Τι σκέφτεσαι όταν κάποιος αναφέρεται σε newsletter;
Πιθανόν πιστεύεις ότι είναι μερικά βαρετά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εμφανίζονται στα εισερχόμενά σου κάθε μέρα και μοιάζουν με στείρα, ενημερωτικά δελτία.
Δεν σ’ αδικώ, γιατί τα περισσότερα είναι πράγματι έτσι. Τα newsletters όμως, αν γίνουν σωστά, έχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες και μπορεί να αποτελέσουν συναρπαστικά εργαλεία στην ψηφιακή στρατηγική κάθε επιχείρησης.
Παρακάτω θα δούμε πώς μπορείς να δημιουργήσεις newsletters που δεν θα οδηγούνται στον κάδο απορριμμάτων, αλλά αντίθετα οι αναγνώστες σου θα περιμένουν πως και πως να τα διαβάσουν!
Τι είναι το newsletter;
“Το newsletter είναι ένας τύπος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται τακτικά από μία επιχείρηση σε μία λίστα επαφών της με σκοπό να μοιραστεί με αυτές τις επαφές σχετικές και πολύτιμες πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση αλλά και τον κλάδο της.”
Η λίστα επαφών μπορεί να αποτελείται από υπάρχοντες ή δυνητικούς πελάτες που έχουν εγγραφεί και έχουν δώσει τη συγκατάθεση να λαμβάνουν marketing ενέργειες από την επιχείρηση (σύμφωνα με τους GDPR κανονισμούς).
Γιατί αξίζει να επενδύσεις στη δημιουργία newsletters;
Αποτελεί τη πιο δημοφιλή e-mail marketing στρατηγική
H δημιουργία και η αποστολή newsletters αποτελεί την κυριότερη e-mail marketing στρατηγική. Σύμφωνα με το clutch.co , το 83% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν τα newsletters για να ενημερώσουν το κοινό τους.
Είναι κατάλληλη και για B2B και για B2C επιχειρήσεις
Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ενώ οι B2B και B2C επιχειρήσεις έχουν διαφορετικό κοινό – στόχο, χρησιμοποιούν το e-mail marketing ως μία από τις κορυφαίες μεθόδους προώθησης περιεχόμενου τους. (Πηγή: Content Marketing Institute)
Είναι οικονομική και γρήγορη λύση
Ενώ οι παραδοσιακές καμπάνιες ή άλλες digital marketing τακτικές χρειάζονται συγκεκριμένο budget ώστε να φέρουν αποτελέσματα, τα newsletters έχουν χαμηλό κόστος.
Δεν υπάρχουν έξοδα εκτύπωσης, αποστολής ή απασχόλησης μεγάλου αριθμού ανθρώπινου δυναμικού. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένας κειμενογράφος, ένας γραφίστας και ένα πρόγραμμα αυτοματοποιημένων ενεργειών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Marketing Automation Tool) όπως είναι το Omnisend.
Έτσι η δημιουργία μίας πραγματικά προσεγμένης newsletter καμπάνιας μπορεί να δημιουργηθεί οικονομικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Είναι μετρήσιμη
Ένα ακόμη βασικό πλεονέκτημα της newsletter στρατηγικής είναι ότι μπορείς να μετρήσεις τα αποτελέσματά της.
Τα πιο γνωστά λογισμικά email marketing επιτρέπουν να έχεις πρόσβαση σε σημαντικά στατιστικά στοιχεία της καμπάνιας:
- Πόσοι άνοιξαν το newsletter;
- Πόσοι από αυτούς έκαναν ενέργειες και τι ενέργειες ήταν αυτές;
- Οδήγησαν αυτές οι ενέργειες σε μετατροπές/conversions (πχ αγορές);
Γνωρίζοντας όλα αυτά τα στοιχεία μπορείς να βελτιώσεις το newsletter. Να δεις τι λειτούργησε και τι χρήζει αλλαγής κλπ.
Αυξάνει τα έσοδα
Το e-mail παράγει περίπου 29 δις σε λιανικές πωλήσεις το χρόνο (Πηγή: MarketingWeek)
Επομένως, τα newsletters που αποτελούν την κύρια e-mail marketing στρατηγική, είναι εξαιρετικά για να επωφεληθείς από τις παρορμητικές αγορές του κοινού.
Αρκεί μέσα στο newsletter σου να δημιουργήσεις μία δελεαστική παρότρυνση για δράση με έξυπνο τρόπο που θα οδηγήσει σε αυξήσεις των πωλήσεων.
Απευθύνεται σε ένα ήδη αφοσιωμένο κοινό
Το newsletter από τη φύση του προσεγγίζει ένα κοινό το οποίο έχει ζητήσει από μόνο του να το λάβει. Αυτό σημαίνει ότι η επιχείρηση απευθύνεται μόνο σε εκείνους που έχουν ήδη δείξει κάποιο (τυλάχιστον αρχικό) ενδιαφέρον γι’ αυτή και άρα υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες μετατροπής.
Τώρα μπορείς να προσεγγίσεις περισσότερο το κοινό σου και να επικοινωνήσεις ευκολότερα τις αξίες και το τι πρεσβεύει το brand σου.
Αυξάνει την επισκεψιμότητα στο site της επιχείρησής σου
Όταν δημιουργείς χρηστικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο στο newsletter σου τόσο πιο πιθανό είναι να αυξήσεις τους viewers του site σου.
Σκέψου να δημιουργήσεις ένα newsletter με χρήσιμες συμβουλές που λύνει προβλήματα του κοινού σου και που το οδηγεί στο site της επιχείρησής σου.
Όχι μόνο θα ανοίξουν το newsletter, αλλά αν τους αρέσει το περιεχόμενο, τότε θα περιηγηθούν στο site για να δουν και άλλα εξίσου ενδιαφέροντα άρθρα και γιατί όχι να αγοράσουν τα προϊόντα που έχεις προς πώληση ή να εγγραφούν στις υπηρεσίες που προσφέρεις.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καλού newsletter;
Περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους αναγνώστες σου
Όταν κάποιος πραγματοποιεί εγγραφή στο newsletter σου, δεν θέλει να τον βομβαρδίζεις με προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Στους περισσότερους ανθρώπους τους αρέσει να λαμβάνουν περιεχόμενο που θα τους φανεί χρήσιμο, θα τους ενθουσιάσει, θα τους εμπνεύσει.
Φυσικά θα υπάρχει και διαφημιστικό περιεχόμενο αλλά αυτό θα πρέπει αναλογικά να είναι αρκετά μικρότερο (περίπου 90% εκπαιδευτικό/ενημερωτικό και 10% διαφημιστικό).
Ελκυστικός τίτλος στο θέμα του newsletter
Ακόμα και όταν κάποιος εγγραφεί στη λίστα σου, δεν σου εγγυάται ότι θα ανοίξει το newsletter σου.
Για να έχεις καλύτερες πιθανότητες, προσπάθησε να του τραβήξεις το ενδιαφέρον με έναν ελκυστικό τίτλο (προσοχή όχι παραπλανητικό!).
Κάθε ημέρα λαμβάνουμε εκατοντάδες emails, οπότε είναι λογικό να ανοίγουμε μόνο εκείνα που μας κάνουν εντύπωση και μας φαίνονται ενδιαφέροντα.
Εάν η γραμμή θέματος δεν είναι συναρπαστική τότε μπορεί ο αποδέκτης του newsletter να μην το ανοίξει ποτέ, όσο ενδιαφέρον και αν είναι το περιεχόμενό του.
Είναι μικρά και περιεκτικά
Με το γρήγορο τρόπο ζωής που κάνουμε, ο χρόνος για όλους μας είναι ιερός και πολύτιμος.
Έτσι, όταν δημιουργείς το newsletter σου φρόντισε να είναι σύντομο και απλό. Προσάρμοσέ το με τρόπο που κάποιος θα το διαβάσει είτε είναι στη δουλειά του, είτε σε ένα διάλειμμα για καφέ, είτε εν κινήσει.
Όσο πιο εύκολα μπορεί να το διαβάσει κάποιος, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα φέρει.
Στέλνονται με συνέπεια
Η αποστολή των newsletters σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες έχει αποδειχθεί ότι φέρνει καλύτερα αποτελέσματα καθώς δημιουργεί συνήθεια.
Σκέψου το αγαπημένο σου πρόγραμμα στην τηλεόραση. Το περιμένεις συγκεκριμένη ώρα και ημέρα, αποτελεί μέρος της ρουτίνας σου. Όταν για κάποιο λόγο δεν το δεις σε αυτές τις ημέρες και ώρες, απογοητεύεσαι. Το ίδιο ισχύει και για το newsletter.
Αν δημοσιεύεις το newsletter μία συγκεκριμένη ώρα και ημέρα και το επαναλαμβάνεις, τότε δημιουργείς συνήθεια στο κοινό σου. Η συνέπεια είναι κάτι που εκτιμάται και ακόμα και να μην το διαβάσουν εκείνη την ώρα που το στέλνεις, θα το αποθηκεύσουν για να το διαβάσουν αργότερα, καθώς το περιμένουν.
Τι μπορεί να περιέχει ένα καλό newsletter;
Infographic
Το infographic είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μετατρέψεις στατιστικά και δεδομένα σε ευανάγνωστες πληροφορίες με την μορφή εικόνας.
Για να δημιουργήσεις ένα infographic χρειάζεσαι δεδομένα, φαντασία και ένα δωρεάν πρόγραμμα όπως το Canva ή ακόμα καλύτερα το Visme.
Τα καλύτερα blog posts του μήνα
Μία από τις ενότητες που μπορεί να περιλαμβάνει το newsletter σου είναι τα πιο δημοφιλή άρθρα του μήνα. Δες ποια κείμενα που δημοσίευσε η επιχείρησή σου είχαν τη μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό και συμπεριέλαβε τα με έξυπνο τρόπο στο ενημερωτικό δελτίο σου.
Κάτι διασκεδαστικό
Ένας πραγματικά ενδιαφέρον τρόπος για να ξεχωρίσει το newsletter σου είναι να δημιουργήσεις κάτι πρωτότυπο και διασκεδαστικό, όπως ένα παιχνίδι γνώσεων ή ένα κουίζ.
Με αυτό τον τρόπο θα τραβήξεις το ενδιαφέρον του κοινού αλλά και θα έχεις τη δυνατότητα να εξάγεις πολύτιμα συμπεράσματα για τις προτιμήσεις και τις συνήθειες του.
Μια προσωπική επιστολή από τον Διευθυντή της επιχείρησης
Σε όλους μας αρέσει να λαμβάνουμε προσωποποιημένα μηνύματα, ειδικά όταν τα στέλνει ένα υψηλά ιστάμενο στέλεχος.
Αν πρόκειται να ανακοινώσει μία επιχείρηση κάτι σημαντικό, είναι έξυπνο να απευθυνθεί κατευθείαν ο Διευθυντής της στο κοινό – στόχο του. Μ’ αυτή τη κίνηση, το κοινό νιώθει σημαντικό και ασυνείδητα δίνει περισσότερη βάση σε αυτά που διαβάζει.
Συνεντεύξεις
Πάρε μία συνέντευξη από κάποιο άτομο της επιχείρησης ή του κλάδου σου και αφού την επεξεργαστείς για να την κάνεις ευανάγνωστη, πρόσθεσέ την στο newsletter. Πάντα οι συνεντεύξεις τραβούν το κοινό.
Οι καλύτερες συμβουλές για αποτελεσματικά newsletter
Κάνε έρευνα για το κοινό σου
Το newsletter για να μπορεί να πετύχει πρέπει να ξέρεις που απευθύνεται. Αφιέρωσε χρόνο ώστε να ανακαλύψεις ποιο είναι το κοινό της υπάρχουσας λίστας σου αλλά και τι κοινό θα ήθελες να προσθέσεις μελλοντικά σ’ αυτή.
Έχοντας γνώση αυτών των δεδομένων μπορείς να στοχεύσεις καλύτερα στο περιεχόμενο που θα τους κινήσει το ενδιαφέρον και θα τους κάνει να διαβάζουν τα newsletters που τους στέλνεις.
Όρισε τον στόχο κάθε newsletter
Αφού έχεις ανακαλύψει το κοινό σου, θέσε τους στόχους της newsletter καμπάνιας. Για να προσδιορίσεις τους στόχους, χρειάζεται να απαντήσεις στην ερώτηση του γιατί δημιουργείς κάθε καμπάνια.
Όσο πιο σαφής είναι η απάντηση τόσο πιο πετυχημένη θα είναι και η καμπάνια.
Επίλεξε το κατάλληλο Call to Action (CTA)
Όσο καλό και αν είναι το περιεχόμενο του newsletter σου, αν δεν έχεις φροντίσει να προσθέσεις ένα αποτελεσματικό κουμπί που θα οδηγεί τον αναγνώστη σε μία δράση (CTA) τότε δεν θα πετύχεις εύκολα τους στόχους σου.
Π.χ. αν έχεις στόχο να αυξήσεις τις πωλήσεις σε ένα συγκεκριμένο προϊόν, πρόσθεσε ένα κουμπί στο newsletter που θα οδηγεί στο συγκεκριμένο προϊόν. Με αυτό τον τρόπο θα διευκολύνεις τη δράση τους, καθώς θα γλιτώσουν το ψάξιμο.
Επίσης, αν θέλεις να ανεβάσεις κι άλλο την πιθανότητα αυτή, μπορείς να τους προσφέρει μία έξτρα έκπτωση εφόσον ανοίξουν το newsletter. Αυτά τα αποκλειστικά κίνητρα θα τους κάνουν να μείνουν αφοσιωμένοι στην επιχείρησή σου και να μην χάνουν κανένα email που τους στέλνεις.
Χρησιμοποίησε ποιοτικό περιεχόμενο
Χωρίς ποιοτικό περιεχόμενο το newsletter σου πιθανόν να καταλήξει στα αδιάβαστα. Αφιέρωσε χρόνο ή διάλεξε copywriters / content writers που θα δημιουργήσουν περιεχόμενο για την επιχείρησή σου.
Ποιοτικό περιεχόμενο για ένα newsletter δεν είναι μόνο το θέμα ή η συγγραφή του κειμένου αλλά πολλά περισσότερα, όπως:
- Μίλησε στη γλώσσα του κοινού σου.
- Δημιούργησε στρατηγικό πλάνο για το περιεχόμενο ώστε να προσεγγίσεις τους αναγνώστες και να εγκαθιδρύσεις μια σχέση μαζί τους πριν αποφασίσεις να πουλήσεις προϊόντα ή υπηρεσίες.
Newsletter φιλικό προς φορητές συσκευές
Το 2021, οι χρήστες κινητών συσκευών είναι πολλοί περισσότεροι από αυτούς που χρησιμοποιούν τις σταθερές. Συγκεκριμένα, το 61% των ανθρώπων προτιμούν να ανοίγουν τα emails τους από το κινητό ή το laptop τους παρά από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.
Γι’ αυτό είναι σημαντικό να προσαρμόσεις τη newsletter καμπάνια σου έτσι ώστε να είναι φιλική σε κινητές συσκευές. Αν ο χρήστης δε μπορεί να διαβάσει το newsletter εύκολα από το κινητό του, οι πιθανότητες απλά να το αγνοήσει είναι εξαιρετικά αυξημένες.
Πειραματίσου με Α/Β δοκιμαστικά email (A/B Testing)
Ο πειραματισμός βοηθάει στη βελτίωση της newsletter καμπάνιας. Η ενδεδειγμένη διαδικασία για να κάνεις δοκιμές Α/Β είναι να χωρίσεις τυχαία τη λίστα των επαφών σου σε δύο ομάδες.
Στη μία ομάδα στείλε το newsletter που ετοίμασες και στην άλλη στείλε ακριβώς το ίδιο newsletter με μία μικρή αλλαγή. Αυτή η αλλαγή μπορεί να είναι ένα διαφορετικό κουμπί CTA, διαφορετικός τίτλος στο θέμα του newsletter, μια διαφορετική εικόνα ή ακόμα και η προσθήκη ενός emoji στον τίτλο.
Για να έχει αποτελέσματα αυτή η δοκιμή θα πρέπει να κάνεις μόνο μία αλλαγή – σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ξέρεις ποια από όλες τις αλλαγές λειτούργησαν.
Παρακολούθησε και μέτρησε την απόδοση του newsletter
Μετά την αποστολή του newsletter, είναι σημαντικό να παρακολουθήσεις αναλυτικά τα στατιστικά στοιχεία για την πορεία του.
Για να καθορίσεις την απόδοση που έχει η κάθε καμπάνια ξεχωριστά μέτρησε συγκεκριμένα KPIs και κράτησε τα σε αρχείο ώστε να τη συγκρίνεις με τις προηγούμενες αλλά και με τις επόμενες.
Όσο βελτιώνεις τα επιμέρους στοιχεία που αναφέρθηκαν ανωτέρω στα newsletters που δημιουργείς, τόσο θα βλέπεις τα αποτελέσματά να μεταβάλλονται θετικά.
Newsletter – Εν κατακλείδι
Η δημιουργία του τέλειου newsletter που οι πελάτες θα θέλουν πραγματικά να ανοίξουν και να διαβάσουν είναι περισσότερο τέχνη παρά επιστήμη. Μάθε να σκέφτεσαι τι χρειάζεται το κοινό και δώσε του τις πληροφορίες που θέλει με τρόπο που θα του τραβήξεις τη προσοχή.
Μίλησε στους αναγνώστες με καθαρή και απλή γλώσσα ώστε να θέλουν να διαβάσουν το newsletter και να ενθουσιάζονται κάθε φορά που το λαμβάνουν.
Και μην ξεχνάς ότι αν χρειαστείς οποιαδήποτε βοήθεια, απλά επικοινώνησε μαζί μου!