Google AMP: Πόσο Επηρεάζει το SEO + Ελληνικό Case Study
Google AMP: Πόσο Επηρεάζει το SEO + Ελληνικό Case Study

Το Accelerated Mobile Pages (AMP) είναι ένα εγχείρημα λογισμικού ανοικτού κώδικα, το οποίο έχει ως στόχο τη βελτίωση του ιστού για κινητά μέσω της δημιουργίας σελίδων περιεχομένου που αποδίδονται γρήγορα, πολύ γρήγορα για την ακρίβεια.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το AMP Project μπορείτε να διαβάσετε το πολύ καλό άρθρο των συναδέλφων στη Grow Digital, “Google’s AMP: Φέρνει τα Πάνω-Κάτω στο Online Marketing και στο SEO“. Μην ξεχάσετε να επιστρέψετε για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο. Σας περιμένω…

Καλώς… επιστρέψατε!

Σε αυτό εδώ το άρθρο θα δούμε ένα case study από Ελληνικό website στο οποίο θα δείτε το τρομακτικά υψηλό ποσοστό οργανικής κίνησης που προέρχεται από τις AMP σελίδες καθώς και τον πολύ εύκολο τρόπο να το υλοποιήσετε και εσείς στο δικό σας WordPress website.

YourSpecialDay.gr AMP Case Study

Το case study αφορά σε αυτή εδώ την ιστοσελίδα. Όπως μπορείτε να δείτε και από το screenshot που ακολουθεί, το εν λόγω website κατατάσσεται πρώτο για το μέτρια ανταγωνιστικό keyword “ξένα τραγούδια” για αναζητήσεις από mobile συσκευές.

Αξίζει να σημειωθούν τα εξής:

  1. Είναι το μοναδικό site που βρίσκεται στην πρώτη σελίδα της Google με την AMP εκδοχή της σελίδας και
  2. Για τις desktop συσκευές η ιστοσελίδα κατατάσσεται μόλις πέμπτη για το ίδιο ακριβώς keyword.
YourSpecialDay.gr - Αποτελέσματα Αναζήτησης από Mobile Device στο Google.gr για το Search Query "ξένα τραγούδια"
YourSpecialDay.gr - Αποτελέσματα Αναζήτησης από Mobile Device στο Google.gr για το Search Query "ξένα τραγούδια"

Ας ρίξουμε λοιπόν μια καλύτερη ματιά στο traffic της ιστοσελίδας. Για τον περασμένο Ιούλιο, από το σύνολο των 3476 sessions, τα 3024 ήταν οργανικά (κυρίως από τη Google), ποσοστό της τάξης του 87%.

87% του Συνολικού Traffic Προέρχεται από τις Οργανικές Αναζητήσεις
87% του Συνολικού Traffic Προέρχεται από τις Οργανικές Αναζητήσεις

Από το σύνολο αυτό του οργανικού traffic (τα 3024 sessions), το 50.2% προέρχεται από τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας (τα tablets δεν προσμετρώνται), δηλαδή τα 1519 sessions.

50.2% του Οργανικού Traffic Προέρχεται από τα Κινητά Τηλέφωνα (εξαιρούνται τα tablets)
50.2% του Οργανικού Traffic Προέρχεται από τα Κινητά Τηλέφωνα (εξαιρούνται τα tablets)

Από τα 1519 sessions αυτά, τα 1293 (!!!) είναι από τις AMP σελίδες, ένα τρομακτικό ποσοστό της τάξης του 85.1%. Στο σύνολο, η οργανική κίνηση που προέρχεται από AMP είναι της τάξης του 42.8%37.2% του συνολικού traffic της ιστοσελίδας).

85.1% του Mobile Traffic Προέρχεται από τις AMP Σελίδες - 42.8% του Συνολικού Οργανικού Traffic της Ιστοσελίδας
85.1% του Mobile Traffic Προέρχεται από τις AMP Σελίδες δηλαδή το 42.8% του Συνολικού Οργανικού Traffic της Ιστοσελίδας

Επηρεάζει Λοιπόν το AMP το SEO;

Σύμφωνα με το ανωτέρω case study η απάντηση δείχνει αυτονόητη. Μην βιαστείτε όμως να βγάλετε συμπεράσματα…

Οι AMP σελίδες αφορούν σε άρθρα (blog posts) και όχι στις “κανονικές” σελίδες ενός website (τουλάχιστον για την ώρα).

Σε αυτή τη λογική, ένα ecommerce website χωρίς blog δεν έχει να κερδίσει απολύτως τίποτα από την υλοποίηση του AMP.

Από την άλλη αν έχετε μια ιστοσελίδα στην οποία δημοσιεύετε συχνά περιεχόμενο / άρθρα ή ακόμα περισσότερο ένα news portal, τότε όχι απλά χρειάζεται να υλοποιήσετε AMP, αλλά ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ!

Υλοποίηση AMP σε WordPress Ιστοσελίδα

Αν είστε από τους τυχερούς (και πρέπει να είστε) που έχετε ιστοσελίδα σε WordPress, σας έχω καλά νέα καθώς βρισκόσαστε μόλις μισή ώρα μακρυά από το να έχετε και εσείς τις δικές σας AMP εκδοχές των άρθρων σας και να εκμεταλλευτείτε το επιπλέον οργανικό visibility που αυτές σας παρέχουν.

Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι αυτά εδώ τα 2 ΔΩΡΕΑΝ WordPress pluginsAccelerated Mobile Pages και AMP.

Η εγκατάσταση και παραμετροποίηση του πρώτου δεν θα σας πάρει περισσότερο από μισή ώρα (την πρώτη φορά) ενώ το δεύτερο plugin είναι… plug n’ play!

Επίλογος – Το Μέλλον του AMP Project

Πολλοί είναι αυτοί που δεν πιστεύουν ότι το AMP Project ήρθε για να μείνει.

Εγώ από την άλλη πιστεύω σε αυτό για τους εξής 2 λόγους:

  1. Είναι της Google (ουδέν σχόλιο) και
  2. Δίνει τη δυνατότητα για πραγματικά πολύ γρήγορη πρόσβαση σε περιεχόμενο. Σύμφωνα με αυτή την έρευνα, το 47% των καταναλωτών προσδοκούν το άνοιγμα μιας ιστοσελίδας σε όχι περισσότερο από 2″ και το 40% των επισκεπτών εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα η οποία αργεί περισσότερο από 3″ για να φορτώσει.

Ο λόγος τώρα σε εσάς.

Έχετε ενεργοποιήσει AMP στο δικό σας το site και ποια είναι τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα;

Αν πάλι όχι, σκέφτεστε να το πραγματοποιήσετε κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον;

Περιμένουμε τις απαντήσεις σας στα σχόλια που ακολουθούν.

Results-driven SEO strategies and PPC advertising by a Google Certified Professional. Specialties >> Search Engine Optimisation (SEO), Paid Advertising (Google AdWords & Bing Ads), Internet Marketing, Conversion Optimisation, Growth Hacking.

Leave a Reply

2 Comments on "Google AMP: Πόσο Επηρεάζει το SEO + Ελληνικό Case Study"

Leave Comment
Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Στέφανος Οικονομίδης

Η βελτίωση της ταχύτητας μιας ιστοσελίδας η οποία επιτυγχάνεται με τα AMP είναι παράμετρος που επηρεάζει θετικά το SERP της. Για τα e-shops πάντως καταλληλότερο είναι το Progressive Web App.

Digital Bang

Συμφωνώ Στέφανε και σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου. Εξάλλου όπως αναφέρεται και στο κείμενο, η AMP τεχνολογία δεν είναι (τουλάχιστον ακόμα) ενδεδειγμένη πρόταση βελτιστοποίησης για όλα τα websites.

wpDiscuz