Blog

Τί Είναι τα Long-Tail Keywords

Long-Tail-Keywords-Greece

Τα long-tail keywords είναι μεγάλες σε μήκος και συγκεκριμένες φράσεις τις οποίες χρησιμοποιούμε όταν πραγματοποιούμε μια αναζήτηση στη Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης.

Η διαφορά τους με τα γενικά / πρωτεύοντα keywords (main / head / generic keywords) αλλά και τα δευτερεύοντα (broad match / body keywords) είναι ότι, πρόκειται για πολύ πιο στοχευμένες φράσεις και συνήθως χρησιμοποιούνται από χρήστες οι οποίοι βρίσκονται πιο κοντά στην ολοκλήρωση μιας ενέργειας / αγοράς (point-of-purchase).

Γιατί όμως τα longtail keywords είναι τόσο σημαντικά και πώς η σωστή επιλογή και χρήση τους μπορεί να κρίνει την επιτυχία ή μη μιας SEO στρατηγικής;

Οι 3 Κύριοι Τύποι Keywords

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το λόγο για τον οποίο τα long-tail keywords είναι εξαιρετικά πολύτιμα, ας ρίξουμε μια ματιά στους 3 τύπους keywords που χρησιμοποιούμε στο content marketing:

Main / Head / Generic Keywords

Πρόκειται για γενικά, αόριστα keywords τα οποία χρησιμοποιούνται από χρήστες οι οποίοι βρίσκονται σε πρώιμα στάδια αναζήτησης και δεν έχουν εκφράσει ακόμα συγκεκριμένες προθέσεις. Παράδειγμα ενός τέτοιου keyword μπορεί να είναι το “iPhone 13″.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ η ιστοσελίδα μας να κάνει rank για ένα τέτοιο keyword, καθώς ο ανταγωνισμός είναι απλά τεράστιος (εκτός και αν είμαστε η ίδια η Apple ή το Wikipedia). Τα keywords αυτά είναι high-volume μεν, αλλά ταυτόχρονα είναι και high-competition / high-cost καθιστώντας τα μια κακή επιλογή για ένα νέο ή μικρό website.

Broad Match / Body Keywords

Είναι τα πιο συνηθισμένα, καθώς καταλαμβάνουν ένα πολύ μεγάλο μέρος των αναζητήσεων, αποτελούμενα από 2-3 λέξεις. Ένα τέτοιο key phrase μπορεί να είναι το “θήκες για iPhone 13″.

Τα keywords αυτά παραμένουν high-volume μεν, αλλά ταυτόχρονα είναι και lower-competition / lower-cost καθιστώντας τα καλύτερη επιλογή για ένα νέο ή μικρό website, σε σχέση με τα keywords της προηγούμενης κατηγορίας.

Long-Tail Keywords

Πρόκειται για τα keywords με τις λιγότερες αναζητήσεις, αλλά ταυτόχρονα αυτά που εκφράζουν πολύ συγκεκριμένες προθέσεις και χρησιμοποιούνται από χρήστες που βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση μιας ενέργειας / αγοράς. Αποτελούνται συνήθως από 4-5 λέξεις ή και περισσότερες.

Ένα τέτοιο keyphrase μπορεί να είναι το “πλαστικές θήκες για iPhone 13 σε πράσινο χρώμα” ή το “δερμάτινες θήκες για iPhone 13 Περιστέρι”. Τα keywords αυτά είναι low-volume μεν, αλλά ταυτόχρονα είναι και low-competition / low-cost καθιστώντας τα τη βέλτιστη επιλογή για ένα νέο ή μικρό website.

Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι σύμφωνα με την ίδια τη Google: “Στο 15% των αναζητήσεων στις οποίες καλείται να δώσει απαντήσεις καθημερινά, οι χρήστες που τις πραγματοποιούν, κάνουν χρήση φράσεων που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν”.

Και σωστά μαντέψατε… Η πλειοψηφία αυτών είναι long-tail keywords.

Συνολικά δε, οι αναζητήσεις με long-tail keywords φαίνεται να αποτελούν περισσότερο από το 90% των συνολικών αναζητήσεων στη Google όπως φαίνεται και στο παρακάτω γράφημα.

Head Terms VS Long-Tail KeywordsHead Terms VS Long-Tail Keywords
Head Terms VS Long-Tail Keywords

Γιατί τα LongTail Keywords Είναι Τόσο Σημαντικά;

Σε συνέχεια και της προηγούμενης παραγράφου, μπορούμε λοιπόν συγκεντρωτικά να πούμε ότι, τα long-tail keywords:

  • Αποτελούν το μεγαλύτερο κομάτι του συνολικού traffic στο web, άρα και στο δικό σου website. Μια απλή ματιά στο Google Search Console θα σε πείσει για του λόγου το αληθές.
  • Είναι ευκολότερο να κατακτήσεις υψηλές θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης σε σχέση με τα άλλα είδη keywords, λόγω μικρότερου ανταγωνισμού.
  • Ακριβώς επειδή τα long-tail keywords είναι τόσο συγκεκριμένα και εκφράζουν ακριβείς προθέσεις (αγοραστικό ενδιαφέρον), το conversion rate είναι πολύ υψηλότερο.
Πώς Αυξάνεται η Πιθανότητα Μετατροπής σε Σχέση με το Μήκος της Φράσης Αναζήτησης
Πώς Αυξάνεται η Πιθανότητα Μετατροπής σε Σχέση με το Μήκος της Φράσης Αναζήτησης

Πώς θα Εντοπίσω Long–Tail Keywords;

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε το γιατί πρέπει να εντάξουμε τα long-tail keywords στην SEO στρατηγική μας, ήρθε η ώρα να δούμε το πώς θα τα εντοπίσουμε.

Μέθοδοι και τεχνικές για keyword research υπάρχουν πάρα πολλές και μια αναζήτηση στη Google θα σε πείσει γι’ αυτό. Εμείς όμως εδώ θα αρκεστούμε σε 5 τεχνικές οι οποίες θα καλύψουν ακόμα και τον πιο απαιτητικό και tech-savvy ιδιοκτήτη ιστοσελίδας / webmaster.

Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google

Google Search Console

Πριν ξεκινήσεις να ψάχνεις για νέα long-tail keywords, γιατί να μην βεβαιωθείς πρώτα ότι έχεις βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα σου για keywords για τα οποία λαμβάνεις ήδη impressions και clicks; Για να το κάνεις αυτό, συνδέσου πρώτα στο Google Search Console.

Στην αριστερή μεριά της οθόνης πάτησε πάνω στο “Search Traffic” και επίλεξε “Search Analytics“. Κάνε tick τα φίλτρα “Clicks”, “Impressions”, “CTR”, και “Position” και επίλεξε από το “Dates” διάστημα 90 ημερών που είναι και η μέγιστη ιστορικότητα δεδομένων που δίνει η Google.

Ακολούθως, φίλτραρε τα αποτελέσματα με βάση τις σελίδες (“Pages”). Επίλεξε τη σελίδα που θέλεις να βελτιστοποιήσεις και φίλτραρε με βάση τα “Queries”. Μια υπέροχη λίστα από long-tail keywords ξεδιπλώνεται μπροστά σου.

Wikipedia

Ναι σωστά διάβασες! Το website αυτό αποτελεί πραγματικό χρυσωρυχείο και για keyword research. Δοκίμασε να πληκτρολογήσεις πχ “ποδόσφαιρο και θα καταλάβεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που πετυχαίνει υψηλό rank για σχεδόν τα πάντα και έχει και δυνατό domain authority.

Ανάτρεξε στον πίνακα περιεχομένων και πάρε πολλές ιδέες είτε για τη βελτίωση υφιστάμενου περιεχομένου είτε για τη δημιουργία νέου.

Google Keyword Planner Tool

Συνδέσου στο Google Ads (αν δεν έχεις λογαριασμό, δημιούργησε έναν γρήγορα, μέσα σε 5 λεπτά), πάτησε “Tools” και στη συνέχεια “Keyword Planner”. Επίλεξε “Search for new keywords using phrase, website or category“, συμπλήρωσε το topic που σε ενδιαφέρει να εντοπίσεις keywords πχ “θήκες για iPhone 13″ και τέλος “Get Ideas”.

Voila! Εκατοντάδες keywords πολλά εκ των οποίων long-tail σε περιμένουν.

Μην παραλείψεις εκτός από το tab “Keyword ideas” να ελέγξεις και αυτό με τα “Adgroup ideas”. Αναλυτικές οδηγίες για το πώς να χρησιμοποιήσεις το Keyword Planner Tool μπορείς να βρεις εδώ.

Google Auto Suggestion

Θα έχεις παρατηρήσει ότι ενώ πληκτρολογείς μια λέξη-φράση στο κουτάκι αναζήτησης της Google, ταυτόχρονα εμφανίζονται κάποιες προτάσεις από την ίδια τη Google, η οποία προσπαθεί να “μαντέψει” τι είναι αυτό που ψάχνεις. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι, δεν πρόκειται για… μαντεψιά.

Οι προτάσεις αυτές βασίζονται σε δεδομένα προηγούμενων αναζητήσεων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να εμπλουτίσουν τη λίστα με τα keywords που δημιουργούμε. Παράλληλα με αυτές τις προτάσεις, στο κατώτερο μέρος της οθόνης, θα βρεις κάποιες επιπλέον φράσεις οι οποίες και αυτές αποτελούν σημαντικά long-tail keywords.

Longtailpro.com

Είναι η μοναδική μη δωρεάν πρόταση για εξεύρεση long-tail keywords σε αυτό το άρθρο, αλλά λόγω της χρησιμότητας του συγκεκριμένου εργαλείου, θεώρησα απαραίτητο να το αναφέρω για όσους θελήσουν να επενδύσουν λίγο παραπάνω χρόνο και χρήμα στην αναζήτηση αυτού του τύπου keywords.

Επίλογος

Αυτό ήταν λοιπόν! Φτάσαμε στο τέλος αυτού του άρθρου το οποίο θα σημάνει την αρχή της δικής σου προσπάθειας. Τα long-tail keywords δεν είναι πανάκεια και δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα κερδοφορίας της επιχείρησής σου ούτε την έλλειψη traffic στην ιστοσελίδα σου.

Είναι όμως μια εξαιρετική μέθοδος για να ανακαλύπτεις topics τα οποία με τη βελτίωση υφιστάμενου περιεχομένου, ή την κατάλληλη δημιουργία νέου, θα σε βοηθήσουν να προσφέρεις λύσεις σε πολύ συγκεκριμένα προβλήματα χρηστών.

Και όταν το κάνεις αυτό συστηματικά, δημιουργείς brand awareness, αναβαθμίζεις τον εαυτό σου σε αυθεντία σε συγκεκριμένο κλάδο, κάτι το οποίο θα βοηθήσει στη μετατροπή των απλών επισκεπτών (των οποίων τις ερωτήσεις απάντησες) σε μελλοντικούς σου πελάτες.

Τώρα ο λόγος σε εσένα. Ποιο είναι το αγαπημένο σου εργαλείο για τον εντοπισμό long-tail keywords; Έχεις προσπαθήσει να κάνεις rank για τέτοιου τύπου keywords και ποια τα αποτελέσματα; Περιμένουμε τα σχόλια σου παρακάτω.

Subscribe
Notify of
guest

2 Comments
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων
ΛΙΑΝΑ ΒΗΧΟΥ

Πολύ επεξηγηματικό το κείμενο, πολύ χρήσιμο, με βοήθησε, ευχαριστώ!

Digital Bang

Σε ευχαριστώ πολύ Λιάνα για τα καλά σου λόγια. Χαίρομαι που σε βοήθησε 🙂