Πολλοί είναι αυτοί που κατά καιρούς αναρωτιούνται ποια είναι η προτιμότερη επιλογή χαρακτήρων στο URL για ιστοσελίδες που στοχεύουν στην Ελληνική αγορά. Να χρησιμοποιήσω Ελληνικά στο URL, λατινικούς χαρακτήρες ή μήπως… Greeklish;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Τί Είναι η Διεύθυνση URL (Uniform Resource Locator)
Η διεύθυνση URL είναι η τοποθεσία ενός ιστότοπου ή αρχείου στο διαδίκτυο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και η Google, όπως ακριβώς τα κτίρια και τα σπίτια έχουν διευθύνσεις, έτσι και οι ιστοσελίδες έχουν μοναδικές διευθύνσεις, ώστε να μπορούν να τις εντοπίζουν οι χρήστες.
Στο διαδίκτυο, αυτές οι διευθύνσεις ονομάζονται διευθύνσεις URL (Uniform Resource Locator – Ενιαίος Εντοπιστής Πόρων).
Η διεύθυνση URL μιας ιστοσελίδας (για παράδειγμα https://example.gr/seo/ελληνικά-url) αποτελείται από ένα όνομα τομέα διαδικτύου (που εδώ είναι “example”), μια κατηγορία τομέα διαδικτύου (“.gr”) και, ορισμένες φορές, από άλλα στοιχεία, όπως ένας υποτομέας (“seo”) και μια διαδρομή (“/ελληνικά-url”).
Για να βρείτε τη διεύθυνση URL μιας ιστοσελίδας, απλά ανατρέξτε στη γραμμή διευθύνσεων, κοντά στο επάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser) στο διαδίκτυο.
Γιατί Είναι Σημαντική η Σωστή Επιλογή URL;
Το URL που δημιουργείτε κάθε φορά που προσθέτετε μια νέα σελίδα ή ένα άρθρο πρέπει να είναι σύντομο, περιεκτικό, να περιέχει το κυρίως keyword που στοχεύετε και να είναι σε πλήρη σύνδεση με το κεντρικό τίτλο (headline) και φυσικά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.
Και ναι, η “σωστή” επιλογή URL μπορεί να μην προσμετρά στην SEO απόδοση της ιστοσελίδας σας στο βαθμό που το έκανε πριν μερικά χρόνια αλλά ακόμα αποτελεί best practice και καλό είναι να το ακολουθούμε.
Για παράδειγμα σε αυτό το άρθρο το main keyword είναι “ελληνικοί χαρακτήρες στο url“. Το URL λοιπόν διαμορφώθηκε αναλόγως σε:
https://digitalbang.gr/ελληνικοί-χαρακτήρες-url/
και όχι σε κάτι σαν
https://digitalbang.gr/ελληνικοί-χαρακτήρες-στο-url-τί-είναι-καλύτερο-για-την-ιστοσελίδα-μου/
Επιπλέον λέξεις όπως το “μου”, “από”, “τον”, “της”, “το”, “ο”, “η”, “θα”, “να”, “για” κοκ (ονομάζονται και stop words) δεν προσθέτουν καμία αξία και καλό είναι να αποφεύγονται.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Αν θέλετε να εμβαθύνετε ακόμα περισσότερο τότε ο Rand Fishkin έχει φροντίσει στο άρθρο του 15 SEO Best Practices for Structuring URLs να συμπεριλάβει ότι χρειάζεστε και ακόμα παραπάνω.
Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google
Ελληνικοί Χαρακτήρες στο URL & SEO
Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί όλα αυτά τα χρόνια από τους… Έλληνες SEO gurus σχετικά με το ποια είναι η γλώσσα που πρέπει να χρησιμοποιούμε στα URLs.
Ελληνικά (https://example.gr/γυναικεία-ρούχα), Αγγλικά (https://example.gr/womens-clothing) ή μήπως greeklish (https://example.gr/gynaikeia-rouxa);
Όσον αφορά τα Αγγλικά καλό είναι να αποφεύγονται για ευνόητους λόγους – την Ελληνική αγορά στοχεύετε, στα Ελληνικά πραγματοποιούνται και οι αναζητήσεις.
Οπότε μένουν δύο επιλογές: Ελληνικά στα URLs ή μήπως greeklish;
Προσωπικά, ανέκαθεν χρησιμοποιούσα Ελληνικά – και πολύ πρόσφατα ήρθε και δια στόματος Google η επίσημη απάντηση.
Το Μάρτιο του 2018, ο John Muller (Google Webmaster Trends Analyst) το ξεκαθάρισε: “YES, Non-English words in URLs are fine – we recommend using them for non-English websites.”
Δείτε αναλυτικά την απάντηση σου στο video που ακολουθεί.
Προβλήματα από τη Χρήση Ελληνικών στα URLs
Είδαμε ακριβώς από πάνω τη Google να μας συστήνει τη χρήση non-English λέξεων στα URLs για τα non-English websites. Είναι όμως όλα τόσο ρόδινα με τη χρήση των Ελληνικών χαρακτήρων στα URLs;
Η απάντηση είναι όχι, με τους 3 κυριότερους λόγους να είναι ο κάτωθι:
- Οι Ελληνικοί χαρακτήρες μεταφράζοναι σε μια ακολουθία ακαταλαβίστικων χαρακτήρων όταν θέλουμε να κάνουμε share ένα URL (για παράδειγμα στο Facebook), Σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπουμε κάτι που μοιάζει με αυτό: https://digitalbang.gr/seo-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%82/. Για να αποφύγουμε κάτι τέτοιο μπορούμε κάλλιστα να χρησιμοποιούμε έναν URL shortener όπως είναι το Bitly.
- Οι Ελληνικές χαρακτήρες στα URLs κάνουν τη ζωή δύσκολη στους marketers / αναλυτές (εξαιτίας των ακαταλαβίστικων χαρακτήρων που είπαμε αμέσως πριν) στα εργαλεία που χρησιμοποιούν (Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, MOZ κοκ). Και αυτό μπορεί να μην είναι μεγάλο θέμα σε μικρά sites λίγων URLs αλλά γίνεται σημαντικό όσο αυξάνει το μέγεθος της ιστοσελίδας.
- Οι Ελληνικοί χαρακτήρες ενδέχεται να δημιουργήσουν πρόβλημα κατά τη μεταφορά του περιεχομένου μιας βάσης σε μία νέα.
Αντί Επιλόγου
Η επιλογή της γλώσσας των χαρακτήρων στα URLs όπως θα διαπιστώσατε δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πολλοί είναι αυτοί που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στη χρήση Ελληνικών χαρακτήρων, άλλοι τόσοι όμως ψηφίζουν για το αντίθετο.
Ζυγίστε τα θετικά της μίας και της άλλης επιλογής σε σχέση πάντα με το δικό σας project και αποφασίστε αναλόγως. Όποια και να είναι η απόφαση σας πάντως η καλύτερη προσέγγιση είναι να τεστάρετε και τις δύο επιλογές και να κρίνετε με βάση τα αποτελέσματα.