SEO ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

Results-driven Βελτιστοποίηση Websites για τις Μηχανές Αναζήτησης

ΔΕΙΤΕ ΤΑ SEO ΠΑΚΕΤΑ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ & ΔΟΜΗ ΦΙΛΙΚΑ ΣΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

περιεχομενο & δομη φιλικα στις μηχανες αναζητησης

Στο κομμάτι της φιλικότητας ως προς τις μηχανές αναζήτησης συναντάμε τον όρο SEO προώθηση ιστοσελίδων / βελτιστοποίηση websites για τις μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς SEO – Search Engine Optimisation. Και όταν μιλάμε για μηχανές αναζήτησης στην Ελλάδα, αναφερόμαστε επί το πλείστον στη Google η οποία κατέχει περίπου το 98.5% του συνόλου των αναζητήσεων στο διαδίκτυο.

seo υπηρεσιες προσαρμοσμενες στις αναγκες σας

Η προώθηση μιας ιστοσελίδας μέσω της υπηρεσίας SEO στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μέσω της βελτιστοποίησής της είναι μία εξαιρετικά επίπονη διαδικασία, πολυδιάστατη, με πληθώρα τεχνικών παραμέτρων και απαιτεί αφοσίωση, επιμονή, υπομονή και συνεχή ενασχόληση.

SEO ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΑΣ

βασικοι πυλωνες seo στρατηγικης

Η διαδικασία SEO προώθησης ιστοσελίδων με στόχο την παρουσία στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, αποτελεί ίσως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στα πλαίσια του σύγχρονου internet marketing και απαιτεί μία ολιστική προσέγγιση των πραγμάτων. Αναλυτικότερα:

Κατανόηση Αγοράς Στόχευσης

Κατανόηση Αγοράς Στόχευσης

Ανάλυση επιχειρηματικής δραστηριότητας και στρατηγικής - κατανόηση της αγοράς στόχευσης, έρευνα για τα προσφερόμενα προϊόντα/υπηρεσίες, στόχευση πελατειακής βάσης κτλ

Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος

Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος

Ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος (ομάδες πελατών, μελέτη ανταγωνιστών κτλ) και ρεαλιστική στοχοθέτηση σε σχέση με μια συγκεκριμένη αγορά, υφιστάμενη ή υπό στόχευση.

Κατανόηση Guidelines

Κατανόηση Guidelines

Για την κατάκτηση της κορυφής απατείται κατανόηση των κανόνων του παιχνιδιού (Google guidelines κοκ) και σεβασμός τους. Τακτικές χειραγώγησης των αλγορίθμων κατάταξης είναι πλέον παρελθόν.

On-Page SEO

On-Page SEO

Υλοποίηση σωστής δομής / αρχιτεκτονικής και on-page SEO παραμέτρων - SEO friendly URLs, title & meta tags, ταχύτητα, ασφάλεια, internal & outbound links, βελτιστοποίηση εικόνων κοκ

Content Marketing

Content Marketing

Ποιοτικό, μακροσκελές (long-form) & μοναδικό περιεχόμενο που δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα του κοινού στόχευσης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας σωστά δομημένης SEO καμπάνιας.

Off-Page SEO

Off-Page SEO

Το off-page κομμάτι της SEO στρατηγικής (links, brand mentions, citations κοκ) είναι αυτό που ενώνει τους κρίκους του on-page SEO και του marketing περιεχομένου και απογειώνει την κατάταξη στα SERPs.

επιλεξτε το seo πλανο της αρεσκειασ σασ

Ξεκινάτε την επιχείρησή σας τώρα ή επιθυμείτε την online εδραίωση της υπάρχουσας στα οργανικά αποτελέσματα της Google; 

Τώρα είναι η πιο κατάλληλη στιγμή – Stop thinking >> Start executing!

SEO Intro

Για μικρά sites που δεν έχουν δοκιμάσει SEO στο παρελθόν
399 / ΜΗΝΑ
  •  

SEO Basic

Ιδανικό για sites τοπικής στόχευσης και μικρά e-shops
799 / ΜΗΝΑ
  •  

SEO Premium

Όλα όσα χρειάζεστε για να κυριαρχήσετε του ανταγωνισμού
1499 / ΜΗΝΑ
  •  

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΜΕ SEO

Για να διαβάζεις αυτό εδώ το κείμενο, αναζητάς προφανώς, αρχικά, έναν ορισμό του όρου SEO οπότε ας ξεκινήσουμε με αυτό.

Τι Είναι το SEO;

SEO (Search Engine Optimization) είναι οι ενέργειες βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας ή ενός URL προκειμένου να αυξήσουμε την ποιότητα και ποσότητα της κίνησης (traffic) από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs).

Και γιατί να θέλω να κάνω SEO;

Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή: ΔΩΡΕΑΝ, παθητικό traffic προς την ιστοσελίδα σου, 24 ώρες το 24ωρο!

Αλλά πώς βελτιστοποιείς το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου για SEO και ποιοι “παράγοντες κατάταξης” έχουν πραγματική σημασία;

Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, πρώτα θα πρέπει να κατανοήσεις πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης.

Πώς Λειτουργούν οι Μηχανές Αναζήτησης;

Πρόκειται ουσιαστικά για “ψηφιακές βιβλιοθήκες” όπου αντί για βιβλία, αποθηκεύονται αντίγραφα σελίδων (web pages / URLs).

Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί μία αναζήτηση / search query (πχ στη Google), εκείνη θα ανατρέξει σε όλα τα αποθηκευμένα αντίγραφα των σελίδων που διαθέτει στο ευρετήριο της προσπαθώντας να παρουσιάσει τα πιο σχετικά (relevant) – και όλα αυτά μέσα σε λίγα… milliseconds!

Για να συμβεί αυτό, γίνεται χρήση ενός προγράμματος (software) το οποίο καλείται “αλγόριθμος” (algorithm) και του οποίου την ακριβή λειτουργία κανείς δεν γνωρίζει.

Σύμφωνα με τη Google:

To give you the most useful information, Search algorithms look at many factors, including the words of your query, relevance and usability of pages, expertise of sources and your location and settings. The weight applied to each factor varies depending on the nature of your query – for example, the freshness of the content plays a bigger role in answering queries about current news topics than it does about dictionary definitions.

Πώς Λειτουργεί το SEO;

Με πολύ απλά λόγια, το SEO λειτουργεί προσπαθώντας να πείσεις τις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου είναι το καλύτερο αποτέλεσμα (όσον αφορά την ποιότητα και σχετικότητα) στην αναζήτηση του χρήστη.

Και αυτό γιατί, απλά, όλα ανεξαιρέτως τα search engines έχουν ένα σκοπό: να παρουσιάσουν στο χρήστη τη σχετικότερη απάντηση στο ερώτημα που θέτουν.

Οι ενέργειες βελτιστοποίησης είναι πάνω-κάτω παρόμοιες για όλες τις μηχανές αναζήτησης. Εμείς, στο άρθρο αυτό, θα επικεντρωθούμε στη Google καθώς για την ελληνική αγορά κατέχει μερίδιο μεγαλύτερο του 97%.

Google Market Share Greece
Search Engine Market Share Greece

Πώς να Βελτιστοποιήσω την Ιστοσελίδα μου για τη Google;

Οι “φήμες” λένε ότι η Google χρησιμοποιεί περισσότερους από 200 παράγοντες κατάταξης (ranking factors) προκειμένου να επιλέγει τα βέλτιστα αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση χρήστη.

Κανείς φυσικά δεν γνωρίζει ποιοι είναι αυτοί ακριβώς οι παράγοντες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουμε και… μαύρα μεσάνυχτα. Για κάποιους από αυτούς μας έχει ενημερώσει η ίδια η Google – για πολλούς περισσότερους έχουν γίνει έρευνες οι οποίες έχουν συσχετίσει παράγοντες με μεταβολή σε κατατάξεις (rankings).

Θα δούμε κάποιους από αυτούς στη συνέχεια. Για την ώρα θα πρέπει να διευκρινήσουμε ότι η Google αξιολογεί και κατατάσσει σελίδες (URLs) και όχι ολόκληρα websites.

Έτσι, αν η επιχείρηση σου διαθέτει “μονόπετρα” αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε σελίδα (URL) στην ιστοσελίδα σου θα εμφανίζεται στη Google όταν κάποιος αναζητά “μονόπετρα”. Κάθε σελίδα πρέπει να βελτιστοποιείται και να στοχεύει διαφορετικές λέξεις/φράσεις κλειδιά (keywords) ή θέματα (topics).

Ας δούμε λοιπόν τώρα μερικούς από αυτούς τους παράγοντες που επηρεάζουν τις κατατάξεις και την οργανική ορατότητα (organic visibility) στις μηχανές αναζήτησης.

Crawlability

Πριν η Google εξετάσει το ενδεχόμενο να θέσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου ως υποψήφιο για να εμφανιστεί στα SERPs, θα πρέπει πρώτα να γνωρίζει την ύπαρξη του.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνει αυτό με κυριότερη μέθοδο, το crawling. Με πολύ απλά λόγια, προγράμματα που ονομάζονται spiders, crawlers ή απλά bots, ακολουθούν όλους τους συνδέσμους (links) που βρίσκουν σε ιστοσελίδες που ήδη γνωρίζουν.

Έτσι αν μία σελίδα στο site σου (που ήδη γνωρίζει η Google) προσθέσει ένα νέο link προς μία νέα σελίδα που δεν γνωρίζει ακόμα, τότε τα spiders θα ακολουθήσουν τον σύνδεσμο, ανακαλύπτοντας το νέο αυτό περιεχόμενο.

Σε αυτή τη φαινομενικά απλή διαδικασία, κάποια λάθη (τα οποία συμβαίνουν πολύ πιο συχνά απ’ ότι μπορείς να φανταστείς), δυσχεραίνουν την ανακάλυψη των νέων URLs.

Κάποια από αυτά τα λάθη είναι:

  • Ανεπαρκής εσωτερική διασύνδεση (internal linking): σελίδες οι οποίες δεν έχουν εισερχόμενα links προς αυτές, είναι δυσκολότερο να ανακαλυφθούν.
  • Nofollowed (NF) internal links: Εσωτερικοί σύνδεσμοι με nofollow tags δεν γίνονται crawled από τη Google.
  • Noindexed pages: Σελίδες που (εσκεμμένα ή κατά λάθος) έχουν αποκλειστεί από το ευρετήριο της Google (index) καθώς διαθέτουν ένα noindex meta tag, δύσκολα θα εντοπιστούν από τα spiders.
  • Αρχείο robots.txt: Είναι ένα αρχείο κειμένου που υποδεικνύει στη Google ποιες σελίδες μπορεί να επισκεφτεί ένα spider. Αν κάποιο URL είναι μπλοκαρισμένο σε αυτό το αρχείο, η Google θα το αγνοήσει.

Mobile-friendliness

Το 63% των αναζητήσεων στη Google πραγματοποιείται πλέον μέσω κινητών συσκευών, ένα ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Σε αυτή τη βάση, η Google ανακοίνωσε το 2016 ότι τα mobile-friendly websites έχουν ένα μικρό ranking boost στα οργανικά αποτελέσματα.

Επιπλέον, το 2018, η Google πέρασε στη… mobile-first indexing εποχή κάτι που με απλά λόγια σημαίνει ότι οι ιστοσελίδες αυρετηριάζονται αλλά και αξιολογούνται/κατατάσσονται στα SERPs με βάση τις mobile εκδόσεις τους και όχι τις desktop.

Για να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι η ιστοσελίδα μας να εμφανίζεται αψεγάδιαστα στις mobile συσκευές είναι το ακόλουθο στατιστικό από την Adobe:

Σχεδόν 8 στους 10 καταναλωτές εγκαταλείπουν άμεσα μια ιστοσελίδα που δεν εμφανίζεται καλά στο κινητό τους.

Έτσι λοιπόν:

  • Έχεις ιστοσελίδα βελτιστοποιημένη για κινητές συσκευές; Οι επισκέπτες είναι χαρούμενοι, το ίδιο και η Google.
  • Η ιστοσελίδα σου δεν είναι mobile-friendly; Οι επισκέπτες εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα σου αμέσως, ενώ ταυτόχρονα αυτή κατρακυλά στις κατατάξεις της Google.

Τι πρέπει να κάνω;

Απλά χρησιμοποίησε το mobile-friendly testing tool της Google και έλεγξε αν το website σου είναι φιλικό προς τις mobile συσκευές. Σε διαφορετική περίπτωση, απλά βελτίωσε το άμεσα!

Google Mobile-Friendly Testing Tool
Google Mobile-Friendly Testing Tool

Pagespeed – Ταχύτητα Φόρτωσης

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας, μετά και το πρόσφατο Page Experience Update, είναι σημαντική περισσότερο από ποτέ σε όλες τις συσκευές – mobile, tablet ή desktop.

Και γιατί συμβαίνει αυτό;

Πολύ απλά γιατί όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, η Google ενδιαφέρεται να έχει ικανοποιημένους τους χρήστες της και, σωστά μαντέψατε, μια αργή ιστοσελίδα, δημιουργεί… αρνητικά συναισθήματα!

Τι πρέπει να κάνω;

Χρησιμοποίησε το Pagespeed Insights tool της Google, και φρόντισε το score σου να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στο 100.

Google Page Speed Insights Tool
Google Page Speed Insights Tool

Search intent – Πρόθεση Αναζήτησης

Η πρόθεση αναζήτησης (search intent), για την οποία συχνά χρησιμοποιούμε και τον όρο πρόθεση χρήστη (user intent), είναι τογιατί” πίσω από κάθε αναζήτηση.

Με λίγα λόγια, γιατί ο χρήστης έκανε μια συγκεκριμένη αναζήτηση; Ήθελε να αγοράσει ή να πάρει πληροφορίες για κάτι; Μήπως ήθελε απλά να βρει ένα site;

Υπάρχουν τέσσερα είδη πρόθεσης αναζήτησης – πιο αναλυτικά:

Πρόθεση ενημέρωσης

Στην ενημερωτική (informational) πρόθεση αναζήτησης, ο χρήστης ψάχνει για πληροφορίες.

Μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, όπως «Ποιος είναι ο πρόεδρος των ΗΠΑ;» ή κάτι που απαιτεί πιο πολύπλοκη και λεπτομερή απάντηση, όπως «Πώς λειτουργεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;».

Ωστόσο, δεν είναι όλα τα ενημερωτικά ερωτήματα διατυπωμένα ως ερωτήσεις.

Μπορεί, επί παραδείγματι, ο χρήστης να γράφει «ηλεκτρικό αυτοκίνητο λειτουργία» αναζητώντας ακριβώς το ίδιο, όπως αν το είχε διατυπώσει ερωτηματικά.

Πρόθεση πλοήγησης

Στην αναζήτηση με πρόθεση την πλοήγηση (navigational), ο χρήστης ψάχνει ένα συγκεκριμένο website.

Ξέρει εκ των προτέρων πού θέλει να καταλήξει, απλά βρίσκει πιο εύκολο να πληκτρολογήσει το όνομα του site στη μπάρα αναζήτησης, παρά να γράψει ολόκληρο το URL στη μπάρα διευθύνσεων – άλλωστε μπορεί να μην είναι σίγουρος για την ακριβή διεύθυνση.

Παραδείγματα τέτοιου είδους αναζητήσεων είναι «Facebook», «Instagram», αλλά και αναζήτηση και για εσωτερικές σελίδες, όπως «Pinterest login», «SEO guide ahrefs» κοκ.

Πρόθεση συναλλαγής

Στην πρόθεση συναλλαγής (transactional), ο χρήστης ψάχνει να κάνει μια αγορά.

Κατά πάσα πιθανότητα, ξέρει ήδη τι θέλει να αγοράσει, απλά ψάχνει ένα μέρος να το αγοράσει.

Κλασικά παραδείγματα τέτοιου είδους αναζήτησης είναι «μεταχειρισμένο iPhone 12», «αντηλιακό προσώπου 50 αγορά» κοκ.

Εμπορική πρόθεση

Στην εμπορική (commercial) πρόθεση αναζήτησης, ο χρήστης θέλει να κάνει μια αγορά, αλλά ακόμα δεν έχει αποφασίσει ποια είναι η κατάλληλη λύση για αυτόν.

Έτσι, ψάχνει για συγκριτικές αναλύσεις και reviews. Μπορεί π.χ. να αναζητά «καλύτερο εστιατόριο Αθήνα», «ποδήλατο Trek ή Vitus».

Ειδικά το πρώτο παράδειγμα είναι πολύ ενδιαφέρον, καθώς αποδεικνύει ότι οι περισσότερες τοπικές αναζητήσεις έχουν εμπορική πρόθεση.

Άλλα αντίστοιχα παραδείγματα είναι: «φθηνό ξενοδοχείο Μύκονος», «συνεργείο αυτοκινήτων κοντά μου» κοκ.

Το ερώτημα είναι βεβαίως, πώς θα καταλάβουμε ποια είναι η πρόθεση χρήστη που κρύβεται πίσω από μια συγκεκριμένη αναζήτηση.

Την απάντηση, για αυτούς που θέλουν να εμβαθύνουν, θα τη βρεις σε αυτό εδώ το άρθρο.

Backlinks

Τα backlinks είναι ένας από τους 3 σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης στη Google, αλλά όχι οποιαδήποτε backlinks.

Links που είναι τοποθετημένα σε authoritative websites και είναι σχετικά με το αντικείμενο της δικής σου ιστοσελίδας είναι αυτά που θα σε βοηθήσουν περισσότερο.

Και αυτό γιατί, με βάση τον αλγόριθμο της Google, τα ποιοτικά backlinks θεωρούνται ως “ψήφοι εμπιστοσύνης” – όσο περισσότερα έχεις, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες για την επίτευξη υψηλών κατατάξεων στα SERPs.

Με βάση μια έρευνα σε 920 εκ. σελίδες (URLs) που πραγματοποίησε το Ahrefs, φαίνεται να υπάρχει έντονη συσχέτιση ανάμεσα στον αριθμό των referring domains και του οργανικού traffic που λαμβάνει μια σελίδα.

referring domains vs organic search traffic ahrefs content explorer 1

SEO λοιπόν χωρίς link earning ενέργειες, δεν υπάρχει. 

Authority

Όπως αναφέρθηκε και ανωτέρω, δεν είναι όλα τα backlinks το ίδιο. Κάποια από αυτά έχουν μεγαλύτερη αξία και βοηθούν περισσότερο τις προσπάθειες σου. Αυτό έχει να κάνει με το τρόπο που δουλεύει το PageRank.

how pagerank works 1

Μιλώντας εντελώς απλοϊκά, links από high-authority pages είναι μεγαλύτερης αξίας σε σχέση με links από low-authority pages.

Δυστυχώς η Google σταμάτησε να παρέχει πληροφορίες σχετικές με το PageRank score το 2016. Έτσι δεν μπορούμε πλέον να γνωρίζουμε πόσο “authority” έχει ένα web page σύμφωνα με τη Google.

Αντ’ αυτού, διάφορα SEO εργαλεία έχουν αναπτύξει τα δικά τους metrics όπως το Ahrefs URL Rating (UR).

Οι πληροφορίες που αντλούμε από αυτό το metric (πάντα σε συνδυασμό με άλλα metrics), μας δίνει μια καλή ιδέα για την ποιότητα ενός web page στο οποίο επιδιώκουμε να τοποθετήσουμε κάποιο link.

Ur vs search traffic 1

Ποιότητα Περιεχομένου

Στόχος της Google είναι να αναδεικνύει και κατατάσσει υψηλά στα SERPs τα πιο αξιόπιστα και χρήσιμα αποτελέσματα.

Για να το καταφέρει αυτό, εξετάζει κάποια σήματα σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας όπως είναι το expertiseauthoritativeness, και trustworthiness (E-A-T).

Πιο αναλυτικά:

Expertise – αφορά στο κατά πόσο ειδικός είναι ο συγγραφέας του κειμένου στο θέμα που αναπτύσσει

Authority – αφορά στο πόσο αρμόδιος/αυθεντία/κύρος είναι/έχει ο συγγραφέας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και

Trustworthiness – αφορά στο κατά πόσο ακριβές είναι το κείμενο.

Σύμφωνα δε με τη Google:

Our ranking system does not identify the intent or factual accuracy of any given piece of content. However, it is specifically designed to identify sites with high indicia of expertise, authority and trustworthines.

YMYL & E-A-T

Οι σχετικές οδηγίες της Google (Quality Raters Guidelines), δίνουν πλέον ΤΕΡΑΣΤΙΟ βάρος στη σχέση μεταξύ αυτών των δύο.

Έχοντας ως αφετηρία το γνωστό πλέον Medic Update που έλαβε χώρα την 1η Αυγούστου 2018 (με πολλαπλές επικαιροποιήσεις έκτοτε), YMYL sites των οποίων το E-A-T δεν είναι υψηλό, αντιμετωπίζουν πλέον μεγάλο πρόβλημα κατάταξης στη Google καθώς αντιμετωπίζονται ως λιγότερο αξιόπιστα λαμβάνοντας χαμηλής ποιότητας αξιολόγηση (low quality rating) από τους αξιολογητές (raters) της Google.

Πώς να βελτιώσω το E-A-T μου;

Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς η απάντηση δεν είναι απλή – άλλωστε πόσο γρήγορα ή εύκολα μπορεί κάποιος να γίνει αυθεντία σε κάποιο αντικείμενο;

Επιγραμματικά όμως μπορούμε να αναφέρουμε:

  • Δημιούργησε κορυφαίο περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο της ειδίκευσής σου και γνωστοποίησε το όσο περισσότερο μπορείς. Πρόσθεσε σε όλα τα online properties που διαθέτεις (ιστοσελίδα, social media accounts κοκ) όλες τις σχετικές πιστοποιήσεις που αποδεικνύουν τη γνώση σου στο αντικείμενο. Με τον καιρό, θα δημιουργήσεις το προσωπικό σου online αποτύπωμα ως expert/ειδικού πάνω στον τομέα σου.
  • Έχοντας κατακτήσει πλέον την ιδιότητα του ειδικού, ήρθε η ώρα να δουλέψεις στο κομμάτι του authority – πολύ απλά δηλαδή να μάθουν και οι άλλοι ποιος είσαι και τι κάνεις. Μήπως ήρθε η ώρα να οργανώσεις την πρώτη σου ομιλία/workshop/seminar;
  • Τέλος, να είσαι ακριβής και αξιόπιστος. Χρησιμοποίησε case studies και δεδομένα για να αποδείξεις του λόγου το αληθές. Όλοι μας απεχθανόμαστε το οτιδήποτε fake, το ίδιο και η Google.

Τι Είναι το SEO – Τελευταίες Σκέψεις

Το να γνωρίζεις πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης και ποια χαρακτηριστικά αναζητούν στη διαδικασία ευρετηρίασης και κατάταξης στα SERPs είναι κομβικής σημασίας όταν προσπαθείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο για ιστοσελίδες.

Τι είναι το SEO λοιπόν;

Είναι όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμα! Παράγοντες όπως τα backlinks, το authority και η πρόθεση αναζήτησης είναι και θα παραμείνουν πολύ σημαντικοί παράγοντες κατάταξης για πολλά ακόμα χρόνια.

Όσο και να αλλάζουν λοιπόν τα δεδομένα, κάποιες αξίες παραμένουν σταθερές. Επένδυσε σε αυτές και δεν θα χάσεις.

Επί της αρχής, ένα φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης website, είναι αυτό που επιτρέπει στη Google και στις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψει και να ευρετηριάσει (άρα να κάνει διαθέσιμο προς αναζήτηση στο ευρύ κοινό) το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας.

Για την εκτέλεση της ανωτέρω διαδικασίας χρησιμοποιούνται οι web crawlers με τους οποίους και οφείλουμε να έχουμε καλή σχέση και να μην τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη κάθε φορά που προσπαθούν να προσπελάσουν / ανακαλύψουν τη δομή και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας.

Η σχεδίαση μια SEO-friendly ιστοσελίδας απαιτεί πολύ προσεχτικό σχεδιασμό και μια δομημένη προσέγγιση στην παρουσίαση των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρονται.

Η διαδικασία αυτή δεν είναι πάντοτε μια εύκολη υπόθεση και η πολυπλοκότητα της αυξάνεται ανάλογα με το πλήθος των προϊόντων / υπηρεσιών προς διάθεση.

Η υλοποίηση μιας ιστοσελίδας πρέπει να λαμβάνει χώρα στα πλαίσια ενός καλοσχεδιασμένου digital marketing πλάνου ως συνέχεια ενός στοχευμένου business plan.

Αν για κάποιο λόγο αυτά δεν υπάρχουν, τότε καλό είναι να κάνεις ένα βήμα πίσω και να ξεκινήσεις από την αρχή!

Μάθετε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αποφύγετε τα λάθη που πραγματοποιούν οι περισσότεροι σε αυτό εδώ το άρθρο.

Στην Ελλάδα της μόνιμης κρίσης, με μαύρο σκοτάδι στην άκρη του τούνελ και απαγορευτικό για τους περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις να επενδύσουν σε υπηρεσίες SEO καθώς το κόστος του υπερβαίνει κατά πολύ το διαθέσιμο budget, εύλογες είναι οι ερωτήσεις:

Πώς μπορώ να κάνω SEO μόνος μου;”, “Ποιος είναι ο καλύτερος οδηγός SEO για αρχάριους;” ή “Ποιες είναι οι αποτελεσματικότερες SEO τεχνικές για το 2020;“.

Αν λοιπόν και εσείς ανήκετε σε αυτούς που θέλουν να προσπαθήσουν μόνοι τους να κάνουν SEO στην ιστοσελίδα τους μη γνωρίζοντας πολλά πράγματα γι’ αυτό και όχι να εμπιστευτούν έναν SEO expert, τότε αυτός ο SEO οδηγός 6200+ λέξεων είναι για εσάς.

Το E-A-T είναι το ακρωνύμιο των λέξεων:

Expertise – αφορά στο κατά πόσο ειδικός είναι ο συγγραφέας του κειμένου στο θέμα που αναπτύσσει

Authority – αφορά στο πόσο αρμόδιος/αυθεντία/κύρος είναι/έχει ο συγγραφέας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και

Trustworthiness – αφορά στο κατά πόσο ακριβές είναι το κείμενο.

Σύμφωνα δε με τη Google:

Our ranking system does not identify the intent or factual accuracy of any given piece of content. However, it is specifically designed to identify sites with high indicia of expertise, authority and trustworthiness.

YMYL & E-A-T

Οι σχετικές οδηγίες της Google (Quality Raters Guidelines), δίνουν πλέον ΤΕΡΑΣΤΙΟ βάρος στη σχέση μεταξύ αυτών των δύο.

Έχοντας ως αφετηρία το γνωστό πλέον Medic Update που έλαβε χώρα την 1η Αυγούστου 2018 (με πολλαπλές επικαιροποιήσεις έκτοτε), YMYL sites των οποίων το E-A-T δεν είναι υψηλό, αντιμετωπίζουν πλέον μεγάλο πρόβλημα κατάταξης στη Google καθώς αντιμετωπίζονται ως λιγότερο αξιόπιστα λαμβάνοντας χαμηλής ποιότητας αξιολόγηση (low quality rating) από τους αξιολογητές (raters) της Google.

Πώς να βελτιώσω το E-A-T μου;

Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς η απάντηση δεν είναι απλή – άλλωστε πόσο γρήγορα ή εύκολα μπορεί κάποιος να γίνει αυθεντία σε κάποιο αντικείμενο;

Επιγραμματικά όμως μπορούμε να αναφέρουμε:

  • Δημιουργείστε κορυφαίο περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο της ειδίκευσής σας και γνωστοποιείστε το όσο περισσότερο μπορείτε. Συμπεριλάβετε σε όλα τα online properties που διαθέτετε (ιστοσελίδα, social media accounts κοκ) όλες τις σχετικές πιστοποιήσεις που επιβεβαιώνουν τη γνώση σας στο αντικείμενο. Με τον καιρό, θα δημιουργήσετε το προσωπικό σας online αποτύπωμα ως expert/ειδικού πάνω στον τομέα σας.
  • Έχοντας κατακτήσει πλέον την ιδιότητα του ειδικού, ήρθε η ώρα να δουλέψετε στο κομμάτι του authority – πολύ απλά δηλαδή να μάθουν και οι άλλοι ποιος είστε και τί κάνετε. Μήπως ήρθε η ώρα να οργανώσετε την πρώτη σας ομιλία/workshop/seminar;
  • Τέλος, να είστε ακριβείς και αξιόπιστοι. Χρησιμοποιήστε case studies και δεδομένα για να αποδείξετε του λόγου το αληθές. Όλοι μας απεχθανόμαστε το οτιδήποτε fake, το ίδιο και η Google.

Ένας από τους πλέον διαδεδομένους και ταυτόχρονα από τους αποτελεσματικότερους τρόπους  προβολής/προώθησης της ιστοσελίδας μας είναι μέσω της πληρωμένης διαφήμισης στο Google Ads.

Η αποτελεσματικότητα της έγκειται στο γεγονός ότι προβάλλουμε διαφημίσεις στοχευμένα στο κοινό εκείνο που αναζητά τα προϊόντα/υπηρεσίες μας, στο χρόνο που τα χρειάζεται.

Επίσης, με την ενεργοποίηση της καμπάνιας, η ανταπόκριση είναι άμεση (λίγα μόλις λεπτά). Αλλά έχει και ένα σημαντικό μειονέκτημα κυρίως όταν αποτελεί (τελείως λανθασμένα) το μοναδικό τρόπο προώθησης της ιστοσελίδας μας.

Μόλις σταματούμε να επενδύουμε σε διαφήμιση, σταματά ακαριαία και το traffic που προέκυπτε από αυτή την ενέργεια.

You turn it on… you turn it off.

Το SEO από την άλλη έχει πιο μόνιμα αποτελέσματα και η αξία του πιστώνεται στο domain μας.

Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι το 70-75% του traffic προέρχεται από τα οργανικά αποτελέσματα και όχι από τις διαφημίσεις και ότι το 85% των χρηστών φαίνεται να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα οργανικά αποτελέσματα, τότε μάλλον έχουμε… νικητή!

Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι, στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής, θα πρέπει να αγνοήσουμε το κομμάτι των πληρωμένων διαφημίσεων.

Το αντίθετο μάλιστα.

Το κάθε κανάλι marketing, στοχεύει τον εν δυνάμει μελλοντικό πελάτη, σε διαφορετικά στάδια του customer journey. Έτσι το SEO μπορεί να λειτουργεί θαυμάσια στα αρχικά του στάδια (top of the sales funnel – ToFu) ενώ οι πληρωμένες διαφημίσεις βαθύτερα μέσα σε αυτό, πιο κοντά στη, ολοκλήρωση του / μετατροπή (conversion) (bottom of the sales funnel – B0Fu).

Θα το θέσω όσο πιο απλά γίνεται. Όταν εγώ έχω κάποιο πρόβλημα υγείας δεν σπουδάζω Ιατρική για να αυτοϊαθώ αλλά πάω στο γιατρό και ακολουθώ τις συμβουλές του.

Βέβαια, θα μου πεις, εδώ πολλοί αναιρούν ακόμα και τους γιατρούς και ακολουθούν δικές τους θεραπείες, τον digital marketer θα ακούσουν για θέματα SEO;

Για να μιλήσουμε λίγο πιο τεχνικά, με περισσότερες από 600 επικαιροποιήσεις των αλγορίθμων της Google (και πόσες άλλες των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης) ανά έτος και περισσότερους από 200 ranking factors να προσμετρούνται στη συνολική αξιολόγηση της ποιότητας (page rank) μιας ιστοσελίδας, αν νομίζεις ότι μπορείς να έχεις “full time” επαγγελματική ενασχόληση με το SEO της ιστοσελίδας σου, τότε μάλλον είναι καιρός να ψάξω για άλλη δουλειά…

Όπως και σε κάθε τι στη ζωή, έτσι και στο SEO υπάρχει ο σωστός και ο λάθος τρόπος.

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα πιο συνηθισμένα SEO λάθη που καταστρέφουν την οργανική απόδοση της ιστοσελίδας σου αλλά και στο τί πρέπει να κάνεις προκειμένου να επαναφέρεις το site σου back on track στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

SEO Λάθη προς Αποφυγή

Λέξεις / Φράσεις Κλειδιά – Keywords

Η σωστή επιλογή των keywords είναι ίσως η σημαντικότερη εκ των SEO εργασιών καθώς η μη βέλτιστη επιλογή αυτών μπορεί να καταδικάσει την οργανική πορεία μιας ιστοσελίδας για πολλούς μήνες, ακόμα και χρόνια.

Για πολλούς, σωστή επιλογή είναι να βρουν τις λέξεις εκείνες με τις περισσότερες αναζητήσεις (traffic volume).

Στην πραγματικότητα αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα SEO λάθη που μπορείς να κάνεις.

Ο υψηλός αριθμός αναζητήσεων συνδέεται και με τον υψηλό ανταγωνισμό. Άρα όσο πιο πολύ αναζητείται μία λέξη τόσο και πιο δύσκολο είναι να κάνεις rank την ιστοσελίδα σου για το συγκεκριμένο keyword.

Επιπλέον όσο νεότερη είναι η ιστοσελίδα σου τόσο δυσκολότερη είναι η προσπάθεια σου να αναρριχηθείς στην κορυφή της Google και να κονταροχτυπηθείς με τα… big boys!

Η λύση ακούει στο όνομα, long tail keywords. Στο σύνδεσμο αυτό θα μάθεις τί είναι αυτά, πώς να τα εντοπίζεις και γιατί πρέπει να τα χρησιμοποιείς.

Επιπλέον, απόφυγε να «μπουκώνεις» το περιεχόμενο σου με λέξεις κλειδιά. Το keyword stuffing λειτουργούσε στο παρελθόν αλλά αποτελεί πλέον κάκιστη πρακτική.

Στην καλύτερη των περιπτώσεων η Google απλά θα αγνοήσει το περιεχόμενο σου και ταυτόχρονα θα διώξεις τους όποιους επισκέπτες σου αφού η εμπειρία χρήστη που προσφέρεις είναι κακή.

Δες για παράδειγμα τι εννοώ ως keyword stuffing μέσα από το αληθινό παράδειγμα που ακολουθεί (το οποίο δεν είναι καν ακραίο καθώς καθημερινά συναντάς πολύ, μα πολύ χειρότερα):

What started out as a small company providing Search Engine Optimisation (SEO) services to a handful of small local companies has now become an award-winning SEO Essex firm, providing a huge range of digital services to clients across the world. XXX has fully established itself as a digital marketing agency offering SEO Essex and London, which meets the ever-changing needs of an online business in the digital age.

Over the years we’ve gone from success to success as an SEO Essex agency, collecting a number of industry awards, Essex SEO accreditations and nominations along the way. We reached the Top 10 in The Drum’s Independent Agencies Census, and were recognised by the same organisation’s Digital Census a few months later as a result of our London SEO services; we were featured in the Wirehive 100 leaderboard for our Essex SEO services and we won an RAR Digital award in the Search category – something which is based primarily on client satisfaction.

This is something we take great pride in as our customer service and client satisfaction is at the core of everything we do when delivering our Essex SEO services.

Και αυτό που μόλις διάβασες είναι το περιεχόμενο της κεντρικής σελίδας ενός από τα μεγαλύτερα marketing agencies (σωστά μάντεψες στο Essex – UK) το οποίο (σωστά και πάλι μάντεψες) στοχεύει στις λέξεις «SEO Essex» και «Essex SEO».

Θέλεις να εμβαθύνεις τις γνώσεις σου στο keywοrd research; Τότε αυτό το άρθρο είναι το μόνο που θα χρειαστείς: Keyword Research for SEO: The Definitive Guide

Google Search Console & Analytics

Όσο περίεργο και αν σου φαίνεται ένα ποσοστό 30-40% ιδιοκτητών ιστοσελίδων δεν έχουν δημιουργήσει λογαριασμό στο Google Analytics με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται ακόμα και παραπάνω από το 80% για το Google Search Console.

Τα στοιχεία αυτά αφορούν σε προσωπικά στατιστικά από ιστοσελίδες που είχα/έχω πρόσβαση από το 2012 σε Ελλάδα & Αγγλία (Ελληνικά & Αγγλικά).

Τα δύο αυτά εργαλεία παρέχουν πληθώρα πληροφοριών σχετικά με το πώς “βλέπει” η Google την ιστοσελίδα σου αλλά και το πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες σου με αυτή.

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η διαδικασία εγγραφής απαιτεί λίγα μόλις λεπτά (και είναι και δωρεάν) δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τη μη εκμετάλλευση των insights που παρέχουν.

Η Εμπειρία Χρήστη Είναι Τραγική

Το να εξηγηθεί τί ακριβώς είναι το User Experience (UX) στα πλαίσια του συγκεκριμένου άρθρου και τί ενέργειες απαιτούνται για τη βελτίωση του είναι ουτοπικό.

Αντί αυτού θα σε προσκαλέσω να επισκεφτείς την ιστοσελίδα σου (κυρίως από κινητό) και αμέσως μετά να ελέγξεις αυτή του κύριου ανταγωνιστή σου αλλά και αυτού που κυριαρχεί στην αγορά που δραστηριοποιείσαι.

Μην παραλείψεις δε, να πάρεις μια καλή ιδέα και από αντίστοιχα sites του εξωτερικού στο ίδιο niche.

Αξιολόγησε σημεία όπως:

– Ταχύτητα φόρτωσης & layout / design
– Φιλικότητα χρήστη σε όλες τις συσκευές και μεγέθη οθονών
– Πλοήγηση – πόσο εύκολα / γρήγορα / αποτελεσματικά βρίσκεις αυτό που αναζητάς
– Επικοινωνία – πόσοι και ποιοι τρόποι υπάρχουν διαθέσιμοι (τηλέφωνο, email, φόρμα επικοινωνίας, live chat κοκ). Μπορείς να καλέσεις απευθείας από το κινητό σου απλά πατώντας πάνω στον αριθμό του τηλεφώνου;
– Σου εμπνέει εμπιστοσύνη το site; Θα αγοράζες ποτέ από αυτό αν παρείχε τις υπηρεσίες / προϊόντα που αναζητάς και αν όχι γιατί; Από social proof πώς πάει (reviews κοκ). Είναι GDPR compliant;
– Τρόποι πληρωμής, κόστος μεταφορικών, χρόνοι αποστολής / παράδοσης, πολιτική επιστροφών κοκ

και σύγκρινέ τα με τη δική σου ιστοσελίδα.

Είμαι σίγουρος ότι τα πεδία που θα χρήζουν βελτίωσης θα είναι πάρα πολλά.

Ανύπαρκτο ή Ελλιπές On-Page SEO

Με μία φράση το on-page SEO είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που πραγματοποιούνται πάνω στην ίδια την ιστοσελίδα με σκοπό οι μηχανές αναζήτησης να αντιλαμβάνονται καλύτερα το αντικείμενο του website και να το ευρετηριάζουν καταλλήλως.

Εδώ ανήκουν έννοιες όπως τα meta titles, meta descriptions, structured data, page load speed optimisation, URL structure, site architecture & navigation, crawlability & indexability και πολλά άλλα.

Δεν τα Πας Καλά με τα Social Media

Πολλοί θα βιαστούν να πουν ότι τα links από τα social networks είναι no-follow (NF) ή ότι ο αριθμός των likes, shares, comments κοκ δεν αποτελούν ranking signals για τους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης καθώς ακόμα και η ίδια η Google το έχει υποστηρίξει.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, έμμεσα ή άμεσα τα social signals έχουν και αυτά τη βαρύτητα τους.

Επίλεξε τα δίκτυα που χρησιμοποιεί το κοινό που απευθύνεσαι και χτίσε διαύλους επικοινωνίας με στόχο την αύξηση του engagement.

Δεν Επενδύεις στην Παραγωγή Περιεχομένου

Θα το πω όσο πιο απλά μπορώ. Online παρουσία χωρίς στρατηγική content marketing δεν υφίσταται.

Η δημιουργία μοναδικού, ποιοτικού και μακροσκελούς περιεχομένου το οποίο δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα του δικού σου target audience είναι απλά μονόδρομος.

Και ναι, είναι δύσκολοχρονοβόρο και κοστοβόρο αλλά πίστεψε με, λειτουργεί!

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι B2B επιχειρήσεις που επενδύουν στη δημιουργία περιεχομένου (blog), δημιουργούν 67% περισσότερα leads (επισκέπτες δηλαδή με αυξημένη πιθανότητα να αγοράσουν προϊόντα / υπηρεσίες) σε σχέση με τις επιχειρήσεις που δεν το κάνουν (πηγή Hubspot).

Στο σημείο αυτό να σταθώ λίγο στη λέξη «μοναδικό» που χρησιμοποιήθηκε λίγο παραπάνω.

ΜΗΝ αντιγράφεις περιεχόμενο από άλλα sites και ΜΗΝ μεταφράζεις με Google translator (ή παρόμοια εργαλεία) περιεχόμενο από ξενόγλωσσες ιστοσελίδες.

Η Google, αλλά πολύ περισσότερο οι αναγνώστες και υποψήφιοι συνεργάτες / πελάτες σου, είναι πολύ πιο έξυπνοι απ’ ότι νομίζεις!

Δεν Προωθείς το Περιεχόμενο σου

Ή αλλιώς η προσέγγιση “Βοήθα Παναγιά“. Η τακτική αυτή έχει να κάνει με αυτούς που γράφουν ένα άρθρο και μετά κάνουν το σταυρό τους περιμένοντας το άρθρο να γίνει viral από μόνο του!

Δυστυχώς, δεν λειτουργεί έτσι. Η συγγραφή ενός άρθρου και η on-page βελτιστοποίηση του (URL, meta title, meta description, internal linking κοκ) αποτελεί το 20-30% της προσπάθειας με τη μερίδα του λέοντος να αφορά στην προώθηση του.

Social sharing, πληρωμένη διαφήμιση, επικοινωνία με άλλα blogs / webmasters / influencers κοκ είναι λίγες μόνο από τις τακτικές προώθησης – πολύ περισσότερες ιδέες θα βρείς σε αυτό εδώ το άρθρο.

Έχεις Μαλώσει με την Εσωτερική Διασύνδεση (Internal Linking)

Μία από τις άμεσες ενέργειες που συνιστάται να κάνεις με τη δημοσίευση νέου περιεχομένου είναι να διασυνδέσεις αυτό από παλαιότερα και με authority URLs της ιστοσελίδας σου.

Με το τρόπο αυτό (πολύ απλοϊκά ειπωμένο) μεταφέρεται δύναμη (link equity) από παλαιότερες σελίδες του site στις νεότερες δίνοντας ένα μικρό αλλά απαραίτητο αρχικό boost στα SERPs.

Η κατάλληλη επιλογή των σελίδων βέβαια δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση ούτε φυσικά και τα anchor texts που θα χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό.

Εδώ κάποια βοήθεια από επαγγελματία του χώρου κρίνεται μάλλον απαραίτητη.

Αγνοείς την Ύπαρξη του Off-Page SEO

Σύμφωνα με τη Google οι 3 σημαντικότεροι παράγοντες κατάταξης είναι το περιεχόμενο, το rankbrain και τα backlinks.

Τα backlinks (οι εισερχόμενοι δηλαδή σύνδεσμοι από τρίτες ιστοσελίδες προς τη δική σου) λειτουργούν ως ψήφοι εμπιστοσύνης αυξάνοντας το authority του website σου.

Ως off-page SEO δεν θεωρούνται μόνο τα εισερχόμενα links αλλά για την ώρα θα αρκεστώ σε αυτά καθώς αποτελούν το συντριπτικό ποσοστό μιας off-page SEO στρατηγικής.

Όσο μεγαλύτερο είναι το authority της ιστοσελίδας σου, δηλαδή όσο ποιοτικότερο είναι το συνδεσμικό σου προφίλ, τόσο ευκολότερο είναι να κάνεις rank για τα keywords που σε ενδιαφέρουν.

Αυτό μπορείς εύκολα να το διαπιστώσεις από το γεγονός ότι παλαιότερες και περισσότερο authoritative ιστοσελίδες, κάνουν rank για τα ίδια keywords πολύ πιο εύκολα και γρήγορα σε σχέση με τη δική σου.

Δωρεάν ή Φθηνό Hosting

Έχω αναφερθεί στο παρελθόν στο γιατί δεν υφίσταται δωρεάν ή φθηνό hosting. Ή μάλλον ορθότερα διατυπωμένο, υπάρχει, αλλά πρέπει να μένεις μακριά του.

Επένδυσε σε performance web hosting και SSL πιστοποιητικό ασφαλείας καθώς η ασφάλειααπόδοση & ταχύτητα που αυτά προσφέρουν αποτελούν πλέον μέρος του αλγορίθμου της Google και παράγοντες κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Μη Βελτιστοποιημένες Εικόνες & Video

Σε πολλές περιπτώσεις η βελτιστοποίηση των εικόνων / video δεν παρέχει και τρομερά SEO πλεονεκτήματα αν η ιστοσελίδα σου δεν στηρίζεται σε πολυμέσα (πχ το site ενός υδραυλικού).

Πολύ περισσότερες όμως είναι οι περιπτώσεις όπου στηρίζεται όπως για παράδειγμα eshops, sites φωτογράφων, portals, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία κοκ

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που δημιουργούν οι μη βελτιστοποιημένες εικόνες είναι ότι καθυστερούν απογοητευτικά τη φόρτωση και πλοήγηση σε μια ιστοσελίδα. Και αυτό γιατί απλά το μέγεθος τους είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Η μη βελτιστοποίηση τους ακόμα σου στερεί το επιπλέον traffic που αυτές οι εικόνες μπορούν να δημιουργήσουν μέσα από τις αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Δεν Έχεις Υπομονή

Μία από τις πλέον συχνές ερωτήσεις που δέχομαι και από τις πρώτες στη λίστα των υποψηφίων συνεργατών, είναι σε πόσο χρόνο θα είσαι πρώτος στη Google ή τέλος πάντων κοντά στην κορυφή.

Patience is a virtue όπως λένε και στο χωριό μου. Το SEO είναι οργανικό και ως τέτοιο απαιτεί χρόνο για να αποδώσει.

Αν επιθυμείς αποτελέσματα… χθες, τότε το SEO δεν είναι για εσένα – μάλλον θα πρέπει να ρίξεις μια ματιά σε άλλα marketing channels όπως τα Google Ads.

Ο χρόνος που απαιτείται για να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα ποικίλλει και εξαρτάται κυρίως από τρεις παράγοντες: τη τρέχουσα κατάσταση της ιστοσελίδας, τον ανταγωνισμό και το διαθέσιμο budget.

Ένας μέσος χρόνος είναι της τάξεως των 6 μηνών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ικανοποιητικά αποτελέσματα δεν μπορούν να επιτευχθούν εντός ολίγων εβδομάδων (πολλές φορές ακόμα και ημερών!).

Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google

Δεν Εμπιστεύεσαι τους Σωστούς Ανθρώπους

Ή ακόμα χειρότερα δεν εμπιστεύεσαι κανέναν! Θα το θέσω πολύ απλά. Η δική σου δουλειά είναι να ασχοληθείς με την επιχείρησή σου και τις καθημερινές της ανάγκες.

Στο κομμάτι που αφορά στην online προώθηση της επιχείρησης σου αυτό που οφείλεις να κάνεις είναι να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες, να τους εμπιστευτείς και μαζί να καταστρώσετε το πλάνο ανάπτυξής της το οποίο και θα επωμιστούν να υλοποιήσουν.

Δεν είσαι κάποιος superhero ούτε φυσικά έχεις περισσότερες των 24 ωρών καθημερινά.

Επικεντρώσου σε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλύτερα και άφησε το SEO στα χέρια των ειδικών.

1. Τιμολόγηση SEO με Σταθερή Αμοιβή (Fixed Fee)

Όπως γίνεται αντιληπτό και από το τίτλο πρόκειται για ένα μοντέλο τιμολόγησης στο οποίο ο πελάτης καλείται να επενδύσει ένα εφάπαξ ποσό ανά έργο / project χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν επιμέρους παράγοντες όπως προηγούμενες προσπάθειες βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας, το authority του site, το μέγεθος της ιστοσελίδας ή τυχόν πέναλτυ που μπορεί να έχει δεχθεί.

Το μοντέλο αυτό τιμολόγησης SEO μπορεί να κάνει τη ζωή των πωλητών ευκολότερη καθώς είναι εύκολο να το “πακετάρεις” ως λύση και να το πουλήσεις μαζικά αλλά μπορεί και συνήθως είναι ο απόλυτος εφιάλτης των SEO consultants που θα κληθούν να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά όταν έρθει η ώρα να εργαστούν πάνω στο project.

TIP: Η τιμολόγηση με βάση μια σταθερή, προσυμφωνημένη αμοιβή συνολικά για το έργο μπορεί να λειτουργεί για μεγάλα agencies και πελάτες με μεγάλα budgets αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων εμπεριέχει πολύ μεγάλο ρίσκο και μεγάλη πιθανότητα αποτυχίας τόσο σε επίπεδο μη επίτευξης στόχων (δυσαρεστημένοι πελάτες) όσο και οικονομικής (μπαίνεις μέσα!).

2. Τιμολόγηση SEO με Βάση την Απόδοση (Traffic ή Πωλήσεις)

Με βάση το Performance-based SEO μοντέλο ο πελάτης πληρώνει μόνο όταν επιτευχθούν οι προσυμφωνημένοι στόχοι. Τυπικοί SEO στόχοι είναι η κατάκτηση υψηλών θέσεων για συγκεκριμένα keywords, η αύξηση του traffic σε συγκεκριμένα επίπεδα ή η επίτευξη συγκεκριμένων πωλήσεων / κέρδους (ειδικότερα σε eshops).

Το μοντέλο αυτό είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνο εκτός και αν οι στόχοι είναι εύκολα επιτεύξιμοι ή απλά ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις και έχεις πλήρη επιμέλεια του project και έλεγχο όλων των εμπλεκομένων μερών. Διαφορετικά η πιθανότητα να μην πληρωθείς ποτέ είναι ιδαίτερα αυξημένη.

TIP: Εξετάστε αυτή τη μέθοδο τιμολόγησης SEO μόνον εάν ο πελάτης είναι γνώστης του αντικειμένου και μπορεί να θέσει ρεαλιστικούς στόχους σε εύλογο χρονικό διάστημα. Το πιο σύνηθες βέβαια είναι να μην είναι οπότε και οι απαιτήσεις θα είναι εξωφρενικές και οι στόχοι φυσικά μη επιτεύξιμοι.

3. Τιμολόγηση SEO με Ωριαία Χρέωση (Hourly Price Consulting)

Πρόκειται για μια δημοφιλή μέθοδο τιμολόγησης σύμφωνα με την οποία χρεώνεις τον πελάτη με βάση τις πραγματικές ώρες εργασίες στο project. Από τη μεριά του agency ή consultant / freelancer είναι ένα από τα αποδοτικότερα μοντέλα χρέωσης καθώς αντανακλά στο 100% το χρόνο που εργάζεται / επενδύει σε συγκεκριμένο πελάτη.

Στην πράξη το μοντέλο αυτό είναι πραγματικά δύσκολο στην εφαρμογή του αν και στη βάση του είναι απόλυτα αξιοκρατικό και ακριβές. Και εξηγώ…

Με βάση αυτή την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανική αγορά το 2016 και αφορά στα independently-owned marketing agencies του νησιού, το μέσο κόστος ανά ώρα ανέρχεται στα £86. Με δεδομένη την αγωνία των πελατών ειδικά στην αρχή του έργου κατά την οποία η επικοινωνία με την εταιρεία SEO είναι κάτι παραπάνω από συχνή (για να το θέσω κομψά), εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι οι περισσότερες (αν όχι όλες οι) ώρες θα καταναλώνονται σε… επεξηγήσεις και PR.

TIP: Αν επιλέξτε αυτό το μοντέλο τιμολόγησης φροντίστε να ξεκαθαρίσετε με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους ότι η επικοινωνία μαζί σας είναι μέρος της χρέωσης. Αν δε ο πελάτης έχει περιορισμένο budget τότε απλά προσπεράστε το…

4. Τιμολόγηση SEO ανά Project (Project Based Price)

Παρόμοιο με το πρώτο μοντέλο τιμολόγησης SEO παραπάνω με τη διαφορά ότι εδώ ορίζεις ένα flat fee συνολικά για το έργο με βάση εκτιμήσεις για τον όγκο της δουλειάς που απαιτείται και το χρόνο ολοκλήρωσης του. Το project management δηλαδή σε πλήρη εφαρμογή.

Ξεκάθαροι στόχοι, συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα / χρόνοι υλοποίησης tasks κοκ. Οτιδήποτε εκτός των προσυμφωνημένων οφείλει να λαμβάνεται ως επιπρόσθετο υποέργο και να χρεώνεται επιπλέον.

TIP: Το μοντέλο αυτό απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία προκειμένου να είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς καλύπτει και πώς θα υλοποιηθεί καθώς (σε αντίθεση με το μοντέλο ωριαίας χρέωσης) δεν μπορεί να παρεκκλίνει της αρχικής συμφωνίας.

5. Τιμολόγηση SEO με Επιμερισμό Κερδών (Profit Sharing)

Με μια πρόταση: “Βγάζει ο πελάτης λεφτά, βγάζεις και εσύ. Δεν έχει κέρδη ο πελάτης, μπαίνεις μέσα“. Συμμετοχή στα κέρδη λοιπόν αλλά και στη χασούρα κατά μία έννοια (δεν πρόκειται βέβαια να κληθείς να πληρώσεις και από πάνω φυσικά). Σε αντίθεση με το τρίτο μοντέλο παραπάνω, πληρώνεσαι με ποσοστό επί των κερδών και όχι με fixed fee με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.

Το μοντέλο αυτό “σηκώνει” και τις περισσότερες διαπραγματεύσεις. Πότε θα αρχίσεις να συμμετέχεις στα κέρδη, με τι ποσοστό, για πόσο καιρό, αν θα είναι κλιμακωτό το ποσοστό κοκ. Επίσης μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με άλλα μοντέλα τιμολόγησης πχ μπορείς να εργαστείς έναντι κάποιου μηνιαίου τιμήματος στην αρχή και με την πάροδο συγκεκριμένων μηνών να μετατραπεί σε συμμετοχή στα κέρδη.

TIP: Μεγάλη προσοχή στην επιλογή αυτής της μεθόδου καθώς εμπεριέχει ένα σημαντικό αρνητικό. Δεν μπορείς να ξέρεις πόσο ακριβώς οι ενέργειες SEO έχουν συμβάλλει στη κερδοφορία της επιχείρησης. Κλασικό παράδειγμα τα eshops με ταυτόχρονη φυσική παρουσία καθώς δεν μπορείς να γνωρίζεις ποιες από τις online ενέργειες οδήγησαν σε offline πωλήσεις.

6. Τιμολόγηση SEO με Μηνιαία Αμοιβή (Monthly Retainer)

Για το τέλος αφήσαμε τη γνωστότερη και πιο δημοφιλή μέθοδο τιμολόγησης, πληρωμή με προσυμφωνημένο μηνιαίο τίμημα. Απλή στην εφαρμογή, ξεκάθαρη, ορίζεις απλά το ύψος της αμοιβής. Συνήθως δημιουργείς 2-3 πακέτα SEO ώστε ο πελάτης να έχει τη δυνατότητα επιλογής με βάση το διαθέσιμο budget και τις απαιτήσεις / προσδοκίες.

Το κάθε πακέτο περιέχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά / παραδοτέα και με βάση αυτά κρίνεται και η επιτυχία ή όχι της συνεργασίας. Η μέθοδος αυτή εμπεριέχει το μικρότερο περιθώριο παρεξηγήσεων και δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να κάνει upgrade, downgrade ή cancel την υπηρεσία άμεσα και εύκολα.

TIP: Η πιο safe επιλογή για τους περισσότερους πελάτες και agencies καθώς είναι και η πιο ξεκάθαρη αφήνοντας μηδενικά περιθώρια λανθασμένων ερμηνειών και από τις 2 μεριές. Αποτελεί ιδανικό ξεκίνημα με ανύπαρκτο ρίσκο και χτίζει μακροχρόνιες συνεργασίες.

επιθυμειτε ενα πακετο seo προσαρμοσμενο στα μετρα σασ;

Έχετε οποιαδήποτε απορία ή επιθυμείτε να συζητήσουμε το δικό σας προσωποποιημένο πλάνο ανάπτυξης;