ΟΚ, το κατάλαβα! Έχεις ένα καταπληκτικό site για το οποίο είσαι υπερήφανος, αλλά είσαι απογοητευμένος.
Κανένας δεν μπορεί να σε βρεί στη Google και στις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης.
Ακόμα και αν έχεις το ομορφότερο και λειτουργικότερο site στον κόσμο, αν οι υποψήφιοι πελάτες σου δεν μπορούν να σε βρουν δεν πρόκειται να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο καλούμαι πολύ συχνά να απαντήσω σε υποψήφιους πελάτες ερωτήσεις όπως:
- πώς να εμφανίζεται το site μου στο google
- γιατί δεν εμφανίζεται το site μου στο Google
- πώς θα φαίνομαι ψηλά στην Google
- γιατί η ιστοσελίδα μου δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης
- γιατί δεν ανεβαίνει το site μου στη Google
- πώς θα εμφανιστεί η σελίδα μου στη Google
- γιατί οι υποψήφιοι πελάτες μου δεν μπορούν να με βρουν online
- τι επιτέλους χρειάζεται για να φέρω την ιστοσελίδα μου στην πρώτη σελίδα/θέση
Η Google με ποσοστό 97.77% για την Ελληνική αγορά (στοιχεία Φεβρουαρίου 2024) είναι μακράν η #1 μηχανή αναζήτησης και για το λόγο αυτό είναι τόσο απαραίτητο να έχεις μια δυνατή παρουσία σε αυτήν.
Για να το καταφέρεις αυτό, θα πρέπει πρώτα να εντοπίσεις τα προβλήματα που δεν επιτρέπουν στην ιστοσελίδα σου να αναρριχηθεί ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα της Google (SERPs) και στη συνέχεια να τα διορθώσεις.
Έχοντας πλέον πραγματοποιήσει εκατοντάδες website audits (technical, content & link), έχω εντοπίσει 11 βασικούς λόγους για τους οποίους το site σου δεν εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google.
Οπότε, αν είσαι απογοητευμένος με την οργανική απόδοση της ιστοσελίδας σου και επιθυμείς να το διορθώσεις, συνέχισε την ανάγνωση του άρθρου!
Προβλήματα Ευρετηρίασης (Indexing)
First things first…
Για να ανεβείς στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων πρέπει πρώτα να ελέγξεις αν η Google γνωρίζει το site σου και έχει ευρετηριάσει όλα τα σημαντικά URLs αυτού.
Ο έλεγχος είναι απλός – άνοιξε ένα νέο tab στον browser που διαβάζεις αυτό το άρθρο και πληκτρολόγησε: site:yourdomain.gr (για παράδειγμα site:digitalbang.gr).
Στο παραπάνω παράδειγμα βλέπεις ότι η Google γνωρίζει 174 σελίδες (URLs) για το site μου το οποίο είναι και η πραγματικότητα – άρα έχει καλώς ευρετηριάσει όλα τα URLs και δεν έχει “αγνοήσει” κάποιο από αυτά.
Παραπλήσια αποτελέσματα θα δεις αν ελέγξεις και το Coverage report μέσα από το Google Search Console (στο οποίο και απλά ΟΦΕΙΛΕΙΣ να έχεις προσθέσει την ιστοσελίδα σου για πολλούς και διαφορετικούς λόγους).
Αν τώρα δεν βλέπεις καθόλου αποτελέσματα ή βλέπεις λιγότερα από αυτά που περίμενες, οι λόγοι είναι πολλοί οπότε έλεγξε τα κάτωθι:
- Επιβεβαίωσε ότι το αρχείο robots.txt δεν μπλοκάρει την πρόσβαση στο σύνολο ή σε επιμέρους τμήματα της ιστοσελίδας σου. Αυτό είναι ένα τυπικό λάθος ειδικά σε νέες ιστοσελίδες όπου απλά ο developer… ξεχνά να αφαιρέσει το “απαγορευτικό” πρόσβασης στα crawl bots.
- Δημιούργησε και υπόβαλε ένα xml sitemap στο Google Search Console (GSC). Αν έχεις WordPress ιστοσελίδα ευτό είναι εξαιρετικά απλό καθώς με την εγκατάσταση του Yoast SEO plugin ή του Rank Math μπορείς σε λίγα δευτερόλεπτα να το έχεις έτοιμο. Στη συνέχεια επιλέγεις “Sitemaps” από το sidebar του GSC και προσθέτεις το path που βρίσκεται το xml sitemap που μόλις δημιούργησες (στην περίπτωση των ανωτέρω plugins απλά προσθέτεις το όνομα του αρχείου που είναι sitemap_index.xml).
- Πρόσθεσε εσωτερικoύς αλλά και εξωτερικούς συνδέσμους (internal & external links) – περισσότερα για αυτό παρακάτω.
- Βελτίωσε τη δομή / αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας σου – περισσότερα και για αυτό παρακάτω.
- Έλεγξε αν έχεις δεχθεί κάποιο χειροκίνητο (manual) penalty από τη Google το οποίο είχε ως αποτέλεσμα το de-indexation μέρους ή όλων των URLs της ιστοσελίδας σου – περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις λίγο πιο κάτω στο άρθρο.
- Σιγουρέψου ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου δεν αντιβαίνει στις πολιτικές της Google (πχ περί πνευματικών δικαιωμάτων).
Φτωχό Web Design / Site Architecture / User Experience (UX)
Our goal is always to provide you with the most useful and relevant information. Our engineers have many ideas for ways to make your results more useful. But we don’t go on a hunch or an expert opinion. We rely on extensive testing and have a rigorous evaluation process to analyse metrics and decide whether to implement a proposed change.
Αυτά τα metrics που αναφέρονται έχουν να κάνουν σε μεγάλο βαθμό με την εμφάνιση και τη δομή του site και καθορίζουν αυτό που με μια φράση αποκαλούμε εμπειρία χρήστη (User Experience – UX).
Οι παραπάνω έννοιες και η επίδραση που αυτές έχουν στο SEO είναι φυσικά αδύνατο να περιγραφούν στα πλαίσια του συγκεκριμένου άρθρου.
Για όσους όμως επιθυμούν να εμβαθύνουν, οι παρακάτω προτάσεις είμαι σίγουρος ότι θα φανούν χρήσιμες:
How Web Design Can Make or Break Your SEO – PageCloud
How to Create a Site Structure That Will Enhance SEO – Neil Patel
Understanding the link between UX design and SEO – UX Collective
Η Ιστοσελίδα σου δεν Είναι Mobile Friendly
Με την πρόσβαση στο internet μέσω mobile handsets να έχει ξεπεράσει ακόμα και το 60% σε κάποιες χώρες (Siatista.com) και με συνεχώς ανοδικό trend, είναι απλά εγκληματικό να μην επενδύεις σε mobile responsive & friendly design.
Τα παραπάνω αφορούν φυσικά μέσες τιμές καθώς τα ποσοστά αυτά είναι πολύ μεγαλύτερα σε συγκεκριμένες κατηγορίες ιστοσελίδων όπως για παράδειγμα ενημερωτικά portals.
Στο screenshot που ακολουθεί βλέπετε ότι η πρόσβαση από mobile συσκευές στην ιστοσελίδα yourspecialday.gr πραγματοποιείται πλέον σε ποσοστό μεγαλύτερο του 74%.
Τί πρέπει να κάνεις λοιπόν;
Έλεγξε αν το site σου είναι φιλικό ως προς τις μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιώντας το mobile-friendly test tool της Google.
Σε περίπτωση που δεν είναι, ακολούθησε τις οδηγίες που σου δίνονται ή απλά επικοινώνησε μαζί μου.
Η Ιστοσελίδα Αργεί να Φορτώσει (Page Load Speed)
Σύμφωνα με έρευνα της CDNetworks:
- Η Amazon υπολόγισε ότι 1 δευτερόλεπτο καθυστέρηση στη ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας της έχει ως αποτέλεσμα απώλειες $1.6δις / χρόνο.
- Μειώνοντας το χρόνο φόρτωσης κατά 3 δευτερόλεπτα μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις κατά 7-12%.
- 21% των επισκεπτών εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών επειδή η διαδικασία είναι χρονοβόρα.
- 40% των Αμερικανών εγκαταλείπουν ένα ecommerce website αν αυτό αργεί περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει από το κινητό τους.
- Μια ιστοσελίδα που παίρνει 5 δευτερόλεπτα να ανοίξει έχει ως αποτέλεσμα 38% λιγότερα conversions για τον κάτοχο της.
Με βάση τα παραπάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η ταχύτητα απόκρισης μιας ιστοσελίδας.
Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε και η Google, από τον Ιούλιο του 2018 η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας στις κινητές συσκευές αποτελεί παράγοντα κατάταξης (ranking factor) – κάτι που άλλωστε ισχύει εδώ και χρόνια για την πρόσβαση από desktop συσκευές.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Έλεγξε τη ταχύτητα του δικού σου website με το PageSpeed Insights της Google. Συμπληρωματικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το GT Metrix ή το Pingdom.
Δεν είναι όλες οι προτεινόμενες βελτιώσεις εύκολες αλλά κάποιες από αυτές μπορούν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα από εσένα και να επηρεάσουν θετικά την εμπειρία χρήστη.
Αν τώρα επιθυμείς να… τερματίσεις τα κοντέρ και να έχεις την ανωτέρω ταχύτητα, απλά επικοινώνησε μαζί μου.
Υψηλός Ανταγωνισμός
Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας…
Αν εσύ θυμήθηκες εν έτη 2025 να εισέλθεις με ένα νέο site σε ένα χώρο ο οποίος κατακλύζεται από εταιρίες-μεγαθήρια με τεράστιο διαφημιστικό budget, τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το keyword “κουρτίνες”. Αν πραγματοποιήσετε μια απλή αναζήτηση στη Google (ή χρησιμοποιήσετε κάποιο tool όπως το Ahrefs που φαίνεται παρακάτω), θα διαπιστώσετε ότι τα αποτελέσματα στην πρώτη σελίδα καταλαμβάνουν γνωστές εταιρίες με πολυετή παρουσία online και υψηλό authority (DR).
Το να κονταροχτυπηθείς σε επίπεδο SEO με αυτές τις ιστοσελίδες δεν είναι σοφή επιλογή. Σύντομα θα καταλάβεις ότι απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος, άρα και χρήματα, για να καταφέρεις κάποια πρώτα, καλά αποτελέσματα.
Αυτό που μπορείς να κάνεις όμως είναι να καταστρώσεις την SEO στρατηγική σου γύρω από long-tail keywords. Στο άρθρο αυτό θα βρεις τις απαντήσεις στο γιατί και πώς πρέπει να το κάνεις.
Προβλήματα με το On-page Optimisation
Πολλοί είναι αυτοί που προσπαθώντας να βρουν την όποια νέα τεχνική που θα τους δώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ξεχνούν τις βασικές αρχές του SEO που δεν είναι άλλες από τα meta titles / descriptions και τα header tags.
Ποιότητα Περιεχομένου
Επικέντρωσε τις προσπάθειες σου στη δημιουργία ποιοτικού, μοναδικού και χρήσιμου περιεχομένου που διασκεδάζει, ενημερώνει και δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των επισκεπτών σου και όλες οι υπόλοιπες συνιστώσεις της SEO στρατηγικής σου θα έρθουν και θα “δέσουν” από μόνες τους.
Το ποιοτικό περιεχόμενο σε όλες του τις μορφές (κείμενο, video, podcasts κοκ) είναι σήμερα περισσότερο από ποτέ το lead domino για να μεγιστοποιήσεις την απόδοση των προσπαθειών σου.
Δες στο σχήμα που ακολουθεί τι θα πρέπει να προσέχεις στα πλαίσια μιας αποτελεσματικής content marketing στρατηγικής:
Ποσότητα Περιεχομένου
Η ποσότητα στη δημιουργία περιεχομένου δεν είναι το Α και το Ω.
Ναι μεν θα χρειαστείς αρκετά άρθρα για να καλύψεις όλη τη θεματολογία σχετική με τις υπηρεσίες/προϊόντα σου, αλλά μην το παρακάνεις.
Δεν είναι λίγα τα sites (ιδιαίτερα τα παλαιότερα) με χιλιάδες σελίδες κυριολεκτικά άχρηστου περιεχομένου το οποίο όχι απλά δεν κάνει rank για τίποτα αλλά εμποδίζει και τις σελίδες με ποιοτικότερο περιεχόμενο να έχουν καλύτερη απόδοση στα SERPs.
Στο πλαίσιο ενός ενδελεχούς content audit λοιπόν, αποφάσισε ποιο είναι το περιεχόμενο που αξίζει να κρατήσεις – το υπόλοιπο απλά… ξεφορτώσου το!
Η στρατηγική αυτή είναι γνωστή με το όνομα content pruning (κλάδεμα περιεχομένου) και πραγματικά δεν μπορώ να τονίσω πόσο σημαντική είναι η εφαρμογή της και τα μοναδικά αποτελέσματα που αυτή δημιουργεί.
Δεν σου κρύβω δε, ότι προσωπικά τη θεωρώ τη #1 SEO στρατηγική αυτή τη στιγμή (φυσικά για ιστοσελίδες με πολύ και παλιό περιεχόμενο)!
Αριθμός & Ποιότητα Συνδέσμων (Links)
Οι σύνδεσμοι (links) είναι μία από τις βασικές αρχές λειτουργίες του internet και του τρόπου που οι μηχανές αναζήτησης ανακαλύπτουν νέο περιεχόμενο και αξιολογούν το υπάρχον.
Ο αριθμός αλλά κυρίως η ποιότητα των links εκλαμβάνονται ως ψήφοι εμπιστοσύνης από τα URLs/sites που τα φιλοξενούν προς τα URLs/sites που γίνονται αποδέκτες των συνδέσμων.
Υπάρχουν 2 ειδών σύνδεσμοι – οι εσωτερικοί (internal) και οι εξωτερικοί (external).
Εσωτερικοί Σύνδεσμοι
Τα internal links είναι σύνδεσμοι μεταξύ URLs που βρίσκονται στο ίδιο domain.
Με απλά λόγια είναι links από μία σελίδα του site σου σε μία άλλη σελίδα του ίδιου σου site.
Γιατί είναι σημαντικά τα internal links; Για 2 βασικούς λόγους:
- O πρώτος γιατί βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να μάθουν για νέο περιεχόμενο που μόλις δημοσιεύθηκε στο site σου και να το ευρετηριάσουν πολύ γρηγορότερρα.
- O δεύτερος γιατί με αυτό το τρόπο μεταφέρεις authority προς URLs που επιθυμείς να έχουν καλύτερη απόδοση στη Google. Αποτελεί δε μια άριστη SEO τακτική καθώς εφαρμόζεται εύκολα, γρήγορα και κυρίως δεν κοστίζει τίποτα.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Τα external links είναι σύνδεσμοι μεταξύ διαφορετικών domains.
Διακρίνονται σε 2 ειδών – εισερχόμενα (inbound) και εξερχόμενα (outbound) με τα links της πρώτης κατηγορίας να είναι τα πλέον σημαντικά.
Δημιούργησε ποιοτικό περιεχόμενο σε βαθμό τέτοιο που όλοι να θέλουν να το χρησιμοποιήσουν ως σημείο αναφοράς/πηγή στα δικά τους sites.
Μόλις είσαι έτοιμος, χτίσε τα απαραίτητα ποιοτικά backlinks καθώς αυτά είναι που θα εκτοξεύσουν το visibility του περιεχομένου που μόλις δημιούργησες.
Ένα link για να χαρακτηριστεί ως ποιοτικό πρέπει να διαθέτει τα ακόλουθα πέντε χαρακτηριστικά – τώρα γίνεται ευκολότερα αντιληπτό γιατί η παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου είναι η πιο scalable link aquisition στρατηγική.
Περιορισμένο Social Media Activity
Πολλοί θα βιαστούν να πουν ότι τα links από τα social networks είναι no-follow (NF) ή ότι ο αριθμός των likes, shares, comments κοκ δεν αποτελούν ranking signals για τους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης καθώς ακόμα και η ίδια η Google το έχει υποστηρίξει στο παρελθόν.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, έμμεσα ή άμεσα τα social signals έχουν και αυτά τη βαρύτητα τους.
Ένα απλό παράδειγμα είναι ότι αποτελούν ένα άριστο μέσο για να φτάσει το μήνυμα σου σε πολύ μεγαλύτερο κοινό, να μάθουν περισσότεροι για την ειξιδίκευση σου και γιατί όχι να χρησιμοποιήσουν το δικό σου site ως παραπομπή στο δικό τους περιεχόμενο.
Αυτό με τη σειρά του αυξάνει τον αριθμό των backlinks προς την ιστοσελίδα σου άρα και το authority αυτής με τελικό αποτέλεσμα την αύξηση της οργανικής κίνησης καθώς η ποιότητα και ο αριθμός των active links αποτελεί έναν από τους 3 σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης – το ποιοτικό περιεχόμενο και το RankBrain συμπληρώνουν τη τριάδα.
Επίλεξε λοιπόν τα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιεί το κοινό που απευθύνεσαι και χτίσε διαύλους επικοινωνίας με στόχο την αύξηση του engagement.
Αλγοριθμικές & Χειροκίνητες Ποινές
Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και επιδερμικά με το SEO γνωρίζουν ότι οι ποινές δεν είναι κάτι το σπάνιο, το αντίθετο μάλιστα.
Με περισσότερες από 600 επικαιροποιήσεις του αλγορίθμου ετησίως και με τις grey/black hat SEO τεχνικές να χρησιμοποιούνται ευρέως ακόμα και σήμερα από πολλούς “επαγγελματίες” του χώρου, τα penalties είναι κάτι εξαιρετικά συνηθισμένο.
Συμβουλεύσου τακτικά το Google Analytics και σύγκρινε τις όποιες θετικές ή αρνητικές διακυμάνσεις με τις αλγοριθμικές αλλαγές – μην ξεχνάς δε να ρίχνεις μια ματιά στο Google Search Console καθώς εκεί είναι που η ίδια η Google θα σε ενημερώσει για τυχόν manual penalty που ενδεχομένως έχει δεχθεί η ιστοσελίδα σου.
Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google – Επίλογος
Αυτό ήταν λοιπόν – 11 λόγοι/αίτια που η δική σου ιστοσελίδα δεν είναι ανταγωνιστική στα SERPs.
Το ξέρω, δεν είναι εύκολο – και σίγουρα δεν μπορείς να ελπίζεις σε θαύματα από τη μια μέρα στην άλλη.
Το SEO είναι στρατηγική και απαιτείται χρόνος για να λειτουργήσει αλλά τα αποτελέσματα που δημιουργεί είναι μακροχρόνια και με πολύ υψηλό ROI.
Μην ξεχάσεις να μοιραστείς μαζί μου τυχόν σχόλια/απορίες έχεις και να μοιραστείς το άρθρο που μόλις διάβασες με τους φίλους σου!
Αν μάλιστα επιθυμείς να δώσεις στην ιστοσελίδα σου και κατ’ επέκταση στην επιχείρηση σου την ευκαιρία να θριαμβεύσει στη Google, επικοινώνησε σήμερα κιόλας μαζί μου.