Τι είναι άραγε το εποχιακό SEO και πώς μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε οικονομικά ώστε να δώσετε μια ανάσα στις online αλλά και in store πωλήσεις σας;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Στις 14 Φεβρουαρίου, η σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία μας βρίσκει κάθε χρόνο την αφορμή να γιορτάζει τους ερωτευμένους και τον Άγιο Βαλεντίνο.
Αν και εμένα προσωπικά αυτή η “γιορτή” δεν μου “λέει” κάτι, από την άλλη την αποδέχομαι ως ακόμα μία ευκαιρία να προσεγγίσουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα λίγο πιο ρομαντικά μέσα στη δύσκολη οικονομικά και ρουτινιασμένη καθημερινότητα μας.
Με αυτό εδώ το άρθρο δεν θα σας προτείνω ιδέες διασκέδασης και δώρων για τους αγαπημένους σας – για δώρα ρίξτε μια ματιά εδώ!
Αυτό που θα ήθελα όμως να δούμε είναι πώς μπορείτε ως ιδιοκτήτες εταιριών και διαχειριστές eshops που προσφέρουν υπηρεσίες / προϊόντα για… ερωτευμένους, να το χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας.
Τί Είναι το Εποχιακό SEO;
Με την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων να ψάχνει online στις μηχανές αναζήτησης για πληροφορίες πάσης φύσεως, δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι το ίδιο συμβαίνει και στις περιόδους όπως αυτή που διανύουμε και συμπίπτει με τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου.
Η κύρια διαφορά όμως είναι ότι στις περιόδους αυτές, η ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες κυριολεκτικά εκτοξεύεται!
Δείτε για παράδειγμα τον αριθμό των αναζητήσεων για τη φράση “δωρα αγιου βαλεντινου” όπως αυτή καταγράφεται στο Ahrefs.
Με τη ζήτηση να ξεκινά από το Δεκέμβριο, κορυφώνεται στα μέσα Φεβρουαρίου (με μέγιστες τιμές αριθμού αναζητήσεων να ξεπερνά τις 45000) και ακολουθεί… ελεύθερη πτώση φυσικά περιμένοντας τον επόμενο χρόνο.
Στο παρακάτω γράφημα από το Google Trends μπορείτε να δείτε καλύτερα την εποχικότητα της ζήτησης από το 2009.
Το εποχιακό SEO λοιπόν είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας μας για topics (προϊόντα και υπηρεσίες) που έχουν ζήτηση για συγκεκριμένο, περιορισμένο χρονικό διάστημα είτε επαναλαμβανόμενο (πχ Πάσχα, Χριστούγεννα, 15Αύγουστος κοκ) είτε one-off (πχ μια συναυλία, μια εκδήλωση κοκ).
Κάνοντας μια μικρή έρευνα μπορείτε εύκολα να διαπιστώσετε ότι το traffic volume (ο αριθμός δηλαδή των αναζητήσεων) είναι σημαντικό και ο ανταγωνισμός σχετικά χαμηλός.
Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι με την κατάλληλη προεργασία μπορείτε όχι δύσκολα να κατακτήσετε υψηλές θέσεις στα SERPs, στα αποτελέσματα δηλαδή των οργανικών αναζητήσεων της Google και των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης.
Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google
Πώς να Ενσωματώσετε το Εποχιακό SEO στη Στρατηγική σας
Εποχιακό SEO = Σωστός & Έγκαιρος Προγραμματισμός
Τίποτα δεν μπορεί να συμβεί σε μια βραδιά σε ότι έχει να κάνει με το SEO. Οπότε καλό είναι να μην θυμηθείτε τον Άγιο Βαλεντίνο την… παραμονή γιατί απλά είναι πολύ αργά.
Προγραμματίστε λοιπόν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας τουλάχιστον 3-4 μήνες πριν, ώστε να έχετε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να εφαρμόσετε όλες εκείνες τις SEO πρακτικές που θα σας δώσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Κάνοντας το αυτό, κάθε επόμενη χρονιά θα είναι σημαντικά ευκολότερη από την προηγούμενη καθώς θα έχετε ως παρακαταθήκη τη δουλειά που έχετε ήδη κάνει και το διάστημα αυτό θα μπορεί άνετα να μειωθεί στους 1-2 μήνες.
Εποχιακό SEO = Εκτεταμένη Αναζήτηση Keywords
Αν και το SEO έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια, η αναζήτηση των λέξεων-φράσεων κλειδιών παραμένει το πρώτο βήμα στη διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας.
Αναζητήστε λοιπόν εκείνες τις λέξεις που αφορούν στην αγορά-στόχο και δημιουργήστε κορυφαίο περιεχόμενο γύρω από αυτές.
Σημαντικό TIP: Αν διαθέτετε eshop δώστε όλη σας την προσοχή στο να δημιουργήσετε μια ανεπανάληπτη εμπειρία χρήστη στις κύριες κατηγορίες προϊόντων καθώς αυτές είναι που κατά κύριο λόγο δέχονται τον μεγαλύτερο όγκο κίνησης.
Εποχιακό SEO = Δημιουργείστε Λίστα Εορτών – Εποχιακών Εκδηλώσεων
Για να βελτιστοποιήσετε κάτι πρέπει πρώτα να το δημιουργήσετε. Και για να το δημιουργήσετε πρέπει πρώτα να το εντοπίσετε.
Καταγράψτε λοιπόν όλες εκείνες τις ημερομηνίες που σχετίζονται με οποιοδήποτε τρόπο με τα προϊόντα / υπηρεσίες σας και θα είχε νόημα να επενδύσετε σε αυτές.
Η λίστα αυτή εκτός από τα αυτονόητα (πχ μεγάλες ονομαστικές ή θρησκευτικές εορτές, έναρξη σχολικής χρονιάς, καλοκαιρινές διακοπές κοκ) μπορεί να εμπλουτιστεί με δεκάδες άλλα events όπως πχ εκδηλώσεις τοπικού χαρακτήρα που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον επισκεπτών και από άλλα μέρη.
Με το πέρας των εκδηλώσεων, τις βελτιστοποιημένες σελίδες που έχουν δημιουργηθεί, δεν τις διαγράφετε αλλά τις διατηρείτε για την επόμενη σεζόν οπότε και θα επαναχρησιμοποιηθούν προσαρμόζοντας το περιεχόμενο όπου απαιτείται.
Η κάθε επόμενη φορά όμως, θα είναι καλύτερη από την προηγούμενη, καθώς με το πέρασμα του χρόνου οι σελίδες αυτές θα αποκτούν δύναμη (authority) στα… μάτια της Google άρα και καλύτερα rankings τα οποία και μεταφράζονται σε περισσότερο traffic.
Αν τώρα πρόκειται για μια υπηρεσία ή προϊόν που δεν θα συνεχίσετε να προσφέρετε στο μέλλον, τότε διαγράψτε τη σελίδα (με ταυτόχρονη 301 ανακατεύθυνσή της σε άλλη παρεμφερή με αυτή) ή ανανεώστε τη με παρόμοιο περιεχόμενο.
Εποχιακό SEO – Αντί Συμπεράσματος
Η αλήθεια είναι ότι προβληματίστηκα πριν γράψω αυτό εδώ το άρθρο. Ο λόγος… απλός!
Σε μια Ελλάδα που ακόμα μοχθούμε για να πείσουμε τον Έλληνα επιχειρηματία να κατασκευάσει μια απλή ιστοσελίδα και που δεν θέλει να καταλάβει έννοιες και διαδικασίες σχετικές με το digital marketing, ένα άρθρο για το εποχιακό SEO προφανώς και δεν θα του πει και πολλά.
Έστω και έτσι, όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου να ασχοληθεί και να μάθει για αυτό, το συγκεκριμένο άρθρο βρίσκεται ήδη στη #1 θέση για τη λέξη “εποχιακό SEO” οπότε και θα το βρει στο… διάβα του!
Εσείς εφαρμόζετε εποχιακό SEO για τα προϊόντα / υπηρεσίες σας ή εκ μέρους των πελάτων σας; Ποια η γνώμη σας για τα αποτελέσματα που επιτυγχάνει;