Blog

Προώθηση e-shop: Πώς να Διαφημίσω το e-shop μου Αποτελεσματικά το 2024

Προώθηση e-shop: Πώς να Διαφημίσω το e-shop μου Αποτελεσματικά

Μετάνιωσες που έδωσες ένα σωρό λεφτά για να φτιάξεις ένα e-shop που δεν αποδίδει μία;

Σπας το κεφάλι σου για να καταλάβεις τι δεν έκανες σωστά και τα κέρδη είναι μηδενικά;

Ακόμα κι αν πουλάς προϊόντα που θα ‘πρεπε να είχαν γίνει sold out απ’ την πρώτη στιγμή, ακόμα κι αν το e-shop σου είναι τέλεια στημένο (όμορφο, γρήγορο, λειτουργικό), αν δεν το προωθήσεις σωστά, δεν θα έχεις πωλήσεις.

Γιατί;

Πρώτα απ’ όλα, επειδή δεν σε ξέρουν.

Αν δεν σε δουν, αν δεν σε μάθουν, πώς θα ψωνίσουν από ‘σένα;

Επίσης, η προώθηση e-shop δεν είναι κάτι που κάνεις μια φορά και ξένοιασες!

Προωθώ το e-shop μου δεν σημαίνει “κάνω κάνα – δυο διαφημιστικές καμπάνιες και ξεμπέρδεψα”!

Απαιτεί συνεχή προσπάθεια.

Γιατί ο ανταγωνισμός γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα.

Γιατί όταν στοχεύεις το κοινό σου στο διαδίκτυο (και τι άλλο να κάνεις αφού εκεί βρίσκεται), δεν έχεις ν’ αντιμετωπίσεις μόνο τις επιχειρήσεις που πουλούν ίδια ή παρόμοια προϊόντα με τα δικά σου.

Διεκδικείς την ΠΡΟΣΟΧΗ του κόσμου και απέναντι σου έχεις… τους πάντες.

Αντίπαλοι σου είναι ακόμα και οι φίλοι του δυνητικού σου πελάτη που μ’ ένα μήνυμα ή μια δημοσίευση τους, αποσπούν την προσοχή του (από μια διαφήμιση σου που μόλις κοίταζε, ίσως;)

Γι’ αυτό πρέπει να σε δει ξανά και ξανά.

Για να σε θυμηθεί.

Πώς θα το κάνεις όμως αυτό; Να είσαι πάντα και πανταχού παρόν;

Συνέχισε να διαβάζεις και θ’ ανακαλύψεις 7 τρόπους να προωθήσεις το e-shop σου και να φουντώσουν οι πωλήσεις!

#1 SOCIAL MEDIA MARKETING

Αλήθεια, έχεις παρουσία στο Facebook, στο Instagram, στο TikTok, στο Pinterest, στο Linkedin ή/και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Όχι σαν Δημήτρης Παπαδόπουλος ή όπως αλλιώς σε λένε, αλλά ως επιχείρηση.

Αν η απάντηση είναι “όχι”, “ναι, αλλά τα έχω παρατήσει” ή “ ναι, αλλά ανεβάζω post όταν το θυμάμαι” κ.ο.κ…  “καίγεσαι”!

Γιατί όλος ο κόσμος βρίσκεται στα social media: οι δυνητικοί σου πελάτες αλλά και οι ανταγωνιστές σου.

Γίνεται να λείπεις εσύ;

Ωστόσο, μην τρομάζεις!

Δεν είναι ανάγκη να προωθείς το e-shop σου σε όοοοολα τα παραπάνω.

Όχι βέβαια ότι θα ήταν κακό, αν αυτό ήταν εφικτό, αλλά επειδή το κάθε μέσο έχει τα δικά του μέτρα και σταθμά και πρέπει να προσαρμόζεσαι αναλόγως, επιλέγεις 2-3 απ’ αυτά.

Ποια;

Εκείνα στα οποία ΞΕΡΕΙΣ ότι συχνάζει το κοινό που σ’ ενδιαφέρει.

Αν για παράδειγμα, το e-shop σου πουλάει καλλυντικά για γυναίκες, το Instagram είναι εκεί που θα τις πετύχεις.

Αν το κοινό σου είναι νεανικό, το Tik Tok είναι η πιο ιδανική επιλογή για σένα.

Αφού λοιπόν αποφασίσεις σε ποια social media θα προβάλλεις την επιχείρησή σου, δες τι μπορείς να κάνεις:

Α.  Φρόντισε να ανεβάζεις συχνά και ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ενδιαφέροντα post, ώστε να μάθουν ποιος είσαι, τι πουλάς, γιατί τους ενδιαφέρει αυτό που πουλάς/τι έχουν να κερδίσουν στην τελική.

Τι post;

Σίγουρα όχι ξερές φωτογραφίες προϊόντων αλλά:

  • Χρήσιμα tips που βοηθούν τους χρήστες να λύσουν ένα πρόβλημα ή να πετύχουν κάτι. Αν για παράδειγμα, πουλάς κοσμήματα, δώσε τους συμβουλές για το πώς να τα καθαρίζουν, πώς να τα προστατεύουν κτλ.
  • Πρωτότυπες ιδέες: πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα που προωθείς πέρα απ’ τον συμβατικό τρόπο;
  • Behind the scenes: Άφησέ τους να ρίξουν μια “κρυφή ματιά” στα παρασκήνια. Ειδικά αν τα προϊόντα σου είναι χειροποίητα, έχει τεράστιο ενδιαφέρον για το κοινό σου να σε βλέπει την στιγμή που δημιουργείς.
  • User Generated Content: ενθάρρυνε τους πελάτες να μοιραστούν φωτογραφίες, φορώντας ή χρησιμοποιώντας προϊόντα που έχουν αγοράσει απ’ το e-shop σου. Είναι η καλύτερη, η πιο πειστική, κι επομένως αποτελεσματική διαφήμιση για τα προϊόντα σου. Και είναι ΔΩΡΕΑΝ!

Β.  Βάλε διαφημίσεις στα social media (σε τακτά χρονικά διαστήματα, αν θέλεις άμεσα και ΣΤΑΘΕΡΑ αποτελέσματα).

Τι κερδίζεις;

  • Προσεγγίζεις ακόμα περισσότερο κοινό (απ’ ότι αν απλώς ποστάρεις), και μάλιστα στοχευμένο (ξέρεις, αυτούς ακριβώς που θέλεις π.χ. άνδρες 25-35 ετών, που κατοικούν στην Ελλάδα και λατρεύουν τα σπορ κ.ο.κ)
  • Η διαφήμιση στα social media δεν απαιτεί υψηλό budget. Κάθε άλλο! Είναι ένας οικονομικός τρόπος να προωθήσεις το e-shop σου και μπορείς από πριν να ορίσεις τι ποσό θα επενδύσεις.

#2 SEO –  Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης

Φαντάσου τον ιδανικό σου πελάτη να ψάχνει στην Google το προϊόν που πουλάς.

Να πληκτρολογεί για παράδειγμα, στην αναζήτηση, “μαύρο καλοκαιρινό φόρεμα” ή “κάθισμα φαγητού για μωρό” και να ξεπροβάλλει πρώτο – πρώτο το δικό σου e-shop!

Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να μπει στο κατάστημά σου; Είναι σίγουρο!

Και πόσες, ν’ αγοράσει; Αν το προϊόν και οι τιμές σου ανταποκρίνονται στα θέλω του, BINGO, μόλις απέκτησες έναν ακόμα πελάτη!

Σ’ αυτό ακριβώς σ’ εξυπηρετεί το SEO.

Στοχεύεις σε λέξεις – κλειδιά που ψάχνει το κοινό σου και τις εντάσσεις σε στρατηγικές θέσεις του περιεχομένου σου, δηλαδή στις περιγραφές και τις φωτογραφίες των προϊόντων σου, στους τίτλους των σελίδων σου, στα άρθρα του blog σου (που είναι απαραίτητο να έχεις).

Μ’ αυτόν τον τρόπο κερδίζεις μια θέση στην πρώτη σελίδα της Google οργανικά (χωρίς να πληρώνεις για διαφήμιση δηλαδή), με αποτέλεσμα να είσαι πάντα εκεί, όταν κάποιος ψάχνει να βρει αυτό που προσφέρεις.

Βέβαια, υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο στο SEO, γι΄ αυτό το καλύτερο είναι ν’ απευθυνθείς σ’ έναν έμπειρο SEO consultant.

Αξίζει πάντως να επενδύσεις γιατί ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, κι αν θες το e-shop σου σωστά να προωθήσεις, πρέπει την κορυφή της Google να κατακτήσεις!

#3 Διαφήμιση στη Google

Αν βιάζεσαι πολύ και θέλεις σούπερ άμεσα αποτελέσματα, αν θέλεις πωλήσεις… χθες, η διαφήμιση στη Google είναι αυτό που θες.

Φτάνει να έχεις διαθέσιμο και ένα σεβαστό budget γιατί σε αντίθεση με το SEO που είναι free, τη διαφήμιση πρέπει να την… ταΐζεις.

Τα συν όμως είναι πολλά:

  • Έχεις την δυνατότητα να εμφανιστείς, όχι μόνο στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google SERPs), αλλά και σε διάφορα μεγάλα portals και blogs (που έχουν σχέση με το αντικείμενό σου φυσικά), στο YouTube, στο Gmail ακόμα και… (αυτό κι αν έχει ενδιαφέρον!) στο Google Shopping (δηλαδή στην καρτέλα “αγορές” της Google) όπου αναλόγως με την αναζήτηση του χρήστη, εμφανίζονται τα προϊόντα με φωτογραφίες, τιμή και σύνδεσμο που τον οδηγεί κατευθείαν εκεί που επιθυμεί.
  • Αν το επιλέξεις, πληρώνεις μόνο για τα κλικ που γίνονται στη διαφήμιση (PPC) και επομένως δε δίνεις πεταμένα λεφτά. Τα χρήματά σου πιάνουν τόπο!
  • Τ’ αποτελέσματα είναι μετρήσιμα κι έτσι ξέρεις τι δίνεις και τι παίρνεις.

Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι αν σταματήσεις να πληρώνεις για διαφημίσεις, θα χαθείς εντελώς απ’ το τοπίο.

Γι’ αυτό ο καλύτερος τρόπος να προωθήσεις το e-shop σου είναι να συνδυάσεις τη διαφήμιση στην Google που σε πάει στα ύψη πολύ γρήγορα, με το SEO που σε κρατάει εκεί, σταθερά κι ακλόνητα!

#4 Email marketing

Σκέψου να έχει μπει ένας πελάτης στο e-shop σου, να έχει βάλει πράγματα στο καλάθι του, και… να το εγκατέλειψε (γιατί κάτι του απέσπασε την προσοχή και μετά το ξέχασε).

Έχεις κρατήσει την ηλεκτρονική του διεύθυνση; Τότε του στέλνεις ένα email και του το υπενθυμίζεις.

Φαντάσου ότι έβαλες απίθανες προσφορές στα προϊόντα σου ή έφερες κάτι καινούργιο στο κατάστημα σου. Πώς θα το μάθει το κοινό σου; Με πληρωμένες διαφημίσεις;

Αν κάνεις email marketing, μπορείς να το ενημερώνεις για όλ’ αυτά, ανά πάσα στιγμή και μάλιστα δωρεάν!

Και να ήταν μόνο αυτό;

Το email marketing σε βοηθά να κρατάς επαφή με τους ενεργούς, δυνητικούς, αδρανείς ακόμα και χαμένους πελάτες σου.

Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν για να εκμεταλλευτείς με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη του email marketing προκειμένου να προωθήσεις αποτελεσματικά το e-shop σου;

  • Χτίσε τη λίστα σου. Βάλε pop – ups στο site σου, που προτρέπουν τους χρήστες να εισάγουν το email τους με αντάλλαγμα μια μικρή προσφορά, όπως 10% έκπτωση στην πρώτη τους αγορά ή δωρεάν αποστολή.
  • Από κει και πέρα, ξεκινάς να τους στέλνεις emails με ενδιαφέροντα θέματα όπως tips και συμβουλές, άρθρα από το blog της ιστοσελίδας σου, και μεταξύ αυτών προωθήσεις, νέα και όσα αναφέρθηκαν προηγουμένως.

#5 Marketplaces όπως Skroutz, BestPrice κτλ.

“Το έψαξα στο Skroutz και το βρήκα!”: να, μια κουβέντα που ακούμε συχνά.

Τι λες;

Αξίζει τον κόπο να προωθήσεις το e-shop σου μέσω Skroutz ή άλλων marketplaces;

Ας δούμε τα πλεονεκτήματα: ο κόσμος όντως ψάχνει εκεί.

Ας δούμε και τις προϋποθέσεις: 

  • πρέπει να έχεις ανταγωνιστικές τιμές γιατί τον πελάτη τον κερδίζει η πιο φθηνή προσφορά και,
  • απαιτείται να έχεις άψογη εξυπηρέτηση, ενώ αν το προϊόν που θ’ αγοράσει ο εκάστοτε πελάτης βγει ελαττωματικό, μαύρο φίδι που σ’ έφαγε! (Υπάρχουν οι αξιολογήσεις που είναι σοβαρό κριτήριο για τους δυνητικούς πελάτες.)

Τα μειονεκτήματα; 

  • Πληρώνεις προμήθεια στην πλατφόρμα.
  • Η προώθηση μέσω marketplaces δεν βοηθάει καθόλου το branding. Ο κόσμος αγοράζει από το Skroutz (αυτό θυμάται), όχι από την επωνυμία σου. 

#6 Affiliate marketing

Μην ανησυχείς!

Το affiliate marketing δεν είναι τόσο περίπλοκο όσο ακούγεται.

Ουσιαστικά ζητάς από μεσάζοντες (συνεργάτες όπως τους λένε συνήθως) να τοποθετήσουν μέσα στο περιεχόμενο τους, συνδέσμους που οδηγούν στα προϊόντα σου.

Όταν κάποιος από τους ακόλουθούς τους, πατήσει στον συγκεκριμένο σύνδεσμο, οδηγηθεί στο προϊόν σου και αγοράσει, τότε οι συνεργάτες (που είναι συνήθως bloggers και δημιουργοί περιεχομένου) κερδίζουν ένα ποσοστό προμήθειας.

Αν τώρα (δικαίως) αναρωτιέσαι: “Πού στο καλό θα τους βρω εγώ αυτούς;” ακολουθεί απάντηση που θα σε χαροποιήσει.

Δεν τους ψάχνεις. Σε βρίσκουν.

Κάνεις εγγραφή σε κάποιο affiliate δίκτυο (το μεγαλύτερο και πιο γνωστό  στην Ελλάδα είναι το Linkwise), κι εκεί συνδέεσαι με πολλούς συνεργάτες.

#7 Influencer Marketing

Και μη σου πάει στο μυαλό κατευθείαν τα σούπερ πασίγνωστα ονόματα celebrities.

Όχι ότι δεν είναι ό,τι καλύτερο ως μέσο προώθησης του e-shop σου, όμως αυτή η επιλογή είναι τσουχτερή και αν το budget σου είναι περιορισμένο, γίνεται απλησίαστη.

Ευτυχώς όμως, υπάρχουν οι micro-Influencers που είναι πιο προσιτοί σε κόστος και μπορούν να σου φέρουν εκπληκτικές πωλήσεις.

Έχουν το κοινό τους που τους λατρεύει, εμπιστεύεται τις προτάσεις τους κι έτσι μπορείς κι εσύ να επωφεληθείς.

Τελικά, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος προώθησης e-shop;

Αρχικά πρέπει να σκεφτείς ποια κατηγορία κοινού θέλεις να κερδίσεις:

  • Εκείνους που θα πετούσαν την σκούφια τους για το προϊόν που προσφέρεις… αρκεί βέβαια να ήξεραν την ύπαρξη του; Σ’ αυτή την περίπτωση, ο πρώτος στόχος σου είναι το branding.
  • Εκείνους που αναζητούν αυτό που πουλάς, αλλά δεν σ’ έχουν βρει ακόμη; Εδώ βάζεις τα δυνατά σου να σε ανακαλύψουν με SEO (+ δημιουργία blog στην ιστοσελίδα σου) και διαφημίσεις στην Google.
  • Εκείνους που γνωρίζουν το e-shop σου (μπορεί και να έχουν ήδη ψωνίσει από σένα), και θέλεις να τους κρατήσεις; Το email marketing και το περιεχόμενο στα social media είναι οι καλύτεροι τρόποι για να είσαι πάντα μπροστά τους.

Αν πάλι τα θέλεις ΟΛΑ ΑΥΤΑ, τι περιμένεις; Eπικοινώνησε μαζί μου σήμερα κιόλας!

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων