hi@digitalbang.gr | 2741 200 250
Expand search form

Google Page Experience Update

Τι Ακριβώς Είναι & Πώς θα Επηρεάσει το Νέο Αλγόριθμο της Google από το 2021

Google Page Experience Algorithm Update

Όταν ακούμε για έναν καινούριο αλγόριθμο της Google, όλοι, από τους SEO experts μέχρι τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων, αγχωνόμαστε για το πώς αυτός θα επηρεάσει τις κατατάξεις και αν θα δούμε άνοδο ή πτώση στο traffic.

Αυτή τη φορά, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά όσον αφορά στην προετοιμασία απέναντι στις αλλαγές που θα φέρει το update του αλγορίθμου, το οποίο στηρίζεται στην εμπειρία του χρήστη μέσα στη σελίδα (Page Experience).

Παρόλο που ανακοινώθηκε πριν λίγες μέρες (28 Μαΐου 2020), η Google ενημέρωσε ότι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού δεν πρόκειται να το εφαρμόσει πριν το 2021 και ότι θα ενημερώσει τουλάχιστον 6 μήνες πριν αυτό συμβεί.

Έτσι, έχουμε αρκετό χρόνο μπροστά μας, για να μελετήσουμε τα βασικά στοιχεία αυτού του update και να κάνουμε όλες τις απαραίτητες παρεμβάσεις, ώστε να μη δούμε τις κατατάξεις να επηρεάζονται δραματικά – κάτι που είναι σίγουρο αν δεν πράξουμε έγκαιρα καθώς αναμένεται να είναι από τις σημαντικότερες επικαιροποιήσεις του αλγορίθμου.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει άμεση ανάγκη να γίνουν αλλαγές στα sites, όμως καλό είναι να ξεκινήσουμε να τεστάρουμε τις σελίδες για ορισμένα σημαντικά κριτήρια, ώστε να ξέρουμε τι έχουμε να περιμένουμε.

Τι ακριβώς, όμως, είναι το Page Experience update και πώς μπορούμε να προετοιμαστούμε;

Τι είναι το Page Experience;

Τι εννοεί η Google όταν λέει ότι η εμπειρία που έχει ο χρήστης σε μια σελίδα είναι παράγοντας κατάταξης (ranking factor);

Με τα δικά της λόγια:

Το σήμα της εμπειρίας στη σελίδα μετρά πτυχές του πώς οι χρήστες αντιλαμβάνονται την εμπειρία αλληλεπίδρασης με μια ιστοσελίδα. Η βελτιστοποίηση για αυτούς τους παράγοντες καθιστά τον ιστό πιο ευχάριστο για τους χρήστες σε όλα τα προγράμματα περιήγησης και βοηθά τις ιστοσελίδες να εξελίσσονται με βάση τις προσδοκίες των χρηστών σε κινητές συσκευές. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβάλει στην επιτυχία των ψηφιακών επιχειρήσεων, καθώς οι χρήστες γίνονται πιο αφοσιωμένοι και θα μπορούν να συναλλάσσονται με λιγότερα εμπόδια.

Με λίγα λόγια, αυτό που θέλει η Google είναι τα sites να είναι εύχρηστα και να μην προκαλούν προβλήματα στους χρήστες, όπως μερική φόρτωση στα κινητά ή σταδιακή ανάπτυξη της σελίδας, με αποτέλεσμα να πατάμε άλλο κουμπί από αυτό που θέλαμε τελικά.

Το παρακάτω είναι ένα παράδειγμα προς αποφυγή:

 

Όπως φαίνεται στο παραπάνω video, ο χρήστης προσπαθούσε να πατήσει το “No, go back” κουμπί, αλλά εξαιτίας ενός popup για app installation το οποίο μετακίνησε όλη τη σελίδα προς το κάτω, πάτησε κατά λάθος το κουμπί “Yes, place my order” με ότι αυτό συνεπάγεται!

Γενικά, η έννοια της φιλικότητας προς το χρήστη (user friendliness) περιλαμβάνει πολλά ζητήματα, αλλά πρακτικά σημαίνει ότι sites φιλικά προς το χρήστη θα πετυχαίνουν υψηλότερες κατατάξεις σε σχέση με άλλα, τα οποία δεν είναι εύχρηστα.

Αυτό σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στο SEO, η οποία θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα όχι μόνο το 2021 αλλά και τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

Οι παράγοντες κατάταξης που ήδη υπάρχουν στον αλγόριθμο της Google

Η λογική ότι η κατάταξη μιας σελίδας σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές της καθορίζεται μεταξύ άλλων κριτηρίων και από την εμπειρία που έχει ο χρήστης σε αυτή δεν είναι κάτι καινούριο.

Η Google έχει συμπεριλάβει ήδη στον αλγόριθμό της αρκετά κριτήρια ευχρηστίας, πέρα από τα Core Web Vitals που ανακοινώθηκαν το Μάιο, και είναι τα εξής:

Φιλικότητα προς τα κινητά

Τον Απρίλιο του 2015, η Google κυκλοφόρησε ένα update, το οποίο απέκτησε διάφορα εύστοχα ονόματα, όπως Mobilegeddon και Mobilepocalypse, καθώς έφερε πολύ σημαντικές αλλαγές στις κατατάξεις.

Πρόκειται για τον παράγοντα κατάταξης, ο οποίος προωθεί τις σελίδες που είναι φιλικές προς τα κινητά. Η φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές συνίσταται σε πολλά στοιχεία, όπως η ταχύτητα, η ολική ή μερική φόρτωση, το λειτουργικό μενού και το εύχρηστο design.

Το Mobile-Friendly Test Tool είναι το επίσημο δωρεάν εργαλείο της Google, όπου μπορείτε να ελέγξετε αν το site σας είναι λειτουργικό και φιλικό προς τις κινητές συσκευές.

Αποτέλεσμα Mobile-Friendly Test Tool
Αποτέλεσμα Mobile-Friendly Test Tool

Ταχύτητα

Ήδη από το 2010, η Google είχε επισημάνει ότι η ταχύτητα του site είναι παράγοντας κατάταξης.

Τότε, αναφερόταν προφανώς στους υπολογιστές, όμως η ολοένα αυξανόμενη χρήση των κινητών συσκευών στις οργανικές αναζητήσεις οδήγησε στο Page Speed update στις αρχές του 2018, με βάση το οποίο η ταχύτητα ενός site, τόσο στο desktop όσο και στο κινητό, να επηρεάζει την κατάταξή του.

Αυτό έληξε επίσημα συζητήσεις ετών από το 2015 και το Mobile Friendly update, όταν κανείς ακόμα δεν γνώριζε με ακρίβεια πόσο μεγάλη σημασία έπαιζε η ταχύτητα στην έννοια της ευχρηστίας για τις κινητές συσκευές.

Η ταχύτητα ελέγχεται με το Page Speed Insights Tool, το οποίο βαθμολογεί τις σελίδες και προτείνει αλλαγές, για να βελτιωθεί αυτή η βαθμολογία και να γίνουν πιο γρήγορες.

Https

Το 2014, η Google ανακοίνωσε ότι οι σελίδες με https, αυτές δηλαδή που διαθέτουν πιστοποιητικό SSL, έχουν ένα μικρό προβάδισμα στις οργανικές κατατάξεις σε σχέση με αυτές που δεν έχουν.

Με αυτόν το τρόπο, η ασφαλής περιήγηση έγινε ranking factor (παράγοντας κατάταξης), ο οποίος βέβαια σύμφωνα με τα λεγόμενα της ίδιας της Google δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία, όση άλλοι παράγοντες, όπως το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Για να δείτε αν ένα site είναι ασφαλές, αρκεί να το ανοίξετε σε ένα browser (πχ Chrome) και να παρατηρήσετε αν στη μπάρα, όπου αναγράφεται η διεύθυνση (URL), έχει ένα λουκέτο πριν από αυτή.

Safe browsing

Η σημασία στην ασφαλή περιήγηση φάνηκε και με την ανακοίνωση της Google το Νοέμβριο του 2016 ότι οι επαναλαμβανόμενοι παραβάτες σε θέματα ασφάλειας θα τιμωρούνται αυστηρότερα.

Συγκεκριμένα, όταν ένα site εφαρμόζει πρακτικές, όπως phishing, malware και ανεπιθύμητο download, διαπράττει παραβίαση των πολιτικών ασφαλούς περιήγησης της Google.

Αν ο παραβάτης κινείται συνεχώς μεταξύ συμμορφούμενης και μη συμμορφούμενης συμπεριφοράς, έτσι ώστε να μην τιμωρείται, η Google τον κατατάσσει ως επαναλαμβανόμενο παραβάτη, με αποτέλεσμα οι χρήστες να ειδοποιούνται για 30 ημέρες, προτού εισέλθουν στο site, ότι πρόκειται για μη ασφαλές ιστότοπο.

Ο ιδιοκτήτης του site ενημερώνεται μέσα από το Search Console, όμως δεν μπορεί να ζητήσει άρση της προειδοποίησης, προτού περάσουν 30 ημέρες.

Απουσία ενοχλητικών διαφημίσεων

Παράγοντας μιας θετικής εμπειρίας περιήγησης σε μια σελίδα είναι και η απουσία ενοχλητικών διαφημίσεων (intrusive interstitials).

Πρόκειται για διαφημίσεις, οι οποίες -ειδικά στις κινητές συσκευές- κάνουν το περιεχόμενο πιο δύσκολα προσβάσιμο, καθώς εμφανίζονται στην οθόνη και εμποδίζουν την περιήγηση.

Τέτοιες μορφές διαφημίσεων είναι τα popups και τα παράθυρα που ο χρήστης πρέπει να κλείσει, για να μπορέσει να μπει στην αρχική σελίδα, ενώ φυσικά εξαιρούνται παράθυρα που εμφανίζονται για νομικούς λόγους, όπως η υποχρεωτική αποδοχή των cookies σύμφωνα με τους κανόνες της GDPR.

Στις αρχές του 2017, η Google είχε ανακοινώσει ότι τα sites που έχουν τέτοιου είδους διαφημίσεις δεν θα κατατάσσονται τόσο υψηλά στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs), σε σχέση με αυτά που δεν έχουν.

Core Web Vitals

Εκτός, όμως, από τους παραπάνω παράγοντες κατάταξης, με το νέο αναμενόμενο update, η εμπειρία σε μια σελίδα ανάγεται σε κεντρικό ranking factor.

Τα Core Web Vitals είναι:

…ένα σύνολο μετρήσεων του πραγματικού κόσμου και με επίκεντρο τον επισκέπτη, τα οποία ποσοτικοποιούν τις βασικές πτυχές της εμπειρίας του χρήστη. Μετρούν συνιστώσες της ευχρηστίας στον ιστό, όπως ο χρόνος φόρτωσης, η διαδραστικότητα και η σταθερότητα του περιεχομένου, καθώς αυτό φορτώνει (οπότε δεν πατάτε κατά λάθος ένα κουμπί, όταν η σελίδα μετατοπίζεται κάτω από το δάχτυλό σας – πόσο ενοχλητικό!)

Ο συνδυασμός των ήδη υπαρχόντων σημείων για την εμπειρία στη σελίδα (page experience) με τα Core Web Vitals θα δώσουν ολιστική προοπτική σε αυτόν τον τόσο σπουδαίο παράγοντα.

Έτσι, θα ευνοηθούν τα sites που προσφέρουν μια ευχάριστη περιήγηση και οι χρήστες θα ενθαρρυνθούν να εμπλακούν ακόμα περισσότερο στον ιστό.

Χρήσιμα εργαλεία που παρέχουν πληροφορίες για την ευχρηστία ενός site, όπως το Page Speed Insights Tool και το Lighthouse, έχουν ήδη εκσυγχρονιστεί, ώστε να δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στους developers μαζί με προτάσεις για το πώς να βελτιωθεί το site.

Ας δούμε, όμως, ποια είναι αυτά τα πολυσυζητημένα Core Web Vitals.

Largest Contentful Paint (LCP)

Το LCP μετράει τη ταχύτητα φόρτωσης και σημειώνει το χρονικό σημείο, στο οποίο έχει φορτώσει το βασικό περιεχόμενο της σελίδας, ώστε αυτή να είναι εύχρηστη.

Διαφέρει από το First Contentful Paint (FCP), με την έννοια ότι δεν μετράει σε ποιο χρονικό σημείο ξεκίνησε η εμφάνιση του περιεχομένου, αλλά πότε η σελίδα μπορεί να αρχίσει να χρησιμοποιείται με άνεση από το χρήστη.

Ένα καλό σκορ θεωρείται μέχρι τα 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ περισσότερο από 4 δευτερόλεπτα είναι κακή απόδοση.

First Input Delay (FID)

Η μέτρηση αυτή ποσοτικοποιεί την εμπειρία που έχει ο χρήστης, όταν προσπαθεί να αλληλεπιδράσει με μια σελίδα, η οποία δεν αποκρίνεται σωστά. Το χαμηλό FID σημαίνει ότι η σελίδα είναι εύχρηστη.

Η πρώτη εντύπωση παίζει τεράστιο ρόλο σε διάφορα ζητήματα του digital marketing, όπως το bounce rate και το conversion rate, και αποτελείται από στοιχεία, όπως το design και η αισθητική του site, αλλά και η ταχύτητα και το ποσοστό απόκρισης. Μπορεί τα πρώτα δύο να είναι δύσκολο να μετρηθούν με μία μόνο μέτρηση, αλλά η δυνατότητα αλληλεπίδρασης δεν είναι.

Το FID μετράει το χρόνο που περνάει από τη στιγμή που ο χρήστης θα αλληλοεπιδράσει με τη σελίδα, για παράδειγμα πατώντας ένα link ή ένα κουμπί, μέχρι τη στιγμή που ο browser θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτή την αλληλεπίδραση.

Η στιγμή αυτή συμβαίνει μετά την εμφάνιση του πρώτου χρήσιμου περιεχομένου (First Contentful Paint) και θεωρείται ότι προσφέρει θετική εμπειρία περιήγησης όταν δεν ξεπερνάει τα 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Αν δε είναι μεγαλύτερη από 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, η εμπειρία περιήγησης θεωρείται φτωχή.

Cumulative Layout Shift (CLS)

Το CLS μετράει την οπτική σταθερότητα και υποδηλώνει πόσο συχνά οι χρήστες έρχονται αντιμέτωποι με απροσδόκητες αλλαγές του layout.

Αυτό ακριβώς το δυσάρεστο συναίσθημα που έχουμε, όταν διαβάζουμε ένα άρθρο και ξαφνικά το κείμενο μετατοπίζεται προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Ή ακόμα χειρότερα, όταν ετοιμαζόμαστε να πατήσουμε ένα κουμπί και επειδή η σελίδα μετατοπίζεται, καταλήγουμε να πατήσουμε ένα τελείως διαφορετικό κουμπί!

Τις περισσότερες φορές, κάτι τέτοιο είναι απλά ενοχλητικό, όμως τελικά μπορεί να μας ζημιώσει, όπως για παράδειγμα αν θέλουμε να ακυρώσουμε μία παραγγελία και τελικά πατάμε το κουμπί επιβεβαίωσής της (δείτε το video νωρίτερα σε αυτό το άρθρο).

Το CLS παρέχει ένα σκορ για αυτές τις ξαφνικές αλλαγές και πρέπει να είναι χαμηλό, δηλαδή κάτω από 0,1, για να θεωρηθεί η εμπειρία στη σελίδα θετική. Πάνω από 0,25 σηματοδοτεί μια φτωχή εμπειρία στη σελίδα.

Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνονται με μια ματιά οι βέλτιστες τιμές που πρέπει να στοχεύουμε:

MetricGoodNeeds improvementPoor
LCP<2.5sec<=4sec>4sec
FID<100ms<=300ms>300ms
CLS<0.1<=0.25>0.25

Πόσο θα με επηρεάσει το νέο update;

Με δεδομένο ότι ακόμα δεν γνωρίζουμε καν πότε θα κυκλοφορήσει το νέο update, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω, δε μπορούμε να ξέρουμε πόσο θα επηρεάσει τα sites.

Κάθε update του αλγορίθμου της Google έχει διαφορετικό impact. Για παράδειγμα, το Panda επηρέασε το 11,8% όλων των αναζητήσεων, ενώ το BERT το 10%. Από την άλλη, άλλοι ranking factors, όπως το https, δεν έχουν τόσο μεγάλη επίδραση.

Ένα θέμα που απασχολεί όλους τους SEO experts είναι το πόσο μεγάλη στροφή στο SEO φανερώνει αυτός ο καινούριος αλγόριθμος.

Από την εποχή της πρωτοκαθεδρίας των keywords και των backlinks μέχρι τη σημερινή κυριαρχία του καλού και σχετικού περιεχομένου, πώς θα επηρεάσει τη συνολική προσέγγιση στο SEO;

Όπως αναφέρουν πολλές πηγές από τη Google, το χρήσιμο περιεχόμενο θα εξακολουθεί να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο για τις κατατάξεις.

Αυτό σημαίνει ότι ένα site με πολύ καλό περιεχόμενο θα συνεχίσει να κατατάσσεται υψηλά και να έχει οργανική επισκεψιμότητα, ακόμα και αν η εμπειρία περιήγησης στη σελίδα είναι φτωχή.

Όμως, μεταξύ δύο sites που έχουν αντίστοιχης ποιότητας περιεχόμενο, πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα θα εμφανιστεί αυτό που θα προσφέρει καλύτερη εμπειρία στο χρήστη.

Top Stories

Με το Google Page Experience update, θα επηρεαστούν και τα αποτελέσματα στην ενότητα των Top Stories στις κινητές συσκευές.

Μέχρι τώρα, εμφανίζονταν εκεί sites που είχαν version AMP (Accelerated Mobile Pages), όμως με το νέο update θα μπορούν να εμφανιστούν εκεί και τα υπόλοιπα sites, αρκεί να έχουν θετική εμπειρία περιήγησης.

Έτσι, τα sites με AMP θα συνεχίσουν να μπορούν να εμφανίζονται, όμως θα ανταγωνίζονται και τα sites χωρίς AMP.

Τα καλά νέα είναι ότι με το AMP το site έχει ούτως ή άλλως πολύ καλά σκορ στις μετρήσεις του page experience, απλώς πλέον αυτή η εκδοχή δεν είναι υποχρεωτική για την κατάταξη στα Top Stories.

Πώς μπορώ να προετοιμαστώ;

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Google, έχουμε χρόνο μπροστά μας, για να προετοιμαστούμε για το νέο update – αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να εφησυχάζουμε!

Το πρώτο πράγμα που καλό είναι να κάνουν όλοι, είναι να τεστάρουν το site τους, για να δουν τι σκορ έχουν στις παραπάνω μετρήσεις.

Αυτό μπορείτε να το κάνετε με το Chrome User Experience Report, αλλά και με όλα τα εργαλεία που αναφέρθηκαν παραπάνω, δηλαδή το Mobile-Friendly Test Tool και το Page Speed Insights Tool.

Εκεί μπορείτε να δείτε το σκορ που παίρνει αυτή τη στιγμή το site σας ως προς το LCP, το FID και το CLS, αλλά και άλλους δείκτες, όπως το First Contentful Paint (FCP).

Εκτός, όμως, από την αυστηρή προσήλωση σε αυτές τις τεχνικές μετρήσεις, καλό είναι να κάνετε στοχευμένες κινήσεις, με σκοπό να βελτιώσετε τη συνολική εμπειρία που έχει ο χρήστης στο site σας.

Να σημειωθεί, βέβαια, ότι η Google κάνει διάκριση ανάμεσα σε εμπειρία στη σελίδα (page experience) και εμπειρία στο site (website experience).

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορείτε να βελτιστοποιήσετε για αρχή συγκεκριμένες σελίδες, για των οποίων τα rankings ενδιαφέρεστε.

Αν αυτές έχουν καλό σκορ ως προς την εμπειρία του χρήστη, δεν θα επηρεαστούν, αν άλλες σελίδες μέσα στο ίδιο site προσφέρουν χειρότερη εμπειρία πλοήγησης.

Μερικές προτάσεις για το πώς να βελτιώσετε τις σελίδες για καλύτερη εμπειρία χρήστη είναι οι ακόλουθες:

Μειώστε την ταχύτητα φόρτωσης

Στο Page Speed Insights, σε πρώτη φάση πρέπει οπωσδήποτε να προσέξετε σε πόσο χρόνο φορτώνει η σελίδα.

Αν αυτός είναι άνω των 3 δευτερολέπτων, μπορείτε να εφαρμόσετε τις προτάσεις που θα σας κάνει το εργαλείο, όπως για παράδειγμα να μικρύνετε τις φωτογραφίες σας, ώστε η ταχύτητα να μειωθεί και έτσι να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη.

Διορθώστε τα 4xx errors

Όταν ο χρήστης πατάει σε ένα link που δεν τον βγάζει πουθενά, αυτό έχει ως συνέπεια αρνητική εμπειρία περιήγησης.

Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Ahrefs, SEMRush, Ubersuggest & Screaming Frog για να εντοπίσετε τα broken links στο site σας, ώστε στη συνέχεια να τα κάνετε redirect στη σωστή σελίδα.

Εντοπισμός Broken Backlinks με το Ahrefs
Εντοπισμός Broken Backlinks με το Ahrefs

Μελετήστε τους ανταγωνιστές σας

Η εμπειρία του χρήστη είναι μια έννοια με πολλές παραμέτρους, οπότε όσο περισσότερο το μελετήσετε, τόσο το καλύτερο.

Στο Ubersuggest, μπορείτε να πληκτρολογήσετε το μεγαλύτερο ανταγωνιστή σας και να δείτε στο Top Pages τη λίστα με τις πιο επιτυχημένες σελίδες από άποψη οργανικού traffic. Σε αυτές τις σελίδες, σας προτείνουμε να κάνετε ενδελεχή έλεγχο, για να καταλάβετε τι κάνουν καλύτερα από εσάς.

Η ανάλυση του ανταγωνισμού είναι βασική πρακτική του SEO και όχι μόνο για την εμπειρία του χρήστη. Στο συγκεκριμένο πεδίο, όμως, μπορεί να δώσει χρήσιμες πληροφορίες που θα σας κάνουν να κατανοήσετε καλύτερα τι ακριβώς σημαίνει το page experience.

Ubersuggest Competition Analysis
Ubersuggest Competition Analysis – Top Pages

Για μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερα δεδομένα θα πρέπει ωστόσο να επενδύσετε σε κάποιο εργαλείο όπως το Ahrefs.

Ahrefs Competition Analysis - Top Pages
Ahrefs Competition Analysis – Top Pages

Ποιες είναι οι διαφορές των σελίδων αυτών από το δικό σας site; Ποιες είναι οι τεχνικές τους που τις κάνουν τόσο επιτυχημένες;

Φυσικά, στόχος δεν είναι απλά να τις αντιγράψετε, αλλά να υπερβείτε τον ανταγωνισμό παρέχοντας κι εσείς ένα εξίσου καλό ή και καλύτερο site.

Αναλύστε το design

Με τη βοήθεια του Hotjar ή του Crazy Egg, μπορείτε να διαπιστώσετε αν το design του site σας έχει συγκεκριμένα προβλήματα που το καθιστούν δύσχρηστο.

Ακολουθήστε προσεκτικά τις οδηγίες και θα δείτε σε κάθε σελίδα πλήρη απεικόνιση του πώς οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με το site.

Συγκεκριμένα, με τις θερμικές απεικονίσεις, θα δείτε σε ποια ακριβώς σημεία κάνουν κλικ, κάτι που δείχνει πιθανά προβλήματα, όπως αν πατάνε πάνω σε σημεία, τα οποία δεν παρέχουν τη δυνατότητα για κλικ.

Για παράδειγμα, αν διαπιστώσετε ότι οι χρήστες τείνουν να κάνουν κλικ πάνω σε μια εικόνα που δεν έχει link, τότε μπορείτε κάλλιστα να της προσθέσετε, για να τους παραπέμψετε εκεί που θέλετε.

Παράδειγμα ιστοσελίδας με το Hotjar Heatmap
Παράδειγμα ιστοσελίδας με το Hotjar Heatmap

Μάθετε ποια sites έχουν καλύτερη εμπειρία χρήστη

Με το Chrome extension του Ubersuggest, κάθε φορά που κάνετε μια αναζήτηση στη Google, μπορείτε να βλέπετε στα αποτελέσματα συγκεκριμένα στοιχεία για κάθε site, όπως τον αριθμό των backlinks και το domain score.

Αν σε κάποια αναζήτηση, παρατηρήσετε ότι κάποιο site βγαίνει ψηλά, παρόλο που έχει λίγα backlinks και χαμηλό domain score, είναι πολύ πιθανό να πετυχαίνει την υψηλή κατάταξη χάρη στη θετική εμπειρία πλοήγησης που προσφέρει.

Το να το αναλύσετε, σίγουρα θα σας δώσει χρήσιμα δεδομένα.

Παρόμοια Chrome extensions είναι το MozBar και Ahrefs SEO Toolbar.

Παράδειγμα Απεικόνισης με το Ahrefs SEO Toolbar Chrome Extension
Παράδειγμα Απεικόνισης με το Ahrefs SEO Toolbar Chrome Extension

Google Page Experience Update – Εν Κατακλείδι

Η εμπειρία του χρήστη σε μια σελίδα θα αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία όσο περνάει ο καιρός.

Είναι λογικό η Google να θέλει να επιβραβεύσει τα sites, τα οποία οι χρήστες λατρεύουν και στα οποία τείνουν να επιστρέφουν ξανά και ξανά, όπως και να “τιμωρήσει” αυτά, τα οποία προσφέρουν μία λιγότερο ευχάριστη εμπειρία στους επισκέπτες.

Το εξαιρετικό νέο είναι ότι αυτή τη φορά δεν θα βρεθούμε προ απροόπτου, αλλά θα έχουμε χρόνο να προετοιμαστούμε και να κάνουμε όλες τις απαραίτητες διορθώσεις.

Μην χάνετε χρόνο λοιπόν – εφαρμόστε αυτά που διαβάσατε στο άρθρο αυτό. Αν πάλι, για τον οποιοδήποτε λόγο, χρειαστείτε βοήθεια, επικοινωνήστε μαζί μου.

Καλή επιτυχία 🙂

5 3 ψήφοι
Article Rating

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων