Αν θέλεις να βελτιώσεις το SEO, τότε μια καλή ιδέα είναι να ξεκινήσεις από τις λέξεις κλειδιά.
Σε αυτόν τον οδηγό, θα βρεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις το 2023 για τις λέξεις – κλειδιά ώστε να κάνεις μια αποτελεσματική αναζήτηση (keyword research).
Πιο συγκεκριμένα θα πούμε:
- Τι είναι οι λέξεις κλειδιά και γιατί είναι σημαντικές
- Τι είναι το keyword research
- Πώς βρίσκεις ιδέες για λέξεις κλειδιά
- Τα καλύτερα εργαλεία για keyword research
- Πώς βρίσκεις τις ιδανικές λέξεις κλειδιά
- Τα καλύτερα tips για αποτελεσματικό keyword research
- Top στρατηγικές keyword research για προχωρημένους
Έτσι, είτε είσαι αρχάριος είτε έμπειρος SEO expert, αυτός ο οδηγός έχει κάτι να σου προσφέρει!
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Είναι σίγουρο ότι αν έχεις ασχοληθεί έστω και επιφανειακά με το SEO, έχεις ακούσει πόσο σημαντικές είναι οι λέξεις κλειδιά, keywords όπως είναι γνωστές στα αγγλικά.
Τι είναι οι λέξεις κλειδιά;
Σύμφωνα με τον ορισμό που δίνει το SEMRUSH, οι λέξεις – κλειδιά, γνωστές και ως “SEO keywords”, είναι λέξεις και φράσεις που πληκτρολογούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης για να βρουν τις πληροφορίες που θέλουν για ένα συγκεκριμένο θέμα.
Γιατί είναι σημαντικές οι λέξεις κλειδιά;
Όπως καταλαβαίνεις, αφού οι λέξεις – κλειδιά είναι αυτές που χρησιμοποιεί περισσότερο ο κόσμος στις μηχανές αναζήτησης, για να βρει αυτό που θέλει, θα πρέπει να περιέχονται και στο website σου.
Σκέψου το λίγο: χωρίς λέξεις-κλειδιά, πώς θα καταταγείς υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης; Δεν μπορείς. Τουλάχιστον όχι χωρίς διαφήμιση.
Η Google καθημερινά σαρώνει την ιστοσελίδα σου και το περιεχόμενό της. Όσο ποιοτικότερο και σχετικό περιεχόμενο βρίσκει σε σχέση με τις λέξεις – κλειδιά, τόσο πιο ψηλά θα σε κατατάξει στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs).
Όπως καταλαβαίνεις, αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες φράσεις και λέξεις στο website σου, τότε είσαι αυτόματα σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
ΤΟ KEYWORD RESEARCH ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ
Τώρα που έμαθες τι είναι οι λέξεις κλειδιά και γιατί είναι σημαντικές, ώρα να πάμε στη διαδικασία που γίνεται ο εντοπισμός αυτών των λέξεων ή φράσεων, στο keyword research.
Τι είναι το keyword research;
Το keyword research είναι η διαδικασία ανακάλυψης λέξεων – κλειδιά ή φράσεων – κλειδιά που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι όταν ψάχνουν κάτι στις μηχανές αναζήτησης.
Γιατί η διαδικασία του keyword research είναι σημαντική για το SEO;
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, το SEO είναι πολύ σημαντικό να γίνει σε ένα website κατά την κατασκευή του. Ένας από τους λόγους που θα είναι καλό να γίνει αυτό είναι γιατί ο στόχος του SEO είναι να καταστήσει την ιστοσελίδα σου όσο το δυνατόν πιο ορατή στις μηχανές αναζήτησης.
Το keyword research αποτελεί το πρώτο και το πιο σημαντικό μέρος κάθε εκστρατείας SEO σε συνδυασμό πάντα με την αποκρυπτογράφηση της πρόθεσης αναζήτησης.
Αυτό γίνεται επειδή επηρεάζει όλες τις υπόλοιπες εργασίες, συμπεριλαμβανομένης της εύρεσης θεμάτων και της προώθησης περιεχομένου.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η έρευνα λέξεων – κλειδιών είναι το πρώτο βήμα κάθε επιτυχημένης καμπάνιας. Μας δίνει την αρχική εικόνα για το τι ψάχνει το κοινό που μας ενδιαφέρει και έτσι μας κατευθύνει ώστε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις και να επιτύχουμε τους στόχους μας.
Αν το διαδίκτυο είναι ένας τεράστιος χάρτης, τότε το keyword research είναι η πυξίδα μας για να βρούμε το σωστό μονοπάτι, αυτό της επιτυχίας!
ΚΥΝΗΓΙ ΙΔΕΩΝ
Ωραία όλα αυτά, αλλά θα μου πεις, από πού να ξεκινήσω; Πώς να βρω ιδέες για λέξεις κλειδιά που μπορεί να ψάχνει ο κόσμος εκεί έξω;
Πάμε για κυνήγι… ιδεών!
Πώς βρίσκεις ιδέες για τις λέξεις – κλειδιά;
Φτιάξε μια λίστα με θέματα που μπορεί να ενδιαφέρουν τον πελάτη-στόχο.
Για παράδειγμα, αν έχεις κατάστημα με γυναικεία και ανδρικά παπούτσια, σκέψου τι θα ψάξουν οι δυνητικοί πελάτες σου για να σε βρουν;
Κάνε ουσιαστικά ένα μίνι brainstorming και αφού σημειώσεις τις απαντήσεις που σου έρχονται στο μυαλό τότε άρχισε την έρευνα στο διαδίκτυο!
Πού μπορείς να βρεις τις καλύτερες ιδέες για τις λέξεις – κλειδιά;
Ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσεις την έρευνά σου είναι η Google. Η μηχανή αναζήτησης αλλάζει και βελτιώνει συνεχώς τους αλγόριθμούς της, πράγμα που σημαίνει ότι οι λέξεις-κλειδιά που λειτούργησαν καλά πέρυσι μπορεί να μην είναι το ίδιο αποτελεσματικές σήμερα. Χρησιμοποιώντας όμως το Google ως πηγή, μπορείς να ενημερώνεσαι για τις τελευταίες αλλαγές και να διασφαλίζεις ότι οι λέξεις-κλειδιά που έχεις επιλέξει είναι πάντα σχετικές.
Απλώς πληκτρολόγησε μερικές λέξεις-κλειδιά στη γραμμή αναζήτησης και δες τι θα εμφανιστεί και παρατήρησε πως αυτά αλάζουν σε σχέση με την . Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τις λειτουργίες “People Also Ask” και “Related Searches” για να πάρεις ακόμα περισσότερες ιδέες.
Με λίγη προσπάθεια, μπορείς να βρεις εύκολα λέξεις-κλειδιά που θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις το SEO.
Wikipedia
H Wikipedia μπορεί να είναι μια ακόμη εξαιρετική πηγή εύρεσης θεμάτων για λέξεις – κλειδιά.
Αν και δεν είναι πάντα η πιο ακριβής πηγή πληροφοριών, η τεράστια συλλογή άρθρων της μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη για την εύρεση σχετικών λέξεων-κλειδιών.
Απλώς αναζήτησε ένα γενικό θέμα που είναι σχετικό με την επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και δες τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται περισσότερο.
Στη συνέχεια, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτές τις λέξεις-κλειδιά στο δικό σου περιεχόμενο για να βελτιώσεις την κατάταξή σου στις μηχανές αναζήτησης.
AnswerThePublic & AlsoAsked
Το AnswerThePublic και το AlsoAsked είναι ιστότοποι που σου επιτρέπουν να δεις τι αναζητούν οι άνθρωποι στο διαδίκτυο.
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να εισάγεις μια λέξη-κλειδί ή μια φράση και οι ιστότοποι θα δημιουργήσουν μια λίστα με δημοφιλείς σχετικές αναζητήσεις. Στη συνέχεια, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτές τις πληροφορίες για να δημιουργήσεις περιεχόμενο που είναι βέβαιο ότι θα κατατάσσεται υψηλά στις μηχανές αναζήτησης.
Όταν πρόκειται για το SEO, το Reddit είναι ένας εξαιρετικός ιστότοπος για να εξερευνήσεις.
Μπορείς να βρεις πολλά subreddits αφιερωμένα σε διάφορες πτυχές της θεματολογίας που επιθυμείς να ασχοληθείς.
Υπάρχει επίσης πληθώρα πληροφοριών στο Reddit, ώστε να μπορείς να μάθεις για τις τελευταίες τάσεις για τις λέξεις – κλειδιά που σε ενδιαφέρουν.
Google Trends
Αν είσαι σαν τους περισσότερους ανθρώπους, πιθανότατα χρησιμοποιείς το Google καθημερινά για να αναζητήσεις πληροφορίες.
Το ίδιο κάνουν και οι περισσότεροι άνθρωποι στο διαδίκτυο.
Αυτό που ίσως δε γνωρίζεις είναι ότι η Google προσφέρει επίσης έναν ιστότοπο που ονομάζεται Google Trends, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει πολύτιμη πηγή για όποιον ενδιαφέρεται για το SEO.
Στο Google Trends μπορείς να δεις πόσο συχνά αναζητούνται συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και σου δίνει επίσης πληροφορίες σχετικά με το τι αναζητούν οι άνθρωποι γενικά.
Ένα άλλο πλεονέκτημα που προσφέρει ο ιστότοπος είναι ότι μπορείς να αναζητήσεις με βάση συγκεκριμένη χώρα ή και πόλη. Έτσι αν διαθέτεις μαγαζί με υποδήματα και θέλεις να απευθυνθείς μόνο στην τοπική αγορά, μπορείς να βρεις λέξεις κλειδιά που ψάχνουν οι άνθρωποι σε ένα συγκεκριμένο μέρος.
Χρησιμοποιώντας το Google Trends, μπορείς να παραμείνεις μπροστά από τις εξελίξεις και να διασφαλίσεις ότι το περιεχόμενο του website σου είναι πάντα σχετικό, ενδιαφέρον και κυρίως επίκαιρο.
Το καλύτερο από όλα είναι ότι όλοι οι παραπάνω τρόποι είναι εντελώς δωρεάν. Οπότε γιατί να μην τους δοκιμάσεις; Μπορεί να ανακαλύψεις υπέροχα θέματα που θα βοηθήσουν τη SEO στρατηγική της ιστοσελίδας σου.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ KEYWORD RESEARCH
Αφού πλέον έχεις την κατάλληλη θεματολογία και ξέρεις περίπου τι ψάχνει το κοινό σου, ώρα να χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα εργαλεία για keyword research. Μ’ αυτό το τρόπο θα βρεις εκείνες τις λέξεις και φράσεις – κλειδιά που θα επιλέξεις για να έχουν το μεγαλύτερο και θετικότερο αντίκτυπο στην SEO στρατηγική σου.
Semrush
Εάν θέλεις να ασχοληθείς σοβαρά με το SEO, τότε ένα από τα καλύτερα εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών εκεί έξω, είναι το Semrush.
Με το Semrush, μπορείς να λάβεις λεπτομερείς πληροφορίες για οποιαδήποτε λέξη-κλειδί, συμπεριλαμβανομένου του όγκου αναζήτησης, του CPC και του επιπέδου ανταγωνισμού.
Επιπλέον, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το εργαλείο Keyword Magic Tool της Semrush για να βρείς long-tail keywords ώστε να έχεις ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Αν και είναι paid εργαλείο, το Semrush προσφέρει δωρεάν δοκιμή, ώστε να μπορείς να το δοκιμάσεις.
Ahrefs
Το Ahrefs είναι το “αντίπαλο δέος” του Semrush. Εξίσου καλό, με ένα ολοκληρωμένο σύνολο λειτουργιών. Είτε ψάχνεις για λέξεις – κλειδιά που έχουν άνθιση, είτε για λέξεις – κλειδιά που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου, το Ahrefs δεν θα σε απογοητεύσει.
Επιπλέον, η πλατφόρμα του Ahrefs είναι πολύ φιλική προς το χρήστη, κάτι που κάνει την πλοήγηση πολύ εύκολη.
Google Keyword Planner
Ένα απόλυτα εύχρηστο εργαλείο keyword research είναι το Google Keyword Planner.
Μ’ αυτό το εργαλείο μπορείς να ψάξεις τις λέξεις-κλειδιά που θέλεις αλλά και να λάβεις πληροφορίες σχετικά με το μέσο όρο των μηνιαίων αναζητήσεων.
Το Google Keyword Planner παρέχει επίσης πληροφορίες σχετικά με το πόσο δύσκολο είναι να καταταγείς υψηλά στις αναζητήσεις με μία συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.
Αν δεν χρησιμοποιείς ήδη κάποιο ισχυρό εργαλείο έρευνας λέξεων-κλειδιών, μπορείς να ξεκινήσεις από αυτό, καθώς είναι εντελώς δωρεάν!
Keyword Surfer
Το Keyword Surfer είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών.
Με αυτό το keyword research tool, μπορείς να βρεις εύκολα εκείνες τις λέξεις-κλειδιά με τις οποίες μπορεί η ιστοσελίδα σου να καταταγεί ψηλά στη Google.
Επίσης, εκτός όλων των άλλων που παρέχουν και τα υπόλοιπα εργαλεία, το Keyword Surfer δίνει και μια εκτίμηση της επισκεψιμότητας που μπορεί να δημιουργήσει η χρησιμοποίηση της λέξης-κλειδί που διάλεξες.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ – Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Πλέον έχεις διαλέξει τις λέξεις – κλειδιά που ταιριάζουν για το website σου, αλλά δεν μπορείς να τις συμπεριλάβεις όλες. Μοιραία, πρέπει να επιλέξεις. Πώς όμως το κάνεις αυτό;
Με ποια κριτήρια να επιλέξεις τις λέξεις – κλειδιά;
Για να επιλέξεις ποιες λέξεις κλειδιά είναι εκείνες που θα “ξεκλειδώσουν” την επιτυχία της SEO στρατηγικής σου, διάλεξα τα πιο σημαντικά κριτήρια που θα σε βοηθήσουν να πάρεις τη σωστή απόφαση.
Search Volume
Ο όγκος αναζητήσεων σε κάθε λέξη κλειδί είναι μία προφανής επιλογή. Βέβαια ποιος είναι ο κατάλληλος όγκος που θα σε οδηγήσει να πεις ότι αυτή η λέξη – κλειδί έχει μεγάλο όγκο;
Δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη απάντηση. Αυτό συμβαίνει γιατί εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης και το κατά πόσο το κοινό αναζητάει αυτές τις λέξεις.
Γι’ αυτό, η επιλογή πρέπει να γίνεται συγκριτικά. Δηλαδή, θα πρέπει να δεις αν στο industry που ψάχνεις η λέξη – κλειδί που επέλεξες έχει μεγάλο όγκο αναζητήσεων σε σχέση με αντίστοιχες λέξεις του ίδιου κλάδου.
Click-Through Rate (CTR)
Το CTR είναι το ποσοστό που δείχνει πόσο συχνά οι χρήστες κάνουν click σε ένα URL στα οργανικά αποτελέσματα της Google σε σχέση με όσους το έχουν δει.
Χάρη σ’ αυτόν τον αριθμό μπορείς να υπολογίσεις μεταξύ άλλων και το βαθμό απόδοσης των λέξεων-κλειδιών.
Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Ahrefs ή το Semrush μπορείς να βρεις εύκολα ποιες είναι αυτές οι λέξεις – κλειδιά με τη μεγαλύτερη απόδοση και να τις επιλέξεις για το website σου.
Keyword Difficulty
Όταν μία λέξη – κλειδί εμφανίζεται να έχει μεγάλο δείκτη δυσκολίας, τότε σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο μ’ αυτή τη λέξη να καταταγεί η ιστοσελίδα σας υψηλά στα SEERPs.
Ειδικά, αν ξεκινάς μόλις την SEO στρατηγική σου, τότε θα ήταν καλύτερο να επιλέξεις λέξεις – κλειδιά που δεν είναι τόσο δύσκολες. Επίσης, μία καλή ιδέα είναι η επιλογή long-tail keywords τα οποία και έχουν χαμηλότερο ανταγωνισμό, άρα έχεις καλύτερες πιθανότητες για υψηλότερες κατατάξεις σε σύντομο χρονικό διάστημα.
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ KEYWORD RESEARCH
Ψάξε για συνώνυμες λέξεις – κλειδιά
Όταν προσπαθείς να βελτιστοποιήσεις τη SEO στρατηγική σου, είναι σημαντικό να στοχεύεις όχι μόνο στην κύρια λέξη-κλειδί για τη σελίδα σου, αλλά και σε μια ποικιλία σχετικών λέξεων-κλειδιών.
Αυτό βοηθά να διασφαλίσεις ότι το περιεχόμενό σου θα εμφανίζεται σε μια ποικιλία διαφορετικών αναζητήσεων.
Ένας πολύ καλός τρόπος για να βρεις σχετικές λέξεις-κλειδιά είναι να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο έρευνας λέξεων-κλειδιών όπως το Google Keyword Planner. Αυτό το εργαλείο σου επιτρέπει να εισάγεις μια κύρια λέξη-κλειδί και να δεις μια λίστα σχετικών λέξεων-κλειδιών, καθώς και τον όγκο αναζήτησης για κάθε λέξη-κλειδί.
Content Gap
Σε εργαλεία όπως το Ahrefs και το Semrush έχεις τη δυνατότητα να δεις τα κενά που υπάρχουν στις λέξεις – κλειδιά που χρησιμοποιείς ήδη και που χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός.
Πιο συγκεκριμένα, αν γνωρίζεις ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σου και τους προσθέσεις σε ένα τέτοιο εργαλείο, τότε θα δεις ποιες λέξεις – κλειδιά χρησιμοποιούν ήδη εκείνοι που εσύ δεν έχεις συμπεριλάβει στην conteent marketing στρατηγική σου. Το καλύτερο; Θα δεις και τον όγκο που κάνουν αυτές οι λέξεις – κλειδιά ώστε να καταλάβεις αν αξίζει να τις συμπεριλάβεις και εσύ ή όχι.
Συμπληρώνοντας τα κενά στο περιεχόμενο, μπορείς να κάνεις τον ιστότοπό σου πιο σχετικό (relevant) ως προς το κύριο αντικείμενο σου αυξάνοντας τις πιθανότητες να καταταγείς υψηλότερα.
Χρησιμοποίησε το “People Also Ask”
Σύμφωνα με το Semrush, ττο 41% των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google έρχονται από την ενότητα αναζήτησης “People also ask”.
Με λίγα λόγια είναι αυτές οι λέξεις – κλειδιά που επίσης αναζητάει ο κόσμος στη Google. Για να βρεις ποιες είναι αυτές, μία καλή ιδέα είναι το εργαλείο που αναφέραμε παραπάνω, το Answer The Public. Δες λοιπόν τι ζητάει ο κόσμος και προσπάθησε να συμπεριλάβεις αυτά που ζητάει και στη δική σου SEO στρατηγική.
ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΩ KEYWORD RESEARCH ΤΕΛΙΚΑ;
Συνοψίζοντας, μπορείς να καταλάβεις ότι η διαδικασία της εύρεσης των κατάλληλων λέξεων – κλειδιών, δεν είναι απλή και αυτό γιατί θέλει χρόνο, κατάλληλα εργαλεία και αρκετό διάβασμα ώστε να εφαρμόσεις όλα όσα χρειάζεται.
Παρόλα αυτά, είναι απαραίτητο συστατικό της επιτυχίας της ιστοσελίδας σου. Οπότε αξίζει τον κόπο είτε να την εφαρμόσεις μόνος σου, είτε να ζητήσεις τη βοήθεια από επαγγελματίες και να γλυτώσεις χρόνο και χρήματα.
Με έδρα στην Αγγλία, βοηθώ επιχειρήσεις να αναπτύξουν τo online αποτύπωμα τους μέσω υπηρεσιών performance marketing – Search Engine Optimisation (SEO), Google & Bing Ads, Content / Inbound Marketing & Conversion Rate Optimisation (CRO).