Blog

Γιώργος Παπαθεοδώρου( Digital Marketing Consultant )Με έδρα στην Αγγλία, βοηθώ επιχειρήσεις να αναπτύξουν τo online αποτύπωμα τους μέσω υπηρεσιών performance marketing – Search Engine Optimisation (SEO), Google & Bing Ads, Content / Inbound Marketing & […]

Brainstorming & SEO: Καταιγισμός Ιδεών & Keyword Research

Brainstorming & SEO: Καταιγισμός Ιδεών & Keyword Research

Τί Είναι το Brainstorming – Μετάφραση

Στα ελληνικά το brainstorming μεταφράζεται ως “καταιγισμός ιδεών” και παρόλο που αυτή η μετάφραση δεν χρησιμοποιείται σχεδόν καθόλου, είναι ιδιαίτερα εύστοχη, αφού περί αυτού πρόκειται.

Στόχος μιας συνάντησης brainstorming είναι η συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων ιδεών, οι οποίες πέφτουν στο τραπέζι με καταιγιστικό ρυθμό.

Ή για να το θέσουμε ακόμα πιο απλά:

Brainstorming σημαίνει νέες ιδέες, όχι σύσκεψη για λήψη αποφάσεων

Ακούγεται σίγουρα ενδιαφέρον και πράγματι μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο στο marketing, αλλά και στους περισσότερους κλάδους.

Μάλιστα, ειδικά στο SEO, το brainstorming είναι ένα απαραίτητο βήμα της συνολικής στρατηγικής.

Ωστόσο, μια brainstorming συνάντηση θα πρέπει να ακολουθεί κάποιους κανόνες, για να μπορεί να είναι επιτυχημένη και να μην καταλήξει σε αερολογία χωρίς αποτέλεσμα.

Τι πρέπει να ακολουθήσετε και τι να αποφύγετε;

Με ποιον τρόπο το brainstorming θα σας βοηθήσει στην έρευνα των keywords και του content στο SEO;

Συγκεντρώσαμε τα βασικότερα σημεία, για να μη χαθείτε στον κυκεώνα των πληροφοριών του brainstorming και σας τα παραθέτουμε!

Brainstorming Do’s

  • Διαλέξτε με προσοχή τον συντονιστή: Ο συντονιστής καλό είναι να είναι άτομο με ηγετικές αλλά και οργανωτικές ικανότητες, ώστε να καταφέρει να προσδώσει δομή και να συντονίσει επαρκώς την ομάδα. Θυμηθείτε ότι δεν είναι απαραίτητο ο οργανωτής να είναι και συντονιστής. Σε πολλές περιπτώσεις, είναι προτιμότερο οι ρόλοι να είναι διακριτοί.
  • Προετοιμάστε τη συνάντηση: Πριν ξεκινήσει η συνάντηση, είναι πολύ σημαντικό να έχει αυτή προετοιμαστεί ως προς το θέμα, την αφετηρία και τους στόχους της. Η εισαγωγή στο ζήτημα, για το οποίο χρειάζεστε ιδέες, και το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα κινηθείτε, καλό είναι να έχουν γνωστοποιηθεί στους συμμετέχοντες από πριν ή έστω να είναι απολύτως ξεκάθαρα στον συντονιστή.
  • Δημιουργήστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα: Η ανεύρεση ιδεών θέλει έμπνευση και η έμπνευση έρχεται σε ένα περιβάλλον, όπου όλοι νιώθουν άνετα. Ένας άνετος χώρος με αναπαυτικά καθίσματα, φυσικό φως, καφέ και μερικά snacks είναι ό,τι πρέπει, για να ξεκινήσετε δυναμικά αυτή τη δημιουργική περιπέτεια.
  • Εμπιστευθείτε κάθε ιδέα, ακόμα και την ανώνυμη: Υπάρχει πιθανότητα κάποιοι από τους συμμετέχοντες να διστάζουν να εκφραστούν. Αυτό το εμπόδιο μπορεί να ξεπεραστεί, αν ζητήσετε από όλους να γράψουν την ιδέα τους σε ένα χαρτί ανώνυμα. Ύστερα, μπορείτε να συζητήσετε κάθε ιδέα ξεχωριστά χωρίς να αποκαλυφθεί ποιος τη βρήκε. Η ανωνυμία βοηθάει στη χαλάρωση των όποιων δισταγμών και αναστολών και αποκαλύπτει τον ξεχωριστό τρόπο σκέψης του καθενός.
  • Στόχος είναι η ποσότητα και όχι η ποιότητα: Αυτό είναι που δυσκολεύει αρκετούς στο brainstorming. Όντας συνηθισμένοι να αποζητούν ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα και να απορρίπτουν κάθε τι άσχετο, βάζουν σε κουτάκια τη διαδικασία και την περιορίζουν. Σε μια συνάντηση brainstorming, στόχος σας πρέπει να είναι να μαζέψετε όσο το δυνατόν περισσότερες ιδέες και όχι απλά τις καλές ή συμβατές ιδέες. Η αξιολόγηση των ιδεών είναι ένα επόμενο και επίσης διακριτό στάδιο.

Brainstorming Don’ts

  • Μην περιορίζετε τα άτομα μόνο στο τμήμα σας: Πιθανώς, να έχετε συνηθίσει να κάνετε όλες τις συναντήσεις σε στενό κύκλο, όμως στο brainstorming οι ετερόκλητες προσωπικότητες πάντα βοηθούν. Συνάδελφοι από άλλα τμήματα και με διάφορα καθήκοντα θα σας δώσουν μια φρέσκια και ίσως περισσότερο πρωτότυπη οπτική στο θέμα που δεν είχατε σκεφτεί ως τώρα.
  • Μην αφήνετε να συμμετέχουν πάνω από 10-12 άτομα: Για να μην μεταπέσει το meeting σε οχλαγωγία, όπου η συζήτηση και η ουσιαστική συνεισφορά θα είναι αδύνατη, είναι κομβικής σημασίας να καλέσετε μέχρι 10-12 άτομα. Όσο γνώστες και σχετικοί με το αντικείμενο και να είναι οι υπόλοιποι, δεν θα μπορέσουν να συμβάλλουν σε κάτι που θα ξεπεράσει κατά πολύ το στρογγυλό τραπέζι μιας συνάντησης μεταξύ συγκεκριμένων συμμετεχόντων.
  • Μην αφήνετε απεριόριστο το χρόνο: Ο κίνδυνος του να καταλήξει η συνάντηση σε πολυλογία χωρίς όρια είναι δυστυχώς πάντα ορατός στο brainstorming, οπότε πρέπει από πριν να είναι γνωστό σε όλους πόση ώρα θα κρατήσει η συνάντηση. Ο χρονικός περιορισμός θα βοηθήσει στο να τεθούν πλαίσια και να δοθεί συγκεκριμένη ώρα στον καθένα να μιλήσει.
  • Μην επιτρέπετε την κριτική: Επειδή ακριβώς στόχος είναι η ποσότητα των ιδεών, η κριτική των υπολοίπων προς κάποια ιδέα μόνο κακό μπορεί να κάνει στην πηγαία έμπνευση. Οι συμμετέχοντες πρέπει να ενθαρρύνονται να εκφράζουν ιδέες, όπως τους έρχονται στο μυαλό, πολλές φορές συνειρμικά και χωρίς αυστηρή λογοκρισία. Το ποιες ιδέες θα αξιοποιηθούν είναι κάτι που δεν αφορά το brainstorming. Το θετικό κλίμα πρέπει να υπάρχει και μετά την κάθε συνάντηση, γιατί ακόμα και η μετέπειτα ευθεία και φανερή κριτική μπορεί να επηρεάσει μια ενδεχόμενη επόμενη προσπάθεια.
  • Μη μείνετε στην προφορικότητα: Ένα λάθος που γίνεται συχνά σε τέτοιου είδους συναντήσεις είναι ο υποχρεωτικός προφορικός λόγος. Σίγουρα, η έκφραση και πόσο μάλλον ο καταιγισμός ιδεών θα γίνουν προφορικά (εκτός αν τηρηθεί το σύστημα της ανωνυμίας), όμως στο τέλος θα έχει γίνει μια τρύπα στο νερό, αν οι ιδέες δεν καταγραφούν. Επειδή είναι αδύνατον ο συντονιστής να θυμάται κάθε ιδέα και τα επιμέρους στοιχεία της, κρίνεται σκόπιμο να κρατάτε σημειώσεις. Ένας πίνακας ή ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί με το θέμα γραμμένο στο κέντρο είναι η ιδανική αφετηρία, για να φτιάξετε ένα νοητικό χάρτη με διάφορες εκδοχές του ίδιου θέματος που θα σας οδηγήσουν σε απροσδόκητα και καινοτόμα μονοπάτια.

Brainstorming & SEO

Το brainstorming είναι συνήθως το πρώτο βήμα στο σχεδιασμό κάθε στρατηγικής στο marketing – είναι το στάδιο, στο οποίο τίθενται οι δημιουργικές βάσεις που αργότερα θα μετεξελιχθούν σε ολοκληρωμένο πλάνο με συγκεκριμένους στόχους και αυστηρή μεθοδολογία.

Συνεπώς, είναι το πρώτο βήμα και στο SEO, μια διαδικασία που θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα πώς θα προσεγγίσετε το κοινό σας, ώστε να κερδίσετε υψηλότερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα.

Η πρώτη φάση αποτελείται από την έρευνα των keywords.

Με βάση αυτά τα keywords θα πραγματοποιήσετε την on-page βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας και θα υλοποιήσετε την off-page στρατηγική σας, στην οποία η παραγωγή και προώθηση σχετικού περιεχομένου παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Έρευνα Λέξεων-κλειδιά / Keyword Research

Το keyword research δεν είναι απλώς η έρευνα κάποιων λέξεων, οι οποίες θα αποτελούν τον σκελετό των κειμένων σας.

Είναι κάτι πολύ παραπάνω – είναι ο τρόπος να καταλάβετε τι ψάχνει το target group σας, ώστε σε κάθε αναζήτηση με συγκεκριμένους όρους, η ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα.

Το να βρείτε όσο το δυνατόν περισσότερες λέξεις-κλειδιά, σχετικές με το αντικείμενό σας, σας δίνει τη δυνατότητα να εμφανιστείτε στις περισσότερες αναζητήσεις των χρηστών και να αυξήσετε το traffic.

Υπάρχουν πολλά εργαλεία, για να γίνει αυτή η έρευνα σωστά και ολοκληρωμένα, με ένα από αυτά το Keyword Planner μέσα στο Google Adwords.

Τα εργαλεία αυτά σας παρέχουν πλήθος συνώνυμων λέξεων και φράσεων καθώς και το μηνιαίο όγκο αναζητήσεων για καθεμία από αυτές.

Ωστόσο, όλα τα εργαλεία προϋποθέτουν ότι εσείς γνωρίζετε την αφετηρία, από την οποία θα ξεκινήσετε.

Εδώ ακριβώς εμφανίζεται στο προσκήνιο το brainstorming.

Θα πρέπει να ξεκινήσετε με βάση ορισμένα keywords, να φτιάξετε μια λίστα με αυτά και στη συνέχεια να την εμπλουτίσετε με όσο το δυνατόν περισσότερες ιδέες.

Ύστερα, μπορείτε να ελέγξετε κατά πόσο αυτές οι ιδέες έχουν αναζητήσεις, αλλά και να τις επεκτείνετε με διάφορες παραλλαγές με βάση τα εργαλεία για keyword research.

Είτε, λοιπόν, κάνετε brainstorming μόνοι σας είτε με την ομάδα σας, μπορείτε να βρείτε ιδέες για λέξεις-κλειδιά με τους παρακάτω τρόπους:

  • Προϊόντα και υπηρεσίες: Ο πιο προφανής τρόπος είναι να θέσετε ως λέξεις-κλειδιά τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που πουλάτε. Για παράδειγμα, αν είστε οδοντίατρος με ειδίκευση στην αισθητική οδοντιατρική, συναφείς λέξεις-κλειδιά είναι “οδοντίατρος”, “αισθητικός οδοντίατρος”, “αισθητική οδοντιατρική”, “λεύκανση”, “όψεις πορσελάνης” κλπ.
  • Προβλήματα: Στόχος κάθε στρατηγικής στο marketing είναι να προσφέρει λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα, οπότε ως keywords μπορείτε να σκεφθείτε και τα προβλήματα, τα οποία καλείστε να λύσετε με τις υπηρεσίες/προϊόντα που διαθέτετε, όπως για παράδειγμα “στραβά δόντια” ή “κίτρινα δόντια”.
  • Λύσεις και οφέλη: Φυσικά, οι χρήστες αναζητούν και τα οφέλη που προσδοκούν, κάτι το οποίο καθίσταται κομβικό, για να τους προσεγγίσετε. Υπό αυτή την έννοια, καλείστε να περιγράψετε με λέξεις τι ακριβώς προσφέρετε. Στο παράδειγμα, λοιπόν, του οδοντιάτρου, keywords μπορούν να είναι λέξεις, όπως “λευκά δόντια”, “ίσιο χαμόγελο” και “ίσια δόντια χωρίς σιδεράκια”.
  • Χαρακτηριστικά: Είναι δόγμα στο marketing ότι στο target group μας πρέπει να επισημαίνουμε τα οφέλη και όχι τα χαρακτηριστικά αυτού που πουλάμε, διότι κανείς δεν ενδιαφέρεται τόσο για το πώς όσο για το τί θα κερδίσει από αυτό που αγοράζει. Όμως, όπως προαναφέρθηκε, το brainstorming εστιάζει στην ποσότητα, οπότε στόχος είναι όσο το δυνατόν περισσότερες ιδέες, ακόμα και αν τελικά δεν θα χρησιμοποιηθούν. Ενδέχεται κάποιοι χρήστες να κάνουν αναζήτηση με βάση το χαρακτηριστικό του προϊόντος ή της υπηρεσίας, όπως παραδείγματος χάριν “λεύκανση χωρίς λάμπα”. Το αν έχει νόημα να στοχεύσετε σε αυτά τα keywords είναι κάτι που θα αποφασίσετε όχι στο στάδιο του brainstorming, αλλά στο επόμενο βήμα, όταν τεστάρετε τις ιδέες που μαζέψατε με τη βοήθεια συγκεκριμένων εργαλείων.
  • Περιγραφικές λέξεις: Για να βρείτε ακόμα περισσότερα πιθανά keywords, αλλά και για να μπορέστε να οριοθετήσετε καλύτερα το target group σας, είναι σημαντικό να προσθέτετε διάφορες τροποποιητικές και περιγραφικές λέξεις σχετικά με τον τόπο, την ηλικία και το φύλο, στο οποίο απευθύνεστε καθώς και την τιμή των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Έτσι, στο ανωτέρω παράδειγμα, λέξεις-κλειδιά μπορούν να είναι “οδοντίατρος Αθήνα”, “αισθητικός οδοντίατρος για ενήλικες”, “φθηνή λεύκανση” κλπ.

Σε αυτό το brainstorming, δεν χρειάζεται βέβαια να ψάχνετε τα πάντα μέσα στο μυαλό σας ή να πασχίζετε μόνο μέσω συζητήσεων με άλλους, αφού υπάρχουν σημεία, στα οποία θα βρείτε διάφορες ιδέες.

Έτσι, μπορείτε να ψάξετε στα ακόλουθα μέρη:

  • Προτάσεις στο Google (autosuggestion): Όταν ξεκινάτε να γράφετε έναν όρο στη μπάρα αναζήτησης στο Google, τότε αυτό σας παρουσιάζει διάφορες προτάσεις, τις οποίες αναζητούν οι χρήστες. Το ίδιο ισχύει και για τις προτάσεις που κάνει στο τέλος της πρώτης σελίδας μετά τα πρώτα δέκα αποτελέσματα.
  • People also ask Box: Ιδέες μπορείτε να πάρετε και από τα featured snippets του Google, το κουτί που εμφανίζεται πριν το πρώτο οργανικό αποτέλεσμα, στη λεγόμενη θέση μηδέν, και στο οποίο παρουσιάζονται οι δημοφιλέστερες ερωτήσεις μαζί με ένα μικρό απόσπασμα από τις απαντήσεις τους.
  • Google Trends: Στα Google Trends μπορείτε να δείτε τι αναζητούν οι χρήστες ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή και τη χρονική περίοδο.
  • Περιγραφές στο Amazon και στο eBay: Αν πουλάτε ένα προϊόν, τότε ρίξτε μια ματιά στο πώς αυτό περιγράφεται από διάφορους άλλους πωλητές στο Amazon και στο eBay.
  • Google Ads: Οι διαφημίσεις στο Google μπορούν να σας προσφέρουν δεκάδες ιδέες για το ποιες είναι οι σημαντικότερες λέξεις-κλειδιά στον κλάδο σας και πώς τις χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας.

Content Μarketing

Αφού καταλήξετε στα keywords, στα οποία θα στοχεύσετε, και βελτιστοποιήσετε τη σελίδα σας με βάση αυτά, το επόμενο βήμα είναι να σχεδιάσετε την off-page στρατηγική σας.

Ακρογωνιαίος λίθος στο off-page SEO είναι να δημιουργήσετε και να προωθήσετε χρήσιμο περιεχόμενο πάνω στον κλάδο σας, έτσι ώστε να πετύχετε δύο στόχους:

  1. κερδίσετε backlinks, αφού στα κείμενα, τα βίντεο, τα infographics και γενικά τα posts που θα δημιουργήσετε θα προσθέτετε και link προς τη σελίδα σας, και αφετέρου
  2. προσδώσετε αξία, να έρθετε κοντά με το κοινό σας και να το κάνετε να σας συμπαθήσει μέσα από tips, οδηγούς και γενικά αξιόλογο περιεχόμενο, εμπλουτισμένο με τις γνώσεις και την εμπειρία σας, συστατικά που μπορούν να δώσουν λύσεις στο χρήστη.

Το θέμα, βέβαια, είναι πώς θα βρείτε ιδέες για αυτό το περιεχόμενο, ιδέες που θα πετύχουν, θα εμφανιστούν σε καλές θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα, θα κερδίσουν υψηλό Click-through Rate (CTR) και τελικά θα σας φέρουν traffic και πωλήσεις.

Εδώ είναι που το brainstorming παίζει κομβικό ρόλο.

Υπάρχουν διάφορα εργαλεία, τα οποία σας δείχνουν ποια είναι τα δημοφιλέστερα θέματα ανάλογα με το keyword που θα πληκτρολογήσετε, όποτε για παράδειγμα το BuzzSumo.

Ωστόσο, αυτά τα εργαλεία σας βοηθούν να προσανατολιστείτε μέσα στον ανταγωνισμό, να καταλάβετε τι αρέσει στο κοινό σας και να αποφύγετε χιλιοειπωμένα θέματα.

Καλό είναι, όμως, αφού βρείτε το πιθανό κενό που υπάρχει, να συνεισφέρετε, ώστε να καλυφθεί – το Content Gap Analysis tool του Ahrefs είναι ένα ακόμα πολύ χρήσιμο εργαλείο. σε αυτή τη κατεύθυνση.

Πάντα ο πρώτος που θα ασχοληθεί με ένα θέμα είναι και αυτός, ο οποίος θα κερδίσει την περισσότερη επισκεψιμότητα, τουλάχιστον  σε πρώτη φάση.

Οι επόμενοι, αν ασχοληθούν με το ίδιο θέμα, θα πρέπει να το κάνουν πολύ καλύτερα (βλέπε Skyscraper Technique), για να μπορέσουν να επικρατήσουν.

Πώς μπορείτε να βρείτε ιδέες για αποδοτικό content marketing;

  • Ξεκινήστε από τα keywords: Η ολοκληρωμένη έρευνα των λέξεων-κλειδιά, όπως περιεγράφηκε παραπάνω, δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στο content marketing. Έχοντας συγκεντρώσει keywords, έχετε αμέσως και μια πληθώρα από πιθανά θέματα.
  • Σκεφθείτε την ιστορία: Μην ξεκινάτε έχοντας στο μυαλό σας τη μορφή που θα πάρει το περιεχόμενο, όπως για παράδειγμα ότι θα είναι ένα infographic. Εστιάστε στο να πείτε μια ιστορία, στην οποία θα υπάρχει ένα πρόβλημα και μια λύση. Η λύση είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που παρέχετε.
  • Αντλήστε έμπνευση από τους ανταγωνιστές σας: Δεν αναφερόμαστε, φυσικά, στην αντιγραφή. Το να λαμβάνετε γνώση των καμπανιών που έφεραν επιτυχία στους ανταγωνιστές σας στον ίδιο κλάδο και να συζητάτε με τους συνεργάτες σας τα πλεονεκτήματά τους θα συμβάλλει στο να προχωρήσετε την αρχική ιδέα περαιτέρω.
  • Συγκεντρώστε διάφορα στοιχεία: Κάθε φορά που βλέπετε κάτι, το οποίο σας φαίνεται πρωτότυπο ή ενδιαφέρον, είτε αυτό είναι μια εικόνα στο Pinterest είτε ένα λεκτικό στο Twitter ή οτιδήποτε άλλο, αποθηκεύστε το σε έναν φάκελο ειδικά για αυτή τη δουλειά. Έτσι, το brainstorming που θα κάνετε έπειτα θα έχει μια αφετηρία, για να πάρει έμπνευση και να τη αναγάγει σε μια πραγματική ιδέα.
  • Δείτε τι δουλεύει σε άλλους κλάδους: Πολλές φορές είμαστε τόσο συγκεντρωμένοι σε αυτό με το οποίο ασχολούμαστε, ώστε να μη μπορούμε να δούμε πέρα από αυτό. Μια τόσο μυωπική αντίληψη είναι ο εχθρός της έμπνευσης και του brainstorming. Αφιερώστε λίγο χρόνο κάθε μέρα, για να ερευνήσετε τι είναι επιτυχημένο σε άλλους κλάδους. Πρόκειται για μια πρωτότυπη έρευνα; Παρουσιάζει πολλά δεδομένα; Είναι τόσο επιτυχημένο για κάποιον άλλο λόγο; Αν έχετε εξαντλήσει το δικό σας κλάδο, αυτή η τεχνική είναι ιδανική.
  • Ανατρέξτε σε παλαιότερες ιδέες: Όπως αναφέρθηκε στην εισαγωγή, στόχος του brainstorming είναι να εξαχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ιδέες, πολλές εκ των οποίων θα απορριφθούν σε δεύτερη φάση. Αυτές που απορρίπτετε κρατήστε τες σε έναν φάκελο, στον οποίο θα μπορείτε να ανατρέξετε ανά πάσα στιγμή. Το ότι δεν δούλεψε μια ιδέα τότε, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να φανεί χρήσιμη τώρα, υπό άλλες συνθήκες και για μια άλλη καμπάνια.
  • Καταλάβετε γιατί μια ιδέα απέτυχε: Είτε πρόκειται για δικιά σας ιδέα είτε για κάποιου ανταγωνιστή, το να κατανοήσετε το συστατικό της αποτυχίας της σας δίνει εφόδια και την απαραίτητη εμπειρία, για να δημιουργήσετε νέες, πιο επιτυχημένες ιδέες.
  • Σχεδιάστε ένα νοητικό χάρτη: Η προφορικότητα είναι η αφετηρία κάθε διαδικασίας brainstorming με πολλούς συμμετέχοντες, όμως η καταγραφή των ιδεών είναι απαραίτητη. Ξεκινήστε με το βασικό θέμα στο κέντρο ενός πίνακα ή ενός μεγάλου χαρτιού και συνδέστε το με διάφορα περιφερειακά θέματα, μέχρι να φτάσετε τόσο μακριά, ώστε αν πάτε παραπέρα να εμπλακείτε σε άσχετα μονοπάτια. Για παράδειγμα, στο θέμα “ταξίδι” μπορείτε να συνδέσετε διάφορα άλλα θέματα, όπως “φαγητό”, “καιρός”, “μέσα μεταφοράς” και “αξιοθέατα”. Από το τελευταίο, μάλιστα, θέμα (αξιοθέατα) μπορείτε να ξεκινήσετε μια ακόμα διαδρομή με θέματα, όπως “μουσεία”, “παραλίες”, “χώροι πρασίνου” κλπ.

Με τις παραπάνω διεργασίες, θα καταφέρετε να συγκεντρώσετε αρκετές ιδέες, για να έχετε μια καλή δεξαμενή για τη συνέχεια.

Το επόμενο βήμα είναι να αξιολογήσετε αυτές τις ιδέες.

Συνοπτικά, για να προχωρήσει μια ιδέα στο στάδιο της υλοποίησης και να αποτελέσει μέρος του SEO content marketing, θα πρέπει να φέρει τα τρία ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  1. Μοναδικότητα
  2. Εξειδίκευση
  3. Συνάφεια με τις ανάγκες του target group

Κι αν τα πρώτα δύο χαρακτηριστικά μπορείτε να τα ελέγξετε πολύ εύκολα, το πρώτο με κάποιο εργαλείο, όπως το BuzzSumo, και το δεύτερο τσεκάροντας την ακρίβεια των δεδομένων που παραθέτετε ως γνώστης του αντικειμένου, το τρίτο χρειάζεται περισσότερη έρευνα, οπότε το brainstorming είναι και εδώ απαραίτητο.

Στόχος του είναι να κατανοήσετε τι ακριβώς ψάχνει το κοινό σας. Για να πετύχει αυτή η διαδικασία, σας προτείνουμε να ψάξετε στα παρακάτω μέρη:

  • Social media
  • Forums σχετικά με το αντικείμενό σας
  • Σχόλια σε blogs
  • Πλατφόρμες με ερωτήσεις και απαντήσεις, όπως το Quora

Με αυτή τη διαδικασία, όχι μόνο θα έχετε πολλές ιδέες, αλλά θα έχετε καταφέρει να τις προσαρμόσετε στις επιθυμίες του κοινού σας.

Το brainstorming σε συνδυασμό με την έρευνα στα σημεία, στα οποία συχνάζουν οι πιθανοί σας πελάτες και αναλύουν τις ανάγκες τους, θα σας δώσει την ευκαιρία να καταλήξετε σε αρκετές κατευθύνσεις για τη στρατηγική σας στο content marketing.

Η επόμενη φάση είναι να προχωρήσετε στην εφαρμογή και την προώθηση αυτών των ιδεών και μέσω trial and error να αποκομίσετε χρήσιμες εμπειρίες για το τι πετυχαίνει και τι όχι.

Η γνώση αυτή θα αποτελέσει την αφετηρία για τις μετέπειτα brainstorming sessions, στις οποίες θα πέσουν στο τραπέζι εντελώς καινούριες ιδέες.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων