και η επιτυχία ή όχι της συνεργασίας. Η μέθοδος αυτή εμπεριέχει το μικρότερο περιθώριο παρεξηγήσεων και δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να κάνει upgrade, downgrade ή cancel την υπηρεσία άμεσα και εύκολα.

TIP: Η πιο safe επιλογή για τους περισσότερους πελάτες και agencies καθώς είναι και η πιο ξεκάθαρη αφήνοντας μηδενικά περιθώρια λανθασμένων ερμηνειών και από τις 2 μεριές. Αποτελεί ιδανικό ξεκίνημα με ανύπαρκτο ρίσκο και χτίζει μακροχρόνιες συνεργασίες.

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΟ SEO

επιθυμειτε ενα πακετο seo προσαρμοσμενο στα μετρα σασ;

Έχετε οποιαδήποτε απορία ή επιθυμείτε να συζητήσουμε το δικό σας προσωποποιημένο πλάνο ανάπτυξης;