Blog

Performance Marketing: Τι Είναι και Γιατί να Επενδύσετε σε Αυτό

Το internet άλλαξε μια για πάντα τον τρόπο που οι καταναλωτές ψάχνουν και ενημερώνονται για τα προϊόντα, όπως επίσης άλλαξε και τον τρόπο με τον οποίο αγοράζουν αυτά που εντέλει επιλέγουν.

Φυσικά, είναι περιττό να πούμε ότι με τον ίδιο τρόπο έχει μεταμορφωθεί και ο τρόπος με τον οποίο προβάλλονται και πωλούνται τα προϊόντα αυτά. Για το λόγο αυτό, και χάρη στο internet οι marketers έχουν τη δυνατότητα να συλλέγουν δεδομένα 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα.

Χάρη στο data transparency (διαφάνεια δεδομένων), οι επαγγελματίες του marketing έχουν τη δυνατότητα να βελτιστοποιούν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες με σκοπό τη μέγιστη απόδοση. Κι αυτό είναι που αποκαλούμε με τον όρο performance marketing.

Performance Marketing
Performance Marketing: Τι Είναι και Γιατί να Επενδύσετε σε Αυτό

Τι είναι το Performance Marketing?

Το performance marketing είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για διαδικτυακές καμπάνιες όπου οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν εταιρίες marketing ή πλατφόρμες διαφήμισης για τα αποτελέσματα της κάθε καμπάνιας τους. Τα αποτελέσματα αυτά μπορεί να είναι clicks, εγγραφές/sign ups ή μετατροπές/conversions.

Σε αντίθεση με το παραδοσιακό marketing, το performance marketing είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να οδηγεί τους πιθανούς καταναλωτές σε ενέργειες (πχ clicks ή εγγραφές σε newsletters) και στη συνέχεια να παρακολουθεί και να μετράει τις ενέργειες αυτές και τα αποτελέσματά τους.

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς σε αντίθεση με τις πολύ μεγάλες εταιρίες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ξοδεύουν τεράστια διαφημιστικά ποσά στο branding τους, οι μικρότερες εταιρίες πρέπει να προσέχουν πολύ τα διαφημιστικά τους έξοδα.

Αυτού του είδους λοιπόν το marketing, ξαναδίνει ισχύ στα χέρια του διαφημιστή που μπορεί πλέον να αποφασίζει ποια ενέργεια θα είναι χρήσιμη και να προχωρήσει σε αυτή, κι έπειτα να πληρώσει μόνο εφόσον η ενέργεια αυτή έχει ολοκληρωθεί (είτε αυτή είναι clicks/traffic, μία πώληση, ένα Lead κοκ).

Σε τι διαφέρει το Performance Marketing από άλλες μορφές advertising;

Στα περισσότερα παραδοσιακά είδη διαφήμισης, ο διαφημιστής πληρώνει προκαταβολικά ένα αντίτιμο για το χώρο διαφήμισης ανεξάρτητα από την απόδοσή της. Αυτό σημαίνει στη γλώσσα των οικονομικών, εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες ευρώ επενδυμένα σε διαφημίσεις που (‘ισως) ποτέ δεν είχαν δυνατές επιδόσεις σε μετατροπές.

Στο performance marketing, οι πληρωμές γίνονται μόνο εφόσον η διαφημιστική καμπάνια φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, δηλαδή ο σκοπός του Call-to-Action (CTA) έχει επιτευχθεί (click/εγγραφή/τηλεφώνημα/πώληση κλπ).

Performance marketing & brand marketing

Στις μέρες μας το brand awareness είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς σε μία κορεσμένη από αμέτρητα brands αγορά είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίσετε.

Υπάρχουν φυσικά πολλοί τρόποι να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας, όπως καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παραδοσιακές διαφημίσεις, content marketing και πολλά άλλα.

Πολλές από αυτές τις μεθόδους βέβαια, ανήκουν στις μεθόδους που χρησιμοποιεί και το performance marketing μιας και οι διαφημιστές πληρώνουν μόνο για συγκεκριμένες, μετρήσιμες ενέργειες.

Για παράδειγμα, τα recommendations/συστάσεις είναι ένας πολύ δυναμικός τρόπος για να αυξήσετε κατακόρυφα την αναγνωρισιμότητα του brand σας, με το να προσφέρετε σε προσεκτικά στοχευμένο κοινό (target audience), συγκεκριμένο περιεχόμενο που να προσφέρει λύσεις σε προβλήματα (pain points) που αντιμετωπίζει.

Καθώς τα αποτελέσματα μπορούν να αποδοθούν στις συγκεκριμένες καμπάνιες και ο διαφημιστής πληρώνει μόνο σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που επέλεξε και τον στόχο μετατροπής (conversion goal), αυτή η μέθοδος αποτελεί μία ακόμη μέθοδο performance marketing.

Performance marketing & affiliate marketing

Το affiliate marketing είναι αναμφίβολα υποκατηγορία του performance marketing, μιας και βασίζεται σε δείκτες απόδοσης και προκαθορισμένους στόχους.

Στο affiliate marketing, η εκάστοτε εταιρία πληρώνεται για τη διαδικτυακή προώθηση ενός προϊόντος ή την υπηρεσία μίας άλλης εταιρίας. Ο affiliate marketer διαφημίζει κάτι εκ μέρους του εμπόρου, με στόχο να προσελκύσει κίνηση (traffic), clicks και πωλήσεις στον ιστότοπο του εμπόρου αυτού.

Η εταιρία που αναλαμβάνει το affiliate marketing πληρώνεται αποκλειστικά για τις δράσεις που έλαβαν χώρα, όπως clicks, μετατροπές και leads.

V1CE NFC BUSINESS CARD

Performance marketing & programmatic advertising

Το programmatic marketing είναι μία αυτοματοποιημένη μέθοδος κατά την οποία αγοράζει κάποιος διαφημιστικό χώρο, στοχεύοντας σε πολύ συγκεκριμένο και προσεκτικά επιλεγμένο κοινό στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Το programmatic marketing αποτελεί ένα απαραίτητο μέρος του performance marketing, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους διαφημιστές να αγοράσουν καλύτερο χώρο τοποθέτησης των διαφημίσεων τους και να αυξήσουν το ROI (Return of Investment – Απόδοση Επένδυσης).

Ένα μεγάλο όφελος του programmatic marketing είναι η δυνατότητα που προσφέρει για εις βάθος ανάλυση των στατιστικών στοιχείων και άλλων δεδομένων. Αυτό με τη σειρά του επιτρέπει στους διαφημιστές να διερευνήσουν την απόδοση των programmatic διαφημίσεων και να βελτιστοποιήσουν τις επόμενες κινήσεις τους, με γνώμονα τα δεδομένα αυτά.

Πώς να μετρήσεις την απόδοση του Performance Marketing

Ένα αποφασιστικό στοιχείο για τη μέτρηση της απόδοσης του performance marketing είναι το ROI (Return of Investment), δηλαδή η απόδοση της εκάστοτε επένδυσης βασισμένη σε πολύ συγκεκριμένα και σαφώς προαποφασισμένα KPIs (Key Performance Indicators – Βασικοί Δείκτες Απόδοσης).

Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο μία καμπάνια μπορεί να κατανοηθεί και να βελτιωθεί με στόχο την καλύτερη απόδοση.

Η σωστή μέτρηση του ROI είναι το κλειδί του επιτυχημένου digital marketing, οπότε είναι και πολύ σημαντικό να το ελέγχετε συστηματικά και με ιδιαίτερη προσοχή.

Υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων διαδικτυακών εργαλείων για τη βελτιστοποίηση απόδοσης, αλλά οποιοδήποτε και αν επιλέξετε, δώστε ικανοποιητικό χρόνο στις καμπάνιες σας να συλλέξουν τα απαραίτητα στοιχεία. Δεν μπορείτε να βγάλετε σωστά συμπεράσματα με ελλιπή δεδομένα.

Όσο περισσότερα τα στατιστικά δεδομένα τόσο ασφαλέστερη και η εικόνα που θα σχηματίσετε.

Από εκεί και πέρα, με νέα δεδομένα στα χέρια σας θα μπορείτε να προχωρήσετε στη βελτιστοποίηση των επόμενων διαφημίσεών σας.

Παρακάτω θα βρείτε μία συνοπτική παρουσίαση των βασικών metrics και KPIs που χρησιμοποιούνται ευρέως στο performance marketing.

Πιο αναλυτικά:

CPM (Cost Per Mille)

CPM είναι το Cost Per Mille, ή Cost Per Thousand και επί της ουσίας αναφέρεται στο κόστος που πληρώνει ο διαφημιστής για 1000 impressions (εμφανίσεις) σε μία διαδικτυακή διαφήμιση.

Πιο συγκεκριμένα είναι η τιμή που πληρώνει ο διαφημιστής για κάθε 1000 φορές που η διαφήμιση εμφανίζεται σε χρήστες του διαδικτύου.

Το CPM δεν υπολογίζει το αν ο χρήστης προχώρησε σε κάποια ενέργεια (πχ click). Απλά καθορίζει την τιμή εμφάνισης της διαφήμισης.

Μερικοί διαφημιστές επικεντρώνονται περισσότερο σε μετρήσεις που αφορούν ενέργειες τις οποίες εκτέλεσαν οι χρήστες και πολύ λιγότερο στην απλή εμφάνιση της διαφήμισης.

CPC (Cost Per Click)

CPC είναι το γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται έστω και λίγο με το διαδικτυακό μάρκετινγκ, Cost Per Click (κόστος ανά κλικ) στην εκάστοτε διαφήμιση.

Αναμφίβολα το CPC είναι ένας πολύ ενδεικτικότερος δείκτης διάδρασης από το CPM, καθώς ο χρήστης έχει προχωρήσει σε μία δράση και έχει ήδη “κλικάρει” τη διαφήμιση.

Ένα υψηλότερο CPC συνήθως σημαίνει ότι η αξία (προσοχή, όχι η τιμή) της μετατροπής είναι υψηλότερη.

Για παράδειγμα, ένα brand πολυτελών αυτοκινήτων, πολύ πιθανό να χρειάζεται ένα υψηλότερο κόστος ανά κλικ, καθώς στοχεύει σε ένα πολύ πιο περιορισμένο κοινό πιθανών αγοραστών, οι οποίοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Συχνά βέβαια, στις περιπτώσες όπου το Cost Per Click είναι πολύ υψηλό, πιθανόν και η απόδοση να είναι πολύ υψηλότερη.

CPA (Cost Per Action)

Το CPA δεν είναι άλλο από το Cost Per Action (κόστος ανά ενέργεια) και μετράει την απόδοση της καμπάνιας με γνώμονα μία συγκεκριμένη επιθυμητή ενέργεια, στην οποία θέλετε να προχωρήσουν οι χρήστες, όπως το να κατεβάσουν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, να εγγραφούν στα newsletters, να αγοράσουν ένα προϊόν ή κάποια άλλη παρόμοια ενέργεια.

Στο performance marketing, η ενέργεια που λαμβάνει χώρα εκ μέρους των δυνητικά μελλοντικών πελατών, θεωρείται ως το πιο μετρήσιμο και απτό αποτελέσμα μίας καμπάνιας.

Συνεπώς, το CPA αποτελεί με τη σειρά του και το πλέον σημαντικό και δημοφιλές metric για τους περισσότερους marketers και διαφημιστές.

LTV (Lifetime Value)

Αυτό το metric επικεντρώνεται στην προβλεπόμενη (projected) Lifetime Value (αξία στη διάρκεια ζωής του πελάτη). Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει τη συνολική αξία ενός πελάτη στην εκάστοτε εταιρία ή brand για όσο χρόνο αυτός παραμένει πελάτης και χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες/προϊόντα της.

Το LTV κάνει μία εκτίμηση του τι θα ξοδέψει ο κάθε πελάτης συνολικά με βάση τη μέχρι τώρα αγοραστική του δραστηριότητα, χρησιμοποιώντας προηγμένες μεθόδους όπως predictive analytics.

Χάρη στις εκλεπτυσμένες δυνατότητες μέτρησης, το LTV γίνεται μέρα με τη μέρα ένα όλο και πιο δημοφιλές metric, καθώς βοηθά τους marketers να οργανώνουν τη γενική στρατηγική με απώτερο στόχο και σκοπό, την αύξηση του ROI.

Είδη Performance Marketing

Το performance marketing έχει εξελιχθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια χάρη στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και στην αντίστοιχη αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς των πελατών.

Σήμερα, το digital marketing επικεντρώνεται στο να εντοπίσει τους σωστούς ανθρώπους, στη σωστή συσκευή, τη σωστή στιγμή.

Τα εργαλεία που υπάρχουν στη διάθεση των ειδικών του marketing έχουν εξίσου εξελιχθεί, προσφέροντας στους performance marketers τη δυνατότητα να σχεδιάσουν καμπάνιες υψηλής απόδοσης για ένα μεγάλο εύρος κοινού και για ένα εξίσου μεγάλο εύρος διαφορετικών στόχων.

Το SEM (Search Engine Marketing), είναι ένα σημαντικό κομμάτι του performance marketing και χωρίς αμφιβολία αξίζει κάθε κόπο, χρηματική επένδυση καθώς και επένδυση χρόνου.

Το SEM αναφέρεται στην στρατηγική τοποθέτηση πληρωμένων διαφημίσεων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SERPs). Είναι μία εξαιρετικά αποτελεσματική πρακτική καθώς εκθέτει το χρήστη σε πολύ προσεκτικά στοχευμένες διαφημίσεις σχετικές με το προϊόν ή την υπηρεσία για τα οποία πραγματοποιεί την εκάστοτε αναζήτηση.

Ακριβώς τη στιγμή εκείνη η πρόθεση αγοράς είναι εξαιρετικά υψηλή κι έτσι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, τόσο στο να του ελκύσει η διαφήμιση αυτή το ενδιαφέρον όσο και να προχωρήσει στην αγορά.

Μία ακόμη τακτική marketing η οποία κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος είναι το native advertising. Τα native ads (εγγενείς διαφημίσεις – ταιριάζουν με τη μορφή και το ύφος του ιστοχώρου στον οποίο εμφανίζονται) είναι πολύ πιο αποτελεσματικά από τα display ads καθώς δεν μοιάζουν με διαφημίσεις κι έτσι δεν διακόπτουν τη διαδικασία πλοήγησης του χρήστη.

Αντιθέτως ταιριάζουν μορφολογικά αλλά και στο ύφος με το διαδικτυακό χώρο στον οποίο εμφανίζονται. Επιλέγοντας ένα υψηλής ποιότητας network, μπορείτε να κερδίσετε έκθεση σε πολύ ποιοτικούς ηλεκτρονικούς χώρους, φτάνοντας σε πολύ υψηλή και ποιοτική επισκεψιμότητα καθώς και ένα εξίσου ευάριθμο και ποιοτικό κοινό.

Πώς να χτίσετε μία επιτυχημένη στρατηγική Performance Marketing

Υπάρχουν πολυάριθμοι τύποι καναλιών performance marketing όπως και διάφορα είδη καμπάνιας βασισμένα σε αυτού του είδους το marketing. Συνεπώς, δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπο να χτίσετε μία καλή στρατηγική στο performance marketing.

Παρ’ όλα αυτά, παρακάτω θα βρείτε τα βασικά βήματα με τα οποία μπορείτε να χτίσετε μία αποτελεσματική στρατηγική performance marketing παντός τύπου και για κάθε πιθανό κοινό στόχευσης.

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να οδηγήσετε την καμπάνια σας σε σίγουρη επιτυχία:

Βήμα 1: Καθορίστε τον στόχο της καμπάνιας σας

Πριν να είστε σε θέση να μετρήσετε την επιτυχία μίας καμπάνιας, πρέπει να έχετε θέσει τους στόχους της καμπάνιας αυτής. Είτε ο στόχος αυτός είναι να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας, είτε απλά να πουλήσετε κάποια προϊόντα, το να θέσετε πολύ συγκεκριμένους στόχους αποτελεί το θεμέλιο λίθο του performance marketing.

Πολλές διαφημιστικές πλατφόρμες προαπαιτούν τη θέσπιση συγκεκριμένων στόχων πριν την έναρξη δημιουργίας διαφημίσεων. Οι διαφημιστικοί σας στόχοι, καθορίζουν το πού θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις σας, σε ποιους θα εμφανιστούν καθώς και άλλους παράγοντες που είναι απαραίτητοι για την επιτυχία της καμπάνιας σας.

Οι πιο δημοφιλείς στόχοι του digital marketing είναι:

  • Αναγνωρισιμότητα του brand (brand awareness)
  • Αύξηση της επισκεψιμότητας ενός ιστότοπου (website traffic)
  • Remarketing/retargeting
  • Αύξηση αλληλεπίδρασης (engagement)
  • Lead generation / εύρεση νέων πελατών
  • Αύξηση πωλήσεων

Με το που καθορίσετε ξεκάθαρα τους στόχους σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις διαφημιστικές πλατφόρμες που θα σας επιτρέψουν να επιτύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Βήμα 2: Επιλέξτε τα ψηφιακά κανάλια

Στο performance marketing, είναι πολύ πιο σοφό το να χρησιμοποιείτε πολλά κανάλια marketing, παρά να εστιάζετε μόνο σε ένα.

Αυτό βοηθάει στο να γίνεται μεγαλύτερη έκθεση της καμπάνιας σας κι έτσι να φτάνει και σε περισσότερους διαδικτυακούς χρήστες. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνονται και οι πιθανότητες επιτυχίας.

Είτε πρόκειται για affiliate marketing, native advertising, ή social media platforms αναζητήστε κανάλια που εξειδικεύονται στο είδος της μετατροπής την οποία έχετε θέσει ως στόχο και όπου είναι πολύ πιθανότερο να βρείτε το κοινό στο οποίο στοχεύετε.

Με το να διευρύνετε το ενδιαφέρον σας προς διαφορετικά είδη μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή να μετακινηθείτε από τα απλά display ads προς το native advertising, σας επιτρέπει να αυξήσετε δραματικά το εύρος και την έκταση της έκθεσης κάθε καμπάνιας σας, φτάνοντας σε ένα σαφώς ευρύτερο κοινό.

Βήμα 3: Δημιουργήστε και δημοσιεύστε την καμπάνια σας

Ένας μεγάλος όγκος της εργασίας πάνω στο performance marketing αφιερώνεται στην προσεκτική δημιουργία των digital campaigns.

Συγκεκριμένα, στο να εντοπιστεί το κατάλληλο κοινό, το να βρεθούν και να κατανοηθούν τα προβλήματα και οι επιθυμίες του κοινού, να φτιαχτούν από δημιουργικής απόψεως οι διαφημίσεις (εικόνα, ήχος, κείμενο κλπ) και το περιεχόμενό τους να ανταποκρίνεται στις ανάγκες αυτές του κοινού, ώστε να προσελκύει το ενδιαφέρον.

Όσο περισσότερο κατανοείτε το κοινό στο οποίο στοχεύετε και πώς το προϊόν σας ή η υπηρεσία που προσφέρετε μπορεί να ανταποκρίνεται στις επιθυμίες τους, τόσο πιο εύκολο θα είναι να δημιουργήσετε το καλύτερο δυνατό περιεχόμενο, να το σχεδιάσετε και να βρείτε τον πιο κατάλληλο χρόνο για τη δημοσίευσή του.

Φυσικά, η τεχνική πλευρά της καμπάνιας σας, όπως για παράδειγμα το μέγεθος των διαφημιστικών banners, ο αριθμός των χαρακτήρων, ποιες εικόνες θεωρούνται κατάλληλες και πολλά άλλα πρακτικά θέματα καθορίζονται από το είδος της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιήσετε.

Βήμα 4: Μετρήστε και βελτιστοποιήστε την καμπάνια σας

Η πραγματική δουλειά ξεκινάει μετά τη δημοσίευση της καμπάνιας σας. Το performance marketing ξεκινά να παράγει δεδομένα τη στιγμή που αρχίζει η διαφήμιση/καμπάνια να λειτουργεί διαδικτυακά.

Είναι στις υποχρεώσεις του marketer να βελτιστοποιεί κάθε καμπάνια με γνώμονα την καλύτερη δυνατή απόδοση, σε όλα τα κανάλια που χρησιμοποιούνται. Πρέπει να παρατηρεί με προσοχή όλα τα analytics και όλα τα metrics και να αποφασίζει ποιες πηγές επισκεψιμότητας λειτουργούν αποδοτικότερα. Έπειτα, πρέπει τα χρήματα του διαφημιστικού budget να μοιράζονται αντίστοιχα στα πιο αποδοτικά κανάλια.

Μπορείτε και πρέπει να χρησιμοποιείτε το performance marketing όχι απλά για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας αλλά και για να εντοπίσετε τα δυνατότερα κανάλια για τις καμπάνιες σας, τα κοινά σας και τους στόχους της κάθε καμπάνια σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε στη συνέχεια να αυξήσετε την απόδοση της κάθε σας διαφημιστικής επένδυσης.

Βήμα 5: Διαχειριστείτε τυχόν παγίδες

Όπως συμβαίνει σε κάθε μορφή ψηφιακού marketing, έτσι και στο performance marketing υπάρχουν πιθανές παγίδες, μερικές εκ των οποίων είναι:

  • Η ασφάλεια του branding (brand safety)
  • Θέματα σχετικά με τη συμμόρφωση σε κανόνες
  • Κανονισμοί απορρήτου
  • Απάτες σχετικές με τα clicks και επισκεψιμότητα από bots (bot traffic)
  • Εκδοτικές απάτες και διαφάνεια διαφημιστικής τοποθέτησης

Ένας τρόπος να μειώσετε τον κίνδυνο για τυχόν προβλήματα είναι να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικά δίκτυα και πλατφόρμες υψηλής ποιότητας, όπου θέματα όπως η ασφάλεια του brand και το απόρρητο των δεδομένων χειρίζονται με υπευθυνότητα και αξιοπιστία.

Πλεονεκτήματα του Performance Marketing

Το native advertising είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα performance marketing – οι διαφημιστές δημιουργούν διαφημιστικές καμπάνιες για έναν συγκεκριμένο στόχο μετατροπής και πληρώνουν μόνο για τα clicks ή άλλες σχετικές ενέργειες μετατροπής.

Συγκρίνετε τώρα μία τηλεοπτική διαφήμιση, η οποία τρέχει για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και δεν υπάρχει καμία εγγύηση για το πόσοι καταναλωτές θα τη δούνε και πόσοι από αυτούς θα κάνουν κάποια ενέργεια σχετικά με αυτή πχ αγορά/εγγραφή κλπ.

Αυτό από μόνο του περιγράφει τα πλεονεκτήματα του performance marketing. Το είδος αυτό του μάρκετινγκ στοχεύει στο να καταγράψει όλα τα δεδομένα και να αποδώσει την κάθε ενέργεια στο σωστό μέσο/κανάλι. Κι έτσι, οι marketers έχουν πολύ μεγαλύτερο έλεγχο στο διαθέσιμο budget και, φυσικά, στο ROI.

Παρακάτω σας παραθέτουμε τρεις βασικούς λόγους που το performance marketing είναι το… καινούριο marketing:

  1. Ευκολότερη παρακολούθηση/καταγραφή απόδοσης

Οι καμπάνιες του performance marketing σχεδιάζονται με στόχο την καταγραφή και καταμέτρηση στατιστικών και άλλων δεδομένων. Με τη βοήθεια διαφόρων εργαλείων ανάλυσης δεδομένων σχεδιασμένων συγκεκριμένα για performance marketers, είναι εύκολο και κυρίως πολύ εφικτό, να αφουγκράζονται οι ειδικοί τον παλμό της κάθε καμπάνιας και να κάνουν τις αντίστοιχες αλλαγές για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων.

  1. Χαμηλότερο ρίσκο

Οι υπεύθυνοι του marketing γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει με την απόδοση κάθε καμπάνιας σε κάθε στάδιο της κι έτσι έχουν τη δυνατότητα να επεμβαίνουν όποτε χρειάζεται κάποια αλλαγή και με τον τρόπο αυτό να μειώνουν το ρίσκο μίας πιθανής αποτυχίας. Επιπλέον, εξαιτίας του χαμηλού ρίσκου, είναι πολύ πιο εύκολη η γρήγορη δημοσίευση μίας καμπάνιας χωρίς να είναι απαραίτητες πολλαπλές και χρονοβόρες εγκρίσεις.

  1. Eστιασμένο στο ROI

Το performance marketing καθοδηγείται από το ROI (την προσπάθεια για μέγιστη απόδοση της εκάστοτε επένδυσης) και αυτό γιατί πάντα ο τελικός στόχος είναι να βελτιωθεί η απόδοση της καμπάνιας και άρα και της ίδιας της επένδυσης. Αυτή η πρακτική διασφαλίζει ότι οι καμπάνιες κινούνται πάντα προς καλύτερα αποτελέσματα, το οποίο με τη σειρά του βελτιώνει και το branding και αυξάνει πωλήσεις και leads.

Παραδείγματα Performance Marketing

Avon – Native programmatic video

Το γνωστό και πετυχημένο brand της Avon προσφέρει ένα πολύ χρήσιμο παράδειγμα του πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το native programmatic (video στην περίπτωση αυτή) για να εξασφαλίσει υψηλή απόδοση στις διαφημιστικές καμπάνιες της.

Σε συνεργασία με το δικό της media agency στη Βραζιλία, η Avon δημιούργησε ένα βίντεο που εστιάζει στην ενδυνάμωση του γυναικείου κινήματος, δίνοντας έμφαση στη διάδοση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, όπως για παράδειγμα ο αγώνας ενάντια στην ανισότητα των δύο φύλων καθώς και η μάχη ενάντια στον καρκίνο του μαστού.

Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία, η Avon ήταν σε θέση να παρακολουθήσει και να μετρήσει την εξαιρετική απόδοση της διαφήμισης σε ιστοσελίδες υψηλής ποιότητας. Τα στατιστικά στις σελίδες αυτές ήταν:

  • 63% ολοκλήρωση της παρακολούθησης του βίντεο και
  • 70% των χρηστών είδαν πάνω από 75% του βίντεο

Outbrain – Search campaign

Η Growth Marketing ομάδα της Outbrain παρήγαγε μία brand search καμπάνια στην Ιταλία, η οποία χρησιμοποίησε search ads που εμφανίζονταν σε χρήστες οι οποίοι αναζητούσαν τον όρο “Outbrain” διαδικτυακά και οι οποίες διαφημίσεις οδηγούσαν σε landing page πωλήσεων.

Outbrain ad

Η απόδοση της καμπάνιας ήταν εξωπραγματική: CTR 18.47%, CVR 13.9% και ένα απίθανο 2028% ROI. Αυτό σε απλούς αριθμούς σημαίνει ότι για κάθε $1 που ξοδεύτηκε για την καμπάνια αυτή, η απόδοση ήταν $20.

VAVAVOOM – YouTube video campaign

TrueView for Action είναι μία βίντεο καμπάνια που κυκλοφορεί στα Google Ads για να αυξήσει τις μετατροπές και τα leads της εταιρίας.  Το παγκόσμιο brand ρούχων VAVAVOOM κατάφερε να συγκεντρώσει μερικά πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα από αυτή τη YouTube βίντεο καμπάνια.

Η εταιρία έθεσε ένα ROAS (Return on Ad Spend) της τάξης 10:1, συνδυάζοντας την TrueView καμπάνια με ένα προσεκτικά προσαρμοσμένο κοινό με γνώμονα την πρόθεση αγοράς για να φτάσουν στον στόχο τους.

Και πραγματικά, όχι απλά πέτυχαν αλλά ξεπέρασαν και τον στόχο τους, φτάνοντας της 304,517 αλληλεπιδράσεις κατά τη διάρκεια των 11 εβδομάδων που κράτησε η καμπάνια αυτή. Το ROAS έφτασε το 1409%.

Στο Performance Marketing το ROI παίρνει την κεντρική θέση

Οι καμπάνιες του performance marketing σας δίνουν τη δυνατότητα να μετρήσετε τα πάντα από την αναγνωρισιμότητα του brand σας, τον ρυθμό των μετατροπών και πολλά άλλα για κάθε μία από τις διαφημίσεις που δημιουργείτε.

Καθώς λοιπόν οι διαφημίσεις γίνονται όλο και πιο διαφανείς, οι διαφημιστές αναζητούν πέρα από το branding προκειμένου να χτίσουν στρατηγικές με αποδεδειγμένα καλό ROI.

Το performance marketing γεννήθηκε από αυτή ακριβώς την ανάγκη και γίνεται με το πέρασμα του χρόνου όλο και πιο αποδοτικό.

Οπότε, αν θέλετε να γίνει και η δική σας εταιρία ένα success story του performance marketing, βλέποντας τα οφέλη της παρακολούθησης της διαφημιστικής πορείας, των μετρήσεων όλων των analytics και metrics καθώς και των αντίστοιχων αλλαγών πάνω στις καμπάνιες για τη βελτίωση της απόδοσης της επένδυσής σας, τότε απλά επικοινωνήστε μαζί μου

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων