Landing Page ή Σελιδα Προορισμου

Τι Είναι και Γιατί Είναι Τόσο Σημαντική για την Ιστοσελίδα σου

Landing Page ή Σελίδα Προορισμού: Τι Είναι και Γιατί Είναι Τόσο Σημαντική

Run a Full Website Scan in Minutes

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Μία από τις πλέον συνηθέστερες πρακτικές μετατροπής online επισκεπτών σε leads (και αργότερα σε πελάτες) είναι μέσω της χρήσης landing pages. Το πλήθος και η ποιότητα σχεδίασης και υλοποίησης αυτών, καθορίζει και το conversion rate (ποσοστό μετατροπής) της ιστοσελίδας σας.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Τι είναι το landing page;

Landing page, lead capture page ή σελίδα προορισμού στο διαδικτυακό μάρκετινγκ ονομάζεται μία ηλεκτρονική σελίδα που μπορεί να σταθεί μόνη της και έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για τις ανάγκες μίας διαφημιστικής καμπάνιας ή μιας καμπάνιας μάρκετινγκ.

Με ακόμα πιο απλά λόγια, είναι ένα URL συγκεκριμένου σκοπού στο οποία καταλήγει ένας χρήστης/επισκέπτης, συνήθως έχοντας κάνει κλικ σε ένα link στο website σας, σε ένα τρίτο site (πχ μέσω κάποιου banner) ή ακόμα και αλληλεπιδρώντας με μια online διαφήμιση και στο οποίο URL μπορεί να πραγματοποιήσει μια πολύ συγκεκριμένη ενέργεια που έχουμε εμείς καθορίσει (πχ να κατεβάσει ένα ebook).

Τι είναι το landing pageΠοιες οι διαφορές της landing page από ένα άλλο URL;

Αντίθετα από τις homepages (ή άλλα εσωτερικά URLs) που έχουν σχεδιαστεί με πολλούς “στόχους” και ενθαρρύνουν το διαδικτυακό χρήστη να “εξερευνήσει” το περιεχόμενο που προσφέρουν, οι landing pages έχουν σχεδιαστεί ώστε να προτρέπουν την εκπλήρωση ενός μοναδικού στόχου. Συνεπώς δεν περιέχουν “επιλογές” πλοήγησης όπως οι homepages (ή τα υπόλοιπα URLs μιας ιστοσελίδας).

Landing page with multiple call-to-actionsΟι σελίδες προορισμού, έχουν συνήθως σχεδιαστεί με στόχο την εκπλήρωση από τον εκάστοτε χρήστη του Call to Action (CTA).

Αυτός ο σχεδιασμός της σελίδας με ένα και μοναδικό focus στο CTA είναι που επιτρέπει στα landing pages να επιτυγχάνουν τόσο υψηλά conversion rates (ποσοστά μετατροπών) σε σύγκριση με μια οποιαδήποτε άλλη σελίδα.

Landing pages with a single call-to-actionΤα homepages με τις τόσες επιλογές που παρέχουν στον επισκέπτη οδηγούν και σε πολλές “διαρροές” χρηστών, δηλαδή σε απώλειες/εξόδους από την σελίδα. Η σελίδα προορισμού κατά κανόνα περιέχει μόνο ένα link, αυτό που εκπληρώνει τον προεπιλεγμένο στόχο για τον οποίο και σχεδιάστηκε.

Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειαζόμαστε τα homepages (ή οποιαδήποτε άλλο URL όπως μία σελίδα περιγραφής των υπηρεσιών μας), τα οποία παρουσιάζουν με ελκυστικό τρόπο το brand σας και τι πρεσβεύετε. Απλά, τα homepages και τα landing pages καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες.

Οι έρευνες δείχνουν ότι όσο περισσότερες σελίδες προορισμού έχει ένα website τόσο πιο πολύ κοινό (και κατ’ επέκταση leads) προσελκύει, τόσο περισσότερα δεδομένα συλλέγει και τόσο πιο πολύ αυξάνεται το conversion rate.

Impact of Number of Landing Pages on Lead Generation

Είδη landing pages

Lead-generation capture pages – Σελίδες προορισμού για συλλογή προσωπικών στοιχείων

Οι περισσότεροι marketers θέλουν να έχουν μία λίστα με “πιθανούς πελάτες”. Οι σελίδες προορισμού με μοναδικό στόχο την συμπλήρωση μίας φόρμας με τα βασικά στοιχεία του διαδικτυακού επισκέπτη κάνουν ακριβώς αυτό.

Με ένα μικρό αλλά σημαντικό για τον χρήστη αντάλλαγμα όπως ένα free δείγμα, μία έκπτωση, ένα δωρεάν webinar κλπ., ο χρήστης συναινεί να δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του (συνήθως μόνο το όνομα και το email του).

Lead generation landing page templateΕίναι χαρακτηριστικό ότι το 68% των B2B marketers χρησιμοποιούν landing pages με σκοπό να συλλέξουν τέτοια στοιχεία. Ωστόσο, το 44% αυτών των σελίδων προορισμού οδηγούν σε homepages κάτι που απέχει από τη βέλτιστη πρακτική.

Click-through landing pages

Σε αντίθεση με μια lead-generation page η οποία στηρίζεται σε φόρμα συλλογής προσωπικών στοιχείων, η click-through page δεν απαιτεί μία τέτοια φόρμα. Αποτελεί απλά έναν μεσάζοντα ανάμεσα στη διαφήμιση και στη τελική σελίδα που θέλετε να κατευθύνετε τους υποψήφιους πελάτες σας.

Συνήθως χρησιμοποιείται για να συνδέσει μια διαφήμιση με ένα καλάθι αγορών. Περιέχει μία απλή και σύντομη περιγραφή του τι βρήκε ο επισκέπτης που πάτησε πάνω στο link και ένα ξεκάθαρο CTA που οδηγεί στον τελικό προορισμό (checkout/πώληση).

Sales page – Σελίδα προορισμού πωλήσεων

Όπως δηλώνει και το όνομα αυτής της landing page, αυτή η σελίδα στοχεύει κατευθείαν στην πώληση. Για το λόγο αυτό είναι και η πιο δύσκολη σελίδα ως προς τον σχεδιασμό της. Πρέπει να είναι ευχάριστη, εύκολη στην καθοδήγηση και πειστική χωρίς να είναι πιεστική ως προς την πώληση καθαυτή. Πρέπει δηλαδή να έχει όλα τα δυνατά στοιχεία ενός καλού πωλητή.

Η έκταση της σελίδας δεν παίζει (πολλές φορές) μεγάλο ρόλο. Είτε είναι μία σελίδα με πολλές λέξεις είτε μία συνοπτική παρουσίαση του προϊόντος, αυτό που έχει σημασία είναι να παρουσιάζει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το συγκεκριμένο προϊόν (ή υπηρεσία) “μοναδικό” και “ξεχωριστό” σε σύγκριση με τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά προϊόντα ή υπηρεσίες.

Squeeze landing page

Η συγκεκριμένη σελίδα μοιάζει πολύ με την lead-generation page αλλά χρησιμοποιείται πολύ πιο νωρίς στην προσπάθεια διαδικτυακών πωλήσεων. Στόχος και πάλι είναι η συλλογή προσωπικών δεδομένων και κυρίως emails. Είναι μικρές σελίδες με βασικό μόνο περιεχόμενο και απλούς τίτλους (επικεφαλίδες).

Squeeze landing page templateΈχουν ένα Call to Action (CTA) κουμπί που δεν αφήνει περιθώριο στον χρήστη να μπερδευτεί ούτε για τον σκοπό του κουμπιού ούτε για το τι πρέπει να κάνει ο ίδιος στο επόμενο βήμα. Θα πρέπει πάντα να υπάρχει και μία επιλογή εξόδου από τη σελίδα αυτή σε περίπτωση που ο επισκέπτης δεν επιθυμεί να δώσει τα στοιχεία του.

Informercial

Η έννοια των διαφημίσεων, ειδικά αυτών με πολύ μεγάλο και επεξηγηματικό περιεχόμενο θυμίζει περισσότερο τις τηλεοπτικές πρακτικές της δεκαετίας του 1990, ωστόσο πολλοί marketers καταφέρνουν να ενσωματώνουν αυτές τις πρακτικές με επιτυχία στο διαδικτυακό μάρκετινγκ.

Σε αντίθεση με τις παραπάνω σελίδες όπου η οικονομία χώρου και χρόνου ήταν σημαντικά στοιχεία, εδώ οι πληροφορίες που παρουσιάζονται για το εκάστοτε προϊόν/υπηρεσία είναι λεπτομερείς.

Τα κείμενο, οι φωτογραφίες και όλα τα γραφιστικά είναι εντυπωσιακά και στοχεύουν στο να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον του υποψήφιου πελάτη ώστε να μην σταματήσει το… σκρολάρισμα και εντέλει να “υποκύψει” στην αγορά.

Άρα εδώ θα πρέπει να επιστρατευτούν μέθοδοι “πειθούς” από το τομέα της διαφήμισης ώστε το landing page να λειτουργεί ως δέλεαρ στην προώθηση/πώληση του προϊόντος που παρουσιάζει.

Splash Page

Αυτές οι σελίδες προορισμού χρησιμοποιούνται σε οποιοδήποτε σημείο και είναι ίσως οι πιο απλές από γραφιστική άποψη. Έχουν πολύ λίγο περιεχόμενο, συνήθως μία ή δύο εντυπωσιακές φωτογραφίες ή αλλά γραφιστικά και δεν ζητούν την συμπλήρωση προσωπικών δεδομένων.

Τις περισσότερες φορές ρωτούν κάτι απλό, στο οποίο ο χρήστης μπορεί να απαντήσει με ένα απλό “ναι” ή “όχι”. Για παράδειγμα, μπορεί να ρωτάνε την ηλικία ή την γλώσσα στην οποία θα ήθελε ο χρήστης να συνεχίσει την πλοήγησή του.

Viral Landing Pages

Οι viral σελίδες προορισμού στοχεύουν κυρίως στο να χτίσουν ένα δυνατό brand για την εκάστοτε εταιρία (brand awareness).

Πολύ συχνά περιέχουν links προς την ιστοσελίδα της εταιρίας αλλά αυτό το κάνουν με διακριτικό τρόπο. Αυτό που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτές τις σελίδες είναι το περιεχόμενό τους.

Αυτό το περιεχόμενο πρέπει να είναι ενημερωτικό και χρήσιμο για τον επισκέπτη. Πρέπει να τον ελκύει, τόσο με τη χρήση γραφιστικών και φωτογραφιών, βίντεο ή παιχνιδιών όσο και με τον τρόπο που παρουσιάζεται συνολικά. Το περιεχόμενο αυτό οφείλει να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες με μοντέρνο τρόπο και με αξιοποίηση πολυμέσων.

Τέλος, η σελίδα θα πρέπει να προτρέπει τους επισκέπτες της να τη “μοιράζονται” και κυρίως να την ποστάρουν στα δικά τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πλέον, κύριος στόχος των σελίδων αυτών είναι να μοιράζονται όσο το δυνατόν περισσότερο στα social media. Είναι δηλαδή σχεδιασμένες ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο “shareable”.

Microsites

Το microsite είναι μία ιστοσελίδα σε μορφή “μινιατούρας”. Δεν είναι μία κανονική ιστοσελίδα, εφόσον έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εκπλήρωση ενός μοναδικού στόχου.

Σίγουρα τα microsites προσφέρουν πολλά περισσότερα από μία απλή σελίδα προορισμού αλλά και πάλι εμπεριέχονται στην κατηγορία των landing pages γιατί από την κατασκευή τους καλύπτουν τις ανάγκες προώθησης προϊόντων ή εκπλήρωσης κάποιας πώλησης.

Πολύ συχνά δε, τα microsites είναι μέρος κάποιας διαφημιστικής ή και τηλεοπτικής καμπάνιας.

Γιατί να χρησιμοποιήσω μία σελίδα προορισμού;

Παρακάτω σας δίνουμε μία λίστα με τα οφέλη των landing pages και τις διαφορές τους από τις υπόλοιπες εσωτερικές σελίδες.

Είναι πολλοί αυτοί που “συγχέουν” τις σελίδες προορισμού με τις ιστοσελίδες, κάτι που δεν θα πρέπει να γίνεται μιας και καλύπτουν τελείως διαφορετικές ανάγκες. Αν δεν ξεχωρίσετε τις ιδιότητές τους θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να εκμεταλλευτείτε τα οφέλη της καθεμίας προς όφελος της επιχείρησης σας.

Πιο αναλυτικά λοιπόν:

  • Μία σελίδα προορισμού είναι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος για να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας σας, μιας και οι επισκέπτες εισέρχονται εξαρχής για έναν συγκεκριμένο σκοπό. Ο σκοπός αυτός είναι εμφανής και καθορίζεται από το Call to Action που περιέχεται στην σελίδα προορισμού. Συνεπώς, θα έχετε και λιγότερες “διαρροές”, εφόσον οι επισκέπτες αυτοί δεν κάνουν μία τυχαία ή γενική πλοήγηση στο homepage σας.
  • Βελτιώνει το SEO (Search Engine Optimisation) εφόσον κάθε σελίδα προσθέτει καινούριο περιεχόμενο, καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες, φέρει καινούριες λέξεις-κλειδιά για τον σκοπό που εκπληρώνει κλπ.
  • Βοηθά στο να χτίσετε το brand σας ειδικά μέσω των microsites και των viral landing pages.

Τα στοιχεία μίας καλής σελίδας προορισμού

Έχετε πλέον πειστεί ότι οι landing pages μπορούν να προσθέσουν κέρδος στην εταιρία σας και δεν ξέρετε πώς να φτιάξετε μία πετυχημένη σελίδα προορισμού;

Βρείτε παρακάτω μία λίστα με τα στοιχεία που θα κάνουν τη σελίδα προορισμού σας ελκυστική για τους υποψήφιους πελάτες σας.

Να προσφέρετε πάντα αυτό που υπόσχεστε

Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή αυτή να παραθέσετε την ιστορία της εταιρίας σας ούτε και να προωθήσετε το brand σας. Όντας πάντα πιστοί στις εταιρικές αρχές σας πρέπει να προσφέρετε στους πιθανούς σας πελάτες αυτό που υπόσχεστε στο Call to Action, για παράδειγμα το free webinar, εφόσον και αυτοί σας προσέφεραν το email τους ή ό,τι άλλο τους ζητήσατε.

Μην ξεχνάτε ότι οι πρώτη εντύπωση μετράει και σίγουρα είναι καλό να φανείτε έμπιστοι κρατώντας το λόγο σας.

Οι σελίδες προορισμού να είναι εστιασμένες σε έναν και μοναδικό στόχο

Με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχουν πολλές “διαρροές” χρηστών και αυξάνεται το conversion rate (οι μετατροπές clicks/επισκεπτών σε αγορές/ραντεβού). Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να τηρείτε τις υποσχέσεις σας. Δηλαδή να προσφέρετε το αντίτιμο του Call to Action για κάθε εγγραφή, απάντηση κλπ που σας προσφέρει ο διαδικτυακός επισκέπτης.

Οι φόρμες συμπλήρωσης να είναι σύντομες

Σίγουρα κανείς δεν θέλει να περνάει ώρες συμπληρώνοντας μία μεγάλη ηλεκτρονική φόρμα. Οπότε καλό είναι να είναι σύντομη.

Αν ωστόσο η φύση των πληροφοριών που χρειάζεστε απαιτεί πολλές ερωτήσεις/πληροφορίες φροντίστε να “σπάσετε” σε βήματα τη φόρμα αυτή. Για παράδειγμα όνομα και ηλεκτρονική διεύθυνση να είναι το Βήμα 1, ηλικία και επάγγελμα το Βήμα 2 κλπ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα πρέπει να ζητάτε από τον επισκέπτη τον ελάχιστο αριθμό πληροφοριών που χρειάζεστε για να επιτύχετε τον στόχο και τίποτα παραπάνω.

Οι Σελίδες Προορισμού να αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο κοινό (target audience)

Οι landing pages σχεδιάζονται με σκοπό την εκπλήρωση ενός συγκεκριμένου στόχου. Κάθε κοινό έχει διαφορετικές προτιμήσεις και ανάγκες.

Με γνώμονα ότι έχετε κάποια δεδομένα για τους πελάτες σας μπορείτε να σχεδιάζετε διαφημιστικές καμπάνιες για το συγκεκριμένο κοινό που σας ενδιαφέρει και να τους “οδηγείτε” στη σελίδα που καλύπτει τις ανάγκες αυτές.

Να συλλέγουν συγκεκριμένες πληροφορίες για τους υποψήφιους πελάτες σας

Εφόσον πείστηκαν οι επισκέπτες να κλικάρουν φροντίστε να τους ζητήσετε να σας παραθέσουν λίγες πληροφορίες παραπάνω από την ηλεκτρονική τους διεύθυνση και το όνομα.

Ανάλογα με τον τομέα που δραστηριοποιήστε, ρωτήσετε κάτι που να σας δίνει μία ιδέα σχετικά με το τι τους τράβηξε την προσοχή σε σχέση με αυτό που εμπορεύεστε ή θέλετε να προωθήσετε. Κάντε το όμως με τρόπο διακριτικό, ευχάριστο και σύντομο.

Να παρουσιάζετε σε αυτές ειδικές “προσφορές”

Συνήθως όταν κάνετε προσφορές απλά μέσω της ιστοσελίδας σας, αυτές δεν αποφέρουν το επιθυμητό κέρδος. Αντίθετα, όταν αυτές προβάλλονται μέσω landing pages σχεδιασμένων για την προώθησή τους, τότε το conversion rate αυξάνεται κατακόρυφα.

Να προσφέρουν ένα “ευχαριστώ” στους επισκέπτες σας

Αρχικά, είναι ευγενικό να λέτε ένα “ευχαριστώ” σε κάποιον που ξόδεψε χρόνο για να συμπληρώσει μία ηλεκτρονική φόρμα ή να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις.

Ακολούθως, είναι σημαντικό να ξέρει ο χρήστης ότι έχει ολοκληρώσει με επιτυχία αυτό το οποίο του ζητήσατε κι ένα ευχαριστώ (μέσω ενός thank you page ή απλά ενός μηνύματος στην ίδια σελίδα), είναι ο καλύτερος τρόπος επιβεβαίωσης.

Οι σελίδες προορισμού να προσφέρουν πρόσβαση σε άλλα κανάλια marketing

Εφόσον ο χρήστης βρήκε περιεχόμενο που του προσέλκυσε το ενδιαφέρον και ολοκλήρωσε αυτό που του ζητήσατε, είναι ευκαιρία να του παρουσιάσετε άλλους τρόπους με τους οποίους μπορεί να παραμείνει σε επαφή με εσάς. Για παράδειγμα στο σημείο αυτό είναι καλό να του παραθέσετε τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πείτε το με απλά λόγια

Καθημερινό λεξιλόγιο, μικρές προτάσεις, to the point! Ένα landing page δεν είναι χώρος εντυπωσιασμού.

Πώς να αυξήσετε την κυκλοφορία στις σελίδες προορισμού σας

Και τώρα που ξέρετε πώς να φτιάξετε αποδοτικά landing pages θα θέλατε να δείτε περισσότερους ηλεκτρονικούς χρήστες να τις επισκέπτονται. Σωστά;

Παρακάτω θα βρείτε μερικούς τρόπους που θα σας βοηθήσουν να προσελκύσετε μεγαλύτερο κοινό.

Paid search traffic (επισκεψιμότητα επί πληρωμή)

Οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης προσφέρουν πληρωμένες διαφημίσεις (πχ Google Ads). Οι καταχωρήσεις αυτές εμφανίζονται ξεκάθαρα ως διαφημίσεις αλλά όχι με “υπερβολικά” ευκρινή τρόπο ώστε να αποθαρρύνει το κοινό από το να κλικάρουν.

Όταν δημιουργείτε τη διαφήμιση επιλέγετε εσείς το link στο οποίο θα οδηγηθούν οι επισκέπτες, που δεν είναι άλλο από το landing page που θα έχετε φτιάξει.

Διαφημίσεις στα social media

Στις μηχανές αναζητήσεις φτιάχνετε διαφημίσεις για ανθρώπους που ήδη ενδιαφέρονται για ένα συγκεκριμένο προϊόν, για παράδειγμα “κοσμήματα“.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαφημίζετε το προϊόν σας σε ανθρώπους που έχουν δηλώσει από πριν το ενδιαφέρον τους για “κοσμήματα” κι έτσι μπορείτε εσείς να τους γεννήσετε το ενδιαφέρον για αγορά ενός νέου.

Κάθε μέσο δικτύωσης είναι κατάλληλο για διαφήμιση διαφορετικών προϊόντων και υπηρεσιών. Το Instagram για παράδειγμα λειτουργεί καλά για προϊόντα που προσφέρονται για οπτική παρουσίαση πχ προϊόντα μόδας όπως ρούχα ενώ το LinkedIn χρησιμοποιείται για B2B δραστηριότητες.

Email campaigns (newsletters)

Το email marketing (μέσω των newsletters) θεωρείτε ένα εκ των πλέον αποτελεσματικών εργαλείων online marrketing και αυτό γιατί μπορεί να προσεγγίσει ένα τεράστιο κοινό με ελάχιστο κόστος.

Μία έρευνα του 2018 έδειξε ότι μέχρι το 2022 θα υπάρχουν 4.2 δισεκατομμύρια μοναδικοί χρήστες email. Αν λοιπόν τους προσεγγίσετε με το σωστό τρόπο αξιοποιώντας τα οφέλη των landing pages τότε σίγουρα το conversion rate σας θα εκτοξευτεί.

Organic search traffic

“Organic” ονομάζουμε κάθε μη πληρωμένη επίσκεψη στον διαδικτυακό σας χώρο. Όσο πιο χρήσιμο, εύχρηστο και ενημερωτικό είναι το περιεχόμενο που προσφέρετε τόσο πιο συχνά θα εμφανίζεται στις αναζητήσεις.

Όσο πιο ψηλά στα αποτελέσματα τόσο το καλύτερο. Φυσικά το “μη πληρωμένο” αναφέρεται στις διαφημίσεις μιας και υπάρχει ένας ολόκληρος κλάδος που ασχολείται με την προώθηση μιας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SERPs) και είναι γνωστός με τον όρο, SEO (Search Engine Optimisation).

Τώρα ξέρετε όλα όσα χρειάζεστε για τις σελίδες προορισμού. Αν είστε έτοιμοι, μπορείτε να αρχίσετε να εργάζεστε πάνω στα δικά σας landing pages. Αν πάλι χρειάζεστε οποιαδήποτε βοήθεια μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Εμφάνιση όλων