Πολύ συχνά γίνεται λόγος για το ποιο Content Management System (CMS) είναι το καλύτερο. Προσωπικά, δουλεύω αποκλειστικά και εμπιστεύομαι τυφλά το WordPress.
Οι λόγοι πολλοί, αλλά θα αναλυθούν σε κάποιο άλλο άρθρο.
Σήμερα θα ήθελα να προσπαθήσω να δώσω απάντηση σε ένα λίγο πιο συγκεκριμένο ερώτημα – ποιο είναι το καλύτερο CMS για SEO για το 2023.
Για το λόγο αυτό ανέλυσα 50 keywords που επιλέχθηκαν με πολύ προσοχή και με βάση τα κριτήρια που θα αναλυθούν στη συνέχεια.
Αλλά πριν δούμε τα αποτελέσματα, ας ρίξουμε μια ματιά στο τι ακριβώς είναι ένα CMS.
Τί Είναι το CMS (Content Management System)
Το CMS (Content Management System – Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου) είναι μία online εφαρμογή η οποία επιτρέπει στο διαχειριστή της να τροποποιεί το περιεχόμενο (κείμενα, videos, εικόνες κοκ) εύκολα, γρήγορα και με άμεσα ορατά αποτελέσματα στους επισκέπτες της ιστοσελίδας.
Το πλέον δημοφιλές CMS τα τελευταία χρόνια είναι το WordPress, με το Joomla!, Drupal, Shopify και Squarespace να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση.
Σύμφωνα με το W3Techs (Δεκέμβριος 2021), το 65.1% των γνωστών ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν κάποιο CMS, κάνουν χρήση του WordPress.
Το ποσοστό αυτό σημαίνει ότι 43% όλων των ιστοσελίδων (CMS και μη) χρησιμοποιούν WordPress. Και η τάση αυτή παραμένει ανοδική…
Και τώρα που διευκρινήσαμε τι είναι το CMS, ας δούμε και ποιο είναι το καλύτερο CMS για SEO!
Ποιο Είναι το Καλύτερο CMS για SEO το 2023;
Το καλύτερο CMS για SEO λοιπόν είναι… να μην έχεις CMS!
Ναι σωστά διαβάσατε, καθώς η ανάλυση έδειξε ότι το 33.2% των ιστοσελίδων δεν χρησιμοποιούν κάποιο CMS.
Αυτό δεν είναι κάτι που προσωπικά με εξέπληξε και ο λόγος είναι πολύ απλός.
Όπως θα εξηγηθεί και παρακάτω, αναλύθηκαν 466 URLs που καταλαμβάνουν τις θέσεις στην πρώτη δεκάδα της Google για 50 αντιπροσωπευτικά αλλά ταυτόχρονα και με ισχυρό ανταγωνισμό keywords.
Και όπως είναι φυσικό οι θέσεις αυτές καταλαμβάνονται ως επί το πλείστον από πολύ ισχυρές εταιρίες με ιδιαιτέρως υψηλά budgets που έχουν τη δυνατότητα να επενδύουν πολλά χρήματα στην ανάπτυξη και συντήρηση custom λύσεων – και πολλές φορές δεν είναι CMS.
Αν τώρα αγνοήσουμε την πρώτη θέση και υπολογίσουμε εκ νέου τα ποσοστά, το αποτέλεσμα είναι αυτό που περίμενα.
Το καλύτερο CMS για SEO δεν είναι άλλο από το… WordPress με ποσοστό 41.8%.
Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν το Joomla (11.6%) και το Drupal (9.9%).
Πώς Έγινε η Επιλογή των Keywords & URLs
Η επιλογή των keywords έγινε με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:
- Κανένα από τα keywords να μην περιέχει brand (Facebook, Gmail, Google, Praktiker, IKEA κοκ) – δηλαδή να μην είναι branded searches.
- Η ζήτηση τους να μην είναι καθαρά εποχιακή ή να μην εξαρτάται από κάποιο γεγονός της επικαιρότητας (πχ Eurovision, τσουρέκια, τελικός Champions League κοκ).
- Να ανήκουν σε διαφορετικά niches και όχι σε industries όπως το πορνό και τα τυχερά παιχνίδια.
- Τα SERPs να μην μονοπωλούνται από τα αυτονόητα αποτέλεσματα (πχ η ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (GSIS) για αναζήτηση του όρου “εφορία”).
- 48% των keywords ανήκουν στην κατηγορία των main KWs με υψηλό έως πολύ υψηλό ανταγωνισμό και το 52% στην κατηγορία των long-tail KWs και χαμηλότερο ανταγωνισμό.
Στο σύνολο τους αναλύθηκαν 50 keywords, από τα πλέον δημοφιλή με βάση τη μηνιαία οργανική κίνηση που αυτά δημιουργούν και, όπως θα δούμε και παρακάτω, όλα τα δεδομένα αντλήθηκαν από το Ahrefs.
Από Πού Αντλήθηκαν τα Δεδομένα για την Ανάλυση
Όπως ειπώθηκε και αμέσως προηγουμένως, όλα τα δεδομένα για τις λέξεις αναζήτησης αντλήθηκαν από το Ahrefs.
Πιο αναλυτικά η λίστα με τα 24 πλέον ανταγωνιστικά KWs περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
Η δεύτερη λίστα με τα 26, λιγότερο ανταγωνιστικά και στην πλειοψηφία τους long-tail KWs, περιλαμβάνει τα παρακάτω:
Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας τον Keyword Explorer (Ahrefs) για κάθε ένα από τα παραπάνω 50 βασικά (seed) KWs, εντοπίστηκαν τα 10 non-branded phrase match KWs με το υψηλότερο traffic καθώς και τα URLs που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της Google.
Τέλος, το What CMS API μου αποκάλυψε τα αποτελέσματα που είδες και παραπάνω…
WordPress, το Καλύτερο CMS για SEO
Κάποιοι επαγγελματίες του χώρου ίσως βιαστούν να πουν ότι το WordPress ως το δημοφιλέστερο CMS παγκοσμίως, είναι λογικό να κερδίζει αυτή τη σύγκριση καθώς είναι και πολύ περισσότερα τα sites που βασίζονται σε αυτό.
Η αλήθεια πάντως είναι ότι το WordPress:
- Είναι η πλέον SEO friendly πλατφόρμα με λυμένα θέματα όπως τα duplication errors & URL anomalies.
- Με την εγκατάσταση του Yoast SEO plugin, η βασική on-page παραμετροποίηση (meta titles & descriptions, canonical tags, sitemaps, OGP & Twitter Cards data κοκ) είναι απλά παιχνιδάκι.
- Η καμπύλη εκμάθησης της πλατφόρμας συνολικά, είναι πολύ πιο ήπια σε σχέση με άλλα CMS όπως το Drupal.
- Το σύνολο των διαθέσιμων θεματικών και plugins είναι πολύ περισσότερα απ’ ότι στο Joomla & Drupal συνδυαστικά και πολύ συχνά τα αποκτάς με ιδιαίτερα χαμηλό ή και καθόλου κόστος.
- Σε περίπτωση που χρειαστείς τεχνική υποστήριξη, η αναζήτηση επαγγελματία είναι θέμα λεπτών.
Συμφωνείς ή διαφωνείς με το αποτέλεσμα;
Θα χαρώ ιδιαιτέρως να μάθω την άποψη σου στα σχόλια που ακολουθούν.
Τέλος, αν σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες, μοιράσου το με κάποιον φίλο ή συνάδελφο σου. Θα μου φτιάξει τη μέρα 🙂
Εξαιρετικες πληροφοριες και γενναιοδωρες!
Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη για τα καλά σου λόγια – χαίρομαι που το βρήκες ενδιαφέρον.