ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ SEO;
Οι υπηρεσίες SEO είναι οι ενέργειες βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας με στόχο τη βελτίωση της ορατότητας αυτής στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SERPs).
Με απλά λόγια, είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που θα οδηγήσουν μια ιστοσελίδα ψηλά στη Google και τις λοιπές μηχανές αναζήτησης και θα αυξήσουν την οργανική επισκεψιμότητα από χρήστες που θα την επιλέξουν χάρη στην υψηλή θέση κατάταξης της.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ SEO ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΣΤΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΑΣ
Η προώθηση μιας ιστοσελίδας μέσω της υπηρεσίας SEO στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μέσω της βελτιστοποίησής της είναι μία εξαιρετικά επίπονη διαδικασία, πολυδιάστατη, με πληθώρα τεχνικών παραμέτρων και απαιτεί αφοσίωση, επιμονή, υπομονή και συνεχή ενασχόληση.
Οι υπηρεσίες SEO παρέχονται από επαγγελματίες που διαθέτουν εμπειρία στον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης και γνωρίζουν πολύ καλά τους αλγόριθμους που χρησιμοποιούν για την ανεύρεση, αξιολόγηση και κατάταξη των ιστοσελίδων στα οργανικά αποτελέσματα τους.
περιεχομενο & δομη φιλικα στις μηχανες αναζητησης
Στο κομμάτι της φιλικότητας ως προς τις μηχανές αναζήτησης συναντάμε τον όρο SEO προώθηση ιστοσελίδων / βελτιστοποίηση websites για τις μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς SEO – Search Engine Optimisation. Και όταν μιλάμε για μηχανές αναζήτησης στην Ελλάδα, αναφερόμαστε επί το πλείστον στη Google η οποία κατέχει περίπου το 98.5% του συνόλου των αναζητήσεων στο διαδίκτυο.
Επιλέξτε το επόμενο σας βήμα...
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ
Η διαδικασία SEO προώθησης ιστοσελίδων με στόχο την παρουσία στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, αποτελεί ίσως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στα πλαίσια του σύγχρονου internet marketing και απαιτεί μία ολιστική προσέγγιση των πραγμάτων. Αναλυτικότερα:
Κατανόηση Αγοράς Στόχευσης
Ανάλυση επιχειρηματικής δραστηριότητας και στρατηγικής - κατανόηση της αγοράς στόχευσης, έρευνα για τα προσφερόμενα προϊόντα/υπηρεσίες, στόχευση πελατειακής βάσης κτλ
Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος
Ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος (ομάδες πελατών, μελέτη ανταγωνιστών κτλ) και ρεαλιστική στοχοθέτηση σε σχέση με μια συγκεκριμένη αγορά, υφιστάμενη ή υπό στόχευση.
Κατανόηση Guidelines
Για την κατάκτηση της κορυφής απατείται κατανόηση των κανόνων του παιχνιδιού (Google guidelines κοκ) και σεβασμός τους. Τακτικές χειραγώγησης των αλγορίθμων κατάταξης είναι πλέον παρελθόν.
On-Page SEO
Υλοποίηση σωστής δομής / αρχιτεκτονικής και on-page SEO παραμέτρων - SEO-friendly URLs, title & meta tags, ταχύτητα, ασφάλεια, internal & outbound links, βελτιστοποίηση εικόνων κοκ
Content Marketing
Ποιοτικό, μοναδικό και γραμμένο από ειδικούς στον τομέα τους περιεχόμενο που δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα του κοινού στόχευσης, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας σωστά δομημένης SEO καμπάνιας.
Off-Page SEO
Το off-page κομμάτι της SEO στρατηγικής (links, brand mentions, citations κοκ) είναι αυτό που ενώνει τους κρίκους του on-page SEO και του marketing περιεχομένου και απογειώνει την κατάταξη στα SERPs.
επιλεξτε την seo υπηρεσια της αρεσκειασ σασ
Ξεκινάτε την επιχείρησή σας τώρα ή επιθυμείτε την online εδραίωση της υπάρχουσας στα οργανικά αποτελέσματα της Google;
Τώρα είναι η πιο κατάλληλη στιγμή – Stop thinking >> Start executing!
Ενδεικτικά πακέτα υπηρεσιών SEO:
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ SEO
Για να διαβάζεις αυτό εδώ το κείμενο, αναζητάς προφανώς, αρχικά, έναν ορισμό του όρου SEO οπότε ας ξεκινήσουμε με αυτό.
Τι Είναι το SEO;
SEO (Search Engine Optimization) είναι οι ενέργειες βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας ή ενός URL προκειμένου να αυξήσουμε την ποιότητα και ποσότητα της κίνησης (traffic) από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs).
Και γιατί να θέλω να κάνω SEO;
Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή: ΔΩΡΕΑΝ, παθητικό traffic προς την ιστοσελίδα σου, 24 ώρες το 24ωρο!
Αλλά πώς βελτιστοποιείς το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου για SEO και ποιοι “παράγοντες κατάταξης” έχουν πραγματική σημασία;
Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, πρώτα θα πρέπει να κατανοήσεις πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης.
Πώς Λειτουργούν οι Μηχανές Αναζήτησης;
Πρόκειται ουσιαστικά για “ψηφιακές βιβλιοθήκες” όπου αντί για βιβλία, αποθηκεύονται αντίγραφα σελίδων (web pages / URLs).
Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί μία αναζήτηση / search query (πχ στη Google), εκείνη θα ανατρέξει σε όλα τα αποθηκευμένα αντίγραφα των σελίδων που διαθέτει στο ευρετήριο της προσπαθώντας να παρουσιάσει τα πιο σχετικά (relevant) – και όλα αυτά μέσα σε λίγα… milliseconds!
Για να συμβεί αυτό, γίνεται χρήση ενός προγράμματος (software) το οποίο καλείται “αλγόριθμος” (algorithm) και του οποίου την ακριβή λειτουργία κανείς δεν γνωρίζει.
Σύμφωνα με τη Google:
To give you the most useful information, Search algorithms look at many factors, including the words of your query, relevance and usability of pages, expertise of sources and your location and settings. The weight applied to each factor varies depending on the nature of your query – for example, the freshness of the content plays a bigger role in answering queries about current news topics than it does about dictionary definitions.
Πώς Λειτουργεί το SEO;
Με πολύ απλά λόγια, το SEO λειτουργεί προσπαθώντας να πείσεις τις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου είναι το καλύτερο αποτέλεσμα (όσον αφορά την ποιότητα και σχετικότητα) στην αναζήτηση του χρήστη.
Και αυτό γιατί, απλά, όλα ανεξαιρέτως τα search engines έχουν ένα σκοπό: να παρουσιάσουν στο χρήστη τη σχετικότερη απάντηση στο ερώτημα που θέτουν.
Οι ενέργειες βελτιστοποίησης είναι πάνω-κάτω παρόμοιες για όλες τις μηχανές αναζήτησης. Εμείς, στο άρθρο αυτό, θα επικεντρωθούμε στη Google καθώς για την ελληνική αγορά κατέχει μερίδιο μεγαλύτερο του 97%.
Πώς να Βελτιστοποιήσω την Ιστοσελίδα μου για τη Google;
Οι “φήμες” λένε ότι η Google χρησιμοποιεί περισσότερους από 200 παράγοντες κατάταξης (ranking factors) προκειμένου να επιλέγει τα βέλτιστα αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση χρήστη.
Κανείς φυσικά δεν γνωρίζει ποιοι είναι αυτοί ακριβώς οι παράγοντες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουμε και… μαύρα μεσάνυχτα. Για κάποιους από αυτούς μας έχει ενημερώσει η ίδια η Google – για πολλούς περισσότερους έχουν γίνει έρευνες οι οποίες έχουν συσχετίσει παράγοντες με μεταβολή σε κατατάξεις (rankings).
Θα δούμε κάποιους από αυτούς στη συνέχεια. Για την ώρα θα πρέπει να διευκρινήσουμε ότι η Google αξιολογεί και κατατάσσει σελίδες (URLs) και όχι ολόκληρα websites.
Έτσι, αν η επιχείρηση σου διαθέτει “μονόπετρα” αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε σελίδα (URL) στην ιστοσελίδα σου θα εμφανίζεται στη Google όταν κάποιος αναζητά “μονόπετρα”. Κάθε σελίδα πρέπει να βελτιστοποιείται και να στοχεύει διαφορετικές λέξεις/φράσεις κλειδιά (keywords) ή θέματα (topics).
Ας δούμε λοιπόν τώρα μερικούς από αυτούς τους παράγοντες που επηρεάζουν τις κατατάξεις και την οργανική ορατότητα (organic visibility) στις μηχανές αναζήτησης.
Crawlability
Πριν η Google εξετάσει το ενδεχόμενο να θέσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου ως υποψήφιο για να εμφανιστεί στα SERPs, θα πρέπει πρώτα να γνωρίζει την ύπαρξη του.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνει αυτό με κυριότερη μέθοδο, το crawling. Με πολύ απλά λόγια, προγράμματα που ονομάζονται spiders, crawlers ή απλά bots, ακολουθούν όλους τους συνδέσμους (links) που βρίσκουν σε ιστοσελίδες που ήδη γνωρίζουν.
Έτσι αν μία σελίδα στο site σου (που ήδη γνωρίζει η Google) προσθέσει ένα νέο link προς μία νέα σελίδα που δεν γνωρίζει ακόμα, τότε τα spiders θα ακολουθήσουν τον σύνδεσμο, ανακαλύπτοντας το νέο αυτό περιεχόμενο.
Σε αυτή τη φαινομενικά απλή διαδικασία, κάποια λάθη (τα οποία συμβαίνουν πολύ πιο συχνά απ’ ότι μπορείς να φανταστείς), δυσχεραίνουν την ανακάλυψη των νέων URLs.
Κάποια από αυτά τα λάθη είναι:
- Ανεπαρκής εσωτερική διασύνδεση (internal linking): σελίδες οι οποίες δεν έχουν εισερχόμενα links προς αυτές, είναι δυσκολότερο να ανακαλυφθούν.
- Nofollowed (NF) internal links: Εσωτερικοί σύνδεσμοι με nofollow tags δεν γίνονται crawled από τη Google.
- Noindexed pages: Σελίδες που (εσκεμμένα ή κατά λάθος) έχουν αποκλειστεί από το ευρετήριο της Google (index) καθώς διαθέτουν ένα noindex meta tag, δύσκολα θα εντοπιστούν από τα spiders.
- Αρχείο robots.txt: Είναι ένα αρχείο κειμένου που υποδεικνύει στη Google ποιες σελίδες μπορεί να επισκεφτεί ένα spider. Αν κάποιο URL είναι μπλοκαρισμένο σε αυτό το αρχείο, η Google θα το αγνοήσει.
Mobile-friendliness
Το 63% των αναζητήσεων στη Google πραγματοποιείται πλέον μέσω κινητών συσκευών, ένα ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.
Σε αυτή τη βάση, η Google ανακοίνωσε το 2016 ότι τα mobile-friendly websites έχουν ένα μικρό ranking boost στα οργανικά αποτελέσματα.
Επιπλέον, το 2018, η Google πέρασε στη… mobile-first indexing εποχή κάτι που με απλά λόγια σημαίνει ότι οι ιστοσελίδες αυρετηριάζονται αλλά και αξιολογούνται/κατατάσσονται στα SERPs με βάση τις mobile εκδόσεις τους και όχι τις desktop.
Για να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι η ιστοσελίδα μας να εμφανίζεται αψεγάδιαστα στις mobile συσκευές είναι το ακόλουθο στατιστικό από την Adobe:
Σχεδόν 8 στους 10 καταναλωτές εγκαταλείπουν άμεσα μια ιστοσελίδα που δεν εμφανίζεται καλά στο κινητό τους.
Έτσι λοιπόν:
- Έχεις ιστοσελίδα βελτιστοποιημένη για κινητές συσκευές; Οι επισκέπτες είναι χαρούμενοι, το ίδιο και η Google.
- Η ιστοσελίδα σου δεν είναι mobile-friendly; Οι επισκέπτες εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα σου αμέσως, ενώ ταυτόχρονα αυτή κατρακυλά στις κατατάξεις της Google.
Τι πρέπει να κάνω;
Απλά χρησιμοποίησε το mobile-friendly testing tool της Google και έλεγξε αν το website σου είναι φιλικό προς τις mobile συσκευές. Σε διαφορετική περίπτωση, απλά βελτίωσε το άμεσα!
Pagespeed – Ταχύτητα Φόρτωσης
Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας, μετά και το πρόσφατο Page Experience Update, είναι σημαντική περισσότερο από ποτέ σε όλες τις συσκευές – mobile, tablet ή desktop.
Και γιατί συμβαίνει αυτό;
Πολύ απλά γιατί όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, η Google ενδιαφέρεται να έχει ικανοποιημένους τους χρήστες της και, σωστά μαντέψατε, μια αργή ιστοσελίδα, δημιουργεί… αρνητικά συναισθήματα!
Τι πρέπει να κάνω;
Χρησιμοποίησε το Pagespeed Insights tool της Google, και φρόντισε το score σου να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στο 100.
Search intent – Πρόθεση Αναζήτησης
Η πρόθεση αναζήτησης (search intent), για την οποία συχνά χρησιμοποιούμε και τον όρο πρόθεση χρήστη (user intent), είναι το “γιατί” πίσω από κάθε αναζήτηση.
Με λίγα λόγια, γιατί ο χρήστης έκανε μια συγκεκριμένη αναζήτηση; Ήθελε να αγοράσει ή να πάρει πληροφορίες για κάτι; Μήπως ήθελε απλά να βρει ένα site;
Υπάρχουν τέσσερα είδη πρόθεσης αναζήτησης – πιο αναλυτικά:
Πρόθεση ενημέρωσης
Στην ενημερωτική (informational) πρόθεση αναζήτησης, ο χρήστης ψάχνει για πληροφορίες.
Μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, όπως «Ποιος είναι ο πρόεδρος των ΗΠΑ;» ή κάτι που απαιτεί πιο πολύπλοκη και λεπτομερή απάντηση, όπως «Πώς λειτουργεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;».
Ωστόσο, δεν είναι όλα τα ενημερωτικά ερωτήματα διατυπωμένα ως ερωτήσεις.
Μπορεί, επί παραδείγματι, ο χρήστης να γράφει «ηλεκτρικό αυτοκίνητο λειτουργία» αναζητώντας ακριβώς το ίδιο, όπως αν το είχε διατυπώσει ερωτηματικά.
Πρόθεση πλοήγησης
Στην αναζήτηση με πρόθεση την πλοήγηση (navigational), ο χρήστης ψάχνει ένα συγκεκριμένο website.
Ξέρει εκ των προτέρων πού θέλει να καταλήξει, απλά βρίσκει πιο εύκολο να πληκτρολογήσει το όνομα του site στη μπάρα αναζήτησης, παρά να γράψει ολόκληρο το URL στη μπάρα διευθύνσεων – άλλωστε μπορεί να μην είναι σίγουρος για την ακριβή διεύθυνση.
Παραδείγματα τέτοιου είδους αναζητήσεων είναι «Facebook», «Instagram», αλλά και αναζήτηση και για εσωτερικές σελίδες, όπως «Pinterest login», «SEO guide ahrefs» κοκ.
Πρόθεση συναλλαγής
Στην πρόθεση συναλλαγής (transactional), ο χρήστης ψάχνει να κάνει μια αγορά.
Κατά πάσα πιθανότητα, ξέρει ήδη τι θέλει να αγοράσει, απλά ψάχνει ένα μέρος να το αγοράσει.
Κλασικά παραδείγματα τέτοιου είδους αναζήτησης είναι «μεταχειρισμένο iPhone 12», «αντηλιακό προσώπου 50 αγορά» κοκ.
Εμπορική πρόθεση
Στην εμπορική (commercial) πρόθεση αναζήτησης, ο χρήστης θέλει να κάνει μια αγορά, αλλά ακόμα δεν έχει αποφασίσει ποια είναι η κατάλληλη λύση για αυτόν.
Έτσι, ψάχνει για συγκριτικές αναλύσεις και reviews. Μπορεί π.χ. να αναζητά «καλύτερο εστιατόριο Αθήνα», «ποδήλατο Trek ή Vitus».
Ειδικά το πρώτο παράδειγμα είναι πολύ ενδιαφέρον, καθώς αποδεικνύει ότι οι περισσότερες τοπικές αναζητήσεις έχουν εμπορική πρόθεση.
Άλλα αντίστοιχα παραδείγματα είναι: «φθηνό ξενοδοχείο Μύκονος», «συνεργείο αυτοκινήτων κοντά μου» κοκ.
Το ερώτημα είναι βεβαίως, πώς θα καταλάβουμε ποια είναι η πρόθεση χρήστη που κρύβεται πίσω από μια συγκεκριμένη αναζήτηση.
Την απάντηση, για αυτούς που θέλουν να εμβαθύνουν, θα τη βρεις σε αυτό εδώ το άρθρο.
Backlinks
Τα backlinks είναι ένας από τους 3 σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης στη Google, αλλά όχι οποιαδήποτε backlinks.
Links που είναι τοποθετημένα σε authoritative websites και είναι σχετικά με το αντικείμενο της δικής σου ιστοσελίδας είναι αυτά που θα σε βοηθήσουν περισσότερο.
Και αυτό γιατί, με βάση τον αλγόριθμο της Google, τα ποιοτικά backlinks θεωρούνται ως “ψήφοι εμπιστοσύνης” – όσο περισσότερα έχεις, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες για την επίτευξη υψηλών κατατάξεων στα SERPs.
Με βάση μια έρευνα σε 920 εκ. σελίδες (URLs) που πραγματοποίησε το Ahrefs, φαίνεται να υπάρχει έντονη συσχέτιση ανάμεσα στον αριθμό των referring domains και του οργανικού traffic που λαμβάνει μια σελίδα.
SEO λοιπόν χωρίς link earning ενέργειες, δεν υπάρχει.
Authority
Όπως αναφέρθηκε και ανωτέρω, δεν είναι όλα τα backlinks το ίδιο. Κάποια από αυτά έχουν μεγαλύτερη αξία και βοηθούν περισσότερο τις προσπάθειες σου. Αυτό έχει να κάνει με το τρόπο που δουλεύει το PageRank.
Μιλώντας εντελώς απλοϊκά, links από high-authority pages είναι μεγαλύτερης αξίας σε σχέση με links από low-authority pages.
Δυστυχώς η Google σταμάτησε να παρέχει πληροφορίες σχετικές με το PageRank score το 2016. Έτσι δεν μπορούμε πλέον να γνωρίζουμε πόσο “authority” έχει ένα web page σύμφωνα με τη Google.
Αντ’ αυτού, διάφορα SEO εργαλεία έχουν αναπτύξει τα δικά τους metrics όπως το Ahrefs URL Rating (UR).
Οι πληροφορίες που αντλούμε από αυτό το metric (πάντα σε συνδυασμό με άλλα metrics), μας δίνει μια καλή ιδέα για την ποιότητα ενός web page στο οποίο επιδιώκουμε να τοποθετήσουμε κάποιο link.
Ποιότητα Περιεχομένου
Στόχος της Google είναι να αναδεικνύει και κατατάσσει υψηλά στα SERPs τα πιο αξιόπιστα και χρήσιμα αποτελέσματα.
Για να το καταφέρει αυτό, εξετάζει κάποια σήματα σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας όπως είναι το expertise, authoritativeness, και trustworthiness (E-A-T).
Πιο αναλυτικά:
Expertise – αφορά στο κατά πόσο ειδικός είναι ο συγγραφέας του κειμένου στο θέμα που αναπτύσσει
Authority – αφορά στο πόσο αρμόδιος/αυθεντία/κύρος είναι/έχει ο συγγραφέας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και
Trustworthiness – αφορά στο κατά πόσο ακριβές είναι το κείμενο.
Σύμφωνα δε με τη Google:
Our ranking system does not identify the intent or factual accuracy of any given piece of content. However, it is specifically designed to identify sites with high indicia of expertise, authority and trustworthines.
YMYL & E-A-T
Οι σχετικές οδηγίες της Google (Quality Raters Guidelines), δίνουν πλέον ΤΕΡΑΣΤΙΟ βάρος στη σχέση μεταξύ αυτών των δύο.
Έχοντας ως αφετηρία το γνωστό πλέον Medic Update που έλαβε χώρα την 1η Αυγούστου 2018 (με πολλαπλές επικαιροποιήσεις έκτοτε), YMYL sites των οποίων το E-A-T δεν είναι υψηλό, αντιμετωπίζουν πλέον μεγάλο πρόβλημα κατάταξης στη Google καθώς αντιμετωπίζονται ως λιγότερο αξιόπιστα λαμβάνοντας χαμηλής ποιότητας αξιολόγηση (low quality rating) από τους αξιολογητές (raters) της Google.
Πώς να βελτιώσω το E-A-T μου;
Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς η απάντηση δεν είναι απλή – άλλωστε πόσο γρήγορα ή εύκολα μπορεί κάποιος να γίνει αυθεντία σε κάποιο αντικείμενο;
Επιγραμματικά όμως μπορούμε να αναφέρουμε:
- Δημιούργησε κορυφαίο περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο της ειδίκευσής σου και γνωστοποίησε το όσο περισσότερο μπορείς. Πρόσθεσε σε όλα τα online properties που διαθέτεις (ιστοσελίδα, social media accounts κοκ) όλες τις σχετικές πιστοποιήσεις που αποδεικνύουν τη γνώση σου στο αντικείμενο. Με τον καιρό, θα δημιουργήσεις το προσωπικό σου online αποτύπωμα ως expert/ειδικού πάνω στον τομέα σου.
- Έχοντας κατακτήσει πλέον την ιδιότητα του ειδικού, ήρθε η ώρα να δουλέψεις στο κομμάτι του authority – πολύ απλά δηλαδή να μάθουν και οι άλλοι ποιος είσαι και τι κάνεις. Μήπως ήρθε η ώρα να οργανώσεις την πρώτη σου ομιλία/workshop/seminar;
- Τέλος, να είσαι ακριβής και αξιόπιστος. Χρησιμοποίησε case studies και δεδομένα για να αποδείξεις του λόγου το αληθές. Όλοι μας απεχθανόμαστε το οτιδήποτε fake, το ίδιο και η Google.
Τι Είναι το SEO – Τελευταίες Σκέψεις
Το να γνωρίζεις πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης και ποια χαρακτηριστικά αναζητούν στη διαδικασία ευρετηρίασης και κατάταξης στα SERPs είναι κομβικής σημασίας όταν προσπαθείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο για ιστοσελίδες.
Τι είναι το SEO λοιπόν;
Είναι όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμα! Παράγοντες όπως τα backlinks, το authority και η πρόθεση αναζήτησης είναι και θα παραμείνουν πολύ σημαντικοί παράγοντες κατάταξης για πολλά ακόμα χρόνια.
Όσο και να αλλάζουν λοιπόν τα δεδομένα, κάποιες αξίες παραμένουν σταθερές. Επένδυσε σε αυτές και δεν θα χάσεις.
Επί της αρχής, ένα φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης website, είναι αυτό που επιτρέπει στη Google και στις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψει και να ευρετηριάσει (άρα να κάνει διαθέσιμο προς αναζήτηση στο ευρύ κοινό) το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας.
Για την εκτέλεση της ανωτέρω διαδικασίας χρησιμοποιούνται οι web crawlers με τους οποίους και οφείλουμε να έχουμε καλή σχέση και να μην τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη κάθε φορά που προσπαθούν να προσπελάσουν / ανακαλύψουν τη δομή και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας.
Η σχεδίαση μια SEO-friendly ιστοσελίδας απαιτεί πολύ προσεχτικό σχεδιασμό και μια δομημένη προσέγγιση στην παρουσίαση των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρονται.
Η διαδικασία αυτή δεν είναι πάντοτε μια εύκολη υπόθεση και η πολυπλοκότητα της αυξάνεται ανάλογα με το πλήθος των προϊόντων / υπηρεσιών προς διάθεση.
Η υλοποίηση μιας ιστοσελίδας πρέπει να λαμβάνει χώρα στα πλαίσια ενός καλοσχεδιασμένου digital marketing πλάνου ως συνέχεια ενός στοχευμένου business plan.
Αν για κάποιο λόγο αυτά δεν υπάρχουν, τότε καλό είναι να κάνεις ένα βήμα πίσω και να ξεκινήσεις από την αρχή!
Το E-E-A-T είναι το ακρωνύμιο των λέξεων:
Experience – αφορά στην εμπειρία που έχει ένας content creator όταν δημιουργεί περιεχόμενο πάνω σε ένα αντικείμενο πχ συγγραφή κριτικής ενός προϊόντος/μιας υπηρεσίας χωρίς να έχει χρησιμοποιήσει το εν λόγω προϊόν/υπηρεσία.
Expertise – αφορά στο κατά πόσο ειδικός είναι ο συγγραφέας του κειμένου στο θέμα που αναπτύσσει.
Authority – αφορά στο πόσο αρμόδιος/αυθεντία/κύρος είναι/έχει ο συγγραφέας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Trustworthiness – αφορά στο κατά πόσο ακριβές είναι το κείμενο.
Σύμφωνα δε με τη Google:
Our ranking system does not identify the intent or factual accuracy of any given piece of content. However, it is specifically designed to identify sites with high indicia of expertise, authority and trustworthiness.
YMYL & E-E-A-T
Οι σχετικές οδηγίες της Google (Quality Raters Guidelines), δίνουν πλέον ΤΕΡΑΣΤΙΟ βάρος στη σχέση μεταξύ αυτών των δύο.
Έχοντας ως αφετηρία το γνωστό πλέον Medic Update που έλαβε χώρα την 1η Αυγούστου 2018 (με πολλαπλές επικαιροποιήσεις έκτοτε), YMYL sites των οποίων το E-E-A-T δεν είναι υψηλό, αντιμετωπίζουν πλέον μεγάλο πρόβλημα κατάταξης στη Google καθώς αντιμετωπίζονται ως λιγότερο αξιόπιστα λαμβάνοντας χαμηλής ποιότητας αξιολόγηση (low quality rating) από τους αξιολογητές (raters) της Google.
Πώς να βελτιώσω το E-E-A-T μου;
Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς η απάντηση δεν είναι απλή – άλλωστε πόσο γρήγορα ή εύκολα μπορεί κάποιος να γίνει αυθεντία σε κάποιο αντικείμενο;
Επιγραμματικά όμως μπορούμε να αναφέρουμε:
- Δημιουργείστε κορυφαίο περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο της ειδίκευσής σας και γνωστοποιείστε το όσο περισσότερο μπορείτε. Συμπεριλάβετε σε όλα τα online properties που διαθέτετε (ιστοσελίδα, social media accounts κοκ) όλες τις σχετικές πιστοποιήσεις που επιβεβαιώνουν τη γνώση σας στο αντικείμενο. Με τον καιρό, θα δημιουργήσετε το προσωπικό σας online αποτύπωμα ως expert/ειδικού πάνω στον τομέα σας.
- Έχοντας κατακτήσει πλέον την ιδιότητα του ειδικού, ήρθε η ώρα να δουλέψετε στο κομμάτι του authority – πολύ απλά δηλαδή να μάθουν και οι άλλοι ποιος είστε και τί κάνετε. Μήπως ήρθε η ώρα να οργανώσετε την πρώτη σας ομιλία/workshop/seminar;
- Τέλος, να είστε ακριβείς και αξιόπιστοι. Χρησιμοποιήστε case studies και δεδομένα για να αποδείξετε του λόγου το αληθές. Όλοι μας απεχθανόμαστε το οτιδήποτε fake, το ίδιο και η Google.
Ένας από τους πλέον διαδεδομένους και ταυτόχρονα από τους αποτελεσματικότερους τρόπους προβολής/προώθησης της ιστοσελίδας μας είναι μέσω της πληρωμένης διαφήμισης στο Google Ads.
Η αποτελεσματικότητα της έγκειται στο γεγονός ότι προβάλλουμε διαφημίσεις στοχευμένα στο κοινό εκείνο που αναζητά τα προϊόντα/υπηρεσίες μας, στο χρόνο που τα χρειάζεται.
Επίσης, με την ενεργοποίηση της καμπάνιας, η ανταπόκριση είναι άμεση (λίγα μόλις λεπτά). Αλλά έχει και ένα σημαντικό μειονέκτημα κυρίως όταν αποτελεί (τελείως λανθασμένα) το μοναδικό τρόπο προώθησης της ιστοσελίδας μας.
Μόλις σταματούμε να επενδύουμε σε διαφήμιση, σταματά ακαριαία και το traffic που προέκυπτε από αυτή την ενέργεια.
You turn it on… you turn it off.
Το SEO από την άλλη έχει πιο μόνιμα αποτελέσματα και η αξία του πιστώνεται στο domain μας.
Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι το 70-75% του traffic προέρχεται από τα οργανικά αποτελέσματα και όχι από τις διαφημίσεις και ότι το 85% των χρηστών φαίνεται να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα οργανικά αποτελέσματα, τότε μάλλον έχουμε… νικητή!
Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι, στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής, θα πρέπει να αγνοήσουμε το κομμάτι των πληρωμένων διαφημίσεων.
Το αντίθετο μάλιστα.
Το κάθε κανάλι marketing, στοχεύει τον εν δυνάμει μελλοντικό πελάτη, σε διαφορετικά στάδια του customer journey. Έτσι το SEO μπορεί να λειτουργεί θαυμάσια στα αρχικά του στάδια (top of the sales funnel – ToFu) ενώ οι πληρωμένες διαφημίσεις βαθύτερα μέσα σε αυτό, πιο κοντά στη, ολοκλήρωση του / μετατροπή (conversion) (bottom of the sales funnel – B0Fu).
Θα το θέσω όσο πιο απλά γίνεται. Όταν εγώ έχω κάποιο πρόβλημα υγείας δεν σπουδάζω ιατρική για να αυτοϊαθώ αλλά πάω στο γιατρό και ακολουθώ τις συμβουλές του.
Βέβαια, θα μου πεις, εδώ πολλοί αναιρούν ακόμα και τους γιατρούς και ακολουθούν δικές τους θεραπείες, τον digital marketer θα ακούσουν για θέματα SEO;
Για να μιλήσουμε λίγο πιο τεχνικά, με περισσότερες από 600 επικαιροποιήσεις των αλγορίθμων της Google (και πόσες άλλες των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης) ανά έτος και περισσότερους από 200 ranking factors να προσμετρούνται στη συνολική αξιολόγηση της ποιότητας (page rank) μιας ιστοσελίδας, αν νομίζεις ότι μπορείς να έχεις “full time” επαγγελματική ενασχόληση με το SEO της ιστοσελίδας σου, τότε μάλλον είναι καιρός να ψάξω για άλλη δουλειά…
Όπως και σε κάθε τι στη ζωή, έτσι και στο SEO υπάρχει ο σωστός και ο λάθος τρόπος.
Σε αυτό το άρθρο θα βρεις πιο συνηθισμένα SEO λάθη που καταστρέφουν την οργανική απόδοση της ιστοσελίδας σου αλλά και τι πρέπει να κάνεις προκειμένου να επαναφέρεις το site σου back on track στο συντομότερο δυνατό χρόνο. άφησε το SEO στα χέρια των ειδικών.
1. Τιμολόγηση SEO με Σταθερή Αμοιβή (Fixed Fee)
Όπως γίνεται αντιληπτό και από το τίτλο πρόκειται για ένα μοντέλο τιμολόγησης στο οποίο ο πελάτης καλείται να επενδύσει ένα εφάπαξ ποσό ανά έργο / project χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν επιμέρους παράγοντες όπως προηγούμενες προσπάθειες βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας, το authority του site, το μέγεθος της ιστοσελίδας ή τυχόν πέναλτυ που μπορεί να έχει δεχθεί.
Το μοντέλο αυτό τιμολόγησης SEO μπορεί να κάνει τη ζωή των πωλητών ευκολότερη καθώς είναι εύκολο να το “πακετάρεις” ως λύση και να το πουλήσεις μαζικά αλλά μπορεί και συνήθως είναι ο απόλυτος εφιάλτης των SEO consultants που θα κληθούν να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά όταν έρθει η ώρα να εργαστούν πάνω στο project.
TIP: Η τιμολόγηση με βάση μια σταθερή, προσυμφωνημένη αμοιβή συνολικά για το έργο μπορεί να λειτουργεί για μεγάλα agencies και πελάτες με μεγάλα budgets αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων εμπεριέχει πολύ μεγάλο ρίσκο και μεγάλη πιθανότητα αποτυχίας τόσο σε επίπεδο μη επίτευξης στόχων (δυσαρεστημένοι πελάτες) όσο και οικονομικής (μπαίνεις μέσα!).
2. Τιμολόγηση SEO με Βάση την Απόδοση (Traffic ή Πωλήσεις)
Με βάση το Performance-based SEO μοντέλο ο πελάτης πληρώνει μόνο όταν επιτευχθούν οι προσυμφωνημένοι στόχοι. Τυπικοί SEO στόχοι είναι η κατάκτηση υψηλών θέσεων για συγκεκριμένα keywords, η αύξηση του traffic σε συγκεκριμένα επίπεδα ή η επίτευξη συγκεκριμένων πωλήσεων / κέρδους (ειδικότερα σε eshops).
Το μοντέλο αυτό είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνο εκτός και αν οι στόχοι είναι εύκολα επιτεύξιμοι ή απλά ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις και έχεις πλήρη επιμέλεια του project και έλεγχο όλων των εμπλεκομένων μερών. Διαφορετικά η πιθανότητα να μην πληρωθείς ποτέ είναι ιδαίτερα αυξημένη.
TIP: Εξετάστε αυτή τη μέθοδο τιμολόγησης SEO μόνον εάν ο πελάτης είναι γνώστης του αντικειμένου και μπορεί να θέσει ρεαλιστικούς στόχους σε εύλογο χρονικό διάστημα. Το πιο σύνηθες βέβαια είναι να μην είναι οπότε και οι απαιτήσεις θα είναι εξωφρενικές και οι στόχοι φυσικά μη επιτεύξιμοι.
3. Τιμολόγηση SEO με Ωριαία Χρέωση (Hourly Price Consulting)
Πρόκειται για μια δημοφιλή μέθοδο τιμολόγησης σύμφωνα με την οποία χρεώνεις τον πελάτη με βάση τις πραγματικές ώρες εργασίες στο project. Από τη μεριά του agency ή consultant / freelancer είναι ένα από τα αποδοτικότερα μοντέλα χρέωσης καθώς αντανακλά στο 100% το χρόνο που εργάζεται / επενδύει σε συγκεκριμένο πελάτη.
Στην πράξη το μοντέλο αυτό είναι πραγματικά δύσκολο στην εφαρμογή του αν και στη βάση του είναι απόλυτα αξιοκρατικό και ακριβές. Και εξηγώ…
Με βάση αυτή την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανική αγορά το 2016 και αφορά στα independently-owned marketing agencies του νησιού, το μέσο κόστος ανά ώρα ανέρχεται στα £86. Με δεδομένη την αγωνία των πελατών ειδικά στην αρχή του έργου κατά την οποία η επικοινωνία με την εταιρεία SEO είναι κάτι παραπάνω από συχνή (για να το θέσω κομψά), εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι οι περισσότερες (αν όχι όλες οι) ώρες θα καταναλώνονται σε… επεξηγήσεις και PR.
TIP: Αν επιλέξτε αυτό το μοντέλο τιμολόγησης φροντίστε να ξεκαθαρίσετε με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους ότι η επικοινωνία μαζί σας είναι μέρος της χρέωσης. Αν δε ο πελάτης έχει περιορισμένο budget τότε απλά προσπεράστε το…
4. Τιμολόγηση SEO ανά Project (Project Based Price)
Παρόμοιο με το πρώτο μοντέλο τιμολόγησης SEO παραπάνω με τη διαφορά ότι εδώ ορίζεις ένα flat fee συνολικά για το έργο με βάση εκτιμήσεις για τον όγκο της δουλειάς που απαιτείται και το χρόνο ολοκλήρωσης του. Το project management δηλαδή σε πλήρη εφαρμογή.
Ξεκάθαροι στόχοι, συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα / χρόνοι υλοποίησης tasks κοκ. Οτιδήποτε εκτός των προσυμφωνημένων οφείλει να λαμβάνεται ως επιπρόσθετο υποέργο και να χρεώνεται επιπλέον.
TIP: Το μοντέλο αυτό απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία προκειμένου να είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς καλύπτει και πώς θα υλοποιηθεί καθώς (σε αντίθεση με το μοντέλο ωριαίας χρέωσης) δεν μπορεί να παρεκκλίνει της αρχικής συμφωνίας.
5. Τιμολόγηση SEO με Επιμερισμό Κερδών (Profit Sharing)
Με μια πρόταση: “Βγάζει ο πελάτης λεφτά, βγάζεις και εσύ. Δεν έχει κέρδη ο πελάτης, μπαίνεις μέσα“. Συμμετοχή στα κέρδη λοιπόν αλλά και στη χασούρα κατά μία έννοια (δεν πρόκειται βέβαια να κληθείς να πληρώσεις και από πάνω φυσικά). Σε αντίθεση με το τρίτο μοντέλο παραπάνω, πληρώνεσαι με ποσοστό επί των κερδών και όχι με fixed fee με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.
Το μοντέλο αυτό “σηκώνει” και τις περισσότερες διαπραγματεύσεις. Πότε θα αρχίσεις να συμμετέχεις στα κέρδη, με τι ποσοστό, για πόσο καιρό, αν θα είναι κλιμακωτό το ποσοστό κοκ. Επίσης μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με άλλα μοντέλα τιμολόγησης πχ μπορείς να εργαστείς έναντι κάποιου μηνιαίου τιμήματος στην αρχή και με την πάροδο συγκεκριμένων μηνών να μετατραπεί σε συμμετοχή στα κέρδη.
TIP: Μεγάλη προσοχή στην επιλογή αυτής της μεθόδου καθώς εμπεριέχει ένα σημαντικό αρνητικό. Δεν μπορείς να ξέρεις πόσο ακριβώς οι ενέργειες SEO έχουν συμβάλλει στη κερδοφορία της επιχείρησης. Κλασικό παράδειγμα τα eshops με ταυτόχρονη φυσική παρουσία καθώς δεν μπορείς να γνωρίζεις ποιες από τις online ενέργειες οδήγησαν σε offline πωλήσεις.
6. Τιμολόγηση SEO με Μηνιαία Αμοιβή (Monthly Retainer)
Για το τέλος αφήσαμε τη γνωστότερη και πιο δημοφιλή μέθοδο τιμολόγησης, πληρωμή με προσυμφωνημένο μηνιαίο τίμημα. Απλή στην εφαρμογή, ξεκάθαρη, ορίζεις απλά το ύψος της αμοιβής. Συνήθως δημιουργείς 2-3 πακέτα SEO ώστε ο πελάτης να έχει τη δυνατότητα επιλογής με βάση το διαθέσιμο budget και τις απαιτήσεις / προσδοκίες.
Το κάθε πακέτο περιέχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά / παραδοτέα και με βάση αυτά κρίνεται και η επιτυχία ή όχι της συνεργασίας. Η μέθοδος αυτή εμπεριέχει το μικρότερο περιθώριο παρεξηγήσεων και δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να κάνει upgrade, downgrade ή cancel την υπηρεσία άμεσα και εύκολα.
TIP: Η πιο safe επιλογή για τους περισσότερους πελάτες και agencies καθώς είναι και η πιο ξεκάθαρη αφήνοντας μηδενικά περιθώρια λανθασμένων ερμηνειών και από τις 2 μεριές. Αποτελεί ιδανικό ξεκίνημα με ανύπαρκτο ρίσκο και χτίζει μακροχρόνιες συνεργασίες.
SEO ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΤΟ BLOG
επιθυμειτε υπηρεσιες seo προσαρμοσμενες στα μετρα σασ;
Κάντε το πρώτο βήμα σήμερα και ελάτε να συζητήσουμε το δικό σας προσωποποιημένο πλάνο ανάπτυξης