Λάθη SEO
Λάθη SEO: Τα 13 Σημαντικότερα & Πώς να τα Αποφύγετε

Όπως και σε κάθε τι στη ζωή, έτσι και στην προώθηση ιστοσελίδων μέσω SEO υπάρχει ο σωστός και ο λάθος τρόπος.

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα πιο συνηθισμένα SEO λάθη που καταστρέφουν την οργανική απόδοση της ιστοσελίδας σου αλλά και στο τί πρέπει να κάνεις προκειμένου να επαναφέρεις το site σου back on track στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

SEO Λάθη προς Αποφυγή

1. Λέξεις / Φράσεις Κλειδιά – Keywords

Η σωστή επιλογή των keywords είναι ίσως η σημαντικότερη εκ των SEO εργασιών καθώς η μη βέλτιστη επιλογή αυτών μπορεί να καταδικάσει την οργανική πορεία μιας ιστοσελίδας για πολλούς μήνες, ακόμα και χρόνια.

Για πολλούς, σωστή επιλογή είναι να βρουν τις λέξεις εκείνες με τις περισσότερες αναζητήσεις (traffic volume).

Στην πραγματικότητα αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα SEO λάθη που μπορείς να κάνεις.

Ο υψηλός αριθμός αναζητήσεων συνδέεται και με τον υψηλό ανταγωνισμό. Άρα όσο πιο πολύ αναζητείται μία λέξη τόσο και πιο δύσκολο είναι να κάνεις rank την ιστοσελίδα σου για το συγκεκριμένο keyword.

Επιπλέον όσο νεότερη είναι η ιστοσελίδα σου τόσο δυσκολότερη είναι η προσπάθεια σου να αναρριχηθείς στην κορυφή της Google και να κονταροχτυπηθείς με τα… big boys!

Η λύση ακούει στο όνομα, long tail keywords. Στο σύνδεσμο αυτό θα μάθεις τί είναι αυτά, πώς να τα εντοπίζεις και γιατί πρέπει να τα χρησιμοποιείς.

Επιπλέον, απόφυγε να «μπουκώνεις» το περιεχόμενο σου με λέξεις κλειδιά. Το keyword stuffing λειτουργούσε στο παρελθόν αλλά αποτελεί πλέον κάκιστη πρακτική.

Στην καλύτερη των περιπτώσεων η Google απλά θα αγνοήσει το περιεχόμενο σου και ταυτόχρονα θα διώξεις τους όποιους επισκέπτες σου αφού η εμπειρία χρήστη που προσφέρεις είναι κακή.

Δες για παράδειγμα τι εννοώ ως keyword stuffing μέσα από το αληθινό παράδειγμα που ακολουθεί (το οποίο δεν είναι καν ακραίο καθώς καθημερινά συναντάς πολύ, μα πολύ χειρότερα):

What started out as a small company providing Search Engine Optimisation (SEO) services to a handful of small local companies has now become an award-winning SEO Essex firm, providing a huge range of digital services to clients across the world. XXX has fully established itself as a digital marketing agency offering SEO Essex and London, which meets the ever-changing needs of an online business in the digital age.

Over the years we’ve gone from success to success as an SEO Essex agency, collecting a number of industry awards, Essex SEO accreditations and nominations along the way. We reached the Top 10 in The Drum’s Independent Agencies Census, and were recognised by the same organisation’s Digital Census a few months later as a result of our London SEO services; we were featured in the Wirehive 100 leaderboard for our Essex SEO services and we won an RAR Digital award in the Search category – something which is based primarily on client satisfaction.

This is something we take great pride in as our customer service and client satisfaction is at the core of everything we do when delivering our Essex SEO services.

Και αυτό που μόλις διάβασες είναι το περιεχόμενο της κεντρικής σελίδας ενός από τα μεγαλύτερα marketing agencies (σωστά μάντεψες στο Essex – UK) το οποίο (σωστά και πάλι μάντεψες) στοχεύει στις λέξεις «SEO Essex» και «Essex SEO».

Θέλεις να εμβαθύνεις τις γνώσεις σου στο keywοrd research; Τότε αυτό το άρθρο είναι το μόνο που θα χρειαστείς: Keyword Research for SEO: The Definitive Guide

2. Google Search Console & Analytics

Όσο περίεργο και αν σου φαίνεται ένα ποσοστό 30-40% ιδιοκτητών ιστοσελίδων δεν έχουν δημιουργήσει λογαριασμό στο Google Analytics με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται ακόμα και παραπάνω από το 80% για το Google Search Console.

Τα στοιχεία αυτά αφορούν σε προσωπικά στατιστικά από ιστοσελίδες που είχα/έχω πρόσβαση από το 2012 σε Ελλάδα & Αγγλία (Ελληνικά & Αγγλικά).

Τα δύο αυτά εργαλεία παρέχουν πληθώρα πληροφοριών σχετικά με το πώς “βλέπει” η Google την ιστοσελίδα σου αλλά και το πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες σου με αυτή.

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η διαδικασία εγγραφής απαιτεί λίγα μόλις λεπτά (και είναι και δωρεάν) δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τη μη εκμετάλλευση των insights που παρέχουν.

Google Search Console

3. Η Εμπειρία Χρήστη Είναι Τραγική

Το να εξηγηθεί τί ακριβώς είναι το User Experience (UX) στα πλαίσια του συγκεκριμένου άρθρου και τί ενέργειες απαιτούνται για τη βελτίωση του είναι ουτοπικό.

Αντί αυτού θα σε προσκαλέσω να επισκεφτείς την ιστοσελίδα σου (κυρίως από κινητό) και αμέσως μετά να ελέγξεις αυτή του κύριου ανταγωνιστή σου αλλά και αυτού που κυριαρχεί στην αγορά που δραστηριοποιείσαι.

Μην παραλείψεις δε, να πάρεις μια καλή ιδέα και από αντίστοιχα sites του εξωτερικού στο ίδιο niche.

Αξιολόγησε σημεία όπως:

– Ταχύτητα φόρτωσης & layout / design
– Φιλικότητα χρήστη σε όλες τις συσκευές και μεγέθη οθονών
– Πλοήγηση – πόσο εύκολα / γρήγορα / αποτελεσματικά βρίσκεις αυτό που αναζητάς
– Επικοινωνία – πόσοι και ποιοι τρόποι υπάρχουν διαθέσιμοι (τηλέφωνο, email, φόρμα επικοινωνίας, live chat κοκ). Μπορείς να καλέσεις απευθείας από το κινητό σου απλά πατώντας πάνω στον αριθμό του τηλεφώνου;
– Σου εμπνέει εμπιστοσύνη το site; Θα αγοράζες ποτέ από αυτό αν παρείχε τις υπηρεσίες / προϊόντα που αναζητάς και αν όχι γιατί; Από social proof πώς πάει (reviews κοκ). Είναι GDPR compliant;
– Τρόποι πληρωμής, κόστος μεταφορικών, χρόνοι αποστολής / παράδοσης, πολιτική επιστροφών κοκ

και σύγκρινέ τα με τη δική σου ιστοσελίδα.

Είμαι σίγουρος ότι τα πεδία που θα χρήζουν βελτίωσης θα είναι πάρα πολλά.

4. Ανύπαρκτο ή Ελλιπές On-Page SEO

Με μία φράση το on-page SEO είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που πραγματοποιούνται πάνω στην ίδια την ιστοσελίδα με σκοπό οι μηχανές αναζήτησης να αντιλαμβάνονται καλύτερα το αντικείμενο του website και να το ευρετηριάζουν καταλλήλως.

Εδώ ανήκουν έννοιες όπως τα meta titles, meta descriptions, structured data, page load speed optimisation, URL structure, site architecture & navigation, crawlability & indexability και πολλά άλλα.

Για όσους θελήσουν να μάθουν κάποια πράγματα παραπάνω, ο οδηγός SEO για αρχαρίους 6200+ λέξεων είναι ένα πολύ καλό ξεκίνημα.

Meta tags

5. Δεν τα Πας Καλά με τα Social Media

Πολλοί θα βιαστούν να πουν ότι τα links από τα social networks είναι no-follow (NF) ή ότι ο αριθμός των likes, shares, comments κοκ δεν αποτελούν ranking signals για τους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης καθώς ακόμα και η ίδια η Google το έχει υποστηρίξει.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, έμμεσα ή άμεσα τα social signals έχουν και αυτά τη βαρύτητα τους.

Επίλεξε τα δίκτυα που χρησιμοποιεί το κοινό που απευθύνεσαι και χτίσε διαύλους επικοινωνίας με στόχο την αύξηση του engagement.

6. Δεν Επενδύεις στην Παραγωγή Περιεχομένου

Θα το πω όσο πιο απλά μπορώ. Online παρουσία χωρίς στρατηγική content marketing δεν υφίσταται.

Η δημιουργία μοναδικού, ποιοτικού και μακροσκελούς περιεχομένου το οποίο δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα του δικού σου target audience είναι απλά μονόδρομος.

Και ναι, είναι δύσκολο, χρονοβόρο και κοστοβόρο αλλά πίστεψε με, λειτουργεί!

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι B2B επιχειρήσεις που επενδύουν στη δημιουργία περιεχομένου (blog), δημιουργούν 67% περισσότερα leads (επισκέπτες δηλαδή με αυξημένη πιθανότητα να αγοράσουν προϊόντα / υπηρεσίες) σε σχέση με τις επιχειρήσεις που δεν το κάνουν (πηγή Hubspot).

Στο σημείο αυτό να σταθώ λίγο στη λέξη «μοναδικό» που χρησιμοποιήθηκε λίγο παραπάνω.

ΜΗΝ αντιγράφεις περιεχόμενο από άλλα sites και ΜΗΝ μεταφράζεις με Google translator (ή παρόμοια εργαλεία) περιεχόμενο από ξενόγλωσσες ιστοσελίδες.

Η Google, αλλά πολύ περισσότερο οι αναγνώστες και υποψήφιοι συνεργάτες / πελάτες σου, είναι πολύ πιο έξυπνοι απ’ ότι νομίζεις!

B2B Leads

7. Δεν Προωθείς το Περιεχόμενο σου

Ή αλλιώς η προσέγγιση “Βοήθα Παναγιά“. Η τακτική αυτή έχει να κάνει με αυτούς που γράφουν ένα άρθρο και μετά κάνουν το σταυρό τους περιμένοντας το άρθρο να γίνει viral από μόνο του!

Δυστυχώς, δεν λειτουργεί έτσι. Η συγγραφή ενός άρθρου και η on-page βελτιστοποίηση του (URL, meta title, meta description, internal linking κοκ) αποτελεί το 20-30% της προσπάθειας με τη μερίδα του λέοντος να αφορά στην προώθηση του.

Social sharing, πληρωμένη διαφήμιση, επικοινωνία με άλλα blogs / webmasters / influencers κοκ είναι λίγες μόνο από τις τακτικές προώθησης – πολύ περισσότερες ιδέες θα βρείς σε αυτό εδώ το άρθρο.

8. Έχεις Μαλώσει με την Εσωτερική Διασύνδεση (Internal Linking)

Μία από τις άμεσες ενέργειες που συνιστάται να κάνεις με τη δημοσίευση νέου περιεχομένου είναι να διασυνδέσεις αυτό από παλαιότερα και με authority URLs της ιστοσελίδας σου.

Με το τρόπο αυτό (πολύ απλοϊκά ειπωμένο) μεταφέρεται δύναμη (link equity) από παλαιότερες σελίδες του site στις νεότερες δίνοντας ένα μικρό αλλά απαραίτητο αρχικό boost στα SERPs.

Η κατάλληλη επιλογή των σελίδων βέβαια δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση ούτε φυσικά και τα anchor texts που θα χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό.

Εδώ κάποια βοήθεια από επαγγελματία του χώρου κρίνεται μάλλον απαραίτητη.

9. Αγνοείς την Ύπαρξη του Off-Page SEO

Σύμφωνα με τη Google οι 3 σημαντικότεροι παράγοντες κατάταξης είναι το περιεχόμενο, το rankbrain και τα backlinks.

Τα backlinks (οι εισερχόμενοι δηλαδή σύνδεσμοι από τρίτες ιστοσελίδες προς τη δική σου) λειτουργούν ως ψήφοι εμπιστοσύνης αυξάνοντας το authority του website σου.

Ως off-page SEO δεν θεωρούνται μόνο τα εισερχόμενα links αλλά για την ώρα θα αρκεστώ σε αυτά καθώς αποτελούν το συντριπτικό ποσοστό μιας off-page SEO στρατηγικής.

Όσο μεγαλύτερο είναι το authority της ιστοσελίδας σου, δηλαδή όσο ποιοτικότερο είναι το συνδεσμικό σου προφίλ, τόσο ευκολότερο είναι να κάνεις rank για τα keywords που σε ενδιαφέρουν.

Αυτό μπορείς εύκολα να το διαπιστώσεις από το γεγονός ότι παλαιότερες και περισσότερο authoritative ιστοσελίδες, κάνουν rank για τα ίδια keywords πολύ πιο εύκολα και γρήγορα σε σχέση με τη δική σου.

10. Δωρεάν ή Φθηνό Hosting

Έχω αναφερθεί στο παρελθόν στο γιατί δεν υφίσταται δωρεάν ή φθηνό hosting. Ή μάλλον ορθότερα διατυπωμένο, υπάρχει, αλλά πρέπει να μένεις μακριά του.

Επένδυσε σε performance web hosting και SSL πιστοποιητικό ασφαλείας καθώς η ασφάλεια, απόδοση & ταχύτητα που αυτά προσφέρουν αποτελούν πλέον μέρος του αλγορίθμου της Google και παράγοντες κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ - WEB HOSTING ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΣΕ DEDICATED SERVER

11. Μη Βελτιστοποιημένες Εικόνες & Video

Σε πολλές περιπτώσεις η βελτιστοποίηση των εικόνων / video δεν παρέχει και τρομερά SEO πλεονεκτήματα αν η ιστοσελίδα σου δεν στηρίζεται σε πολυμέσα (πχ το site ενός υδραυλικού).

Πολύ περισσότερες όμως είναι οι περιπτώσεις όπου στηρίζεται όπως για παράδειγμα eshops, sites φωτογράφων, portals, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία κοκ

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που δημιουργούν οι μη βελτιστοποιημένες εικόνες είναι ότι καθυστερούν απογοητευτικά τη φόρτωση και πλοήγηση σε μια ιστοσελίδα. Και αυτό γιατί απλά το μέγεθος τους είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Η μη βελτιστοποίηση τους ακόμα σου στερεί το επιπλέον traffic που αυτές οι εικόνες μπορούν να δημιουργήσουν μέσα από τις αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Δες εδώ τί πρέπει να προσέχεις ώστε οι εικόνες σου να μην αποτελούν τροχοπέδη στην απόδοση της δικής σου online παρουσίας.

12. Δεν Έχεις Υπομονή

Μία από τις πλέον συχνές ερωτήσεις που δέχομαι και από τις πρώτες στη λίστα των υποψηφίων συνεργατών, είναι σε πόσο χρόνο θα είσαι πρώτος στη Google ή τέλος πάντων κοντά στην κορυφή.

Patience is a virtue όπως λένε και στο χωριό μου. Το SEO είναι οργανικό και ως τέτοιο απαιτεί χρόνο για να αποδώσει.

Αν επιθυμείς αποτελέσματα… χθες, τότε το SEO δεν είναι για εσένα – μάλλον θα πρέπει να ρίξεις μια ματιά σε άλλα marketing channels όπως το Google AdWords.

Ο χρόνος που απαιτείται για να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα ποικίλλει και εξαρτάται κυρίως από τρεις παράγοντες: τη τρέχουσα κατάσταση της ιστοσελίδας, τον ανταγωνισμό και το διαθέσιμο budget.

Ένας μέσος χρόνος είναι της τάξεως των 6 μηνών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ικανοποιητικά αποτελέσματα δεν μπορούν να επιτευχθούν εντός ολίγων εβδομάδων (πολλές φορές ακόμα και ημερών!).

13. Δεν Εμπιστεύεσαι τους Σωστούς Ανθρώπους

Ή ακόμα χειρότερα δεν εμπιστεύεσαι κανέναν! Θα το θέσω πολύ απλά. Η δική σου δουλειά είναι να ασχοληθείς με την επιχείρησή σου και τις καθημερινές της ανάγκες.

Στο κομμάτι που αφορά στην online προώθηση της επιχείρησης σου αυτό που οφείλεις να κάνεις είναι να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες, να τους εμπιστευτείς και μαζί να καταστρώσετε το πλάνο ανάπτυξής της το οποίο και θα επωμιστούν να υλοποιήσουν.

Δεν είσαι κάποιος superhero ούτε φυσικά έχεις περισσότερες των 24 ωρών καθημερινά.

Επικεντρώσου σε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλύτερα και άφησε το SEO στα χέρια των ειδικών.

SEO Λάθη – Στο Δια Ταύτα

Αυτά που μόλις διάβασες δεν είναι φυσικά τα μοναδικά SEO λάθη που πραγματοποιούνται ακόμα και από επαγγελματίες του χώρου.

Είναι σίγουρο όμως ότι είναι από τα πλέον συχνά και η αποφυγή τους θα σε οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και συνολικά της απόδοσης της ιστοσελίδας σου.

Δεν είναι εύκολο, ούτε θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Εξάλλου στη ζωή δεν κερδίζει ο γρηγορότερος αλλά αυτός που επιμένει σε βάθος χρόνου και δεν τα παρατά στην πρώτη αποτυχία.

Οι σκέψεις σου είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτες και θα χαρώ ιδιαιτέρως αν τις μοιραστείς μαζί μου στα σχόλια που ακολουθούν.

Αν επιπλέον μοιραστείς και το άρθρο που μόλις διάβασες με τους φίλους σου, η χαρά μου θα είναι διπλή 🙂

I’m a UK based experienced SEO consultant and digital marketer, and I provide fast and affordable online consulting and digital marketing services to startups, micro, small and medium-sized businesses.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of