Blog

Πώς να Γίνω SEO Expert – Ο Απόλυτος Οδηγός για το 2024

Αν αναζητάτε έναν SEO expert για να αναλάβει τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας, τότε απλά επικοινωνήστε μαζί μου.

Αν από την άλλη επιθυμείτε να γίνετε ο ίδιος SEO expert, αλλά δεν έχετε ιδέα από πού να ξεκινήσετε, τότε απλά διαβάστε παρακάτω.

Η επαγγελματική ενασχόληση  με το SEO είναι ένα απαιτητικό αλλά και ενδιαφέρον επάγγελμα, του οποίου η ζήτηση αναμένεται να αυξάνεται συνεχώς τα επόμενα χρόνια.

Λογικό, αφού η επιτυχία ενός site – και ακόμα περισσότερο ενός e-shop – κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο ψηλά εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα, άρα από το SEO.

Google Statistics

Ωστόσο, το να γίνει κανείς ειδικός στο SEO είναι κάτι αρκετά πιο πολύπλοκο από το να αποκτήσει μία πιστοποίηση πάνω σε αυτό.

Για να καταφέρετε να γίνετε SEO Expert, θα πρέπει να διαβάσετε, να εξασκηθείτε και να δουλέψετε πολύ σε έναν κλάδο (σχετικά) καινούριο που απαιτεί εμπειρία και ικανότητα προσαρμογής σε δεδομένα που ολοένα αλλάζουν.

Μπορείτε να ξεκινήσετε διαβάζοντας τον παρακάτω πλήρη οδηγό, ο οποίος σας συνοψίζει τη διαδικασία βήμα προς βήμα.

Τι κάνει ένας SEO Expert;

Ένας SEO expert βελτιστοποιεί ένα website, έτσι ώστε αυτό να εμφανίζεται υψηλότερα στις θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERPs) και έτσι να κερδίζει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Καθώς πρόκειται για έναν σχετικά νέο κλάδο που εξελίσσεται διαρκώς, το να μιλάμε για κάποιον expert είναι αρκετά σχετικό.

Το ρεαλιστικό σενάριο είναι να γίνετε ένας επαγγελματίας που γνωρίζει πώς να φέρνει υψηλότερες κατατάξεις σε ένα site με συνέπεια, έτοιμος να αφουγκραστεί την αγορά και να αντιληφθεί τη τεχνολογία που βασίζεται σε ολοένα και πιο απαιτητικά standards.

Πώς βγάζει χρήματα ένας SEO Expert;

Επειδή η εμπειρία στο SEO αποκτάται κυρίως μέσα από την πρακτική εργασία σε αυτό, το να γίνετε SEO expert δεν είναι κάτι διαφορετικό από το να δουλέψετε ως SEO expert και να βγάλετε χρήματα από αυτή τη δουλειά.

Φυσικά, μπορείτε να παρακολουθήσετε πληθώρα courses πάνω στο SEO, για να αποκτήσετε τις βασικές γνώσεις, όμως ουσιαστικά αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να εξετάσετε το πού θα δουλέψετε ως ειδικός στο SEO, για να μάθετε μέσα από την πρακτική εξάσκηση.

Κάποια από τα courses που θα πρότεινα είναι τα παρακάτω:

Οι επιλογές που έχετε είναι οι ακόλουθες:

SEO για τη δική σας επιχείρηση

Οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από το SEO, αρκεί να έχει site.

Δεν χρειάζεται να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις, αλλά να έχει ένα site, το οποίο έτσι θα αυξήσει το traffic του με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το brand awareness και την αύξηση των πελατών στο φυσικό κατάστημα.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μάθετε χωρίς το οικονομικό άγχος, ανάλογα με τα διαθέσιμα κεφάλαια, και θα μπορέσετε να κάνετε focus πάνω στις συγκεκριμένες παραμέτρους που μετράνε περισσότερο για εσάς.

Αναλάβετε SEO πελάτες

Ως SEO freelancer, μπορείτε να αποκτήσετε τεράστια εμπειρία, αναλαμβάνοντας πελάτες, των οποίων το site (συνήθως e-shop αλλά όχι μόνο) θα κληθείτε να ανεβάσετε στις οργανικές κατατάξεις και τις πωλήσεις.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική εργασία, καθώς οι περισσότεροι πελάτες έχουν συχνά μη ρεαλιστικές προσδοκίες, ενώ θα χρειαστεί να ασχοληθείτε με πολλούς διαφορετικούς κλάδους.

Μάλιστα, υπάρχει το ενδεχόμενο να αναγκαστείτε να απασχολήσετε και άλλους εργαζόμενους, οπότε εκεί οι απαιτήσεις ανεβαίνουν και γενικά δεν σας το προτείνουμε, αν μόλις τώρα ξεκινάτε την ενασχόληση με το SEO.

Εργαστείτε για ένα digital marketing agency

Πλέον, οι περισσότερες – αν όχι όλες οι – digital marketing agencies απασχολούν υπαλλήλους αποκλειστικά για το SEO πελατών.

Είναι μια σίγουρη επιλογή που θα σας μάθει πολλά και θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε σημαντική εμπειρία – τουλάχιστον μέχρι να νιώσετε έτοιμος και να κάνετε τη μετάβαση στο ελεύθερο επάγγελμα στη συνέχεια ως freelancer.

Ενημερωθείτε για τα διαθέσιμα SEO Jobs.

Εργαστείτε ως “in house” SEO expert

Οι γνωστές εταιρείες με authority websites και μεγάλα e-shops απασχολούν συνήθως “in house” επαγγελματίες σε διάφορους τομείς του marketing, επομένως και στο SEO.

Αν έχετε πείρα στον κλάδο όπου δραστηριοποιείται η συγκεκριμένη εταιρεία, τότε η επιλογή αυτή έχει το πλεονέκτημα ότι σας δίνει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και επιτυχίας στον αγώνα για υψηλότερες κατατάξεις, όμως απαιτεί σημαντική επένδυση σε χρόνο πάνω σε κάτι πολύ συγκεκριμένο.

Ξεκινήστε ένα niche website

Ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους είναι να ξεκινήσετε ένα site πάνω σε έναν συγκεκριμένο τομέα (niche), κάνοντας πολύ καλό keyword research και μελετώντας τον ανταγωνισμό, ώστε να δείτε πού υπάρχει κενό.

Είναι μια αρκετά ευμετάβλητη στρατηγική, όμως θα αρχίσετε από το μηδέν, οπότε το ρίσκο είναι ελάχιστο. Χρειάζεται όμως πολύ υπομονή και επιμονή μέχρι να δείτε τα πρώτα αποτελέσματα αλλά το ταξίδι θα σας ανταμείψει και με το παραπάνω.

Αν τώρα δεν έχετε χρόνο ή τις γνώσεις να φτιάξετε ένα site μόνοι σας αλλά επιθυμείτε μια πλήρως λειτουργική και οικονομική WordPress ιστοσελίδα, απλά δείτε εδώ.

Αγοραπωλησία website

Κι όμως, υπάρχει real estate και στα websites. Μπορείτε να φτιάξετε από το μηδέν ένα site ή να αγοράσετε ένα ήδη υπάρχον, να το βελτιώσετε και ύστερα να το πουλήσετε σε καλύτερη τιμή.

Οι βασικές δεξιότητες που χρειάζεστε

Ένας SEO expert πρέπει να μπορεί να κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα, έτσι ώστε να καταλήξει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, να ανεβάσει δηλαδή ένα site στα οργανικά αποτελέσματα.

Πριν αναπτύξουμε βήμα βήμα τα βασικά στοιχεία που συνιστούν κάποιον ειδικό στο SEO, συνοπτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι ένας SEO expert πρέπει να μπορεί να:

  • κάνει έρευνα των λέξεων-κλειδιά / keyword research
  • καταλαβαίνει τους βασικούς δείκτες απόδοσης και να αναλύει τα δεδομένα
  • αντιλαμβάνεται τί και πώς έχουν πετύχει οι βασικοί ανταγωνιστές
  • βελτιστοποιεί από τεχνικής άποψης το site
  • πραγματοποιεί τακτικούς ελέγχους (website audits), για να γνωρίζει τι πρέπει να βελτιστοποιηθεί
  • καταλαβαίνει πώς πρέπει να είναι η σωστή δομή του site
  • δημιουργεί σχετικό και ποιοτικό περιεχόμενο
  • χτίζει σχέσεις με άλλα sites στα πλαίσια του link building

Πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης

Το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που θα πρέπει να έχετε ξεκαθαρίσει, πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας στον κόσμο του SEO, είναι το πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης.

Κάθε φορά που κάποιος χρήστης πληκτρολογεί μια αναζήτηση, η Google και οι άλλες μηχανές ψάχνουν όλα τα σχετικά με αυτή sites ανάμεσα στον υπέρογκο αριθμό sites σε όλο τον ιστό.

Για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν ψάχνουν εκείνη τη στιγμή στον ιστό, αλλά στο index τους, το οποίο περιλαμβάνει τις σελίδες που έχουν κάνει crawl.

Στο index της Google περιλαμβάνονται πάνω από 3 τρισεκατομμύρια sites!

Για μια συγκεκριμένη αναζήτηση, ενδέχεται να είναι σχετικά εκατομμύρια sites, οπότε το ζητούμενο είναι να βρεθεί ποιο είναι το πιο σχετικό ως προς την αναζήτηση που πραγματοποιείται.

Αυτό ανευρίσκεται με βάση έναν πολύπλοκο αλγόριθμο, ο οποίος λαμβάνει υπόψη εκατοντάδες παράγοντες. Κανείς δεν γνωρίζει με ακρίβεια ποιοι είναι όλοι αυτοί οι παράγοντες και πόση βαρύτητα έχει ο καθένας.

Ωστόσο, ξέρουμε αρκετούς από αυτούς και μπορούμε να κάνουμε ικανοποιητικές υποθέσεις για το πόσο επηρεάζει ο καθένας τις κατατάξεις, με βάση όλα όσα έχουμε μάθει όλα αυτά τα χρόνια.

Κάπου εδώ το SEO ξεκινά…

Οι τρεις βασικοί ranking factors (παράγοντες κατάταξης)

Αν θέλουμε να ομαδοποιήσουμε τους παράγοντες κατάταξης κάθε ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα και να καταλάβουμε γιατί ένα site βγαίνει πρώτο και ένα άλλο εικοστό, τότε θα πρέπει να δώσουμε βάση στους ακόλουθους τρεις βασικούς παράγοντες.

Συνάφεια (Relevancy)

Όταν κάποιος χρήστης κάνει μια αναζήτηση, όπως για παράδειγμα «πώς να φροντίσω την τριανταφυλλιά», η Google ψάχνει ποιο από όλα τα sites είναι το πιο σχετικό και προφανώς δεν θα εμφανίσει καν στα αποτελέσματα ένα site που αφορά αυτοκίνητα.

Όμως, θα πάει ακόμα βαθύτερα από αυτή την απλή διάκριση και θα ψάξει τις σελίδες, οι οποίες όχι μόνο έχουν περιεχόμενο σχετικό με τις τριανταφυλλιές, αλλά και ο τύπος του περιεχομένου είναι αντίστοιχος.

Δηλαδή δεν θα εμφανίσει ένα ανθοπωλείο που πουλάει τριανταφυλλιές, αλλά ένα tutorial για τη φροντίδα τους.

Κύρος (Authority)

Από όλα τα σχετικά sites, η Google θα εμφανίσει υψηλότερα αυτά τα οποία εμπιστεύεται.

Το κύρος (authority) μετριέται κυρίως με βάση τους εισερχομένους συνδέσμους, τους οποίους λαμβάνει μια συγκεκριμένη σελίδα (backlinks).

Τα ποιοτικά backlinks, αυτά δηλαδή που θα δώσουν κύρος σε μια σελίδα, βρίσκονται σε σελίδες, οι οποίες πρώτον είναι σχετικές και δεύτερον έχουν και αυτές υψηλό authority.

Κατά συνέπεια, δεν έχει νόημα για ένα e-shop με βρεφικά ρούχα να έχει backlinks από sites που ασχολούνται με τα ταξίδια ή τα αυτοκίνητα ούτε από sites που δεν έχουν κύρος και δεν είναι ποιοτικά.

Υπάρχουν πολλές μετρήσεις για την ποιότητα και το κύρος ενός site. Μία από τις γνωστότερες είναι το Domain Rating του Ahrefs.

Να τονίσουμε όμως ότι η τιμή αυτή δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση απόδειξη της ποιότητας μιας ιστοσελίδας και πρέπει να εξετάζεται σε συνδυασμό με πολλές άλλες παραμέτρους.High-Quality Backlink FeaturesΠοιότητα και χρησιμότητα

Τέλος, η Google στοχεύει στο να δείχνει το καλύτερο αποτέλεσμα στην υψηλότερη θέση, δηλαδή εξετάζει την ποιότητα και τη χρησιμότητα του site.

Πρόκειται για έναν από τους δυσκολότερους παράγοντες να οριστούν, καθώς σχετίζεται με πολλά στοιχεία, όπως τη φήμη της εταιρείας, την εμπειρία του χρήστη κατά την περιήγηση, τη δομή και την πληρότητα του περιεχομένου, τη ταχύτητα και τη φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές κοκ.

Για να καταλάβετε καλύτερα πώς η μηχανή αναζήτησης αξιολογεί τα sites που είναι σχετικά με μια αναζήτηση, κοιτάξτε τι κάνουν τα sites που βγαίνουν πρώτα.

Τι κάνουν καλύτερα και σε τι διαφέρουν από τα sites που εμφανίζονται χαμηλά στα αποτελέσματα; Γι’ αυτό, άλλωστε, η ανάλυση του ανταγωνισμού είναι σημαντικός τομέας του SEO, όπως θα αναλυθεί στη συνέχεια.

Οι έξι τομείς του SEO

Σκεφθείτε το SEO ως ένα παζλ με πολλά κομμάτια.

Το να αντιληφθείτε πώς αυτά συμπληρώνουν το ένα το άλλο και δημιουργούν τελικά ένα ενιαίο σύνολο είναι αυτό που θα σας κάνει ειδικό στο SEO.

Ουσιαστικά, η δουλειά ενός SEO expert είναι να ασχολείται με τα έξι παρακάτω πεδία:

Keyword research

Η έρευνα των λέξεων-κλειδιά, οι οποίες είναι σχετικές με το site, είναι το πρώτο βήμα οποιασδήποτε καμπάνιας στο SEO.

Αν το site βελτιστοποιηθεί για τα σωστά keywords, τότε θα εμφανίζεται στην αντίστοιχη αναζήτηση και ο χρήστης θα κλικάρει πάνω του ανεβάζοντας το Click-Through-Rate (CTR).

Αν, όμως, δεν έχει γίνει σωστή επιλογή των λέξεων, τότε το site δεν θα αυξήσει το traffic του και δεν θα αποκτήσει την πελατεία που θέλει.

Για παράδειγμα, αν ένα site που πουλάει μηχανήματα γυμναστικής στοχεύσει σε keywords, όπως “ποδήλατα”, είναι πολύ πιθανό να μην αυξήσει την επισκεψιμότητά του, επειδή όσοι πληκτρολογούν τον όρο “ποδήλατα” ψάχνουν ποδήλατα εξωτερικού χώρου και όχι στατικά ποδήλατα γυμναστικής.

Γενικά, η κατάλληλη λέξη-κλειδί πρέπει να:

  • έχει πολλές αναζητήσεις το μήνα, ώστε να μπορεί να φέρει traffic (προσοχή όμως καθώς πολλές αναζητήσεις σημαίνει σχεδόν σίγουρα και αυξημένος ανταγωνισμός άρα και μεγαλύτερη δυσκολία να κατακτήσεις υψηλές θέσεις στα SERPs).
  • είναι σχετική με το προϊόν του site, ώστε να μπορεί να φέρει πελάτες.
  • να μην είναι πολύ ανταγωνιστική, για να υπάρχει ελπίδα εμφάνισης στα πρώτα αποτελέσματα.

Για να μάθετε πώς ακριβώς να κάνετε keyword research, με ποια εργαλεία και τι πρέπει να προσέξετε, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ και εδώ.

On-page SEO

Το on-page SEO περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που κάνει ο SEO expert μέσα στο site και τις επιμέρους σελίδες του, ώστε να βελτιώσει τις κατατάξεις και να αυξήσει την επισκεψιμότητα από τα οργανικά αποτελέσματα.

Οι βασικότερες ενέργειες περιλαμβάνουν:

  • Τοποθέτηση των keywords μέσα στα κείμενα και τους τίτλους
  • Δημιουργία ελκυστικών titles και meta descriptions που περιέχουν τα keywords
  • Interlinking από τη μία εσωτερική σελίδα του site σε μια άλλη
  • Βελτιστοποίηση εικόνων
  • Εισαγωγή structured data κοκ

Στα 3 video που ακολουθούν θα βρείτε τις απαραίτητες πληροφορίες για περισσότερη εμβάθυνση στα βασικά, αλλά και τα πιο πολύπλοκα ζητήματα.

 

 

Technical SEO

Το SEO περιλαμβάνει πολλή δουλειά και από τεχνικής άποψης, για να έχει ο χρήστης μια ευχάριστη εμπειρία πλοήγησης και να μπορούν οι μηχανές αναζήτησης να κάνουν crawl και index τις σελίδες του site.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε sites με πολλές σελίδες, όπως τα μεγάλα e-shops. Μερικές ενέργειες τεχνικού SEO αποτελούν:

  • Βελτίωση της ταχύτητας
  • Αφαίρεση των broken links
  • Noindex σε περιεχόμενο χαμηλής αξίας
  • Canonical tags για αποφυγή του διπλότυπου περιεχομένου
  • Προσθήκη hreflang tags στις διάφορες γλώσσες
  • Βελτιστοποίηση του robots.txt file, δημιουργία xml & html sitemaps κοκ

Ο τεχνικός έλεγχος συνοδεύεται από τη συμπλήρωση του SEO audit, κάτι που πρέπει να μπορεί να κάνει κάθε SEO expert, ώστε να συγκεντρώνει τις διορθώσεις που πρέπει να γίνουν και να τις ολοκληρώνει.

Πρακτικά, είναι αδύνατον να γίνετε SEO expert, αν δεν γνωρίζετε τα βασικά του κώδικα HTML. Αυτό ισχύει, επειδή οι μηχανές αναζήτησης δεν βλέπουν τα sites όπως οι άνθρωποι, αλλά διαβάζουν τον κώδικά τους.

Συνεπώς, αν δεν καταλαβαίνετε αυτόν τον κώδικα, είναι αδύνατο να βελτιστοποιήσετε το site από τεχνικής άποψης και να ανταπεξέλθετε σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή.

Μπορείτε να ξεκινήσετε από αυτό το κατανοητό και σύντομο course της HTML για αρχάριους.

Link building

Το να αποκτήσει ένα site links από άλλα τρίτα sites, δηλαδή backlinks, είναι ένας παράγοντας που, όπως προαναφέρθηκε, συμβάλλει στο κύρος του.

Γι’ αυτό το λόγο, κάθε SEO expert, ακόμα και αυτός που εξειδικεύεται σε τεχνικά θέματα, πρέπει να γνωρίζει τις σημαντικότερες στρατηγικές, για να κερδίσει backlinks.

Αυτός ο οδηγός για link building είναι μια καλή αφετηρία, για να ξεκινήσετε το διάβασμα σε ένα από τα πιο περίπλοκα και απαιτητικά ζητήματα του SEO.

Το link building και το guest blogging που υλοποιεί το content marketing απαιτεί εξωστρέφεια, ώστε να χτίσετε σχέσεις με άλλα sites και να δημιουργήσετε ένα δίκτυο έμπιστων συνεργατών.

Content marketing

To link building είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το content marketing, το οποίο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο SEO.

Το 2023, είναι πρακτικά αδύνατο να πετύχει κανείς υψηλές κατατάξεις χωρίς καταπληκτικό περιεχόμενο.

Το περιεχόμενο μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως άρθρο, παρουσίαση, podcast, βίντεο ή infographic, και να δημοσιεύεται στο ίδιο το site ή σε άλλα sites, ώστε να κερδίζετε backlinks.

Η λογική πίσω από το content marketing είναι ότι βρίσκεστε δίπλα στους χρήστες, προωθώντας περιεχόμενο σχετικό με το site και βοηθώντας τους με την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων / λύσεων πάνω σε αυτό που ψάχνουν.

Πρόκειται για έμμεσο marketing και άπτεται πολλών τομέων και όχι μόνο του SEO. Πλέον, όμως, είναι ένας από τους λίγους αποτελεσματικούς τρόπους να κερδίσει κανείς ποιοτικά backlinks που θα βελτιώσουν τις κατατάξεις.

Ανάλυση ανταγωνισμού

Η ανάλυση του ανταγωνισμού είναι σημαντικό βήμα σε κάθε στρατηγική στο marketing. Στο SEO, αφορά όλα τα προηγούμενα βήματα.

  • Τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας, για να κερδίσουν backlinks;
  • Για ποια keywords έχουν βελτιστοποιήσει τις σελίδες τους και τι είδους περιεχόμενο προωθούν;
  • Πώς προσεγγίζουν τους πελάτες μέσω των meta descriptions για αύξηση του CTR και ποιες σελίδες έχουν το περισσότερο traffic;

Το να μπορείτε να διαπιστώσετε τι καλύτερο κάνουν τα sites που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων και να το εφαρμόσετε είναι απαραίτητο σε όλα τα στάδια του SEO.

Για να το κάνετε σωστά, θα χρειαστείτε εργαλεία που σας δίνουν σημαντικές πληροφορίες για κάθε site, όπως το Ahrefs.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη στρατηγική reverse engineering για ανάλυση του ανταγωνισμού.

Το SEO στην πράξη

Το να διαβάζετε για το SEO είναι κάτι που δεν τελειώνει ποτέ. Ωστόσο, δεν θα γίνετε ποτέ SEO expert, αν δεν δουλέψετε πάνω σε αυτό.

Αφού έχετε μάθει τις βασικές γνώσεις, θα πρέπει να τις εφαρμόσετε και όταν το κάνετε, καλό είναι να προσέξετε ορισμένα σημαντικά σημεία.

Αναλύστε τα αποτελέσματα και κάνετε tests

Τα συνεχή tests και η ανάλυση των αποτελεσμάτων είναι ο μοναδικός τρόπος να διαπιστώσετε τι από όλα όσα κάνετε λειτουργεί και τι όχι.

Για να το καταλάβετε αυτό, θα πρέπει να θυμάστε ότι η χρονική συσχέτιση δεν φανερώνει πάντα αιτιότητα.

Το ότι κάνατε μία κίνηση (για παράδειγμα ξεκινήσατε μια συγκεκριμένη στρατηγική link building) και μετά από λίγο οι κατατάξεις βελτιώθηκαν δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτό ήταν η αιτία.

Η Google πραγματοποιεί περίπου 3.000 αλλαγές στον αλγόριθμό της κάθε χρόνο, οπότε η βελτίωση μπορεί να οφείλεται σε κάποια τέτοια αλλαγή.

Σωστότερο είναι να κοιτάτε για μεγάλες αυξομειώσεις, οι οποίες παρουσιάζουν συνέπεια και σταθερότητα στο χρόνο.

Ποιες κινήσεις μπορείτε να κάνετε και ύστερα να τεστάρετε την αποτελεσματικότητά τους;

Θεωρητικά, μπορείτε να κάνετε τεστ σχεδόν για τα πάντα. Οι πιο συνηθισμένες ενέργειες, όμως, που ελέγχει ένας SEO expert είναι οι ακόλουθες:

  • Titles και meta descriptions για αύξηση του CTR
  • Μέγεθος, τύπος και κυρίως πληρότητα/ποιότητα περιεχομένου (π.χ. άρθρα με λίστες ή άρθρα how-to)
  • Internal linking
  • Backlinks από συγκεκριμένα sites

Πάντως, η ανάλυση των αποτελεσμάτων για όλες τις ενέργειες του SEO πρέπει να ξεκινάει από το Google Search Console και το Google Analytics.

Πρόκειται για δύο εργαλεία με πολλές παραμέτρους, που μπορούν να σας δώσουν ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες.

Στα videos που ακολουθούν μπορείτε να ξεκινήσετε από τα βασικά, για να εμβαθύνετε σταδιακά στα 2 αυτά απαραίτητα tools για κάθε ειδικό στο SEO.


Τα βήματα που σας προτείνουμε να ακολουθήσετε, για να αναλύσετε αποδοτικά τα αποτελέσματα της στρατηγικής σας, είναι τα εξής:

  1. Ρωτήστε γιατί – Για ποιο λόγο μπορεί να συνέβη η βελτίωση ή η χειροτέρευση στην κατάταξη; Δημιουργήθηκαν νέα backlinks; Έγινε κάποια αλλαγή στο on-page; Τροποποιήθηκε η αρχιτεκτονική του site; Προστέθηκαν εσωτερικά links; Έγινε κάποιο update στον αλγόριθμο;
  2. Αναπτύξτε μια υπόθεση – Από όλες τις πιθανές αιτίες, εστιάστε στην πιο πιθανή, ώστε μετά να την ελέγξετε.
  3. Περιμένετε – Ο αλγόριθμος της Google είναι συχνά ευμετάβλητος, οπότε καλό είναι να περιμένετε τουλάχιστον 1-2 εβδομάδες, για να διαπιστώσετε αν η αύξηση ή η μείωση στο traffic συνεχίζεται.
  4. Ελέγξτε την – Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να αλλάξετε μια συγκεκριμένη παράμετρο με βάση την υπόθεση που διατυπώσατε. Έτσι, θα ξέρετε κατά πόσο αυτή επηρέασε την απόδοση του site στα οργανικά αποτελέσματα.
  5. Χρησιμοποιήστε υποσημείωση στο Google Analytics – Με τα annotations στο Google Analytics, μπορείτε να τσεκάρετε πληρέστερα τις υποθέσεις σας.

Εξειδικευθείτε

Επειδή το SEO είναι ένας τεράστιος κλάδος του digital marketing, πολλοί SEO experts προτιμούν να εξειδικευθούν έτσι ώστε να είναι πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας.

Η εξειδίκευση μπορεί πρακτικά να συμβεί με δύο τρόπους.

Να εξειδικευθείτε σε έναν συγκεκριμένο κλάδο της αγοράς (για παράδειγμα SEO για ιατρικά sites) είτε σε μια συγκεκριμένη στρατηγική του SEO.

Στη δεύτερη περίπτωση, ο στόχος είναι να έχετε οριζόντια γνώση για όλους τους τομείς του SEO και ακόμα περισσότερη κάθετη γνώση σε έναν τομέα, όπως το link building, το content marketing, το technical SEO κλπ.

Πρόκειται για το λεγόμενο “Σχήμα Τ”, όπου ο ειδικός έχει οριζόντια αντίληψη όλων των βασικών θεμάτων και κάθετη εξειδίκευση σε ένα από αυτά, συνδυάζοντας έτσι ολιστική προσέγγιση, εμπειρία και προχωρημένες γνώσεις.

Outsourcing

Αν έχετε διαβάσει μέχρι αυτό το σημείο, τότε σίγουρα θα έχετε καταλάβει πόσο σύνθετος κλάδος είναι το SEO.

Αυτό σημαίνει ότι είναι πρακτικά αδύνατο να κάνετε τα πάντα εσείς, ειδικά αν έχετε πολλούς πελάτες.

Αν, μάλιστα, έχετε εξειδικευθεί σε έναν συγκεκριμένο τομέα, τότε αναπόφευκτα θα χρειαστείτε τη βοήθεια και άλλων επαγγελματιών.

Μερικές εργασίες, τις οποίες μπορείτε να αναθέσετε σε εξωτερικό συνεργάτη, είναι:

  • Έρευνα keywords
  • Ανάλυση ανταγωνισμού
  • Τεχνικό SEO
  • Copywriting
  • Δημιουργία infographic και άλλων content assets

Για να πετύχουν τέτοιου είδους συνεργασίες, θα πρέπει να είστε σαφείς σχετικά με τους στόχους σας με την παροχή ολοκληρωμένων οδηγιών.

Για παράδειγμα, αν προσλάβετε κάποιον copywriter, για να δημιουργήσει περιεχόμενο για το blog του site, πρέπει να του δώσετε τα keywords και να τον κατατοπίσετε σχετικά με το ύφος, τον τύπο του περιεχομένου, την έκταση του κειμένου κλπ.

Επιπλέον, καλό είναι να έχετε πάντα κάποιον εναλλακτικό συνεργάτη, αν κάτι πάει στραβά με τον πρώτο.

Παραμείνετε ενημερωμένοι

Tο SEO αλλάζει συνεχώς και είναι μια βιομηχανία με τεράστια δυναμική. Οι βάσεις, φυσικά, δεν αλλάζουν, όμως είναι απαραίτητο να ενημερώνεστε συνεχώς για τις εξελίξεις, κάτι που προϋποθέτει πολύ διάβασμα.

Γενικά, καλό είναι να διαβάζετε τα πάντα και να μην εμμένετε μόνο σε blogs που εναρμονίζονται με τη φιλοσοφία σας.

Το να γνωρίζετε όλες τις τεχνικές, ακόμα και ιδιαίτερα αμφιλεγόμενες, όπως το black hat SEO, σημαίνει ότι αναπτύσσετε κριτική σκέψη, για να πάρετε το καλύτερο που έχει να σας δώσει η κάθε μία.

Για τα updates στον αλγόριθμο της Google, μπορείτε να ενημερώνεστε από το Search Engine Watch και το Search Engine Roundtable και το Search Engine Land.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν μερικά πολύ χρήσιμα blogs που θα σας βοηθήσουν με επιβοηθητικά άρθρα, όπως του Nathan Gotch, του Brian Dean, του Glen Allsopp, του Neil Patel, του Ryan Stewart και του Matthew Barby.

Και όπως σε όλα τα γνωστικά πεδία, έτσι και στο SEO, σε κάθε χρονική περίοδο υπάρχουν ορισμένες τάσεις που δείχνουν όσα πρόκειται να μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια.

Αυτή τη στιγμή, οι αναδυόμενες τάσεις στο SEO για το 2023 είναι:

  • Voice Search: Οι φωνητικές αναζητήσεις αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Ακόμα δεν γνωρίζουμε πώς ακριβώς πρέπει να βελτιστοποιηθεί ένα site, για να επιτυγχάνει υψηλές κατατάξεις στα οργανικά αποτελέσματα των φωνητικών αναζητήσεων, όμως μπορείτε να διαβάσετε κάποιες πρώτες οδηγίες εδώ.
  • Video SEO: Το 2023 αναμένεται ότι το 82% του συνολικού traffic θα είναι από τα βίντεο. Το Youtube SEO είναι ένα τεράστιο πεδίο που θα εξελιχθεί ακόμα περισσότερο και θα χρειάζεται ολοένα και περισσότερους SEO experts εξειδικευμένους σε αυτό.
  • Featured Snippets: Υπολογίζεται ότι περίπου το 13% των οργανικών αναζητήσεων έχει featured snippets. Τα featured snippets αυξάνουν όχι μόνο την επισκεψιμότητα των sites που εμφανίζονται σε αυτά, αλλά και το κύρος τους και συνεπώς το brand awareness. Διαβάστε πώς θα πετύχετε την κατάταξη στα featured snippets.
  • Πρόθεση χρήστη: Η έρευνα των λέξεων-κλειδιά επικεντρώνεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στην πρόθεση που έχει ο χρήστης, όταν κάνει μια αναζήτηση. Για παράδειγμα, υπάρχουν keywords, τα οποία ξεκάθαρα φανερώνουν ότι ο χρήστης δεν έχει πρόθεση να αγοράσει κάτι, αλλά θέλει απλά να ενημερωθεί, όπως αν αναζητάει “free SEO courses”. Σε αυτή την περίπτωση, δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε το site, για να πετύχει υψηλές κατατάξεις για μια τέτοια αναζήτηση, αφού ο χρήστης δεν πρόκειται να γίνει πελάτης. Αντίθετα, θα πρέπει να το βελτιστοποιήσουμε για πιο σχετικές λέξεις-κλειδιά αναφορικά με την πρόθεση του χρήστη, όπως για παράδειγμα “SEO consulting”.

Συμπέρασμα

Ο μόνος τρόπος να γίνετε SEO expert είναι να εξασκηθείτε πολύ δουλεύοντας πάνω σε αυτό.

Αφού μάθετε τα βασικά, δώστε την ευκαιρία στον εαυτό σας να τεστάρει, να αποτύχει και να αποκτήσει εμπειρία.

Ο χρυσός κανόνας λέει ότι πρέπει να αφιερώνουμε 80% στην πράξη και 20% στη μάθηση.

Σε αυτή τη διαδικασία, η υπομονή είναι ένα πολύ σημαντικό προτέρημα που πρέπει να αναπτύξετε, αφού το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που φέρνει αποτελέσματα μετά από πολλές προσπάθειες και μακροχρόνια αναμονή.Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα ευμετάβλητο κλάδο, στον οποίο πετυχαίνουν όσοι μπορούν να παρακολουθήσουν τις αλλαγές και να προσαρμοστούν σε αυτό το ρευστό τοπίο που έχει πάντα κάτι νέο να δώσει.

Καλή επιτυχία!

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων