SEO για Αρχάριους - Ένας Βήμα προς Βήμα Οδηγός SEO 6200+ Λέξεων
SEO για Αρχάριους – Ένας Βήμα προς Βήμα Οδηγός SEO 6200+ Λέξεων

Στην Ελλάδα της μόνιμης κρίσης, με μαύρο σκοτάδι στην άκρη του τούνελ και απαγορευτικό για τους περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις να επενδύσουν σε υπηρεσίες SEO καθώς το κόστος του υπερβαίνει κατά πολύ το διαθέσιμο budget, εύλογες είναι οι ερωτήσεις:

Πώς μπορώ να κάνω SEO μόνος μου;” ή “Ποιος είναι ο καλύτερος οδηγός SEO για αρχάριους;“.

Αν λοιπόν και εσείς ανήκετε σε αυτούς που θέλουν να προσπαθήσουν μόνοι τους να κάνουν SEO στην ιστοσελίδα τους μη γνωρίζοντας πολλά πράγματα γι’ αυτό και όχι να εμπιστευτούν μια εταιρεία SEO, τότε αυτός ο οδηγός SEO για αρχαρίους 6200+ λέξεων είναι για εσάς.

Καθίστε αναπαυτικά και ξεκινάμε…

Τί Είναι το SEO;

Ο όρος SEO προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Search Engine Optimisation – SEO (ή optimization αν προτιμάτε τα Αμερικάνικα), το οποίο και μεταφράζεται σε Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης.

Πρόκειται δηλαδή για το σύνολο των ενεργειών που πραγματοποιούνται είτε πάνω στο ίδιο το site (on-page SEO) είτε έξω από αυτό (off-page SEO) προκειμένου να καταφέρουμε να “πλασάρουμε” την ιστοσελίδα μας όσο πιο ψηλά γίνεται στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και να επωφεληθούμε του δωρεάν traffic που αυτό συνεπάγεται.

On-Page SEO: In search engine optimization, on-page optimization refers to factors that have an effect on your Web site or Web page listing in natural search results. These factors are controlled by you or by coding on your page. Examples of on-page optimization include actual HTML code, keyword usage, title & description tags, internal linking, image optimisation etc.
Off-Page SEO: In search engine optimization, off-page optimization refers to factors that have an effect on your Web site or Web page listing in natural search results. These factors are off-site in that they are not controlled by you or the coding on your page. Examples of off-page optimization include things such as link popularity and page rank.

Χρειάζομαι και Εγώ SEO στην Ιστοσελίδα μου;

Χωρίς πολλά πολλά λόγια… ΝΑΙ.

Έρευνες έχουν δείξει ότι το Click Through Rate (CTR), το ποσοστό δηλαδή των αποτελεσμάτων που clickάρονται ανήκει κατά 85% στις καταχωρήσεις της πρώτης σελίδας και μόλις ένα 15% των χρηστών προχωρά στις επόμενες σελίδες.

Τη μερίδα του λέοντος φυσικά κατέχουν οι 3 κυρίως πρώτες θέσεις.

Στο διάγραμμα που ακολουθεί μπορούμε πολύ παραστατικά να διαπιστώσουμε τη σημασία της… πρωτιάς στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και ειδικά της Google καθώς στην Ελληνική αγορά έχει σχεδόν το μονοπώλιο κατέχοντας το 96% των συνολικών αναζητήσεων στις μηχανές αναζητήσης.

CTR

Και τώρα που ξεκαθαρίσαμε ότι το SEO δεν είναι πλέον μία… nice to have στρατηγική αλλά αναγκαιότητα, ας δούμε ποιες τεχνικές / πρακτικές / επιλογές μπορούμε να εφαρμόσουμε / ακολουθήσουμε ώστε να επιτύχουμε τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Και μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για το πώς θα κάνετε SEO μόνος σας οπότε αυτά που ακολουθούν είναι best practices που μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα και να αποδώσουν υπέροχα αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα αφήνοντας τον ανταγωνισμό να τρίβει τα μάτια του!

1. Επιλογή Domain Name (Make it Brandable)

First thing first σε αυτό τον οδηγό SEO για αρχάριους το domain! Αν δεν έχουμε domain δεν μπορούμε να έχουμε και ιστοσελίδα οπότε για ποιο SEO να μιλάμε.

Πολλοί πιστεύουν ότι η επιλογή του κατάλληλου domain είναι απλή υπόθεση και δυστυχώς πλανώνται πλάνην οικτράν.

Το domain πρέπει να εκφράζει το brand μας, να είναι σύντομο, brandable και κατά το registration να το “κλείσουμε” για πολλά χρόνια (ναι καλά υποψιαστήκατε – το πόσα χρόνια in advance κατοχυρώνεις ένα domain είναι ranking factor / παράγοντας κατάταξης για τη Google καθώς λαμβάνεται ως μία επιπλέον ένδειξη αξιοπιστίας).

Εμείς για παράδειγμα επιλέξαμε το digitalbang.gr. Είναι σύντομο, ευκολομνημόνευτο περιέχει τη λέξη “digital” καθώς είμαστε ένα digital agency. Αποφύγαμε επιλογές όπως:

  • best-digital-agency-greece.gr
  • best-web-design-company-athens.gr
  • top-seo-company-greece.gr
  • growth-hacking-company-greece.gr κοκ

Το οποιοδήποτε SEO πλεονέκτημα λόγω EMD (exact match domain) δεν είναι τίποτα μπροστά στην ανύπαρκτη αξία ενός τέτοιου brand.

Επίσης η επιλογή domain δεν πρόκειται να απογειώσει την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας αλλά θα βοηθήσει στο λεγόμενο awareness (αναγνωρισιμότητα) του brand σας στο πέρασμα του χρόνου.

Ένα επίσης λάθος που κάνουν πολλοί είναι να κατοχυρώνουν πολλαπλά domains προκειμένου να “καλύψουν” πολλές περιοχές πχ

  • ydravlikos-perioxi1.gr
  • ydravlikos-perioxi2.gr
  • ydravlikos-perioxi3.gr κοκ

Απλά μην το κάνετε! Οι πιθανότητες να έχετε καλύτερα αποτελέσματα είναι σημαντικές (τουλάχιστον για την ώρα) αλλά σε βάθος χρόνου δεν αξίζει πιστέψτε με.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Αν στοχεύετε μόνο την Ελληνική αγορά τότε το domain πρέπει να .gr. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πάτε στο Google Search Console >> Search Traffic >> International Targeting >> Country και να επιλέξετε την Ελλάδα ως χώρα στόχευσης.

2. Επιλογή Εταιρίας Φιλοξενίας (Web Hosting)

Τώρα που έχουμε το domain ήρθε η στιγμή να βρούμε πού θα φιλοξενηθεί η ιστοσελίδα μας.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ οι περισσότεροι επιλέγουν και εδώ τη φθηνότερη λύση (βλέπε shared hosting με κόστος 2-3€/μήνα). Κάνετε το SEO μόνος σας οπότε εξοικονομείτε χρήματα – επενδύστε λοιπόν στην κατάλληλη επιλογή πακέτου φιλοξενίας η οποία θα σας παρέχει ασφάλεια, αξιοπιστία, ταχύτητα και υποστήριξη.

Το πακέτο φιλοξενίας που θα επιλέξετε κρίνει σε μεγάλο βαθμό και την επιτυχία ή μη της ιστοσελίδας σας. Δεν μπορώ πραγματικά να τονίσω πόσο σημαντικό είναι να επενδύσετε σε αυτό, ειδικά σε περιπτώσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Φθηνή=κακή επιλογή σημαίνει απλά ότι θα χρειαστείτε πολύ σύντομα τεχνική υποστήριξη η οποία… θα σας κοστίσει πολύ περισσότερο μακροπρόθεσμα!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Εν έτη 2018, φροντίστε ο server που θα επιλέξετε να υποστηρίζει το πρωτόκολλο http2. Τί ακριβώς είναι αυτό και πώς θα απογειώσει την απόδοση / ταχύτητα της ιστοσελίδας σας μπορείτε να το μάθετε εδώ.

Απαραίτητη προϋπόθεση βεβαίως είναι να έχετε εγκατεστημένο πιστοποιητικό ασφαλείας SSL, οπότε μην παραλείψετε την επόμενη παράγραφο.

3. Εγκατάσταση Πιστοποιητικού Ασφαλείας (SSL)

Μέχρι και πριν λίγο σχετικά καιρό, αν η ιστοσελίδα σας δεν παρείχε τη δυνατότητα ηλεκτρονικών συναλλαγών online (πχ eshop), το πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL) θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως… πολυτέλεια.

Σήμερα πλέον είναι απλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ. Οι λόγοι πολλοί με τους κυριότερους να είναι:

  • Η ολοένα και μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των χρηστών σε θέματα ασφαλείας και διαχείρισης προσωπικών δεδομένων. Πολύ απλά αν δεν έχεις SSL και διαθέτεις ηλεκτρονικό κατάστημα πολλοί είναι αυτοί που δεν θα προχωρήσουν σε αγορά από το eshop σου.
  • Η κρυπτογράφηση μέσω HTTPS είναι επίσημα πλέον και δια στόματος Google, ranking factor δηλαδή παράγοντας κατάταξης της ιστοσελίδας μας στα SERPs (Search Engine Result Pages). Με απλά λόγια: έχεις SSL, βλέπεις ένα μικρό boost στη Google. Δεν έχεις SSL, κάθεσαι με σταυρωμένα χέρια και βλέπεις τους υπόλοιπους που το ενεργοποιούν να σε… προσπερνούν!
  • Από τον Ιανουάριο του 2017 με την έλευση της έκδοσης 56 του Google Chrome, σελίδες που απαιτούν την πληκτρολόγηση κωδικών ασφαλείας ή πιστωτικών καρτών θα φέρουν την ένδειξη “Not Secure” αν δεν διαθέτουν έγκυρο πιστοποιητικό ασφαλείας SSL (πρώτη εικόνα κάτωθι). Σε επόμενες εκδόσεις που θα ακολουθήσουν η ένδειξη θα είναι ακόμα πιο έντονη με κόκκινο χρώμα συνοδευόμενη από το σχετικό τρίγωνο του κινδύνου (δεύτερη εικόνα). Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση της Google εδώ.

4. Google Search Console (GSC)

Ο λόγος που κάνετε SEO μόνος σας είναι πιθανότατα η εξοικονόμηση χρημάτων. Το Google Search Console (πρώην Webmaster Tools) είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google και απλά δεν νοείται να βελτιστοποιείς ένα website χωρίς να έχεις πρόσβαση στα υπερπολύτιμα δεδομένα που βρίσκεις σε αυτό.

Η πρόσβαση σε αυτό πραγματοποιείται με το ίδιο Google account που χρησιμοποιείτε στο gmail σας (κοινό για όλα τα google properties). Οδηγίες για το πώς θα κάνετε setup θα βρείτε εδώ.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Επενδύστε χρόνο σε αυτό το εργαλείο καθώς οι δυνατότητες του είναι τεράστιες και το σημαντικότερο τα δεδομένα έρχονται απευθείας από την πηγή, την ίδια τη Google. Μη βιαστείτε να κλείσετε τον browser και δεν ολοκληρώσετε το διάβασμα του άρθρου καθώς στο τέλος του θα βρείτε μια τεχνική η οποία από μόνη της και μόνο μπορεί να διπλασιάσει (ακόμα και να τριπλασιάσει) το traffic του website σας μέσα σε λίγα λεπτά κάνοντας χρήση του GSC.

5. Google Analytics (GA)

Πριν αποκτήσετε μεγάλη εμπειρία και έχετε ανάγκη από reports για προχωρημένους χρήστες (heatmaps, scroll-maps, mouse tracking κοκ) είναι απαραίτητο να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο το GA.

Όπως και στην περίπτωση του GSC έτσι και εδώ, 2 οι σημαντικότεροι λόγοι για να το χρησιμοποιείτε: είναι δωρεάν και είναι της Google.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Μπορείτε να μάθετε τα πάντα για το GA στην Google Analytics Academy. Για όσους επιθυμούν πιο γρήγορα αποτελέσματα και τεχνικές τις οποίες μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα τότε το άρθρο How to Get Actionable Data from Google Analytics in 10 Minutes από τον κορυφαίο Neil Patel θα σας δώσει αρκετή έμπνευση για τη συνέχεια.

6. Δημιουργείστε Blog (Content Marketing)

Αν δεν έχετε blog στην ιστοσελίδα σας απλά σταματήστε το διάβασμα αυτού του άρθρου τώρα και δημιουργείστε ένα αυτή τη στιγμή (μην ξεχάσετε να επιστρέψετε για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο).

Όταν βέβαια μιλάμε για blog και marketing περιεχομένου μη βιαστείτε να το θεωρήσετε εύκολο.

Το blog σας πρέπει να περιέχει πληροφορία χρηστική, ποιοτική & μοναδική η οποία να στοχεύει το κοινό στόχο και να παρέχει αξία στον επισκέπτη δίνοντας απαντήσεις στα ερωτήματα του.

Το μέγεθος δε, παίζει τεράστιο ρόλο καθώς σύμφωνα με το Brian Dean το μέσο μέγεθος των άρθρων που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της Google είναι 1850 λέξεις.

Το άρθρο που διαβάζετε αυτή τη στιγμή αριθμεί 6000+ λέξεις μοναδικού περιεχομένου. Είναι άλλωστε και ένας από τους λόγους που από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στην πρώτη θέση της Google για πολλά keywords και φυσικά και για το main keyword, “seo για αρχάριους“.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Θέλετε πραγματικά να κυριαρχήσετε στην αγορά-στόχο που σας ενδιαφέρει; Αν ναι, δεν έχετε να κάνετε τίποτα άλλο παρά να διαβάσετε και να εφαρμόσετε τη Skyscraper τεχνική του Brian Dean.

7. Φιλικότητα προς Όλες τις Συσκευές

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Consumer Barometer with Google στην Ελλάδα για το 2017:

  • 65% των χρηστών συνδέεται στο internet καθημερινά
  • 39% των χρηστών χρησιμοποιεί 2 συσκευές για τη διασύνδεση του στο internet (desktop, smartphone ή tablet)
  • 21% των χρηστών χρησιμοποιεί 3 συσκευές για τη διασύνδεση του στο internet (desktop, smartphone ή tablet)
  • 60% των χρηστών έχει πρόσβαση στο internet με την ίδια συχνότητα τόσο από desktop όσο και από mobile συσκευές

γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο καιρός που η ιστοσελίδα μας αρκούσε να δείχνει ωραία σε desktop συσκευές και μόνο έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Με την πρόσβαση από κινητές συσκευές να έχει προσπεράσει αυτή από desktop, το να έχεις μια ιστοσελίδα η οποία να είναι φιλική προς όλες τις συσκευές και μεγέθη οθονών είναι περισσότερο από απαραίτητο πλέον.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Χρησιμοποιήστε το Mobile-Friendly Test της Google για να ελέγξετε πόσο φιλική είναι η ιστοσελίδα σας στις κινητές συσκευές.

Αν δείτε την ένδειξη “Page is mobile-friendly” τότε όλα καλά. Σε διαφορετική περίπτωση (Page is not mobile friendly) ακολουθείστε τις οδηγίες που θα σας δοθούν προκειμένου να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη από mobile συσκευές.

8. Βελτιστοποίηση Ταχύτητας Φόρτωσης

Σύμφωνα με έρευνα της CDNetworks:

  • Η Amazon υπολόγισε ότι 1 δευτερόλεπτο καθυστέρηση στη ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας της έχει ως αποτέλεσμα απώλειες $1.6δις / χρόνο.
  • Μειώνοντας το χρόνο φόρτωσης κατά 3 δευτερόλεπτα μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις κατά 7-12%.
  • 21% των επισκεπτών εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών επειδή η διαδικασία είναι χρονοβόρα.
  • 40% των Αμερικανών εγκαταλείπουν ένα ecommerce website αν αυτό αργεί περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει από το κινητό τους.
  • Μια ιστοσελίδα που παίρνει 5 δευτερόλεπτα να ανοίξει έχει ως αποτέλεσμα 38% λιγότερα conversions για τον κάτοχο της.

Με βάση τα παραπάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η ταχύτητα απόκρισης μιας ιστοσελίδας.

Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε και η Google πρόσφατα, από τον Ιούλιο του 2018 η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας στις κιινητές συσκευές θα αποτελεί παράγοντα κατάταξης (ranking factor) – κάτι που άλλωστε ισχύει εδώ και χρόνια για την πρόσβαση από desktop συσκευές.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Ελέγξτε τη ταχύτητα του δικού σας website με το PageSpeed Insights της Google. Συμπληρωματικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το GT Metrix και το Pingdom.

Δεν είναι όλες οι προτεινόμενες βελτιώσεις εύκολες αλλά κάποιες από αυτές μπορούν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα από εσάς και να επηρεάσουν θετικά την εμπειρία χρήστη.

9. Accelerated Mobile Pages (AMP)

Όπως είδαμε και ακριβώς από πάνω η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας είναι κάτι παραπάνω από σημαντική και η Google δίνει πολύ βάρος σε αυτή.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν η Google παρουσίασε το 2016 ένα νέο project, αυτό των Accelerated Mobile Pages σκοπός του οποίου είναι να κάνει τις σελίδες να ανοίγουν με καταπληκτική ταχύτητα.

Όπως φανερώνει και το όνομα του, η εμπειρία αυτή είναι διαθέσιμη μόνο για πρόσβαση από mobile συσκευές. Αν λοιπόν διαβάζετε αυτό το άρθρο από το κινητό ή το tablet σας πατήστε εδώ ή εδώ για να καταλάβετε τί ακριβώς εννοούμε.

Αν λοιπόν εντυπωσιαστήκατε από αυτό που μόλις είδατε και είστε κάτοχος WordPress website σας έχω καλά νέα! Διαβάστε εδώ τί χρειάζεται να κάνετε και δείτε τα αποτελέσματα από Ελληνικό case study.

10. Σωστά Δομημένα & Περιεκτικά URLs

Το URL που δημιουργείτε κάθε φορά που προσθέτετε μια νέα σελίδα ή ένα άρθρο πρέπει να είναι σύντομο, περιεκτικό, να περιέχει το κυρίως keyword που στοχεύετε και να είναι σε πλήρη σύνδεση με το κεντρικό τίτλο (headline) και φυσικά το περιεχόμενο της σελίδας.

Για παράδειγμα σε αυτό το άρθρο το main keyword είναι “seo για αρχάριους“. Το URL λοιπόν διαμορφώθηκε αναλόγως σε:

https://digitalbang.gr/seo-για-αρχάριους/

και όχι σε κάτι σαν

https://digitalbang.gr/πώς-θα-μάθετε-να-προωθείτε-μόνος-σας-την-ιστοσελίδα-σας-αν-είστε-αρχάριος/

Επιπλέον λέξεις όπως το “μου”, “από”, “τον”, “της”, “το”, “ο”, “η”, “θα”, “να”, “για” κοκ (ονομάζονται και stop words) δεν προσθέτουν καμία αξία και καλό είναι να αποφεύγονται.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Αν θέλετε να εμβαθύνετε ακόμα περισσότερο τότε ο Rand Fishkin (MOZ) έχει φροντίσει στο άρθρο του 15 SEO Best Practices for Structuring URLs να συμπεριλάβει ότι χρειάζεστε και ακόμα παραπάνω.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP 2: Για πολλά χρόνια υπήρχε μεγάλη συζήτηση σχετικά με το αν πρέπει να χρησιμοποιούμε Ελληνικούς χαρακτήρες στα URLs ή όχι. Προσωπικά χρησιμοποιούσα ανέκαθεν Ελληνικά σε αντίθεση με τους περισσότερους SEOs που έδειχναν να προτιμούν τους λατινικούς.

Τον Μάρτιο του 2018, ήρθε πλέον και επίσημα δια στόματος John Muller (Google Webmaster Trends Analyst) η οριστική απάντηση: “YES, Non-English words in URLs are fine – we recommend using them for non-English websites.

 

11. Βελτιστοποιήστε τα Title Tags

Τα title tags ήταν (και ακόμα παραμένουν σε μικρότερο βαθμό) μία από τις πιο σημαντικές παραμέτρους της on-page βελτιστοποίησης για 3 κυρίως λόγους:

  1. Ορίζουν το περιεχόμενο που αναμένεται να βρει ο επισκέπτης μόλις κάνει click πάνω στο snippet (εικόνα 1 κάτωθι).
  2. Χρησιμοποιείται από τις μηχανές αναζήτησης και ως παράγοντας κατάταξης αλλά φυσικά και ως ο κυρίως τίτλος στο snippet (εικόνα 1 κάτωθι).
  3. “Διαβάζεται” αυτόματα από τα social networks όταν κάποιος κάνει share το περιεχόμενο μας (εικόνα 2 κάτωθι).
Meta tags
Εικόνα 1 - Παράδειγμα Google Snippet
Παράδειγμα Snippet στο Facebook
Εικόνα 2 - Παράδειγμα Snippet στο Facebook

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα title tags είναι διαφορετικά από τα heading tags που χρησιμοποιούμε μέσα στο ίδιο μας το άρθρο. Περισσότερα για τα heading tags λίγο παρακάτω (παράγραφος 13).

Πώς να Δημιουργήσετε Βελτιστοποιημένα Title Tags

Προκειμένου να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα title tags και το value που αυτά παρέχουν στα πλαίσια της on-page βελτιστοποίησης αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω 3 βήματα:

  1. Μέγεθος title tag: Το μήκος τους δεν πρέπει να ξεπερνά τους 67-70 χαρακτήρες. Για την ακρίβεια το συνολικό μήκος που καταλαμβάνει δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 612px. Και επειδή είναι δύσκολο να υπολογίζετε με βάση τα pixels, για να είστε σίγουροι ότι το title tag δεν θα κοπεί και θα εμφανίζεται ολόκληρο, δημιουργείστε τίτλους με μήκος μέχρι 62-65 χαρακτήρες. Για όσους χρησιμοποιείτε WordPress, θα έχετε σίγουρα ακουστά για το Yoast SEO plugin. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι “edit snippet” και να φροντίσετε να μείνετε εντός ορίων. Για τους υπόλοιπους το MOZ Title Tag Preview Tool ή ακόμα και αυτός ο απλός Word Counter θα κάνουν τη δουλειά τους περίφημα.
  2. Χρήση keywords: Χρησιμοποιήστε το κυρίως keyword στην αρχή του title tag. Μην απλά αραδιάζετε keywords χωρίς να υπάρχει λογική (keyword stuffing). Σύμφωνα με τη Google, “Focus on the user and all else will follow“. Δημιουργείστε title tags για ανθρώπους και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.
  3. Branding: Αν σας έχει μείνει κάποιος ακόμα χώρος μπορείτε στο τέλος να προσθέσετε την επωνυμία της επιχείρησής σας (πχ Digital Bang) μετά από ένα pipe (|) ή κάποιο dash/hyphen (-).

Μερικά παραδείγματα title tags που λειτουργούν σωστά και δεν κόβονται λόγω του μήκους είναι:

  • Οικονομικό SEO: 5 Λόγοι για να ΜΗΝ Πέσετε στην Παγίδα του (57 χαρακτήρες)
  • Πρώτη Θέση στη Google – Πόσo “Εγγυημένη” Μπορεί να Είναι; (57 χαρακτήρες)
  • Εταιρία SEO: Πώς να Επιλέξετε τον Κατάλληλο Συνεργάτη – Digital Bang (68 χαρακτήρες)
  • Link Building Ελλάδα – Ο Απόλυτος SEO Οδηγός Link Building 2017 (63 χαρακτήρες)

12. Βελτιστοποιήστε τα Meta Descriptions

Το meta description είναι μία μικρή επεξηγηματική παράγραφος που συνοδεύει το title tag (και το URL) στο snippet.

Αν και (θεωρητικά) δεν επηρεάζει ευθέως τη κατάταξη της σελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα, στην πράξη το κάνει και με το παραπάνω.

Τα meta descriptions οφείλουν να είναι εντυπωσιακά και να “τραβούν το μάτι” ώστε ο χρήστης με τη σειρά του να επιλέξει να κάνει click στο δικό σας snippet και όχι σε κάποιο άλλο που πιθανώς να κάνει rank υψηλότερα από το δικό σας.

Με ακόμα πιο απλά λόγια, αν ένα άρθρο σας κατατάσσεται τρίτο στη Google αλλά το CTR του είναι καλύτερο από τα 2 αποτελέσματα της πρώτης και δεύτερης θέσης, αυτό απλά αποτελεί ισχυρή ένδειξη για τη Google ότι το δικό σας άρθρο δίνει καλύτερη απάντηση στο ερώτημα των χρηστών.

Και σωστά μαντέψατε… Λίγες εβδομάδες ή μήνες αργότερα η οργανική σας κατάταξη θα βελτιωθεί περαιτέρω καταλαμβάνοντας την κορυφή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί αυτό εδώ το άρθρο δημοσιευμένο στην Αγγλική μας ιστοσελίδα το οποίο αφορά στα 30 καλύτερα δωρεάν directories για να δημιουργήσεις business listings για την επιχείρηση σου.

Όταν γράφτηκε το άρθρο στα τέλη της Άνοιξης του 2016 δεν έκανε rank για κανένα απολύτως keyword. Μέχρι το τέλος του χρόνου, δεδομένης της χρηστικής πληροφορίας που παρέχει και των εξαιρετικών metrics που σιγά σιγά δημιούργησε (bounce rate μικρότερο από 60%, μέσο CTR πλέον που ξεπερνά το 5% – για κάποια keywords είναι μεγαλύτερο του 50% και μέσο χρόνο παραμονής στη σελίδα περισσότερο από 30 λεπτά!) έχει φτάσει να αγγίζει την κορυφή για εκατοντάδες keywords.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν φαίνεται η “οργανική πορεία” του εν λόγω άρθρου στη Google όπως αυτή καταγράφεται στο Google Search Console (εικόνα 3 – διάστημα 90 ημερών – Νοέμβριος 2016 / Ιανουάριος 2017) και στο Google Analytics (εικόνα 4 – από τη δημιουργία του άρθρου στις 6/5/16 μέχρι και τον Ιανουάριο 2017).

Πώς τα metrics (πχ CTR) επηρεάζουν την οργανική κατάταξη
Αύξηση Οργανικού Traffic από τη Δημιουργία του Άρθρου (6/5/16) μέχρι τον Ιανουάριο 2017
Εικόνα 4 - Αύξηση Οργανικού Traffic από τη Δημιουργία του Άρθρου (6/5/16) μέχρι τον Ιανουάριο 2017

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Το μήκος των meta descriptions από τα τέλη του 2017 έχει αυξηθεί και υπάρχουν περιπτώσεις όπου περιγραφές ακόμα και 320 χαρακτήρων κάνουν πλέον την εμφάνιση τους στα SERPs (παλαιότερα ήταν μέχρι περίπου 160 χαρακτήρες).

Προσπαθήστε σε αυτό το χώρο να αναδείξετε τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το δικό σας προϊόν / υπηρεσία ανώτερη από των ανταγωνιστών.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς και το γιατί το CTR πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για εσάς, τότε σας προτείνω να διαβάσετε αυτό το άρθρο και να δείτε το video που ακολουθεί.

 

13. Βελτιστοποιήστε τα Heading Tags

Τα heading tags είναι εξαιρετικά σημαντικά καθώς βοηθούν τους χρήστες αλλά και τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα τη δομή αλλά και τη σπουδαιότητα των επιμέρους παραγράφων του περιεχομένου σας.

Χρησιμοποιήστε τα heading tags με φειδώ και όχι απλά επειδή λόγω CSS δείχνουν μεγαλύτερα και κάνουν stand out από το υπόλοιπο κείμενο.

Κάθε σελίδα πρέπει να περιέχει ένα (1) H1 heading tag (που είναι συνήθως και το headline – η επικεφαλίδα του άρθρου) στο οποίο φροντίζουμε να περιλαμβάνει (όσο πιο κοντά στην αρχή του) το main keyword που στοχεύουμε.

Ακολούθως χρησιμοποιήστε όσα H2 heading tags θέλετε προκειμένου να χωρίσετε το περιεχόμενο σας σε λογικές οντότητες (παραγράφους) στα οποία θα περιέχονται τα secondary keywords (τα δευτερεύοντα, βοηθητικά ως προς το main keywords).

Αν χρειαστεί μπορείτε να συνεχίστε προσθέτοντας μέχρι και H6 tags αν το μέγεθος και η δομή του περιεχομένου σας το επιτρέπει. Συνήθως χρησιμοποιώντας μέχρι H3 tags καλύπτεται η συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών σας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Αν θελήσετε να εμβαθύνετε αυτό εδώ το άρθρο θα σας δώσει τις επιπλέον πληροφορίες που αναζητάτε.

14. Βελτιστοποιήστε τις Φωτογραφίες

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα websites είναι αυτό της ταχύτητας φόρτωσης όπως είδαμε παραπάνω.

Αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται (και) στην πληθώρα των sliders και υψηλής ανάλυσης φωτογραφιών που περιέχουν.

Σίγουρα χρειαζόμαστε ποιοτικές φωτογραφίες / banners να προσελκύουν την προσοχή των επισκεπτών αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος της ταχύτητας.

Ας δούμε λοιπόν τι συμπεριλαμβάνεται στη βελτιστοποίηση των φωτογραφιών.

Image filename & size: Το μέγεθος των φωτογραφιών δεν πρέπει να ξεπερνά τα 100-150KB ανά φωτογραφία (σε πολλές δε περιπτώσεις ακόμα και αυτό το μέγεθος είναι υπερβολικό). Μην ξεχνάτε το μέγεθος επηρεάζει τη ταχύτητα άρα και τα rankings σας. Το όνομα (filename) της φωτογραφίας πρέπει να είναι γραμμένο ΠΑΝΤΑ με λατινικούς χαρακτήρες (ποτέ Ελληνικά), να περιέχει περιγραφικές λέξεις για το τι ακριβώς απεικονίζεται σε αυτή και οι λέξεις να χωρίζονται με παύλες (hyphens).

ALT text: Σε συνέχεια του image filename φροντίστε να είστε το ίδιο περιγραφικοί και με το alt text. Η διαφορά εδώ είναι ότι μπορείτε άφοβα να χρησιμοποιήσετε Ελληνικά. Χρησιμοποιήστε τα keywords που δημιουργήσατε τα H1 & H2 heading tags (εκτός και αν η φωτογραφία αφορά σε κάτι άλλο).

Caption: Δεν αποτελεί παράγοντα κατάταξης αλλά βοηθά τους χρήστες σας να κατανοήσουν καλύτερα τη φωτογραφία αν δεν είναι από μόνη της αρκούντως επεξηγηματική. Το caption είναι ουσιαστικά η λεζάντα που βρίσκεται στο κάτω ή πλαϊνό μέρος της φωτογραφίας.

15. “Χτίστε” Ποιοτικά Links

Το Link Building (η διαδικασία απόκτησης δηλαδή εισερχομένων συνδέσμων / links προς την ιστοσελίδα σας) είναι μια από τις πιο σπουδαίες SEO δεξιότητες που μπορείτε να καλλιεργήσετε καθώς απαιτεί συνδυασμό πολλών άλλων όπως η δημιουργία περιεχομένου, πωλήσεις, on-line & off-line marketing,  programming, ψυχολογία κοκ.

Ταυτόχρονα, το πλήθος αλλά κυρίως η ποιότητα και σχετικότητα των backlinks είναι ένας από τους 3 σημαντικότερους ranking factors (παράγοντες κατάταξης) στη Google οπότε αν ενδιαφέρεστε για οργανικό traffic τότε το link building είναι απλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Αν έχετε πραγματική όρεξη για μελέτη και επιθυμείτε να μάθετε τα πάντα για το πώς θα δημιουργήσετε ποιοτικούς συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σας τότε το άρθρο “Link Building Ελλάδα – Ο Απόλυτος Οδηγός” είναι η μοναδική πηγή που θα χρειαστείτε.

16. Επενδύστε σε Local SEO

Με την υλοποίηση του local search algorithm το 2014 (στην Ελλάδα το 2015) που έγινε γνωστός στην SEO κοινότητα με το ψευδώνυμο “Pigeon” (δείτε εδώ το ιστορικό επικαιροποίησης όλων των Google αλγορίθμων), η Google τάραξε για τα καλά τα λιμνάζοντα νερά του τοπικού (local) SEO.

Όταν μιλάμε για τοπικό SEO εννοούμε τις ενέργειες εκείνες που αποσκοπούν στην αύξηση της ορατότητας (visibility) σε τοπικό επίπεδο.

Αν δηλαδή είστε μια επιχείρηση που διαθέτει τα προϊόντα / υπηρεσίες της στην αγορά μιας συγκεκριμένης πόλης /  περιοχής και όχι Πανελλαδικά, τότε οφείλετε να επενδύσετε σε τοπικό SEO.

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν φυσικά όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες / εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες όπως ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, κηπουροί, γιατροί, φροντιστήρια κοκ αλλά και καταστήματα (με ή χωρίς eshop) που διαθέτουν τα προϊόντα τους στη τοπική αγορά.

Οι ενέργειες που υποστηρίζουν το τοπικό SEO είναι οι εξής:

  • NAP (+W) Consistency: όπου N (name), A (address), P (phone number), W (website). Με πολύ απλά λόγια φροντίζουμε οπουδήποτε και αν αναφέρεται η επιχείρηση μας (στην ίδια μας την ιστοσελίδα, online directories, Google Business Listing κοκ) να εμφανίζεται με τα ίδια ακριβώς στοιχεία και να είναι πλήρως ενημερωμένες οι καταχωρήσεις σχετικά με τα προϊόντα / υπηρεσίες που προσφέρουμε, τη τιμή και τη διαθεσιμότητα τους, το ωράριο λειτουργίας κοκ.
  • “Χτίστε” την Αξιοπιστία σας: Επενδύστε στην καλή σας φήμη συγκεντρώνοντας όσο τo δυνατόν περισσότερες θετικές κριτικές (reviews). Οι καλές κριτικές κάνουν την επιχείρηση σας να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες (κίτρινα αστεράκια με reviews) στα SERPs και αυξάνει κατακόρυφα το CTR. 90% των πελατών έχουν παραδεχθεί ότι επηρεάζονται από τα reviews πριν προχωρήσουν σε αγορά. Και θα συμφωνήσω ότι τα reviews δεν είναι τόσο δημοφιλή στην Ελλάδα όπως σε άλλες χώρες αλλά είπαμε… δική σας είναι η επιχείρηση… επενδύστε σε αυτή!
  • Σκεφτείτε τοπικά: Ως τοπική επιχείρηση πρέπει να σκέφτεστε και να πράττετε τοπικά. Δημιουργείστε περιεχόμενο προσαρμοσμένο στη τοπική κοινωνία για να αποκτήσετε traffic, links, social media following και αναφορές στο τοπικό τύπο.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Για να κυριαρχήσετε στη τοπική αγορά – στόχο σας αρκεί να μελετήσετε και να εφαρμόσετε αυτά που αναλύονται σε αυτό και αυτό το άρθρο.

17. Μην Υποτιμάτε το Εποχιακό SEO

Με την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων να ψάχνει online στις μηχανές αναζήτησης για πληροφορίες πάσης φύσεως, δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι το ίδιο συμβαίνει και σε περιόδους όπως είναι η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, μεγάλες ονομαστικές ή θρησκευτικές εορτές (πχ Χριστούγεννα, Πάσχα), έναρξη σχολικής χρονιάς, καλοκαιρινές διακοπές κοκ.

Η κύρια διαφορά όμως είναι ότι στις περιόδους αυτές, η ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες κυριολεκτικά εκτοξεύεται!

Αν θέλετε να μάθετε πως μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την εποχικότητα αυτή θα σας πρότεινα να διαβάσετε το άρθρο “Εποχιακό SEO“.

18. BONUS – Διπλασιάσετε (τουλάχιστον) το Traffic Μέσα σε Λίγες Ώρες Εφαρμόζοντας την Ακόλουθη και ΜΟΝΟ Τεχνική

Ναι, είναι αλήθεια! Δεν πρόκειται απλά για έναν πηχιαίο τίτλο.

Είναι μια εξαιρετικά απλή στην εφαρμογή της τεχνική η οποία εφαρμοζόμενη σωστά και σε κλίμακα μπορεί με ελάχιστο κόπο (αναλόγως και το μέγεθος της ιστοσελίδας μας) να διπλασιάσει, ακόμα και να τριπλασιάσει το οργανικό traffic μέσα σε ελάχιστο χρόνο.

Η τεχνική αυτή στηρίζεται στη μελέτη των δεδομένων στο Google Search Console και τη βελτίωση του υπάρχοντος περιεχομένου ή τη δημιουργία νέου (αν δεν υπάρχει κάτι σχετικό) ώστε να καλύψουμε τα όποια κενά.

Απαραίτητη προϋπόθεση: Πριν ξεκινήσετε πρέπει πρώτα να βεβαιωθείτε ότι έχετε προσθέσει το site σας στο Google Search Console και το έχετε κάνει verify. Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, δείτε εδώ τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε.

Στην περίπτωση αυτή δυστυχώς θα πρέπει να κάνετε υπομονή μερικές εβδομάδες ώστε να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα δεδομένα στα οποία θα στηρίξετε τις όποιες αποφάσεις σας.

Ξεκινάμε…

Συνδεόμαστε στο Google Search Console και επιλέγουμε την ιστοσελίδα μας από τη λίστα των διαθέσιμων properties. Αν έχετε μόνο ένα website, απλά επιλέξτε το κάνοντας click πάνω σε αυτό. Στη σελίδα που θα ανοίξει, επιλέξτε τα ακόλουθα (όπως φαίνονται και στην εικόνα 5 παρακάτω:

  1. Στην αριστερή μεριά της οθόνης πατήστε πάνω στο “Search Traffic” και επιλέξτε “Search Analytics“.
  2. Στη συνέχεια επιλέξτε (tick the boxes), “Clicks“, “Impressions“, “CTR” & “Position” όπου clicks είναι ο αριθμός των επισκέψεων ανά keyword, σελίδα, χώρα, συσκευή κοκ, impressions είναι πόσες φορές εμφανίζονται αποτελέσματα από την ιστοσελίδα σας στη Google ανεξάρτητα από αν κάποιος έκανε click ή όχι, CTR είναι το ποσοστό των impressions που μετατράπηκαν σε clicks (υπολογίζεται με απλή διαίρεση impressions/clicks) και τέλος position είναι η μέση θέση εμφάνισης στη Google για το συγκεκριμένο keyword, σελίδα, χώρα, συσκευή κοκ.
  3. Ακολούθως φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με βάση τις σελίδες (“Pages“).
  4. Επιλέγουμε στο “Dates” ως ιστορικότητα τις 90 ημέρες (που είναι και το μεγαλύτερο διάστημα δυστυχώς για το οποίο μας παρέχει η Google δεδομένα).
  5. Και τέλος φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με βάση των αριθμό των impressions κάνοντας απλά click πάνω στη στήλη “Impressions“.
Αρχική Οθόνη Επιλογών στο Google Search Console
Εικόνα 5 - Αρχική Οθόνη Επιλογών στο Google Search Console

Ο σκοπός μας είναι να εντοπίσουμε σελίδες οι οποίες λαμβάνουν πολλά impressions (εμφανίζονται δηλαδή στη Google), βρίσκονται αρκετά υψηλά στην κατάταξη (πρώτη ή δεύτερη σελίδα της Google) αλλά λαμβάνουν λίγα clicks οπότε και το CTR είναι χαμηλό (θυμηθείτε πόσο σημαντικό είναι το CTR από αυτά που αναλύσαμε παραπάνω).

Με τη λογική αυτή θα εξετάσουμε το δεύτερο αποτέλεσμα το οποίο στο διάστημα των τελευταίων 3 μηνών (90 ημέρες είπαμε η μέγιστη ιστορικότητα στα δεδομένα) έχει αρκετά impressions (11.158), εμφανίζεται κατά μέσο όρο στη τελευταία θέση της πρώτης σελίδας της Google (9.6) αλλά έχει λάβει μόνο 16 clicks με το τραγικό CTR του 0.14%.

Επιλέγουμε λοιπόν το δεύτερο αποτέλεσμα το οποίο στην περίπτωση αυτή είναι ένας ηλεκτρικός μύλος άλεσης αλατιού / πιπεριού. Στη νέα οθόνη που ανοίγει, έχουμε πλέον δεδομένα μόνο για το εν λόγω προϊόν (ένδειξη 1 στην εικόνα 6).

Επιλέγουμε “Queries” (ένδειξη 2 στην εικόνα 6) ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση στα keywords που κάνουν trigger το δικό μας προϊόν στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Δείτε πώς διαμορφώνεται πλέον η στήλη με τα queries.

Τέλος, όπως και στο προηγούμενο βήμα, φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με βάση τον αριθμό των impressions (ένδειξη 3 στην εικόνα 6).

Αποτελέσματα Αναζητήσεων για Συγκεκριμένο Προϊόν / Σελίδα
Εικόνα 6 - Αποτελέσματα Αναζητήσεων για Συγκεκριμένο Προϊόν / Σελίδα

Από εδώ και πέρα τα πράγματα γίνονται ευκολότερα. Φροντίζουμε να εντάξουμε όλα αυτά τα keywords μέσα στο περιεχόμενο μας εμπλουτίζοντας το με νέες παραγράφους και ακολουθώντας τα best practices για on-page SEO που αναλύσαμε προηγουμένως στον οδηγό αυτό.

Για παράδειγμα βλέπουμε ότι για το keyword “electric pepper mill” έχει λάβει μόνο 1 click αλλά έχει εμφανιστεί 1443 φορές (impressions) με μέση θέση εμφάνισης 7.9.

Ελέγχουμε αν αυτό το keyword εμφανίζεται επαρκώς στο περιεχόμενο μας, αν αποτελεί main keyword φροντίζουμε να το συμπεριλάβουμε στο title tag, meta description, heading tags κοκ αλλά και να κάνουμε link από άλλες εσωτερικές ιστοσελίδες (internal linking) ή άλλα websites χρησιμοποιώντας ως anchor text το ίδιο αυτό keyword.

Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία σε όλες μας τις σελίδες. Επανερχόμαστε κάθε 2-3 μήνες και με βάση τα νέα δεδομένα στο Google Search Console επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία από την αρχή.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP: Προκειμένου να ενημερωθεί η Google για τις αλλαγές που πραγματοποιείτε σε κάθε ένα από τα URLs το συντομότερο δυνατό πρέπει να πάτε στο Google Search Console και να ζητήσετε νέα ευρετηρίαση των URLs. Από την αριστερή στήλη (sidebar) επιλέγουμε Crawl >> Fetch as Google.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ TIP 2: Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, με αυτή τη τεχνική εντοπίζουμε keywords για τα οποία ναι μεν παίρνουμε impressions (ενδεχομένως και clicks) αλλά δεν έχουμε σχετικό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα μας.

Η αποστολή μας είναι να δημιουργήσουμε περιεχόμενο (εφαρμόζοντας ότι είδαμε σε αυτό τον SEO οδηγό), ανώτερο ποιοτικά και ποσοτικά του ανταγωνισμού.

10 SEO Αλήθειες που ΟΦΕΙΛΕΙΣ να Γνωρίζεις το 2018

#1 – Η Ανάπτυξη Δεν Χρειάζεται να Είναι Αργή

Ναι το ξέρω… Είμαι σίγουρος ότι έχεις ακούσει ότι για να αρχίσει να αποδίδει καρπούς μιας SEO στρατηγική απαιτούνται 6, 12, πολλές φορές ακόμα και περισσότεροι από 12 μήνες.

Σε πολλές περιπτώσεις όμως τα αποτελέσματα έρχονται πολύ νωρίτερα και αυτό είναι κάτι που ένας έμπειρος SEO consultant μπορεί να γνωρίζει και να συμβουλεύσει ανάλογα.

Ρίξε μια ματιά στα ακόλουθα παραδείγματα και δες τί συνέβη από το δεύτερο κιόλας μήνα στις δύο αυτές ιστοσελίδες.

#2 – Ξέχασε τις Όποιες Προσπάθειες Χειραγώγησης των Αλγορίθμων Κατάταξης

Με απλά λόγια από τα τρία χρώματα των SEO τεχνικών απόρριψε γκρι και μαύρο και γίνε θιασώτης αποκλειστικά του λευκού χρώματος (λέγε με και white hat SEO).

Μια content and user-centric SEO στρατηγική μπορεί να πάρει λίγο περισσότερο χρόνο να αποδόσει αποτελέσματα αλλά μόλις έρθουν, θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου και στις επικαιροποιήσεις των αλγορίθμων.

Μην ξεχνάς, τίποτα αξιόλογο δεν έρχεται χωρίς πολύ δουλειά!

#3 – Το Περιεχόμενο Είναι το Α και το Ω

Επικέντρωσε τις προσπάθειες σου στη δημιουργία ποιοτικού, μοναδικού και χρήσιμου περιεχομένου που διασκεδάζει, ενημερώνει και δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των επισκεπτών σου και όλες οι υπόλοιπες συνιστώσεις της SEO στρατηγικής σου θα έρθουν και θα “δέσουν” από μόνες τους.

Το περιεχόμενο σε όλες του τις μορφές (κείμενο, video, podcasts κοκ) είναι σήμερα περισσότερο από ποτέ το lead domino για να μεγιστοποιήσεις την απόδοση των προσπαθειών σου.

#4 – Δεν Χρειάζεσαι Χιλιάδες Backlinks

Και αυτό είναι σίγουρα πολύ καλό καθώς το link building στην Ελλάδα είναι ακόμα μια πολύ πονεμένη ιστορία!

Επίλεξε με ωριμότητα και σύνεση τα keywords που σε ενδιαφέρουν, δημιούργησε ΚΟΡΥΦΑΙΟ περιεχόμενο γύρω από αυτά και θέσε ως απόλυτη προτεραιότητα την ικανοποίηση των χρηστών και των αναγκών τους.

Αν δεν υπάρχει το κατάλληλο περιεχόμενο όσα backlinks και να δημιουργήσεις, μικρή σημασία θα έχουν.

Μόλις είσαι έτοιμος, χτίσε τα απαραίτητα links καθώς αυτά είναι που θα εκτοξεύσουν το visibility του περιεχομένου που μόλις δημιούργησες.

#5 – Δεν Είναι Όλα τα Backlinks το Ίδιο Ποιοτικά

Πριν μερικά χρόνια το SEO ήταν της λογικής “link να ‘ναι κι’ ότι να ‘ναι”.

Αν τολμήσεις κάτι τέτοιο σήμερα θα βρεθείς με συνοπτικές διαδικασίες με αλγοριθμικό ή ακόμα χειρότερα κάποιο χειροκίνητο πέναλτυ.

Ένα link για να χαρακτηριστεί ως ποιοτικό πρέπει να διαθέτει τα ακόλουθα πέντε χαρακτηριστικά – τώρα γίνεται ευκολότερα αντιληπτό γιατί η παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου είναι η πιο scalable link aquisition στρατηγική.

High Quality Backlinks Features-301217

#6 – Το Google Mobile-First Index Είναι Γεγονός

Φωνάζουμε χρόνια αλλά πολλοί ακόμα δεν θέλουν να το αντιληφθούν – το μέλλον είναι mobile!

Από τον Οκτώβριο του 2015 η Google έχει αναφερθεί στο γεγονός ότι οι αναζητήσεις από mobile συσκευές ξεπέρασαν αυτές από τις desktop.

Μετά και από το AMP η Google πλέον προχωρά στην αλλαγή του τρόπου που κατατάσσει τα αποτελέσματα στα SERPs.

Το mobile-first index με απλά λόγια σημαίνει ότι η Google θα κατατάσσει τις ιστοσελίδες με βάση τις mobile εκδόσεις και όχι τις desktop όπως γινόταν μέχρι σήμερα.

Τί περιμένεις λοιπόν; Έλεγξε αν η ιστοσελίδα σου είναι mobile friendly και στην περίπτωση που δεν είναι γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις.

Για τους πιο tech-savvy, με βάση τα λεγόμενα του John Mueller μπορείς να ελέγξεις αν η ιστοσελίδα σου έχει ήδη περάσει στη… mobile-first index εποχή.

“You would probably recognize it in the log files. If you see, if you look now, probably something like 80% of the crawling is with the Googlebot desktop and maybe 20% is with mobile with the smartphone Googlebot.

That will shift over and most of the crawling will be done with the smartphone Googlebot and less crawling with the desktop Googlebot. So if you really watch out for your log files probably you can notice that fairly obviously.”

#7 – Βελτιστοποίησε το Περιεχόμενο σου για τα Featured Snippets

Με περισσότερα από το 30% των αποτελεσμάτων στα SERPs να περιέχουν τουλάχιστον ένα rich snippet και δεδομένου του γεγονότος ότι επηρεάζουν θετικά το CTR, τα featured snippets δεν είναι κάτι που μπορείς να αγνοείς εν έτει 2018.

Χρησιμοποίησε αυτό το εργαλείο για να δεις αν το URL σου υποστηρίζει rich snippet και αυτό εδώ για να δεις τι πάει λάθος.

#8 – Απαραίτητη η Επένδυση στο Video

Όπως πιθανότατα θα έχεις παρατηρήσει, τα videos και τα video carousels κάνουν πλέον πολύ πιο αισθητή την παρουσία τους στα SERPs.

Με το YouTube να αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως με περισσότερους από 1.3 δις χρήστες και το 45% των χρηστών να παρακολουθεί πάνω από μία ώρα video στο Facebook ή το YouTube κάθε εβδομάδα, να το αγνοείς ως μέσο δεν είναι φρόνιμο!

#9 – Voice Search (Φωνητική Αναζήτηση): Μιλάει, Ακούστε τη!

Πολλοί το γνωρίσαμε μέσα από το Siri αλλά συσκευές όπως το Google Home και Amazon Echo έχουν πλέον γίνει το απόλυτο trend.

Μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά:

  • Το 20%-25% των αναζητήσεων από mobile συσκευές γίνονται πλέον μέσω voice search.
  • Το 50% όλων των αναζητήσεων θα είναι voice searches μέχρι το 2020.
  • 19% των χρηστών χρησιμοποιούν το Siri καθημερινά (37% έστω και μια φορά το μήνα). Αντίστοιχα 23% το μήνα χρησιμοποιούν Microsoft Cortana και 19% Amazon Alexa.
  • 50% των χρηστών χρησιμοποιεί voice search για την αναζήτηση προϊόντων.
  • 40% των χρηστών χρησιμοποιούν voice search για πληροφορίες πλοήγησης.

Η φωνητική αναζήτηση δεν έρχεται από το μέλλον, είναι ήδη εδώ και όπως συμβαίνει με κάθε νέα ευκαιρία όποιος πρώτος την εκμεταλλευτεί θα είναι και ο κερδισμένος.

#10 – Ταχύτητα, Ταχύτητα, Ταχύτητα

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντική είναι η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας (page speed load) όσον αφορά στη βελτιωμένη εμπειρία χρήστη (UX), η οποία φυσικά οδηγεί και στις μετατροπές (conversions).

Στη βάση αυτή λοιπόν η Google ανακοίνωσε στις 17 Ιανουαρίου ότι από τον ερχόμενο Ιούλιο η ταχύτητα φόρτωσης μιας σελίδας θα αποτελεί παράγοντα κατάταξης (ranking factor) στα πλαίσια του λεγόμενου “speed update“.

Today we’re announcing that starting in July 2018, page speed will be a ranking factor for mobile searches.

Χρησιμοποίησε λοιπόν το επίσημο εργαλείο της Google, PageSpeed Insights (εναλλακτικά GTMetrix ή Pingdom), δες σε τί κατάσταση βρίσκεται η δική και ανάλαβε δράση!

Bonus… Αλήθεια

Όσες “αλήθειες” και αν αραδιάζω εδώ, η μία και μοναδική αλήθεια είναι ότι αν δεν πιστέψεις ότι το θέλεις και μπορείς δεν πρόκειται να καταφέρεις τίποτα.

Γι’ αυτό λοιπόν πρέπει πριν και πάνω απ’ όλα να αναπτύξεις το κατάλληλο mindset που θα σου επιτρέψει να παίρνεις τις σωστές αποφάσεις και να τις υποστηρίζεις.

How to Build a Game Changer Mindset

SEO για Αρχάριους – Μπορώ Τελικά να Κάνω SEO Μόνος μου;

Η απάντηση είναι ΝΑΙ, υπό προϋποθέσεις βέβαια.

Αν μπορείτε να αφιερώσετε το χρόνο που απαιτείται στην εκμάθηση των βασικών εργαλείων και τεχνικών που αναπτύχθηκαν παραπάνω θα είστε σε θέση να δείτε πολύ καλά αποτελέσματα σε σχέση τουλάχιστον με ιστοσελίδες του ανταγωνισμού που δεν γίνεται καμία προσπάθεια βελτιστοποίησης τους.

Για να είμαστε όμως και ρεαλιστές, πολύ δύσκολα θα καταφέρετε να ανταγωνιστείτε εταιρίες που διαθέτουν sophisticated εργαλεία, πλατφόρμες και αφιερωμένο τμήμα marketing για αυτό τον σκοπό.

Ή ακόμα περισσότερο να δείτε παρόμοια αποτελέσματα με αυτά που φέρουν agencies & SEO consultants των οποίων το αντικείμενο τους είναι αυτό και επενδύουν ατελείωτες ώρες στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας και στη δοκιμή πρακτικών σε ευρεία κλίμακα.

Αν υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλατε να συμπεριληφθεί στον οδηγό SEO για αρχάριους που μόλις διαβάσατε, παρακαλώ πείτε το μας στα σχόλια που ακολουθούν.

Αν επιπλέον έχετε ιστοσελίδα και προσπαθήσατε να κάνετε SEO μόνος σας περιμένουμε να μάθουμε τα αποτελέσματα της προσπάθειας σας!

Results-driven SEO strategies and PPC advertising by a Google Certified Professional. Specialties >> Search Engine Optimisation (SEO), Paid Advertising (Google AdWords & Bing Ads), Internet Marketing, Conversion Optimisation, Growth Hacking.

2
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Digital BangΠαναγιώτης Κοντογιάννης Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Παναγιώτης Κοντογιάννης

Κάθε πείραμα είναι και μια προσωπική ιστορία η οποία αν πετύχει δίνει κουράγιο να συνεχίσεις όμως αν αποτύχει σε μαθαίνει ότι οι γνώσεις σου και η προσπάθεια που κατέβαλες δεν ήταν αρκετές για να στεφτούν με επιτυχία. Μάθε, δούλεψε, πειραματίσου και διάβαζε συνέχεια για να μπορείς μια μέρα να απολαύσεις τους κόπους σου.

Digital Bang

Ακριβώς έτσι είναι Παναγιώτη! Όπως σε κάθε τι στη ζωή, έτσι και στο SEO αν δεν δοκιμάσεις δεν θα μάθεις ποτέ. Όπως είπε και ο Samuel Beckett: “Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better!”.