Βελτιστοποίηση Websites (SEO) – Η σχεδίαση και ανάπτυξη μιας ιστοσελίδας αποτελεί το πρώτο και ίσως και το σημαντικότερο βήμα για την online παρουσία της επιχείρησής σας. Εκτός από την αισθητική πλευρά που αφορά κυρίως στην πρώτη εντύπωση, το ζητούμενο είναι να είναι λειτουργική και φιλική όχι μόνον στο χρήστη (user friendly) αλλά και στις μηχανές αναζήτησης (SEO friendly).

Όσον αφορά στη φιλικότητα ως προς το χρήστη (responsive and mobile-friendly design κτλ) αυτό έχει να κάνει με την κατασκευή της ιστοσελίδας ή του e-shop. Στο κομμάτι της φιλικότητας ως προς τις μηχανές αναζήτησης συναντάμε τον όρο βελτιστοποίηση websites για τις μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς SEO – Search Engine Optimisation. Και όταν μιλάμε για μηχανές αναζήτησης στην Ελλάδα, αναφερόμαστε επί το πλείστον στη Google η οποία κατέχει περίπου το 97% του συνόλου των αναζητήσεων στο διαδίκτυο.

Η προώθηση μιας ιστοσελίδας μέσω της υπηρεσίας SEO στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μέσω της βελτιστοποίησής της είναι μία εξαιρετικά επίπονη διαδικασία, πολυδιάστατη, με πληθώρα τεχνικών παραμέτρων και απαιτεί αφοσίωση, επιμονή, υπομονή και συνεχή ενασχόληση.

Η SEO βελτιστοποίηση websites είναι μια οργανική διαδικασία και ως τέτοια απαιτεί χρόνο για την επίτευξη αποτελεσμάτων

Τί Είναι το SEO – Βελτιστοποίηση Websites;

Βελτιστοποίηση websites (SEO – Search Engine Optimisation) είναι η διαδικασία ενίσχυσης της φυσικής/οργανικής κατάταξης ενός website, της σχετικότητας (relevancy) και της φήμης (reputation), προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η κίνηση (traffic) που έρχεται από τις μηχανές αναζήτησης. Τη σπουδαιότητα αυτής της διαδικασίας ενισχύει και το γεγονός ότι το 75% της κίνησης σε μία ιστοσελίδα προέρχεται από τις οργανικές αναζητήσεις σε αντιδιαστολή με το 25% που παράγεται από τις πληρωμένες διαφημίσεις μέσω Google AdWords.

Από το 75% των οργανικών αναζητήσεων, το 75% αυτών αφορά αποτελέσματα αναζητήσεων στην πρώτη σελίδα της Google. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια, ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιχείρησή σας να βρίσκεστε εκεί, στα πρώτα 10 οργανικά αποτελέσματα της Google.

ΠΡΙΝMETA

Παράδειγμα βελτίωσης της απόδοσης ιστοσελίδας σε διάστημα 12 μηνών
(αποτελέσματα τριμήνου Οκτ. – Δεκ. 2015 σε σχέση με το 2014)

(σύρετε το ποντίκι ή το δάκτυλο σας πάνω στην εικόνα για να δείτε την πρόοδο με το χρόνο)

Με δεδομένη λοιπόν την κυριαρχία της Google στην Ελληνική αγορά (97% των αναζητήσεων πραγματοποιούνται στη μηχανή αναζήτησης της Google), ας δούμε πως ακριβώς λειτουργεί ο μηχανισμός της. Προκειμένου η Google να παρουσιάσει τα σχετικότερα αποτελέσματα σε έναν χρήστη που αναζητά κάτι στο Google Search, ταιριάζει αυτό που ψάχνει ο χρήστης (με βάση τη λέξη-κλειδί που πληκτρολογεί) με το περιεχόμενο που διατίθεται online (κυρίως τα κείμενα που βρίσκονται στις σελίδες) και κατατάσσει τη σελίδα βασιζόμενη στο πόσο καλά ταιριάζει σε αυτό που ζητούν (με βάση τη χρήση των λέξεων-κλειδιών ή keywords) και τη φήμη της ιστοσελίδας (reputation), δηλαδή τον αριθμό αλλά κυρίως την ποιότητα των άλλων σελίδων που συνδέονται στη δική μας σελίδα και όλα τα παραπάνω τα συγκρίνει με όλα τα websites παρόμοιας θεματολογίας.

Τεχνικά η παραπάνω διαδικασία πραγματοποιείται με τη χρήση ειδικών προγραμμάτων τα οποία πραγματοποιούν αρχικά αναζήτηση/εντοπισμό (crawling) ολόκληρου του διαδικτυακού περιεχομένου και στη συνέχεια ευρετηρίαση (indexing) του περιεχομένου που επιλέγεται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, προκειμένου να είναι διαθέσιμο στους χρήστες για αναζήτηση μέσω των search engines.

Προϋποθέσεις Επιτυχημένης Βελτιστοποίησης Website

Η διαδικασία βελτιστοποίησης ιστοσελίδων με στόχο την παρουσία στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, αποτελεί ίσως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στα πλαίσια του σύγχρονου internet marketing και απαιτεί μία ολιστική προσέγγιση των πραγμάτων. Ως συστατικό του μίγματος marketing θα πρέπει να αντιμετωπίζεται λαμβάνοντας υπόψιν:

  • Την ανάλυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και στρατηγικής (κατανόηση της αγοράς στόχευσης, έρευνα για τα προσφερόμενα προϊόντα/υπηρεσίες, στόχευση πελατειακής βάσης κτλ)
  • Την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος (ομάδες πελατών, μελέτη ανταγωνιστών κτλ)
  • Τις παραμέτρους για on-page και off-page optimisation, social media, μηχανές αναζήτησης κτλ

Βήματα Υλοποίησης SEO

  • Έρευνα και Αξιολόγηση Ανταγωνισμού (Competition Analysis)
  • Search Engine Friendly Design (CSS & HTML, διαχείριση flash & javascripts, δομή URLs κτλ)
  • Έρευνα Λέξεων και Φράσεων Κλειδιών (Keyword Research)
  • Ενδελεχή Ανάλυση της Ιστοσελίδας (Technical SEO Audit)
  • Αξιολόγηση Υφιστάμενου Περιεχομένου και Δημιουργία Νέου (SEO Copywriting)
  • Αποτελεσματική Δημιουργία Attributes (tittle tags, meta description tags, header tags, keyword usage, internal linking, βελτιστοποίηση εικόνων, URLs κτλ)
  • Δημιουργία και Δημοσίευση Sitemaps στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo!, Bing)
  • Βελτιστοποίηση Ταχύτητας Ιστοσελίδας (Page Load Speed Optimisation)
  • Link Building Campaigns (directories submission, content marketing, online press releases & syndication κτλ)
  • Site structure & Taxonomy
  • Google Rich/Structured Snippets
  • Google Business Places Configuration
  • Google Search Console (ex Webmasters Tool) Setup & Training

Συχνές Ερωτήσεις για τη Βελτιστοποίηση Websites

Το SEO με απλά λόγια

Ο όρος προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Search Engine Optimisation – SEO (ή optimization αν προτιμάτε τα Αμερικάνικα), το οποίο και μεταφράζεται σε Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης. Πρόκειται δηλαδή για το σύνολο των ενεργειών που πραγματοποιούνται είτε πάνω στο ίδιο το site είτε έξω από αυτό προκειμένου να καταφέρουμε να φέρουμε την ιστοσελίδα μας όσο πιο ψηλά γίνεται στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Με ακόμα πιο απλά λόγια… Έχω ένα eshop που διαθέτει π.χ. κοσμήματα. Σκοπός μου είναι όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί τη λέξη “κοσμήματα” (keyword=λέξη κλειδί) σε μια μηχανή αναζήτησης, το site μας να βρίσκεται όσο πιο ψηλά γίνεται στα Search Engine Results Pages (SERPs).

Είναι Τόσο Σημαντικό να Είμαι στην Πρώτη Σελίδα των SERPs;

Χωρίς πολλά πολλά λόγια… ΝΑΙ. Έρευνες έχουν δείξει ότι το Click Through Rate (CTR), το ποσοστό δηλαδή των αποτελεσμάτων που clickάρονται ανήκει κατά 80% στις καταχωρήσεις της πρώτης σελίδας και μόλις ένα 20% των χρηστών προχωρά στις επόμενες σελίδες. Τη μερίδα του λέοντος φυσικά κατέχουν οι 3 κυρίως πρώτες θέσεις.

Με ακόμα πιο απλά λόγια… Στο eshop του παραδείγματός μας, αν φέρουμε την ιστοσελίδα μας στην πρώτη σελίδα των SERPs (κάθε σελίδα περιέχει 10 αποτελέσματα), από τους 100 που θα ψάξουν για “κοσμήματα”, οι 80 θα clickάρουν μία από αυτές τις ιστοσελίδες, άρα και τη δική μας. Αν αναλογιστούμε ότι την συγκεκριμένη (ακριβώς) λέξη την αναζητούν περίπου 6000 άτομα το μήνα, ποσοστό των 80%*6000=4800 ατόμων θα κατευθυνθούν και στο δικό μας site. Και όλα αυτά από μία και μόνο λέξη!

Πόσα 'Είδη' SEO Υπάρχουν;

Η διαδικασία βελτιστοποίησης ιστοσελίδων αποτελείται από 2 ξεχωριστά αλλά άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους κομμάτια. Αυτό της on-page βελτιστοποίησης, που αφορά σε ενέργειες που λαμβάνουν χώρα μέσα στην ίδια μας την ιστοσελίδα (π.χ. διαμόρφωση τίτλων, κατάλληλη χρήση keywords κτλ) και της off-page που αφορά ενέργειες που πραγματοποιούμε ουσιαστικά για να την “διαφημίσουμε” στον έξω κόσμο. Λίγο πιο αναλυτικά:

On-Page Optimisation

In search engine optimization, on-page optimization refers to factors that have an effect on your Web site or Web page listing in natural search results. These factors are controlled by you or by coding on your page. Examples of on-page optimization include actual HTML code, keyword usage, title & description tags, internal linking, image optimisation etc.

Off-page Optimisation

In search engine optimization, off-page optimization refers to factors that have an effect on your Web site or Web page listing in natural search results. These factors are off-site in that they are not controlled by you or the coding on your page. Examples of off-page optimization include things such as link popularity and page rank.

Εγώ Διαφημίζομαι στο Google AdWords. Τί το Χρειάζομαι το SEO;

Ένας από τους πλέον διαδεδομένους και ταυτόχρονα από τους αποτελεσματικότερους τρόπους  προβολής/προώθησης της ιστοσελίδας μας είναι μέσω της πληρωμένης διαφήμισης στο Google AdWords. Η αποτελεσματικότητά της έγκειται στο γεγονός ότι προβάλλουμε διαφημίσεις στοχευμένα στο κοινό εκείνο που αναζητά τα προϊόντα/υπηρεσίες μας, στο χρόνο που τα χρειάζεται. Επίσης, με την ενεργοποίηση της καμπάνιας, η ανταπόκριση είναι άμεση (λίγα μόλις λεπτά). Αλλά έχει και ένα σημαντικό μειονέκτημα κυρίως όταν αποτελεί (τελείως λανθασμένα) το μοναδικό τρόπο προώθησης της ιστοσελίδας μας. Μόλις σταματούμε να επενδύουμε σε διαφήμιση, σταματά ακαριαία και το traffic που προέκυπτε από αυτή την ενέργεια. You turn it on… you turn it off.

Το SEO από την άλλη έχει πιο μόνιμα αποτελέσματα και η αξία του πιστώνεται στο domain μας. Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός  ότι το 70-75% του traffic προέρχεται από τα οργανικά αποτελέσματα και όχι από τις διαφημίσεις και ότι το 85% των χρηστών φαίνεται να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα SERPs, τότε μάλλον έχουμε… νικητή!

Εντάξει... Εύκολο Ακούγεται. Θα το Κάνω Μόνος μου!

Μάλιστα… Εδώ είναι που ξυπνά μέσα σου το θηρίο του ξερόλα Ελληνάρα που τα κάνει ΟΛΑ (όμως) καλύτερα από ΟΛΟΥΣ. Θα το θέσω όσο πιο απλά γίνεται. Όταν εγώ έχω κάποιο πρόβλημα υγείας δεν σπουδάζω Ιατρική για να αυτοϊαθώ αλλά πάω στο γιατρό και ακολουθώ τις συμβουλές του. Βέβαια, θα μου πεις, εδώ πολλοί αναιρούν ακόμα και τους γιατρούς και ακολουθούν δικές τους θεραπείες, τον digital marketer θα ακούσουν για θέματα SEO;

Για να μιλήσουμε λίγο πιο τεχνικά, με περισσότερες από 600 επικαιροποιήσεις των αλγορίθμων της Google (και πόσες άλλες των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης) ανά έτος και περισσότερους από 200 ranking factors να προσμετρούνται στη συνολική αξιολόγηση της ποιότητας (page rank) μιας ιστοσελίδας, αν νομίζεις ότι μπορείς να έχεις “full time” επαγγελματική ενασχόληση με το SEO της ιστοσελίδας σου, τότε μάλλον είναι καιρός να ψάξω για άλλη δουλειά…

Το Ξανασκέφτηκα... Θα το Αναθέσω σε Ειδικό. Σε Πόσες Ημέρες θα Είμαι Πρώτος;

Μάλιστα… και πάλι. Με τον συνολικό αριθμό των ενεργών websites να έχει ξεπεράσει (Ιανουάριος 2017) το 1.1 δις (!!!) και με δεδομένη την επιθυμία των (συντριπτικά) περισσοτέρων να βρίσκονται στην πρώτη σελίδα (10άδα) της Google, δεν νομίζεις ότι είναι λίγο δύσκολο να χωρέσουμε όλοι;

Μία σχετικά πρόσφατη διαφήμιση έλεγε “δεν θέλει κόπο, τρόπο θέλει”. Δυστυχώς στην περίπτωση μας θέλει κόπο και μάλιστα πολύ μεγάλο, χωρίς φυσικά να λείπει και ο τρόπος. Το SEO είναι οργανικό και ως τέτοιο χρειάζεται χρόνο για να… ευδοκιμήσει. Για ένα καινούριο site, ένας χρόνος τουλάχιστον 6 μηνών (πολλές φορές και παραπάνω ανάλογα με την αγορά στόχο και τον ανταγωνισμό) είναι απαραίτητος για να αρχίσουμε να βλέπουμε καλά αποτελέσματα.

Εντάξει Έκανα SEO για 3 Μήνες. Φτάνει Τώρα...

Δυστυχώς δεν… Αυτό μου θυμίζει το πάω γυμναστήριο για κανά μήνα μετά από κάθε Πάσχα για να είμαι κομμάτια για παραλία το καλοκαιράκι που έρχεται. Σίγουρα υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις (και είναι πολλές). Αυτός όμως που θέλει να είναι υγιής 365 ημέρες το χρόνο γυμνάζεται και τους υπόλοιπους 11 μήνες. Όπως είπαμε και παραπάνω οι αλλαγές στο παιχνίδι είναι πλέον πολλές, συχνές και… επώδυνες πολλές φορές αν δεν ξέρουμε το πώς και το γιατί.

Στο Δια Ταύτα... Πόσο κοστίζει;

Ναι λοιπόν… Αργά η γρήγορα όλα εκεί καταλήγουν. Πόσο ακριβό είναι το σπόρ; Το σπορ γενικότερα του internet είναι ακριβό, έως πολύ ακριβό. Στο πλαίσιο αυτό και το SEO είναι ακριβό με το ακριβές του κόστος να καθορίζεται από πολλούς παράγοντες. Μιλάμε πάντα για τις περιπτώσεις που κάποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά και επαγγελματικά με την online επιχείρησή του και όχι για τις περιπτώσεις που απλά διατηρούμε ένα blog για την πλάκα μας και δεν μας ενδιαφέρει αν οι μοναδικοί μας αναγνώστες είναι η μαμά μας και 5-6 φίλοι μας.

Αυτό που χρειάζεται είναι ένα σωστό business/marketing plan, σωστοί συνεργάτες και όρεξη για πολύ δουλειά. Ο καιρός που το internet ήταν “εύκολη” υπόθεση (για εκείνους τους λίγους) έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Διαβάστε περισσότερα για το κόστος του SEO σήμερα.

Οι SEO Υπηρεσίες μας Δημιουργούν Κερδοφορία

Συνεργαστείτε μαζί μας και δείτε την επιχείρηση σας να απογειώνεται